[FOTO] mijn chihuahua pup amber!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: [FOTO] mijn chihuahua pup amber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:26

Lekker warm toch voor haar! Ik heb een Jack en die wil niet naar buiten als het erg koud is. Heb een trui voor hem aangeschaft!

http://www.mijnalbum.nl/Album=NZ88QZ3V
Hier paste ik de trui voor het eerst aan. Hij vond het geen succes Haha! Maar is er inmiddels aan gewend nu!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:02

Als jij je hondje een jasje aan wilt trekken ben je daar toch zeker vrij in!! Alleen dan moet je niet zeggen dat je er geen 'barbie' van wil maken want er zijn ook wel (veeeel) minder 'opzichtige' jasjes te koop, ik zag laatst zo'n klein ding met een model paardendeken Haha! Compleet met buikflap. Dat is toch veel stoerder voor een bokt-hond. Maar nogmaals je bent vrij in je keus!

Overigens kan het heel goed zo zijn dat sommige chihuahua's het koud hebben, omdat sommige exemplaren geen of weinig ondervacht hebben (lees ik op de site van een fokker).

Persoonlijk vind ik het 3x niks en daarom heb ik een stoere flatcoat die zelfs bij vorst nog in de sloot springt. Toch ben ik blij dat smaken verschillen, anders liep iedereen met dezelfde hond... Veel plezier met je hondje!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:32

wat een mooi jasje!!!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:53

Triest.. Scheve mond maarja, leuk hondje verder..

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:55

Wat een leukerd Haha!
Jammer genoeg wil mijn chi (geen pup meer, 1 jaar) geen shirtjes/ jasjes o.i.d. aan, dan blijft hij stokstijf staan.
Voor foto moet je maar even in me profiel spieken.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:06

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:28

Leuk hondje maar absoluut geen Chihuahua, ben ook benieuwd wie jou wijsgemaakt heeft dat dit een Chihuahua is? Het is ook geen pincher maar gewoon een leuk kruisinkje waar ik totaal geen Chihuahua in terug zie.
Het is en blijft verstandig om even contact op te nemen met de NCC (rasvereniging) voordat je besluit een Chihuahua aan te schaffen.

Chihuahua's kunnen super goed tegen de kou en hebben absoluut geen kleding nodig. Tot aan de Hilton hype zag je ook nooit Chihuahua's met kleren aanlopen, alleen de mensen die zo'n hond vanwege de hype gekocht hebben behandelen ze als barbiepop.

Mijn Chihuahua's waarvan een zelfs zonder ondervacht (ook zo'n lekkere smoes om maar kleren aan te trekken) hebben altijd in weer en wind gesport en hadden zelf geen problemen met vijf minuten liggen in de sneeuw bij strenge vorst.

Als je hond erg oud is en zichzelf niet meer warm kan houden kan een dekje nuttig zijn, maar dan heb je natuurlijk niet van die hypekleertjes nodig maar een eenvoudig niet te opvallend dekje waar de hond zich vrij mee kan bewegen.

Een nog grotere onzin is dat een Chihuahuapup niet zo ver zo kunnen/mogen lopen en je daarom zo'n hypetas nodig zou hebben.
Je maakt verschillende keren korte wandelingen per dag en mocht je pup moe worden dan til je hem eenvoudig op, dat is het voordeel van een Chihuahuapup: je vertilt je er niet aan.

Prima als je je hond als barbiepop wil gebruiken maar ga niet van die domme excuses gebruiken dat het ras het nodig heeft en niet tegen kou kan ofzo.
Een Chihuahua is een hele stoere hond in een kleine verpakking, helaas willen een hoop mensen hem tegenwoordig de status van kwetsbaar speelgoedhondje meegeven.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:30

Aaaah ik hou eigenlijk helemaal niet van chihuahua puppy's maar van deze ben ik echt helemaal weg gewoon het kleurtje echt zo lief vind ik het Bloos En die tas vind ik ook mooi waar heb je die kleertjes gevonden en dat tasje? Want dan weet ik ze waar ik ze kan kopen Knipoog Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:34

nobillity schreef:
Aaaah ik hou eigenlijk helemaal niet van chihuahua puppy's maar van deze ben ik echt helemaal weg

Het is ook helemaal geen Chihuahua pup, misschien verklaart dat het een en ander. Clown

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:38

Mijn hond is best groot (dobermann x boxer) en die krijgt een jasje/mini paardendeken om omdat hij werkelijk waar echt gaat trillen als hij het koud heeft. Hij gaat ook ontzettend piepen dan.

Ik hoor wel vaak 'misschien trilt hij ergens anders om' maar hij doet het niet als hij bang oid is. Hij doet het zelfs als hij thuis op de bank ligt en de verwarming nog niet aan is. Hij heeft het dus wel dergelijk koud, en als hij in de stal moet op stage, krijgt hij dan ook een dekentje om.

Beetje offtopic sorry, maar moest er even uit Lachen

Dit is inderdaad geen raszuivere Chihuahua, hoop dat je ook geen grof geld voor heb neergeteld! (wat je voor een raszuivere Chi wel mag doen...)
Qua aftekeningen is het pinscher/tekkel achtig. Ik denk dat een Chi ergens inzit, anders blijft hij niet klein, maar dit is gewoon een kruising hoor.

Maar hij is wel schattig. En als jij onder de indruk ben dat hij het koud heeft, is het wel goed dat je een jasje voor 'm gekocht heb. Vind je jasje alleen erg mode achtig, vooral voor iemand die daar niet van houd, volgens jezelf... Nors opkijken

Je hoeft je er niet voor te schamen, er is niets mis mee. Je hond heeft het er zeker niet slechter op.

Tja een een tas vind ik wel degelijk een mode accessoire, ik zou niet weten waarom je zo'n ding 'moet' hebben.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:41

Jeej wat een reacties hiet allemaal.

De regel is 5 minuten per keer lopen x het aantal maanden dat de pup is. Ik heb zelf een uitlaatservice en laat ook een kruising chihuahua uit en deze moet ook een jasje aan als het koud is en gewoon omdat het beestje het echt koud heeft anders, ligt per beestje verschillend. Dit beestje lijkt idd geen chihuahua en denk dat het een kruising is miss jack russel x chihuahua. Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar aan de prijs kun je vaak wel zien of het een echtte chihuahua is of niet want die kleine dingen zitten flink aan de prijs!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:42

Als jij je hond normaal in beweging houdt krijgt hij het niet koud.
Rillen is gewoon een methode om zichzelf warm te houden, dobermanns staan er bekend om dat ze snel rillen en dat heeft meestal niets met koud hebben te maken.
Je moet honden niet gaan vermenselijken.
Als je denkt dat je hond het koud hebt laat je hem gewoon een stuk rennen, of in het geval van een Chihuahua kan je hem altijd even onder je jas opwarmen.

Als je een hond eenmaal gaat wennen aan kleding dan weet je zeker dat je hem verpest en hij/zij het voortaan koud heeft bij het minste of geringste.
Verder hoeft er geen Chihuahua in te zitten om klein te blijven, een pincher is ook niet erg groot.
En deze pup heeft een behoorlijk formaat vergeleken bij een Chihuahuapup van die leeftijd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:45

Lisjuh87 schreef:
Jeej wat een reacties hiet allemaal.

De regel is 5 minuten per keer lopen x het aantal maanden dat de pup is. Ik heb zelf een uitlaatservice en laat ook een kruising chihuahua uit en deze moet ook een jasje aan als het koud is en gewoon omdat het beestje het echt koud heeft anders, ligt per beestje verschillend. Dit beestje lijkt idd geen chihuahua en denk dat het een kruising is miss jack russel x chihuahua. Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar aan de prijs kun je vaak wel zien of het een echtte chihuahua is of niet want die kleine dingen zitten flink aan de prijs!

Die regel is inmiddels allang achterhaald en geldt voor pups met aangeboren erfelijke afwijkingen zoals hd.
Tot ongeveer 4 jaar terug zijn alle Chihuahua's groot en oud geworden zonder kleding, je vraagt je toch af hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben als ik jullie berichten zo lees. Clown
Ook in Canada leven Chihuahua's die 's winters zonder kleding aanlopen, dierenmishandeling volgens jullie waarschijnlijk.

Hoe je erbij komt dat je aan de prijs kunt zien of het een echte Chihuahua is vraag ik mezelf ook af.
Want tegenwoordig zijn de nepChihuahua's nog vaak duurder dan de Chihuahua's gefokt via de rasvereniging en met FCI stamboom.
Dat FCI stamboom is je enige garantie dat je een Chihuahua hebt. Een goede fokker vind je bij de rasvereniging en niet via verkoopsites of het internet.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:47

Lief hondje, maar die fratsen d'r omheen vind ik echt 3 keer niks Scheve mond

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:52

Tja of je hond optillen als ie het koud heeft en onder jas doen of de hond gewoon lekker laten lopen en spelen met jasje aan. Dan kies ik toch voor het tweede. En de kruising die ik uitlaat gaat gewoon mee in de groep met jasje aan en ondervind daar echt geen problemen aan.

En toch vind ik 5 minuten per keer dat je loopt voor het aantal maanden wel het meest acceptabele. Bij ons op stal heeft iemand een pup van 8 maanden een uur meegenomen en ja die heeft dus een hele week daarna mank gelopen. 8 x 5 zou 40 minuten zijn. Ik geef dit advies omdat alles wat erbij komt kwa spelen in huis er ook nog bij komt een pup is bij wijze van spreke de hele dag bezig.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:58

ThePast03 schreef:
Als jij je hond normaal in beweging houdt krijgt hij het niet koud.
Rillen is gewoon een methode om zichzelf warm te houden, dobermanns staan er bekend om dat ze snel rillen en dat heeft meestal niets met koud hebben te maken.

ThePast03, je reactie komen met een sarcastish ondertoon over. Is dit je bedoeling? Lijkt me nergens voor nodig.
Niemand twijfelt of jij er verstand van hebt, van wat je typt heb je zeker meer verstand van dan ik. Maar aan de andere kant, niet alle honden zijn hetzelfde.

Mijn hond trilt toch echt niet als het gewoon een aangenaam temp. is in huis. Maar wel als het koud is, en als hij op stage stil in de stal zit. Het is toch ook logisch dat hij het koud zou krijgen als hij niet kan bewegen? En om ff een paar rondjes te laten rennen gaat niet, ik ben daar aan het werk. Hij moet gewoon vast als we met de paarden bezig zijn, anders loopt ie gewoon los, zonder jas uiteraard.

Vanochtend lag hij nog naast mij in bed, bovenop de deken, weer eens te trillen. Ik zou geen andere reden weten dan dat hij het gewoon koud heeft. (Verwarming gaat snachts uiteraard uit..) Warm was het dus zeker niet, buiten de deken. Daarna deed ik wat deken over heem heen, het trillen werd minder, en stopte op een gegeven moment. Tja nee voor mij is duidelijk.

Ik weet dat jij het een smoes vond, maar beide rassen (dober en boxer) hebben inderdaad geen ondervacht, en mijn hond heeft nog een kaal buikje (7 maand). Regen + kou heeft ie al helemaal een hekel aan! Ra ra waarom...

Maar nogmaals een beetje offtopic.

@ Lisjuh; ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet aan die regel per se hou. Mijn hond is 7 maand deze maand, dus zou hij 40 min mee mogen lopen, maar ik maak soms rustig een wandeling van een uur. Wel loopt hij gewoon los, en gaat soms liggen en stokken kauwen, dus hij is niet verplicht aan een stuk doorlopen..maar ondanks dat mank heeft hij nog nooitgelopen. Hij loopt ook nog eens dagelijks een trap...........

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:59

Lisjuh87 schreef:
Tja of je hond optillen als ie het koud heeft en onder jas doen of de hond gewoon lekker laten lopen en spelen met jasje aan. Dan kies ik toch voor het tweede.

Een pup optillen en even onder de jas doen doe je alleen als je lang stilstaat.
Als een hond normaal rent en speelt krijgt hij het niet koud, eerder te warm met een jas aan waardoor je hem dus ook nog eens vreselijk verwend.

Wat jij of wie dan ook kiest moet iedereen zelf weten. Als iemand er voor kiest om zijn hond voor gek te laten lopen met zulk soort kleding aan moet hij of zij dat helemaal zelf weten.
Maar ga niet zitten verzinnen dat Chihuahua's kwetsbaar zijn en het snel koud hebben, dat is wat me stoort.
De enige honden die echt kleding nodig hebben bij echt koud weer (en daarvan is er nu absoluut geen sprake) zijn de naakthonden en die zijn dan ook prima tevreden met eenvoudige dekjes waarin ze voldoende bewegingsruimte hebben.

De mensen die beweren dat Chihuahua's het snel koud hebben verkopen of kleding of rennen achter een hype aan.

En die hond uit jouw voorbeeld is gewoon niet helemaal gezond, dat heeft niet met een uur of 40 minuten lopen te maken.

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:04

Wat een leukerd Lovers
Bij mij op puppycurcus (heb zelf een labradorpupje) zit ook een chihuahua. Echt een kreng hahah Clown die heeft echt zoiets van: "Jij bent misschien groter maar ik kan beter mn tandjes laten zien en ik blaf en grom veeeeeeeeeeel harder" en dan zie je die van mij heel suf naar beneden kijken van: "Huuh zei je wat?" Vork Grappig om te zien. Die heeft trouwens ook een jasje. Maar alleen om als het regent of heel koud is. Die zit ook altijd op een dekentje als ze moeten zitten of liggen ofzo.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:05

Skitter schreef:
[*olduser*], je reactie komen met een sarcastish ondertoon over. Is dit je bedoeling? Lijkt me nergens voor nodig.
Niemand twijfelt of jij er verstand van hebt, van wat je typt heb je zeker meer verstand van dan ik. Maar aan de andere kant, niet alle honden zijn hetzelfde.

Mijn hond trilt toch echt niet als het gewoon een aangenaam temp. is in huis. Maar wel als het koud is, en als hij op stage stil in de stal zit. Het is toch ook logisch dat hij het koud zou krijgen als hij niet kan bewegen? En om ff een paar rondjes te laten rennen gaat niet, ik ben daar aan het werk. Hij moet gewoon vast als we met de paarden bezig zijn, anders loopt ie gewoon los, zonder jas uiteraard.

Als een hond lang moet stilzitten in een koude stal kan ik mezelf voorstellen dat je een dekje opdoet, maar dan nog is dat iets anders dan de hypekleding tegenwoordig.

Verder ligt het er enorm aan hoe je een hond went. Een hond die van pup af aan gewoon mee naar buiten gaat en in beweging wordt gehouden went ook vanzelf aan koudere temperaturen.

Een hond laten rennen en spelen met kleertjes aan is net zo stompzinnig als een paard laten werken met een dikke deken op. En dan is dat paard nog meestal geschoren en zweet een paard via zijn huid en een hond niet.
Hetzelfde geldt voor de mensen die hun honden binnen met kleren aan laten lopen, vind je het gek dat die het buiten koud hebben.

Maar het gaat mij er voornamelijk om dat hier gezegd wordt dat Chihuahua's kleren nodig hebben terwijl er voor de hype geen Chihuahua was die kleren aanhad en die werden allemaal zonder problemen oud. Mijn punt is: zeg dan gewoon eerlijk dat je het leuk vindt om je hond te verkleden, maar ga geen onzininformatie over een ras verspreiden.

En mijn Chihuahua's zijn/waren getraind tot en met Cynophilia GG, VZH en hebben daarbij nooit kleertjes gedragen of op een deken hoeven zitten. Echt totale onzin, het zijn gewoon honden.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:06

ThePast03 schreef:
Lisjuh87 schreef:
Tja of je hond optillen als ie het koud heeft en onder jas doen of de hond gewoon lekker laten lopen en spelen met jasje aan. Dan kies ik toch voor het tweede.

Een pup optillen en even onder de jas doen doe je alleen als je lang stilstaat.
Als een hond normaal rent en speelt krijgt hij het niet koud, eerder te warm met een jas aan waardoor je hem dus ook nog eens vreselijk verwend.

Wat jij of wie dan ook kiest moet iedereen zelf weten. Als iemand er voor kiest om zijn hond voor gek te laten lopen met zulk soort kleding aan moet hij of zij dat helemaal zelf weten.
Maar ga niet zitten verzinnen dat Chihuahua's kwetsbaar zijn en het snel koud hebben, dat is wat me stoort.
De enige honden die echt kleding nodig hebben bij echt koud weer (en daarvan is er nu absoluut geen sprake) zijn de naakthonden en die zijn dan ook prima tevreden met eenvoudige dekjes waarin ze voldoende bewegingsruimte hebben.

De mensen die beweren dat Chihuahua's het snel koud hebben verkopen of kleding of rennen achter een hype aan.

En die hond uit jouw voorbeeld is gewoon niet helemaal gezond, dat heeft niet met een uur of 40 minuten lopen te maken.

En wie ben jij te bepalen of een hond wel of niet gezond is, deze hond is echt wel gezond maar er is gewoon te intensief gewandeld voor zijn spieren. En nu laat ik me uit deze discussie want iedereen blijft toch altijd ziijn eigen mening houden en niks ervan zal dodelijk zijn voor de hond dus geen reden om je druk te maken Haha! Iedereen moet zijn geld verdienen en ik doe dat door andermans honden uit te laten en advies te geven wat kwa wandelen het beste is en een ander doet dat door hondenkleren te verkopen Clown

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:09

En ik zeg niet tegen mijn klanten van het zijn gewoon honden hoor want voor de meeste klanten van mij betekend de hond nog net wat meer.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:10

Je hond wel of geen jasje, daar ben je toch zeker vrij in ofniet?? Mijn hondje heeft ook een dekje. Die rilt echt omdat ze het koud heeft, want waarom stopt ze met rillen als ze een dekje opheeft? Mijn andere hondje daarentegen, rilt niet, heeft het niet koud en die doe ik dan dus ook geen dekje op. Terwijl ze allebei van hetzelfde ras zijn. Tsja, dan is mijn punt snel gemaakt niet?

Trouwens, het geldt wel voor honden met een dunne vacht; met de kou niet lang buiten lopen en anders een dekje opdoen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:10

Lisjuh87 schreef:
En wie ben jij te bepalen of een hond wel of niet gezond is, deze hond is echt wel gezond maar er is gewoon te intensief gewandeld voor zijn spieren.

Omdat als het zo zou zijn als jij beweerd iedere hond van die leeftijd die een uurtje loopt kreupel zou moeten worden en dat is nu eenmaal niet zo.
Dus of de hond is niet in orde of hij heeft zichzelf gewoon verstapt.

Met gewoon een hond bedoel ik dat een Chihuahua geen breekbaar poppetje is of een apart ras, maar gewoon een hond net als ieder ander ras.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:11

Elzepelze schreef:
Trouwens, het geldt wel voor honden met een dunne vacht; met de kou niet lang buiten lopen en anders een dekje opdoen.

En ik mezelf maar afvragen hoe al die honden met dunne vachten het overleefd hebben voordat er hier in Nederland hondenkleding kwam. Clown

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:14

Het is wel een schatje Lovers