Babyhamsters syrische hamster wat nu met de man?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Re: Babyhamsters syrische hamster wat nu met de man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:43

avanoort schreef:
aha, dan hou jij je paard ook zeker "natural"? Haha

Ik?

Ja.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:43

Goed dames, ik ga dit topic verlaten, ik heb mijn mening verteld en daarmee is voor mij de kous af,
Wederom vind ik het jammer dat je hier dus niet gewoon iets kunt vertellen zonder dat er gelijk op je geschoten wordt en je samen gedachten kunt uitwisselen, gelijk kreten als "je bent niet goed bij je hoofd" naar je toe krijgen.

Ik daarintegen denk niet slecht over jullie en wens eenieder veel succes met haar/zijn beestjes!
Doei!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:44

avanoort schreef:

Wie ik? Nee ik heb geen paard meer.
Wat ben jij egoistisch zeg

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:44

Noujaaa zeg Nors opkijken Ga je zo kinderachtig doen dat je gaat weg lopen van je problemen?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:45

sunshine schreef:
avanoort schreef:

Wie ik? Nee ik heb geen paard meer.
Wat ben jij egoistisch zeg

Enorm egoistisch, het beste voor zich zelf willen... Misselijk

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:47

Ja, met sommige hamsters gaat het aardig goed, vooral de hamsters met rusfactor (ik bedoel niet de russische dwerghamster, maar de syrische hamsters met de kleur wit, rode ogen met grijze oortjes) staan erom bekend dat ze soms wel met meerdere te houden zijn. Toch kun je ze beter uit elkaar zetten, de redenen zijn al een paar keer genoemd. Overigens, ik had 2 zusjes die levenslang af en toe naar elkaar riepen. Wel zaten ze in gescheiden kooien, en dat vonden ze prima, maar er bleef wel contact, echt grappig om mee te maken, en blijkbaar zit de syrische hamster net wat ingewikkelder in elkaar dan we denken.

Ik zou niet meer verder fokken met je hamsters. Dus, ze uit elkaar zetten. Anders blijft het vrouwtje aan de gang, en ze kan er wel 15 per worp krijgen...
De jonkies worden groot, en dan krijgen ze van elkaar weer jonkies (inteelt dus) en afgezien daarvan, het is niet gezegd, dat de jonkies ook zo goed met elkaar overweg kunnen. De dierenwinkel zal maar net eens geen plek hebben voor je jonkies, dan blijf je er mee zitten, koop je dan voor ieder jonkie een nieuwe kooi?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:48

Als ik jou was.. Zou ik gewoon eens luisteren naar het commentaar dat hier wordt gegeven.. Of liever gezegd advies.. Ik had mijn hamsters ook bij elkaar.. Grootste fout van mn leven geweest.. Na 4!!!! jaar hebben ze elkaar doodgevochten.. Ik kwam thuis van school.. En allebei mn hammies dood.. En waarom? Omdat ik zo stom was om naar de dierenwinkel-mensen te luister.. "Ze kunnen gewoon bij elkaar".. Ja niet dus.. Dus wees verstandig.. Doe niet zo ontiegelijk eigenwijs en HAAL DIE BEESTEN UIT ELKAAR ALS JE VAN ZE HOUDT!!!!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:48

LilianR schreef:
Enorm egoistisch, het beste voor zich zelf willen... Misselijk

Zulke mensen kan ik echt niet tegen, alleen maar aan zichzelf denken!!
En dan nog "weglopen" ook...

Ananoort, lees jij eerst maar eens internet door over hamsters en andere dieren, voordat je zelf dieren aanschaft!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:49

Dan kan ze net zo goed één extra kooi kopen om die 2 volwassenen te scheiden.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:50

NatassJa schreef:
Als ik jou was.. Zou ik gewoon eens luisteren naar het commentaar dat hier wordt gegeven.. Of liever gezegd advies.. Ik had mijn hamsters ook bij elkaar.. Grootste fout van mn leven geweest.. Na 4!!!! jaar hebben ze elkaar doodgevochten.. Ik kwam thuis van school.. En allebei mn hammies dood.. En waarom? Omdat ik zo stom was om naar de dierenwinkel-mensen te luister.. "Ze kunnen gewoon bij elkaar".. Ja niet dus.. Dus wees verstandig.. Doe niet zo ontiegelijk eigenwijs en HAAL DIE BEESTEN UIT ELKAAR ALS JE VAN ZE HOUDT!!!!!

Kijk hier, 4 jaar! Gaat er nu een schelle fietsbel rinkelen?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:50

avanoort schreef:
Heb je verstand van ratten?
Dan weet je ook dat als je er erg veel aandacht aan besteed, je er prima eentje kunt houden en die dan uiteindelijk ook beter tam krijgt dan in een koppel.

Wat een onzin is dat nou weer.. Ik heb in totaal 10 ratten gehad en ze altijd in groepjes gehouden. Ik heb naast ratten, cavia's, muizen en hamsters (allemaal solitair, uiteraard) gehad, maar geen enkel dier werd bij mij zo makkelijk tam als de ratten. Het leek wel of ze tam werden geboren.
Het is notabene uit onderzoek bewezen dat ratten echt behoefte hebben aan 'social support' en dit krijgen ze echt niet van mensen. Een mens is zal nooit de rol innemen van soortgenoot, punt.

Het is harstikke leuk dat je hamsters nu nog 'prima' samen kunnen, maar het lijkt me niet erg prettig om op een morgen 1 hamster armer te zijn, wegens moord. Dieren kunnen in gedrag compleet omslaan. Hoe goed je je diertje ook kent, gedrag is niet voorspelbaar.

Ik kan niet begrijpen waarom je de raad van (in mijn ogen) hamsterexperts zoals Wuis negeert.. dom dom dom.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:51

LilianR schreef:
NatassJa schreef:

Kijk hier, 4 jaar! Gaat er nu een schelle fietsbel rinkelen?

Waarschijnlijk niet, ik denk niet dat die Ananoort wil luisteren, dat zal meer het probleem zijn.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:52

Pff en dat noemt zich een dierenliefhebber..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:52

Ze doet nu waarschijnlijk net of ze t niet meer leest, of ziet. 'Want ze is al gevlogen.'

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:53

avanoort schreef:
Goed dames, ik ga dit topic verlaten, ik heb mijn mening verteld en daarmee is voor mij de kous af,
Wederom vind ik het jammer dat je hier dus niet gewoon iets kunt vertellen zonder dat er gelijk op je geschoten wordt en je samen gedachten kunt uitwisselen, gelijk kreten als "je bent niet goed bij je hoofd" naar je toe krijgen.

Ik daarintegen denk niet slecht over jullie en wens eenieder veel succes met haar/zijn beestjes!
Doei!

Ja, avanoort, ik vind het ook heel jammer, dat er meteen op een negatieve manier op de persoon gespeeld wordt. En idd, hoe kun je samen van gedachten wisselen, als er meteen met veel te grof geschut gewerkt wordt, niks aan.

Ook ik wens iedereen veel succes met de beestjes!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:55

Zoolgangster schreef:
avanoort schreef:

Doei!

Ja, avanoort, ik vind het ook heel jammer, dat er meteen op een negatieve manier op de persoon gespeeld wordt. En idd, hoe kun je samen van gedachten wisselen, als er meteen met veel te grof geschut gewerkt wordt, niks aan.

Ook ik wens iedereen veel succes met de beestjes!

Er wordt ook niet naar elkaar geluisterd, dit is gewoon eigenwijs doordrammen wat avanoort doet.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:57

Idd en er zijn hier een paar mensen die ECHTE kennis hebben van hamsters..
En niet uit een boekje of van internet..
In een boekje spreken ze ook echt niet altijd de waarheid..
Doe gewoon niet zo egoïstisch en eigenwijs..
En haal die arme beestjes uit elkaar..

Edit: Ook al zal je het "niet" lezen..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:02

TS: ik heb hier nog een mooie, grote kooi staan, iets voor jou?
Misschien dat je dan luisterd?

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:41

hmmm men zijn koppig maar jah , ik heb een hamster uit de dierenwinkel is onzettend tam en lief me vorige ook uit een dierenwinkel bijna 2 jaar geworden vorige week woensdag overleden en daarvoor nog een hamster uit een dierenwinkel 4,5 jaar geworden heb ze altijd uit een dierenwinkel weet ik teminste dat ze gezond zijn

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:43

sosy schreef:
hmmm men zijn koppig maar jah , ik heb een hamster uit de dierenwinkel is onzettend tam en lief me vorige ook uit een dierenwinkel bijna 2 jaar geworden vorige week woensdag overleden en daarvoor nog een hamster uit een dierenwinkel 4,5 jaar geworden heb ze altijd uit een dierenwinkel weet ik teminste dat ze gezond zijn

De dieren uit de dierenwinkel zijn juist zóver doorgefokt dat ze eerder niet gezond zijn.

Ook weet je niet waar ze vandaan komen, dat weet je bij een particulieren nestje wel.

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:47

deze zijn wel gezond heb ze daar altijd vandaan gehaald en de dierenwinkel is echt te vertrouwen kom er al jaren

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:48

Het is gewoon zo dat als je beesten uit de dierenwinkel koopt de broodfok steunt, meestal. Knipoog

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:51

inderdaad meestal wel jah maar hier is dat het geval niet anders zou ik ze niet kopen hihi

Afbeelding

dit is johny een mannelijke dwerghamstertje
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:16

avanoort schreef:

Doei!

Weet je wat pas jammer is? Dat jij zo achterlijk doet en geen enkel advies wil aannemen van mensen die al jarenlange ervaring hebben met deze dieren.

En dat is met deze uitspraak een OW riskeer, zal me een worst zijn.

Ik MOET wel zo reageren, voor jouw dieren. Want die ben jij zeker weten niet waard. Jij denkt alleen aan jezelf en je eigen belang, want jij vindt het zo leuk dat ze samen zitten.

Kotsmisselijk word ik van zulke mensen. En daarmee basta.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:54

Ik ga maar weer eens temmen want we kunnen het niet erg netjes houden in MIJN topic. Wuis reageert al vanaf het begin agressief, avanoort draait het vanaf het begin zo dat zij slachtoffer is en heeft ook niet echt normaal kunnen reageren, waardoor de andere ook agressief reageerde, maar nogmaals dat werkt toch niet, je kan beter probleem oorzaak gevolg oplossend bezig zijn, ipv het zo draaien dat iemand zich aangevallen voelt en het hoeft ook niet 20 keer herhaald te worden, maar je zou natuurlijk wel wat kunnen toevoegen aan een eerder bericht.