Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaGentle schreef:het enige wat je doet is in herhaling vallen..
naadje24 schreef:ja omdat je meerdere malen gevraagd is om op te houden
hou groot is het bord dat je voor je hoofd hebt of hoe dik de donker glazen voor je ogen?
hou dan ook op
LimaGentle schreef:er word je geen vraag gesteld
maar er word je verzocht op te houden met in herhaling vallen
want je punt is duidelijk
voor de 4e keer...
naadje24 schreef:
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:
Welterusten naadje
, dan ga ik nu maar weer gewoon de volwassenen spelen.
naadje24 schreef:goh! dat zou dan eens hoog tijd worden!!
meid je doet mijn maag klotsen van ongenoegen....
naadje24 schreef:ik dacht dat je het topic met rust ging laten
ThePast03 schreef:luna1 schreef:ze lijden niet?
en de doden dieren die al een dag in de koeling liggen en nog bloeden dan?
hebben deze dieren geen recht op een zo waardig mogelijke manier behandelt te worden in hun laatste weken maanden dagen uren?
ik heb het niet over de dierne die gekocht worden zonder stamboom ik heb het over het feit waarom juist deze dieren afgemaakty moeten worden.
een beest doet wat zijn eigenaar wil dat hij doet en wat hem opgedragen wordt daar ben ik hetmeeeens maar ik kan net zo goed een golden agressief maken als dat met een stafford kan of welke andere hond dan ook.
neem nu het laatste voorval waar een jongen niet op zijn hond lette wat volgens iedereen een pittbull was.
de pittbull werd weer in het zwarte doek gezet en wat bleek het was een boxer.
geen pitt daar zit toch echt en verschil in idereen volgt iedereen dat is niet alleen hier zo maar overal in nederland we zijn net schapen als er 1 over de dam gaat gaat idereen.
das toch stom.
deze dieren hebben een stempel op hun kop ter grootte van een poster en waarom omdat iemand bedacht heeft dat ze gevaarlijk zijn....
belachlijk...
gr gemma
Dit zijn allemaal verhalen die in de wereld zijn geholpen door bazen van dit soort honden en die absoluut niet op de waarheid berusten.
Als je een ingeslapen hond bij de dierenarts laat ligt hij soms ook een dag in de koeling (soms nog wel langer) maar bloeden zal hij na die dag niet meer.
Het verhaal dat de hond die in de schoolklas terecht kwam een Boxer was is complete onzin en ook weer in de wereld geholpen door mensen die op een vreemde manier bezig zijn de RAD wet aan te vallen. Uiteindelijk zal dit enorm tegen ze gaan werken.
Het gaat er ook niet om welke hond meer agressief is en je maakt zeker geen vrienden als je andere rassen gaat aanwijzen of beschuldigen en dus ook geen medestanders.
Het gaat erom dat er hier sinds 1993 een Wet is die verbiedt dit soort honden te houden als ze niet in het bezit zijn van een FCI stamboom en dat er in 1993 een zeer soepele overgangsregeling is geweest waardoor zelfs de ongeboren pups in de baarmoeder nog oud mochten worden.
Maar dan heb je een groep mensen die lak hebben aan de wet en blijkbaar ook lak hebben aan hondenlevens en toch zo nodig zo'n hond willen aanschaffen.
En die groep zorgt ervoor dat er honden zinloos worden afgemaakt. Niet de RAD en zeker niet het AID die ook veel liever zinvol werk doet dan honden afmaken.
Je kunt wel blijven schreeuwen dat je het niet eens bent met de Wet maar ondertussen worden er weer honden ingeslapen doordat mensen ze blijven fokken en kopen.
Zorg eerst eens dat die fok stop en die verkoop en dat er voorlopig geen honden zinloos meer moeten worden ingeslapen. Lijkt me toch het allerbelangrijkste dat dat zinloos inslapen zo snel mogelijk stopt.
Als de honden niet meer gefokt en gekocht worden lijden ze niet meer.
Dan kun je tenminste proberen de Wet te veranderen zonder dat het zinloos afmaken in de tussentijd vrolijk doorgaat.
En je zult nooit een brede steun gaan krijgen als je de verantwoording en schuld bij een ander (AID en ed) gaat leggen of zelfs gaat wijzen naar andere hondenrassen.
luna1 schreef:wees dan zo wijs om ook weer op te houden