Welk ras? Lees even de omschrijving.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peetjuh

Re: Welk ras? Lees even de omschrijving.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:14

Dat zijn ook leuke honden ik wil er later ook een!!! Tong uitsteken

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:55

Het duurt nog wel even hoor voordat de definitieve keuse wordt gemaakt. Eerst moet de oude hond weg, en die gaat niet eerder dan dat het leven lijden wordt Ach gut . We zijn alleen aan het orrienteren. De honden waar ik even info over ga zoeken en hem voor ga leggen:

Boerboel
Canecorso
Amerikaanse bulldog
Argentijnse dog
Rodesian ridgeback

Lijken mij allemaal geschikte kandidaten.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 16:43

Skitter schreef:
Nou, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, diegene is iig errrggg kieskeurig!

Er moeten juist meer mensen zo kieskeurig zijn en niet uit impuls een pup aanschaffen Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:23

marquez1 schreef:
Skitter schreef:
Nou, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, diegene is iig errrggg kieskeurig!

Er moeten juist meer mensen zo kieskeurig zijn en niet uit impuls een pup aanschaffen Knipoog

Dat begrijp ik Knipoog
Daar doelde ik ook niet op, waar ik wel op doelde was dat bijna elk hond wat hier werd genoemd, en heel goed je critieria pastte, vond je toch niet geschikt. Vandaar dat ik benieuwd was welke je wel intressant vond!

Niet negatief bedoeld hoor, ik heb ook een tijdje gezocht voor ik een hond nam, MAAR, toen ik hem vond wist ik dat HIJ het moest en zou worden!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:14

O ik ben heel blij hoor met al de reacties, ik was zelf nooit op deze honden gekomen. Maarja de persoon is nu eenmaal veeleisend. En bovendien heb ik een lijstje gemaakt met honden die mij ook wel lijken te passen.
Maargoed het blijft lastig omdat het selcteren is voor iemand anders. Ik leg het dit weekend aan hem voor, ik zal jullie op de hoogte houden wat hij er van vond. Iedereen Bedankt!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:13

Ik heb een boerboel (nog wel met gecoupeerde staart) maar tegenwoordig mag dat niet meer, ook niet in Belgie als ik het goed heb begrepen. Knikstaarten komen wel vaak voor bij dit ras, misschien kan hij een pup met flinke knikstaart nemen, die er toch al af moet op medische gronden.

Een boerboel is erg geschikt als bewakingshond, ze zijn vooral erg waaks op mensen en de mijne iig een stuk minder op haar territorium. Mijn BB kwijlt amper, alleen als ze gedronken heeft. Is ook een beetje een kwestie van opvoeden, als ze leren bedelen kwijlen ze de hele tent onder Haha!

Je moet wel in gedachten houden dat de meeste BB geen schatjes zijn tegen vreemden en andere honden. Ik raad je aan om eerst eens op www.boerboelforum.nl te kijken en informatie in te winnen, er zitten daar een heleboel liefhebbers. Echter ook veel mensen die een BB hebben waar geen land mee te bezeilen is. Ze kunnen echt ineens omslaan en dan heb je een groot probleem. Ik zou zeggen meld je aan op het forum (is erg gezellig, ik zit er ook Haha! ) en vraag eens naar meningen daar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:43

ellebel,eerlijk gezegd,en ik ben echt een groot hondenliefhebber,en ook nog van de molossers,maar vind ik de boerboel niet in ons land(nederland dus,niet duitsland Haha! ) thuis horen...

als je al ziet wat een problemen een simpele stafford al geeft in een klein overbevolkt land,zie ik de echte problemen al komen,met honden als een boerboel en presa canario,deze honden zijn gewoonweg nog te "ruw" gefokt,die moeten eerst wat socialere bloedlijnen krijgen,voordat je deze in elke huis tuin en keuken tegen gaat komen..

deze honden moet je echt onder appel houden en echt wel verstand van zaken hebben,en helaas is het al gebleken,dat in nederland heel veel mensen een grote hond kopen en deze onopgevoed rond laten lopen...

of gewoon weg niet weten wat opvoeden is...

ipv de stafford komt er een boerboel, ik kan er niet vrolijk van worden.

mijn argentijnse dog fokster had ook boerboels,maar spijt als haren op haar hoofd...ze vielen alles aan wat los en vast zat,hoe sociaal ook opgevoed.

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:36

rottweiler, Dobbermann, Duitse herder

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:35

Cyrilletje schreef:
Is een Rhodesian Ridgeback (Ned.: Pronkrug) niets voor hem?

Citaat:
De Ridgeback of Pronkrug, oorspronkelijk afkomstig uit Zuid-Afrika, is een jachthond en een uitstekende waakhond met een vrij dominant karakter. De Ridgeback zoekt binnen een gezin een leider uit en zal deze zeer trouw en volgzaam zijn.

http://www.mankala.pl/assets/images/2006-03-Zula-im-Wald2.jpg

Of is die niet stoer genoeg? Knipoog Vork

Ja Ik zat ook gelijk aan een Ridgeback te denken Ja

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:36

Kimmie, ik begrijp wat je bedoelt, daarom zeg ik ook,de meeste boerboels zijn geen schatjes. En op dat forum wat ik noemde zitten veel mensen die ook problemen hebben met hun BB. De mijne woont midden in de stad in een benedenwoning met amper een tuin, maar dat is echt wel een uitzondering.
Ik zou het jammer vinden als het ras een slechte naam krijgt omdat het bij ongeschikte eigenaren terecht komen, want er zitten ook echt hele fijne honden tussen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:24

Nee de gemiddelde rotweiler is fijn,daarom moet ie zeker ook de magtest ondergaan voor eventuele fok.
Als hij met een rotweiler kan omgaan kan ie dat zeker met een
BB als hij zijn huiswerk doet en niet de hond op het erf zijn eigen opvoeding laat regelen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:13

nou kijk eens aan,je haalt gewoon de woorden uit mijn mond,een doodgewone inmiddels huistuin en keuken rottweiler geeft al zoveel problemen in de samenleving,dat rassen als een boerboel,welke nog steeds het vrijkaartje boven hun hoofd hebben hangen,waar geen MAG testen en geen gevaarlijke honden lijsten voor zijn,nu aangeschaft worden in plaats van onze beste brave rottweiler!!

en een boerboel is NIET vergelijkbaar met een rottweiler,ze hebben andere voor geschiedenis hebben een ander gewicht en een totaal ander karakter,dus als iedereen zich nu braaf houdt bij de inmiddels wel zo gefokte bloedlijnen bij rassen welke alsnog problemen genoeg geven,zijn we al een heeeeel eind verder... Lachen

maw laat de boerboel in het land waar hij thuis hoort,tot er bloedlijnen zijn,welke in de buurt komen van onze braaf gefokte(maar vaak door onwetende ,niet opvoedende, nieuwe baasjes gekocht worden)rottweiler.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 15:54

Degene in kwestie heeft altijd rotweilers gehad en is echt consequent en pakt er ook serieus goed mee door als hij iets doet wat niet mag.
De laatste tijd is hij wat milder geworden en dat merk je gelijk aan de hond, hoe oud hij ook is, hij probeert gewoon uit.
Hij loopt vaker aan de straat, en als je hem roept moet hij natuurlijk nog net even piesen. Maar hij vind het vervelend om zo'n oude hond nog straf aan te pakken, toen hij nog jong was kwam het niet in zijn hoofd om aan de straat te komen.

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:25

Ik vind een Boerboel absoluut niet geschikt in ons kikkerlandje! Met alles respect voor de mensen die er wel 1 hebben en waarbij het goed gaat.

Deze honden zijn over het algemeen extreem waaks. Weet je zeker dat daar nooit iemand het erf op loopt? Die is namelijk hoogstwaarschijnlijk wel aan de beurt.
Meestal wordt alleen de eigenaar geaccepteerd en gerespecteerd.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 17:36

Zijn ze zo erg dan? Het moet nu ook weer niet zo zijn dat de postbode voor zijn leven moet vrezen natuurlijk.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:10

Ik vind de reactie op de BB zwaar overdreven,je moet natuurlijk wel ff je huiswerk doen waar en bij wie je zo'n hond koopt.
En conseqent opvoeden,deze honden zijn inmiddels al zo'n 17 jaar in NL en ik heb nog van geen bijtgeval gehoord.
Wel van rotweilers,niet om deze nou de zwarte piet toe te spelen,maar er lopen er erg veel die maatschappelijk onverantwoord zijn,door hun eigenaar.
Elke hond is een individu,karakter omschrijving zoals die in een rasomschrijving staat is vaker wishfullthinking als realiteit.
Ze hebben wel een genetisch bepaalde aanleg tot...
Een BB ids een grote waakzame hond die ook nog kan jagen,en uitdaging dus voor iemand die van oorspronkelijke karakters houd en niet voor iedereen dus.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:17

Ik zou voor de Dober of Ridgeback gaan.

Mocht je wel voor de Amerikaanse Bulldog, Argentijn, BB of Cane Corso gaan, hou dan rekening met stambomen etc.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:19

ik zou zelf ook niet voor de boerboel gaan...goede honden maar alleen bij de juiste opvoeders...absoluut geen gemakkelijke hond...

een Bullmastiff lijkt veel op de BB maar met een veel zachter karakter...en kwijlen? nou met mijn vorige BM had ik er ook amper last van
niet teveel laten snoepen vanaf puppietijd al niet!
hondenscholen leren je werken met rodiworst en daar gaan ze pas van kwijlen Knipoog
gewoon op brok houden,kleine stukjes frolic...of derg..

na het uitlaten en eten een oude handdoek over de bek en gegarandeerd kwijlvrij.... Knipoog

ridgeback is ook een mooie lieve hond maar heeft ook een fikse staart hoor Knipoog

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:22

Dobermann lijkt mij wel wat...

ze zijn erg waakzaam, en ongeveer gelijk aan rotweiler.. wel goed informatie zoeken over het karakter. kan lastig karakter hebben.. consenquente [ hoe schrijf je dat ? Tong uitsteken ] leider nodig ect.

succes

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:24

Ik kan je veel info over de Dober geven als je wilt.
Heb er zelf 2 (inmiddels 1 in latens slapen) en werk veel samen met Dobermann Rescue Nederland.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:25

Onze Dobers zijn trouwens alles behalve nerveus, druk en angstig. Ondankt het feit dat het herplaatsers zijn, en er weinig over hun verleden bekend is.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:28

Moosje schreef:
Ik kan je veel info over de Dober geven als je wilt.
Heb er zelf 2 (inmiddels 1 in latens slapen) en werk veel samen met Dobermann Rescue Nederland.

Alle info is welkom. Op een of andere manier denkt de persoon in kwestie dat het zenuwachtige drukke honden zijn. Aangepast omdat ik je laatste post niet had gelezen De hond moet zich overigens wel alleen buiten kunnen vermaken zeg maar. Het moet niet de bedoeling zijn dat je de hond de hele dag moet vermaken (zoals border collies ofzo iets).

Oja en even ter info. de hond komt op een boerderij maar komt niet in een kennel of zo. Hij is naarnaast ook een huishond, mag ook gewoon de kamer in etc. Vaak zie je bij boeren dat en hond in een kennel komt of het huis niet in mag of iets dergelijks. Daar is hier geen sprake van.
Laatst bijgewerkt door marquez1 op 09-03-07 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:32

Je hebt een pb!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:38

Moosje schreef:
Onze Dobers zijn trouwens alles behalve nerveus, druk en angstig. Ondankt het feit dat het herplaatsers zijn, en er weinig over hun verleden bekend is.

die van ons ook.. hij is super rustig enzo.. maar toch écht een dober karakter Tong uitsteken

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:41

mijn oom heeft ook een BB maarja hij woont in Zuid-Afrika Tong uitsteken Clown daar komt dat ras geloof ik ook vandaan. ze hebben haar geloof ik niet vanaf jongs af aan maar later gekocht. volgens mij kan die ras uitstekend jagen. want ze waren op hun grote terrein een teckel kwijt en toen ging mijn neef en die BB die teckel opzoeken, en hadden haar zo gevonden in de bosjes( die teckel was ziek ofzo toen ze dr vonden, was een paar dagen niet thuis geweest)

maar die BB was niet echt voor kleine kinderen ze kon soms heeeeel lief doen maar ook zo ineens omslaan qua gedrag, maar dat licht denk ik ook aan hoe je ze opvoed. ze bewaakte de boel daar, en liep ook regelmatig in huis. ik vind het geen kwijlbeesten.

ik heb ook van mijn oom gehoord dat iemand die hij kende had ook een BB om het erf te bewaken, maar die was er geloof ik ook echt op getraind. en die had speciale dagen dat hij heel waaks was. bijv. dinsdags en donderdags. maar volgens mij licht het over het algemeen wel aan hoe je het opvoed en wat je leert.