Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:29

hahahaha Roxx, ben je geflitst onderweg op je werk door die gangen, houden ze straks mooi in op je salaris.

MN EMMER PAST ER PVD NIET TUSSEN!! ik heb nu een hoge vaas staan, maar mn oude hamstertrappetje was te kort, dus heb er nu een lange pollepel tegenaan gehangen in de hoop dat dat gaat werken, haha. Als ik visite krijg zullen ze wel denken in mn huiskamer van alles om dat beestje te redden, haha.. Heb er de kruimels van een chocolademueslireep op gelegd, de kaasblokjes rolde eraf Tong uitsteken
Ik mag van ganze harte hopen dat ie die vaas niet weer uitkruipt vannacht of dat ie iig maar over die lepel heen loopt om er vervolgens in te flikkeren Lachen (wat ben ik een nerd overigens, heb er keukenrol in gedaan, bang dat ie hard valt haha)..

Ik ga even mn cd van de kodak opnieuw installeren, want dat snoertje doet het nog steeds niet om foto's te transporteren.

En anders krijgen jullie de muis zoizo zondag of maandag te zien. Dan komt mn moeder de koelkast helpen verschuiven en tillen en dan moet ie wel, haha.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:31

oooh switch, je vader durft zeg..gelukki was het diertje in 1 keer dood, maar zoiets gaat me echt te ver hoor als ik eerlijk ben.
Voel mezelf al zo hypocriet dat ik deze muis levend probeer weg te krijgen, gezien mn ene kat bijna dagelijks dode mee naar huis brengt en steeds makkeliijker wordt met die op te ruimen..

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:59

Maak ook even een foto van die briljante val van je!!! Mwoehahahaha, een pollepel en een vaas!!! Met keukenpapier voor een zachte landing!!! ROFL

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:08

Je woont zeker te ver weg van mij? Mocht je ideale vaas-plan niet werken, mag je mijn valletje wel lenen Tong uitsteken
Vind het trouwens een briljante oplossing! Echt geniaal!
Ik zou ook zo mutserig zijn hoor om dr een papiertje onderin te leggen.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:12

Kheb niet het hele toppic gelezen dus weet niet of het al is gezegt.
Maar wij hebben zoon ding en dat stop je in het stopcontact en dat geeft een hele hoge piep af waar die beeste gek van worden... bij ons waren ze binnen 3 dagen weg!
Te koop op www.paardendrogist.nl

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:14

Ik ving ook altijd muizen met zo'n muisvriendelijke muizenval. Werkte als een tierelier, je moet hem echt op scherp zetten zodat ie bij het minste of geringste dichtklapt. Niet het haakje eromheen slaan maar op het puntje van het haakje zetten. Balletje brood gedoopt in pindakaas (vinden ze heerlijk) in het kooitje aan het puntje, altijd prijs! Wel een eindje van je huis afzetten anders zitten ze binnen voordat je thuis bent.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:21

Whaha wat een topic!

Ik ving altijd mn hamstertjes terug met een emmertje en een ladder Haha! Ik liet ze altijd los door mn kamer lopen want altijd in zo'n hokkie was ook zo sneu Tong uitsteken Alleen eenmaal de vrijheid geroken kwamen ze niet meer terug..... Meestal zette ik gewoon mn opslagbakje voor voer open en dan laddertje er tegenaan, dan zaten ze de volgende morgen daar braaf te wachten tot ik ze weer hun hokje in deed Haha!

Hoop dat het ook met je muisje werkt!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 22:29

AAAAAAAAAAAHHHH, dat verotte beest kan die lepel op, halverwege, tot halverwege is alles weg, ik kan wel vloeken hier zeg, bah bah bah..verdorie!!!

Thokkadisje, ik had ook hamsters, die mochten elke avond uren loslopen in mn badkamer, haha..maar de 2 vrouwtjes bleken geen 2 vrowutjes en binnen kortste keren zat ik met 13 hamsters..over 2 hokken verdeeld, mannen apart vd vrouwen en dat ging gelukkig goed. Zo ook apart uitgelaten..totdat ze een gat onder het bad hadden gemaakt..verschil is, die hamsters waren erg tam, zal wel tussen mn oren zitten, maar had het idee dat als ik mn stem liet horen ze achter me aan kwamen en ook keurig hun hok ingingen, haha.
Dat laddertje is dus te kort voor die vaas en die emmer past er niet tussen.

Morgen komt er een vriendin van bokt over met dr vriend en ik ga ze mooi even strikken mij te helpen Tong uitsteken
Dus Holly, als je dit leest, bereid je vent maar vast voor, haha.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:33

Kimberley kan je de emmer snachts niet gewoon in de keuken zetten? Ze zal er dan ook wel heen kruipen?

Tenzij je de hele nacht op de loer wilt liggen Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:00

hahaha wat een soap.... hoe vang ik een muis??

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:30

géwéldig wat een verhaal hahahaha echt helemaal géweldig! ROFL Wij hebben hier ook wel vaker muizen vangen die ook met zo'n kooitje van de boerenbond/welkoop gewoon muisvriendelijk, ahuhm tenzij maartje het ding laat dichtklappen op het moment dat de muis naar buiten wil lopen, Bloos dat was btw een ongelukje. In ieder geval dat ding kosten hoogstens 10 euro gok ik? Zijn niet zo duur. Zorg wel dat er vers eten is, spreek uit ervaring oud droog eten lusten ze niet (komen ze niet opaf) in ieder geval 'onze' muizen niet. Tong uitsteken hihi nou heel veel suc6 en wacht in spanning op de afloop! Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:34

malouuu schreef:
Kimberley77 schreef:
maar hoe in hemelsnaam maak ik een val waar hij in terechtkomt en het deurtje meteen sluit? Ik ben zo atechnisch en niet zo'n uitvinden, in films ziet het er erg leuk uit allemaal..de man van de dierenwinkel keek me ook al aan," een diervriendelijke val??"

Met het gif wacht ik nog heel eventjes, alleen als het echt niet anders kan..(gut, zie mezelf al gaan, een dooie muis met baby's in dr buik tussen het rooster vandaan pulken, ieuwl)

edit,z ie nu dat die valletjes wel diervriendelijk bestaan? Enig idee waar ik die kan halen? Bij onze dierenwinkel hadden ze die niet iig.

Dierenspeciaalzaak,welkoop boerenbond in die richting.

het gevaar van gif is altijd dat als die muis verdwaasd van het gif nog rond loopt, je de kans hebt dat je kat hem pakt. en daar overlijden ze aan. Het gif werkt niet als 1 klap, ze bloeden vanuit binnen dood, dus lopen vaak verdwaasd nog rond

Ja en op die manier ben ik bijna mijn uber lieve Golden Retriever verloren..
Bloed kwam er een 2 kanten uit bij mijn hond..
ze is wel 3 weken goed ziek geweest maar heeft het gelukkig gehaald..

Ik zou ook gaan voor z'n muisvriendelijke val. Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 10:01

Hier is de held op sokken..al die dagen voelde ik me zo stoer, erbij liggend, wachtend etc, sta ik de kattenbrokjes net te vullen, schiet ie langs me heen weer richting deboekenkast.
Straks komt er een vriendin met dr vriend, die zijn de sjaak om even te helpen, haha.

Probleem is echter, heb volgende week pas centjes voor zo'n muizenval, oops..

Muppetmay, lief van je, ik woon in Het Gooi, niet om de hoek bij jou Lachen

Pam, had de emmer idd wel even in de kamer kunnen zetten, haha.. ik dacht doe alles in dat hoekje, ben bang dat er anders niets gebeurd gezien die weet dat er katten rondlopen Lachen

Ik vraag die vriendin wel ff camera mee te nemen, heb cd nog niet geinstalleerd..

wordt vervolgd...

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:49

Nog steeds aan het muizenvangen?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 00:04

Rapaparapapa..the last episode of the mouse mission Vork

Kimpie woont in een heel klein huisje. Zij heeft 2 lieve vriendjes, of eigenlijk 3 vriendjes, waarvan 1 mevrouw muis. Lachen
Mevrouw muis vond het allemaal wel erg prettig in Kimpie haar huisje, wel 3 weken lang heeft mevrouw muis mogen genieten van stukjes brood en blaadjes witlof en dat zonder huur te hoeven betalen.
De 2 lieve vriendjes van Kim kwamen vandaag helemaal vanuit zuiderlijk Brabant, met als doel om alleen maar Kim op te halen voor een dagje uit..Kim, die het zo achter de ellebogen heeft als de pest (nanananana) heeft haar 2 lieve vriendjes weten te strikken om al kruipend, liggend en schuivend over de vloer op missie - muis te gaan. Koelkast, boekenkasten en bank werden van zijn plaats gehaald, alles stond op zn kop en dat allemaal voor mevrouw muis.
In de koelkast, bij de motor zagen we de provisiekast van mevrouwmuis..ze bleek gek op Marlboro Light ( Ik rook PallMal???) en stoffige ruimtes..alles werd meegenomen naar haar nestje.
Kim gillend door het huis tegen het lieve vriendje van lieve vriendinnetje dat hij voorzichtig moest doen, want zij wilde dat mevrouw muis haar verdere leventje nog buiten door kon leven.
Na heen en weer geren tussen de meubels door en ook onderdoor, sprong lieve vriendinnetje Holly met haar camrea op de bank, al gillend "Daar, daar, daaaaaaar zeg ik toch" mevrouw muis gevonden...en gevangen Lachen
Mevrouw muis bleek het niet eens vervelend te vinden al die rare grote wezens om zich heen, rende het valletje in en begon gelijk aan de witlof te knagen.
Een eerste en laatste keer mocht mevrouw muis mee in de auto, op het dashbord, al genietend van een ligakoek en witlof..waar zij vervolgens naast een hele mooie golfbaan, voorzien van water en een hele hoop gras werd vrijgelaten, bij de konijntjes...en zo leefde mevrouw muis (hopelijk) nog lang en gelukkig Haha! Bloos Clown

...ik zal dr missen... haha

Het muisje was akelig dun geworden..geen idee of dat door het vreemde eten kwam van mij, of doordat er nog ergens een nestje ligt (ga daar niet van uit, niets gezien of gehoord nog)..

Ik dank jullie allen voor jullie hulp en medeleven Tong uitsteken

Holly zal morgen (zondag) de film van mevrouw muis plaatsen en wat foto's Lachen kwaliteit kan wat slecht zijn, met een telefoon genomen..maar dan hebben jullie een idee om wie het al die tijd ging ennuh, let niet op de gigapuinzooi en stof achter de koelkast en boekenkast, oops, haha.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 00:08

Onze muis is vandaag ook gevangen...
Alleen helaas minder goede afloop..

Hij liep over het aanrecht en mijn vader schrok en slaat van schrik met de pan die hij in zijn hand had de muis dood! Bloos! Bloos!

Helaas...

Maar goed zat muizen hier, (kippenschuren naast het huis die afgelopen week leegeghaald zijn)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 00:13

Agoshie Daantjuhhh, dat heeft vast een knarsend geluid en rommel gegeven, ieuwl..arm diertje, hopelijk is het gauw gegaan..
Ach weet je, vind het altjd vervelend om de dode muisjes en andere dieren op te ruimen die gekilled zijn door mn kat (die ik voorheen niet levend eerst aantrof, altijd dood kwam die pa smee binnen)..maar dit muisje leefde nog en ben zo druk in de weer geweest om dat beestje uit huis te krijgen..had het afschuwelijk gevonden als het klepje va het valletje te vroeg dichtsprong en de muis ertussen had gezeten..bah.

moesten wel lache hoor. We wilde de muis uitzetten, eerst wilde ze het valletje niet uit, eindelijk rende ze eruit, gaat ze onder de auto zitten, bij de banden..holly en ik roepen en stampen en auto starten in de hoop at we hem niet alsnog platreden na al dat gezeul met dat beest, haha.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 00:33

Hahaha, ja ik vind dat ook best wel sneu hoor.
Van mij hoeven ze niet dood, maar ze moeten ook niet in huis gaan zitten, (ben als de dood voor muizen in huis omdat ze zo snel en brutaal zijn)

Buiten vind ik ze minder eng.

Maar we hebben hier kippenschuren naast en elk jaar worden die leeg gehaald en schoon gemaakt en dan komen er echt HORDES muizen vrij.
We hebben vooral het eerste jaar (toen hadden we nog maar 1 kat) echt onwijs veel muizen gehad.
ze zaten zelfs in de buis van de gaskachel..
heel sneu want ze kunnen dan niet omhoog kruipen..
dus dan verhongeren ze dood, dus dan kan je maar beter de kachel hoog aandoen dan stikken ze!
Is ook heel sneu, maar is tenminste een snellere dood dan verhongeren.

Nu we meer katten hebben hebben we minder last van muizen.
Amper een enkel keertje hebben we een muisje binnen.

Kat binnen doen helpt niet want die gaat lekker liggen snurken voor de kachel en kijkt niet om naar de muis.

Maar meestal doet een vriendelijk muizenvalletje wel zijn werk.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 02:19

Oh mijn god wat hebben we in een deuk gelegen zeg.

Smorgens vroeg ging de telefoon al. Muis zus, muis zo, bla bla bla.

Het eerste ding op de agenda was dus de BoerenBond. Ik heb klemmen in huis, maar nee Kim wilde persee een diervriendelijke val. Zo gezegt zo gedaan, val gekocht en op weg naar het noorden van het land om kennis te gaan maken met Miss muis.

Eenmaal daar werden we meteen meegenomen naar het huis van Miss muis. Wat bleek, ze was net verhuisd. Van koelkaststraat nummer 3, naar boekenkastlaan nummer 18. Wij netjes aangeklopt en ja hoor, ze deed nog open ook. Schrok zich een hoedje van dat vreemde volk en zette het op een lopen. Regelrecht terug naar koelkaststraat nummer 3. Wij in de benenwagen gesprongen en ook afgereisd daarheen. Weer aangeklopt, maar Miss muis had zich verstopt en deed niet meer open.

Zou ze misschien verstoppertje spelen? Zullen we haar maar gaan zoeken dan?
Dus het hele huis van de kant gesjort, in alle kamertjes gezocht, zelfs met zaklamp (Miss muis had het licht uit gedaan Clown ) en ja hoor, in het allerkleinste kamertje had ze zich verstopt.
Toen Miss muis doorhad dat we haar gevonden had riep ze, pak me dan als je kan, je kan me lekker toch niet pakken, sprong in haar racewagen en spurte er vandoor.
Langs het aanrecht, de deur, achter de kast door, weer terug, rondje om de luxe lamp en zo weer terug naar koelkaststraat nummer 3.
(ik zag het niet zo zitten dat ze mijn benen ook als racebaan zou gebruiken dus ik plante mezelf even op een stoel met mijn voeten een veilige afstand van haar raceruimte vandaan Haha! , perfecte plek om er een mooie film van te maken:
De formule 1 met in de hoofdrol, Miss muis Tong uitsteken )
Kim en mijn vriend zette de achtervolging in en ook zij vlogen als racemonsters door de kamer heen. Links, rechts, over de bank heen, onder de bank door(prachtig Haha! )

Miss muis was het uiteindelijk een beetje beu en besloot terug naar huis te keren. Boekenkastlaan nummer 18. Daar schoof ze dan toch aan tafel om te genieten van de heerlijke witlofschotel met een vleugje liga die voor haar klaar stond en dat was het moment dat er eindelijk op de val gemept kon worden, zodat het deurtje dicht zou gaan. (Miss muis was te slim, dus ging het klepje niet dicht ROFL

Het avontuur was nog niet afgelopen, want vervolgens moest er nog een ritje gemaakt worden met de grote mensen auto van Holly en vriend. Natuurlijk werd er een mooi plekje uitgezocht voor Miss muis en mocht ze mee reizen achter de voorruit zodat ze alles goed kon zien.

Op een mooi stukje groen werd besloten dat dit wel een mooi plekje zou kunnen zijn en dat Miss muis hier de ruimte had om een super de luxe vila te gaan bouwen samen met haar toekomstige partner. (Mister muis *LOL* )
Miss muis dacht er helaas toch net iets anders over. Waarom een mooie vila bouwen? Ik woonde prima Haha!
Ze keerde dus vrolijk als de wiedeweerga terug naar de grote mensen auto.
Klein probleempje, die auto ging richting Brabant en Holly zag het nog niet zo zitten om haar eigen koelkast in te richten als logeerkamer Clown
Heel karwei nog om Miss muis over te halen toch die mooie vila te gaan bouwen, maar na een minuutje of 10 pakte ze haar koffers op, zwaaide ze nog een keertje en vertrok ze het onkruid op de heuvels in.
Prachtig afscheid van Miss muis en wij vervolgde onze weg richting Brabant om daar in het zonnetje te gaan BBQen.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 06:37

hahaha geweldig, en topic van 3 paginas inmiddels over miss muis.
misschien was ze we niet zwanger, maar gewoon veel gegeten, en nu op dieet van witlof blaadjes en sigaretten... val je van af he
Mss schaamde ze zich voor de andere slanke muizen, maatje xxs, en heeft zij zich afgezonder in zo`n kliniek ( koelkast) om af te vallen en als gepimpte muis terug te keren.
maarre ben je nu niet dat, dat miss muis die door voorruit keek, de weg terug weet???? Clown

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 08:59

hahaha Holly, geweldig. Nogmaals bedankt en was een erg leuke dag gisteren Lachen

Citaat:
maarre ben je nu niet dat, dat miss muis die door voorruit keek, de weg terug weet????

hahahahahaha...1 troost, ik zal dr niet meer herkennen, dus ik zal het nooit weten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:06

hahaha, eindelijk gevangen!! het is wel een mooi muisje! Haha! ik had jullie wel willen zien rennen schreeuwen en springen! Bloos wel lief dat je haar op een mooi plekje hebt uitgezet!

zo zouden wij een parkiet bij de welkoop halen, man kijken of het een mannetje of vrouwtje was, parkiet bijt en man laat van schrik los, dus parkiet vloog lekker rond in de mega welkoop, ben benieuwd hoe ze die weer gaan vangen..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:52

ochjee deesdaan, haha. Een vogel is tien keer erger dan die muis..gelukkig hebben jullie er de last niet van Knipoog Tong uitsteken
Ennuh, Holly heeft ook filmpjes gemaakt hoor..nr 4 en nr 5 holly waren het, dus als het je lukt 1 van beide? maar of men ons wel wilt horen is een ander verhaal, haha.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 00:13

De filmpjes zijn te klein opgenomen, waardoor het beeld wazig word.
Dan is deze het duidelijkst nog.
Ik heb nog nooit filmpjes op internet gezet, dus hopelijk is het gelukt.

Afscheid van Miss muis.
Afbeelding

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:28

En het is je zomaa gelukt een eerste keer Lachen even op het filmpje klikken en tadaaa..beeld is idd wat wazig, maar ach, je ziet mevrouw muis Tong uitsteken