http://www.mijnalbum.nl/Album=NZ88QZ3V
Hier paste ik de trui voor het eerst aan. Hij vond het geen succes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nobillity schreef:Aaaah ik hou eigenlijk helemaal niet van chihuahua puppy's maar van deze ben ik echt helemaal weg
Lisjuh87 schreef:Jeej wat een reacties hiet allemaal.
De regel is 5 minuten per keer lopen x het aantal maanden dat de pup is. Ik heb zelf een uitlaatservice en laat ook een kruising chihuahua uit en deze moet ook een jasje aan als het koud is en gewoon omdat het beestje het echt koud heeft anders, ligt per beestje verschillend. Dit beestje lijkt idd geen chihuahua en denk dat het een kruising is miss jack russel x chihuahua. Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar aan de prijs kun je vaak wel zien of het een echtte chihuahua is of niet want die kleine dingen zitten flink aan de prijs!
ThePast03 schreef:Als jij je hond normaal in beweging houdt krijgt hij het niet koud.
Rillen is gewoon een methode om zichzelf warm te houden, dobermanns staan er bekend om dat ze snel rillen en dat heeft meestal niets met koud hebben te maken.
Lisjuh87 schreef:Tja of je hond optillen als ie het koud heeft en onder jas doen of de hond gewoon lekker laten lopen en spelen met jasje aan. Dan kies ik toch voor het tweede.
Skitter schreef:[*olduser*], je reactie komen met een sarcastish ondertoon over. Is dit je bedoeling? Lijkt me nergens voor nodig.
Niemand twijfelt of jij er verstand van hebt, van wat je typt heb je zeker meer verstand van dan ik. Maar aan de andere kant, niet alle honden zijn hetzelfde.
Mijn hond trilt toch echt niet als het gewoon een aangenaam temp. is in huis. Maar wel als het koud is, en als hij op stage stil in de stal zit. Het is toch ook logisch dat hij het koud zou krijgen als hij niet kan bewegen? En om ff een paar rondjes te laten rennen gaat niet, ik ben daar aan het werk. Hij moet gewoon vast als we met de paarden bezig zijn, anders loopt ie gewoon los, zonder jas uiteraard.
ThePast03 schreef:Lisjuh87 schreef:Tja of je hond optillen als ie het koud heeft en onder jas doen of de hond gewoon lekker laten lopen en spelen met jasje aan. Dan kies ik toch voor het tweede.
Een pup optillen en even onder de jas doen doe je alleen als je lang stilstaat.
Als een hond normaal rent en speelt krijgt hij het niet koud, eerder te warm met een jas aan waardoor je hem dus ook nog eens vreselijk verwend.
Wat jij of wie dan ook kiest moet iedereen zelf weten. Als iemand er voor kiest om zijn hond voor gek te laten lopen met zulk soort kleding aan moet hij of zij dat helemaal zelf weten.
Maar ga niet zitten verzinnen dat Chihuahua's kwetsbaar zijn en het snel koud hebben, dat is wat me stoort.
De enige honden die echt kleding nodig hebben bij echt koud weer (en daarvan is er nu absoluut geen sprake) zijn de naakthonden en die zijn dan ook prima tevreden met eenvoudige dekjes waarin ze voldoende bewegingsruimte hebben.
De mensen die beweren dat Chihuahua's het snel koud hebben verkopen of kleding of rennen achter een hype aan.
En die hond uit jouw voorbeeld is gewoon niet helemaal gezond, dat heeft niet met een uur of 40 minuten lopen te maken.
Lisjuh87 schreef:En wie ben jij te bepalen of een hond wel of niet gezond is, deze hond is echt wel gezond maar er is gewoon te intensief gewandeld voor zijn spieren.
Elzepelze schreef:Trouwens, het geldt wel voor honden met een dunne vacht; met de kou niet lang buiten lopen en anders een dekje opdoen.