Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. We zijn alleen aan het orrienteren. De honden waar ik even info over ga zoeken en hem voor ga leggen:Skitter schreef:Nou, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, diegene is iig errrggg kieskeurig!

marquez1 schreef:Skitter schreef:Nou, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, diegene is iig errrggg kieskeurig!
Er moeten juist meer mensen zo kieskeurig zijn en niet uit impuls een pup aanschaffen

) en vraag eens naar meningen daar.
) thuis horen...
ik kan er niet vrolijk van worden.
Cyrilletje schreef:Is een Rhodesian Ridgeback (Ned.: Pronkrug) niets voor hem?Citaat:De Ridgeback of Pronkrug, oorspronkelijk afkomstig uit Zuid-Afrika, is een jachthond en een uitstekende waakhond met een vrij dominant karakter. De Ridgeback zoekt binnen een gezin een leider uit en zal deze zeer trouw en volgzaam zijn.
http://www.mankala.pl/assets/images/2006-03-Zula-im-Wald2.jpg
Of is die niet stoer genoeg?![]()
Ik zat ook gelijk aan een Ridgeback te denken

] leider nodig ect.Moosje schreef:Ik kan je veel info over de Dober geven als je wilt.
Heb er zelf 2 (inmiddels 1 in latens slapen) en werk veel samen met Dobermann Rescue Nederland.
Moosje schreef:Onze Dobers zijn trouwens alles behalve nerveus, druk en angstig. Ondankt het feit dat het herplaatsers zijn, en er weinig over hun verleden bekend is.
daar komt dat ras geloof ik ook vandaan. ze hebben haar geloof ik niet vanaf jongs af aan maar later gekocht. volgens mij kan die ras uitstekend jagen. want ze waren op hun grote terrein een teckel kwijt en toen ging mijn neef en die BB die teckel opzoeken, en hadden haar zo gevonden in de bosjes( die teckel was ziek ofzo toen ze dr vonden, was een paar dagen niet thuis geweest)