Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sharir schreef:griebels schreef:Uhh ik heb mijn katten wel degelijk voor HUN plezier. Ik zal je ook uitleggen hoe dat zo...
Dikkie heb ik uit belgie gehaald, sterven na dood was ze. Ik weet dat ik ze niet daar moet halen maar kon haar niet laten liggen. Ik heb haar een beter leven belooft.
Mijn andere kat Bruto heeft zeer ernstige hartruis. Ik heb gekozen om haar zonder medicijnen door te laten leven. Waarom? Nou simpel, als ik elke dag die kat moet vangen, pilletje geven, de rest van de dag een kat in huis hebben die super gestresst is en alles onderkotst, en zeker niet meer bij mensen in de buurt komt, wat voor meerwaarde heeft dat dan aan haar leven???
Dan heb ik liever dat ze een wat korter leven heeft, maar wel een die dierwaardig is.
En tuurlijk heb je dieren ook voor je eigen plezier, maar je moet er niet egoistisch in worden. Sommige katten willen nu eenmaal naar buiten, en als je ze binnenhoudt om bovenstaande reden vind ik dat erg egoistisch en dieronvriendelijk...
wat wil je dan.
ze leren op de bel te drukken als ze naar binnen willen. of ze van het balkon af gooien.
ik heb mijn katten altijd binnen omdat het gewoon niet anders kan.
Bergje schreef:Maar... nu komt de maar: ik denk dat als je een kat hebt die altijd al gewend was om buiten te zijn dan moet je hem niet opeens op gaan sluiten. Dat gaat wel fout, dan heb je een gestresste kat!