Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lynn_Nikita schreef:jammer dat ie al gestorven is. maar fijne ouders heb je, dat ze niet even meerijden naar een da als een beestje doodziek is.
als je een huisdier aanschaft, zorg er dan ook goed voor!!
BrittKitt schreef:Haar ouders hebben het zowiezo niet zo op de dierenarts geloof ik(al twee keer eerder meegemaakt geloof ik..)
Maar dat hebben mijn ouders ook niet..
Naaltje schreef:ik heb het zelf een aantal jaar geleden gehad met eentje van mezelf. Van de ene op de andere dag ''hing'' hij op half 11 op de bodem van de voliere, en naarmate de dag vorderde verkrampten zijn voetjes steeds meer...
Omdat dat meestal een teken is van vergiftiging zijn we naar de dierenarts gegaan en kregen een soort laxeermiddeltje mee, de DA wist het ook niet. Maar de dag erna hebben we hem toch nog laten inslapen.. Hij werd niet beter en ging zelfs bijten (hij was super-tam, en beet nooit,en toen wel, van de pijn)
Ik vrees dat de DA ook weinig had kunnen doen in jouw geval
wel raad ik je aan zsm te zorgen voor een nieuw maatje voor je andere aga!
van alleen zijn worden deze dieren echt doodongelukkig!
Lynn_Nikita schreef:jammer dat ie al gestorven is. maar fijne ouders heb je, dat ze niet even meerijden naar een da als een beestje doodziek is.
als je een huisdier aanschaft, zorg er dan ook goed voor!!
LilianR schreef:Naaltje schreef:ik heb het zelf een aantal jaar geleden gehad met eentje van mezelf. Van de ene op de andere dag ''hing'' hij op half 11 op de bodem van de voliere, en naarmate de dag vorderde verkrampten zijn voetjes steeds meer...
Omdat dat meestal een teken is van vergiftiging zijn we naar de dierenarts gegaan en kregen een soort laxeermiddeltje mee, de DA wist het ook niet. Maar de dag erna hebben we hem toch nog laten inslapen.. Hij werd niet beter en ging zelfs bijten (hij was super-tam, en beet nooit,en toen wel, van de pijn)
Ik vrees dat de DA ook weinig had kunnen doen in jouw geval
wel raad ik je aan zsm te zorgen voor een nieuw maatje voor je andere aga!
van alleen zijn worden deze dieren echt doodongelukkig!
Oke, dat was dus de vraag: moet ik een nieuwe erbij? Zoja hoe oud moet hij/zij ong zijn?
BrittKitt schreef:Hoe oud is je vogeltje?
LilianR schreef:Wat zouden jullie nu verder doen?
Joscaa schreef:Ik zou even de DA roepen. Of met rust laten, want meestal is er niks meer aan te doen. Heb zelf een hele voliéré met kanaries, en als die overlijden zitten ze ook de hele dag in elkaar, en maakt niks ze meer uit. Is dan ook niks aan te doen. We zetten ze dan binnen, want dan hoeven ze geen energie te gebruiken zich warm te houden. Maar jouwe zitten al binnen toch?
Of komt het doordat hij eenzaam is? (heb geen zin hele topic door te spitten)