konijnen enten ja of niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: konijnen enten ja of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:18

dat is waar, maar waarschijnlijk ook omdat steeds meer mensen meer ove rhebben voor hun dier, vroeger was het normaal dat je alleen met hond en kat naar DA ging, alles wat kleiner was, was het geld niet waard. vandaag de dag hebben mensen hier wel degelijk vele geld voor over en gaan ze dus ook sneller met hun konijn/cavia/parkiet naar de DA... vandaar ook dat je het de laatste tijd steeds meer hoort! Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:21

Onze dierenarts had het enkel over die vleeskonijnen- entingen, hij heeft die andere niet...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:25

Je woont in west vlaanderen kan daar ook aan liggen Lachen nog veel vleesfokkers daar

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:26

op school krijg je allemaal die entingen en op stage hadden we speciale konijnen spreekuur. dusja vandaar laat ik mijn konijnen enten

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:24

@ katiavl: ja we hebben het meteen op een fokkersforum gepost, zodat bijna alle fokkers weten dat het hier heerst. Onze dierenarts had een brief naar ons gestuurd erover, dus dat was erg fijn.

Overigens is het geen argument om te zeggen 'mijn konijnen zijn heel oud geworden zonder te enten'. Je konijnen worden ook niet gezonder van een enting, het is een preventief middel. Maw: als je konijnen geen virus gehad hebben, heb je gewoon geluk gehad. Maar het kan je altijd een keer bezoeken en met best grote kans.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:55

AstraGirlie schreef:
Onze dierenarts had het enkel over die vleeskonijnen- entingen, hij heeft die andere niet...

dat is ook geen ramp, alleen he je daarmee meer kans dat je konijn er aan overlijd, zoals je op die site heb kunnen lezen.

ik zit zelf trouwens nog steeds te twijfelen, wel of niet...