Maar ben je zelf ook zo sterk om anderen er in mee te nemen? Daar gaat het uiteindelijk om toch?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elzepelze schreef:Klopt, daar ben ik al mee bezig![]()
Maar ben je zelf ook zo sterk om anderen er in mee te nemen? Daar gaat het uiteindelijk om toch?
Horsii_mine schreef:Bah bah en nog eens bah! Toen ik vanmiddag in Artis was kon ik wel janken!
Ik had vandaag een klassenuitje naar Amsterdam. Eerst een rondleiding door de arena en daarna shoppen! Ten slotte gingen we om half vijf naar de dierentuin zodat we de files zouden ontlopen. Ik heb zowiezo bij dierentuinen zoiets van hmm.. Ze zouden volgens mij gelukkiger zijn in het wild, waar ze thuis horen! Maar goed. Zolang ze goed verzorgt worden.. Sommige weten ook gewoon niet beter.
Maar vanmiddag kwamen we dus in Artis en ik ben me rot geschokken! Zo veel dieren in zo'n klein hok! Nog niet eens goed ingericht! In het begin moest ik even slikken, maar toen ik bij de ijsbeer aankwam stonden de tranen me gewoon in de ogen..Er was één ijsbeer en die stond in een hok van 3 bij 3 meter zonder water, zonder voer en zonder ook maar één plek om te liggen! Bovendien had het dier overal kale plekken, keek het dof uit zijn ogen en was zijn tong helemaal paars.. Bah bah en nog eens bah! Nee, ik vond het niet leuk in deze dierentuin!
Morgen bel ik de dierenbescherming op. Hoewel ze waarschijnlijk wel vaker wat zullen hebbeng gehoort over Artis gaat dit me toch echt te ver!De olifanten hadden samen ongeveer een "uitloopstuk" van 10 bij 10 meter! En ze waren met z'n vieren of vijfen! Toevallig hoorde ik iemand zeggen die daar werkte dat ze de parkeerplaats gingen afbreken. Ik dus denken: Hee! Ze gaan grotere hokken krijgen! Maar nee.. Ze maken er nieuwe hokken bij zodat ze nog meer diersoorten in hun veels te kleine prutsdierentuin kunnen proppen! Ik word echt boos en verdrietig om dit soort dingen..
We moeten van ons uitje naar Amsterdam een soort krant maken en ik heb het onderwerk de dierentuin toegewezen gekregen. Nou, ze zullen er van langs krijgen in mijn artikel! Het word bepaalt geen pretje voor hun!
Wie heeft dit nog meer gezien in Artis en hebben jullie er iets tegen gedaan?
katiavl schreef:Elzepelze schreef:Klopt, daar ben ik al mee bezig![]()
Mijn ouders doen mee, andere kan ik niet overtuigen. Ik geef eerlijk toe de goedkoopste producten kopen is gewoon veel makkelijker. Ik vertel wel maar wil niet overkomen als hopeloze campagne voerder. Zou graag een website oprichten maar die kennis heb ik niet. Ik wou over de problematiek, de dierentuinen met een dierentuinentest, wat voor soeveniers je niet mag meenemen. Maar goed ik ben twintig niemand luisterd toch naar me
Cayenne schreef:@Arrabel:Ik ben pas nog in Artis geweest (anderhalve week geleden) en toen zat ze (het is een vrouwtje en helemaal geen mannetje) in een buitenverblijf met water. Sterker nog dat kun je hier allemaal bekijken: http://www.rtvnh.nl/page.asp?page=236.
Citaat:katiavl
Dat zijn eigelijk niet de grootste problemen mischien wel voor de koudere dieren. Ontbossing is makkelijk te stoppen stop palmolie productie stop ontbossing. Die mensen in borneo worder en niet beter van, de dieren allesbehalve
Wat je zelf kunt doen is geen goedkope producten kopen maar vertel dat eens, oxfarm producten kopen, geen palmolie maar ja zoveel word dat hier niet verkocht![]()
Save the world begin bij jezelf
Arrabel schreef:
Het nijlpaard in zijn veeeeeeeeeel te kleine bak goor water.
Anoniem schreef:Ik kom regelmatig in Artis en ik vind toch wel dat je een beetje overdrijft. Tuurlijk, de dieren in Artis hebben niet zoveel plek als in andere dierentuinen in NL, maar om nou te zeggen dat het dierenmishandeling is.. Nee, daar ben ik het toch niet mee eens.
Dat ze niet aan de dieren zouden denken vind ik al helemaal niet terecht. Artis is al oud, en het ligt midden in de stad. Veel ruimte is er dus gewoon simpelweg niet. Máár ze zijn wel aan het uitbreiden voor zover het kan om de dieren meer ruimte en mooiere verblijven te geven !
Citaat:Ooit wel eens een nijlpaard in het wild gezien??? Blijkbaar niet, aangezien nijlpaarden in het wild lang niet zulk schoon water hebben als hier in de dierentuin.
Arrabel schreef:Citaat:Ooit wel eens een nijlpaard in het wild gezien??? Blijkbaar niet, aangezien nijlpaarden in het wild lang niet zulk schoon water hebben als hier in de dierentuin.
Hahahaha, zie jij wel dagelijks nijlpaarden in het wilt?![]()
Citaat:De nijlpaarden hebben wel degelijk een heel droog stuk tot hun beschikking.
Cayenne schreef:De nijlpaarden hebben wel degelijk een heel droog stuk tot hun beschikking.
Ik vind het een beetje overdreven om gelijk maar dingen te gaan roepen door sommige mensen hier. Nogmaals kijk eens naar de link ergens hierboven. Het is een serie rondom Artis en je ziet toch echt wel hoeveel zorg deze dieren krijgen.
Arrabel schreef:Citaat:De nijlpaarden hebben wel degelijk een heel droog stuk tot hun beschikking.
Waar dan?