Advies bijten puppy.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Re: Advies bijten puppy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:18

Shaienne schreef:
Puppy's bijten altijd. echt waar. Ze onderzoeken de wereld met hun tanden. Ze hebben namelijk geen handen. Daarom vinden zehetlekker om op je hand te kluiven of ook maar alles vast te pakken wat er te pakken valt. Onze pups beten ook altijd, maar dat gaat vanzelf over, echt hoor!

Onze border collie pup heeft nog nooit gebeten. Dus helemaal waar is het niet.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:30

Gewoon volhouden met straffen (op rug leggen en op de plaats) uiteindelijk wordt ie vanzelf moe en kan je rustig met de visite babbelen. niet teveel tegen hem praten (= aandacht), gewoon nee en naar de plaats.
Misschien van te voren even uitlaten zodat ie al wat energie kwijt is?

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:42

Pam schreef:
Puppy's bijten altijd. echt waar.

niet waar Knipoog

nee..sorry, niet altijd Knipoog maar wel vaak!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:31

izzy1985 schreef:
Met deze laatste opmerking ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist wel DE manier om de pup duidelijk te maken dat JIJ de BAAS bent. Dat hij gaat protesteren is zijn probleem, want JIJ bepaald dat hij weer terug mag als hij niet meer protesteerd. Wanneer een pup vanzelf op de rug gaat liggen is dit onderdanig gedrag.

Wat ook goed helpt is de hond apart zetten. Hetzij in een kamertje waar hij in opgesloten kan worden of een bench met een grote doek erover. Voor een hond is niets zo erg als van de groep (tijdelijk) verstoten te worden of genegeerd te worden. Uiteraard alleen wanneer hij het slechte gedrag van bijten vertoond zodat hij gaat begrijpen waarom hij daar zit.
Zodra de hond stil/rustig is, mag hij er weer bij. Zodra hij weer gaat bijten, zet je em gewoon terug.

Hier ben ik het totaal mee eens!

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:36

Onze hond leek wel een krokodil toen die pup was. Overal hing ze met haar tandjes in. Dat was zeer snel afgelopen. We hebben( klinkt vreemd maar hielp super) sambal gebruikt. Dat hebben we op de meubels gesmeerd waar ze allemaal in beet en nar 2 keer bijten deed ze het niet meer. Ze beet nergens meer in, maar was die dag wel heel blij met haar drinkbakje Lachen

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:59

mijn boxer pup beet ook veel. niks hielp. toen heb ik haar hard in haar oor gebeten en tegelijk iemand au laten roepen. dat woordje heeft ze aan pijn gekoppeld. als ze nu met spelen op iemand begint te kluiven zegt diegene au en stopt ze er meteen mee.
Dit hebben we ook bij de boef van mijn ouders gedaan en dat werkte goed. voor ander extreem gedrag ligt er altijd een krant op tafel. dan hoef je alleen pas op te zeggen en de krant omhoog te houden en ze zijn mega braaf.
zo gauw ze het goed doen worden ze natuurlijk beloont.
Verder hebben ze allebei een bens en wanneer ze erg druk zijn moeten ze daar even in voor time out. de hond komt er daarna weer rustig uit. dat is onze manier. een pup is nu eenmaal heel snel enthousiast en gebruikt dan zijn tandjes. door ze even afstand te laten nemen leren ze dat als ze braaf zijn ze "zachtjes" mochen spelen en anders apart word gezet.
Ik ben zelf nog nooit naar puppiecursus geweest.
mijn ouders wel. die hadden toen een dobbermann. de trainster van puppiecursus legde haar op haar rug. deze hond accepteerde dit absoluut niet en werdt daar alleen maar enorm agressief van. voor die cursus hadden we niks geen problemen met heel die hond niet. maar nadat ze steeds op haar rug moest als ze wat fout deed is ze volldig doorgedraait en hebben we haar in moeten laten slapen.
Pas daarom goed op met een hond op zijn rug leggen.
het is de meest lage positie voor een hond en ze zullen er gauw tegen gaan vechten.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:07

Bepaalde vormen van dominantie is ook niet te veranderen.
Ik heb een rottweiler uit het asiel gehaald. Hij was 1 jaar oud en kende helemaal niets. Hij was ook nog niet zindelijk.
Rottweilers staan ook bekend om het dominante gedrag. Op de grond leggen ging niet meer omdat hij te groot was. Op advies van onze cursusleidster tilde we em gewoon op vanvoor. Af en toe hand over de snuit leggen e.d. Het zijn de kleine dingen waaraan hij kon merken dat WIJ de baas zijn en niet hij. En nu accepteerd hij vrijwel alles. Kortom, echt een brave hond.

Maar honden/rassen verschillen veel en niet alles is goed op te lossen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:13

En wanneer zou je hem dan van voor optillen? Verward

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:29

Gewoon tussendoor om te laten zien dat je boven hem staat..heb het niet veel nodig gehad hoor.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 09:38

Inmiddels zijn we er toch wel achtergekomen dat onze pup een hele dominante pup is. We gaan vandaag even contact opnemen met een gedragsdeskundige, want bijten als meneer iets niet aanstaat is niet de bedoeling. Nu is ie nog klein, maar straks kan dat gewoon echt niet meer....

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:58

Je heb gelijk, veel succes en ik hoop dat het goed komt.