Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:39

somokkele schreef:
Maar waar halen dw of tc hun dieren vandaan?? Komen die bij mensen of fokkers vandaan, die NADENKEN over wat ze op de wereld zetten? Of zijn het oeps-nestjes bij particullieren vandaan? Hoeveel mensen die daadwerkelijk met liefde en vooral verstand 'fokken' zullen hun dieren in een DW slijten, waar ook nog winst op hun beesten wordt gemaakt.

@pascha7 : Hoe lang zitten ze bij jullie gemiddeld in de winkel?? De problemen openbaren zich vaak pas als het beestje al in huis zit.

wij fokker nu 10jaar iets langer zelf onze knaagdieren
wij fokker dus wel gericht en niet zo van nou die kan daar wel bij en kijken wel wat er gebeurt.
nee we kijken echter wel goed

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:40

annepanne schreef:
Geen oeps nestjes aangezien alles gescheiden zit! En de dieren zijn nooit de hoofdverkoop in een winkel! De spullen die erbij zitten zijn dat!

Bij ons worden de dwerghamsters vaak zeker drie jaar oud! Zegt wel iets denk ik!

dwerghamster worden bij ons ook meestal wel ouder als 3

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 14:41

Pascha: Hoe houden jullie de lijnen in de gaten?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:44

BellyBel schreef:
annepanne schreef:

En daar ben ik het mee eens! Knap altijd dat iedereen kan oordelen over een bepaald iets, wat nóóit hetzelfde is! Wees blij dat er dierenwinkels zijn. Weet je hoeveel mensen zomaar een dier aan willen schaffen? Die komen in een DW en krijgen daar direct advies (en eerlijk!!). Tuurlijk is er verschil per winkel, maar is dat bij fokkers niet net zo? Iedereen wil een gezond dier verkopen, je hebt er niets aan om een slecht/ niet gezond dier te verkopen, mensen komen dan echt niet terug! (Ja om te klagen!)

Je hebt het hier vast met de goede bedoelingen neergezet, maar als je rattery's wil promoten moet je dat niet over de rug van Dw's doen! Kom gewoon met goede argumenten! Dat priemende vingertje altijd Rolleyes

Natuurlijk is niet alle dw of tc zo, maar de meeste wel! En ik heb ook duidelijk vertelt dat ik niet iedereen over een kam wil scheren Knipoog.

En dan wil van de gene die een dw/tc runnen is horen waar ze de arme stakkers vandaan halen! Die vaste adresjes die {zogenaamd} heel goed voor de dieren zorgen etc. willen ze nooit vertellen... waarom dan niet? Nou?[/quote]
wij fokken alle diertjes zelf en als het teveel wordt EN GEEN TAMME KNAAGDIEREN MEER HEB zouden ze even moeten wachten tot er weer een nieuw nest geboren is en oud genoeg zijn en ze weg kunnen (met oud genoeg zijn bedoel ik dus zelf eten drinken en gewoon knaagdier zijn en geen baby meer zeg maar)

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:45

dessie schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het éindelijk een goede uitleg waarom ik ze niet in de dierenwinkel zou halen, alleen ik zou echt niet weten waar er hier 1 in de buurt moet zitten, dus als iemand er hier 1 in de buurt weet, stuur maar een pm, dan zal ik voortaan daarnaar toe gaan, i.p.v. de dierenwinkel.

je bedoel een rattery, daar ben je naar opzoek? zoja dan weet ik er wel eentje voor je bij jouw in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Lamintha op 26-02-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:45

BellyBel schreef:

door het opteschrijven in het bestand

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:46

BellyBel schreef:

ja en daar ben ik ook verschrikkelijk benieuwd naar Haha!

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:46

pascha7 schreef:
BellyBel schreef:

wat noteren jullie dan?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:47

het is jammer dat we in de winkel geen internet hebben anders had ik wel een bestandtje op bokt kunnen zetten hoe we het bij houden. maar ga niet zo een heel bestand type dat is echt veel werk

wie de vader is en de opa en hoe oud die zijn en als ze overleden zijn hoe oud ze geworden zijn en waaraan ze zijn gestorven enz..
en dat ook met de moeders kant

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:48

Lamintha schreef:
dessie schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het éindelijk een goede uitleg waarom ik ze niet in de dierenwinkel zou halen, alleen ik zou echt niet weten waar er hier 1 in de buurt moet zitten, dus als iemand er hier 1 in de buurt weet, stuur maar een pm, dan zal ik voortaan daarnaar toe gaan, i.p.v. de dierenwinkel.

je bedoel een rattery, daar ben je naar opzoek? zoja dan weet ik er wel eentje voor je bij jouw in de buurt.

ja Lachen
edit: of een rattenopvang.
Laatst bijgewerkt door tante_trien op 26-02-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:49

Lamintha schreef:
pascha7 schreef:

wat noteren jullie dan?[/quote]
wij hebben in de winkel computer een bestaant gemaakt en daar slaan we alles in op

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:51

Ik heb 18 ratjes en op 2 na komen ze allemaal uit de opvang of rattery. Toevallig komen de 2 dw ratjes bij Pascha7 vandaan.
Ook die zijn tam. Maar ik ben t wel met Ts eens dat dw niet de plek is om ratten te kopen. Alleen al omdat de meeste fokkers idd broodfokkers zijn en de ratten daar de dupe v worden. Daar wil ik niet aan mee werken!
De opmerking dat de dw de mooiste ratten verkoopt is ook echt onzin! Ik heb prachtig blauwe ratjes uit de opvang, een rexje met dumbo oortje die ook blauw is en een prachtige argenten dumbo dame, ook uit de opvang.
Helaas zitten veel ratjes nog op zaagsel en/of hooi/stro. Dit is niet goed omdat ratjes gevoelige longen hebben en v hooi en stro dat niet eerst in de vriezer is geweest kunnen ratten mijt krijgen. Gezond is hooi en stro dus nooit voor ratten.
Kijk als je een ratje (en ja ratjes altijd met minimaal 2 houden!) wil nemen kijk dan eerst eens bij een opvang. Daar zitten heel vaak rittens op een huis te wachten en volwasse dieren die echt tam gemaakt zijn en ook recht hebben op een goede plek. Stichting Ratjetoe doet heel goed werk, doet heel veel voor de ratten die daar verblijven en alleen gezonde dieren verlaten daar de opvang-basis. Op http://www.ratten.nl kan je hun ook vinden. tevens staat daar heel veel info over ratten.
Of kijk eens op http://www.ratslife.nl
Ik vind t goed v Ts om zo'n toppic te starten omdat niet iedereen de nodige info heeft en toch een ratje wil aanschaffen. Want ze zijn echt geweldig!

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:52

Citaat:

ja Lachen
edit: of een rattenopvang.[/quote]

je hebt een pm van me gekregen
Knipoog

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:53

ShirleyA schreef:
Ik heb 18 ratjes en op 2 na komen ze allemaal uit de opvang of rattery. Toevallig komen de 2 dw ratjes bij Pascha7 vandaan.
Ook die zijn tam. Maar ik ben t wel met Ts eens dat dw niet de plek is om ratten te kopen. Alleen al omdat de meeste fokkers idd broodfokkers zijn en de ratten daar de dupe v worden. Daar wil ik niet aan mee werken!
De opmerking dat de dw de mooiste ratten verkoopt is ook echt onzin! Ik heb prachtig blauwe ratjes uit de opvang, een rexje met dumbo oortje die ook blauw is en een prachtige argenten dumbo dame, ook uit de opvang.
Helaas zitten veel ratjes nog op zaagsel en/of hooi/stro. Dit is niet goed omdat ratjes gevoelige longen hebben en v hooi en stro dat niet eerst in de vriezer is geweest kunnen ratten mijt krijgen. Gezond is hooi en stro dus nooit voor ratten.
Kijk als je een ratje (en ja ratjes altijd met minimaal 2 houden!) wil nemen kijk dan eerst eens bij een opvang. Daar zitten heel vaak rittens op een huis te wachten en volwasse dieren die echt tam gemaakt zijn en ook recht hebben op een goede plek. Stichting Ratjetoe doet heel goed werk, doet heel veel voor de ratten die daar verblijven en alleen gezonde dieren verlaten daar de opvang-basis. Op http://www.ratten.nl kan je hun ook vinden. tevens staat daar heel veel info over ratten.
Of kijk eens op http://www.ratslife.nl
Ik vind t goed v Ts om zo'n toppic te starten omdat niet iedereen de nodige info heeft en toch een ratje wil aanschaffen. Want ze zijn echt geweldig!

thums up Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 14:55

pascha7 schreef:
het is jammer dat we in de winkel geen internet hebben anders had ik wel een bestandtje op bokt kunnen zetten hoe we het bij houden. maar ga niet zo een heel bestand type dat is echt veel werk

wie de vader is en de opa en hoe oud die zijn en als ze overleden zijn hoe oud ze geworden zijn en waaraan ze zijn gestorven enz..

Maar als de rittens uit het nest zijn verkocht kun je ze onmogelijk in de gaten houden, of niet? Hoe doen jullie dat dan?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:58

BellyBel schreef:
pascha7 schreef:

Maar als de rittens uit het nest zijn verkocht kun je ze onmogelijk in de gaten houden, of niet? Hoe doen jullie dat dan?

als ze verkocht zijn dan komt in hun bestand verkocht testaan en 9 van de 10 keer komen die mensen bij ons wel het voer halen en dan vragen we ook hoe het gaat met de diertjes Haha!
en als het diertje niet bevalt binnen 14 dagen dan kunnen ze in overleg een andere uitzoeken en die andere weer terug geven maar dat gebeurt weinig maar dat is bij ons wel een mogelijkheid.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:00

dessie schreef:

Als je via een rattry of opvang een ratje wil zijn er altijd mensen die jouw beestje willen taxieen. Kijk maar op www.ratten.nl daar staan geregeld oproepjes hier voor en t komt altijd goed. Zlef vind ik t heel leuk om samen zo elkaar te helpen en dat maakt dat forum ook erg leuk.

Lamintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:02

ShirleyA schreef:
dessie schreef:

Als je via een rattry of opvang een ratje wil zijn er altijd mensen die jouw beestje willen taxieen. Kijk maar op http://www.ratten.nl daar staan geregeld oproepjes hier voor en t komt altijd goed. Zlef vind ik t heel leuk om samen zo elkaar te helpen en dat maakt dat forum ook erg leuk.

zelf ben ik ook lid van ratten.nl maar zit eigenlijk vaker op het forum van www.tammeratten.nl

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:07

pascha7 schreef:
BellyBel schreef:

als ze verkocht zijn dan komt in hun bestand verkocht testaan en 9 van de 10 keer komen die mensen bij ons wel het voer halen en dan vragen we ook hoe het gaat met de diertjes Haha!
en als het diertje niet bevalt binnen 14 dagen dan kunnen ze in overleg een andere uitzoeken en die andere weer terug geven maar dat gebeurt weinig maar dat is bij ons wel een mogelijkheid.

Maar wat nou als net die ene die het voer niet bij jullie haalt een ratje heeft die van alles mankeert?
Bovendien kun je een ratje ook niet als koopwaar zien en de regeling dat je eht ratje terug kan brengen vind ik niet zo'n fijne gedachte. Als je een ratje koopt is het voor het hele rattenleventje Knipoog En niet van: Hij/zij bevalt me niet, andere uitzoeken.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:08

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:16

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:20

Hoe ik op de verschillende fora heet staat achter de site naam tussen haakjes Lachen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:27

BellyBel schreef:
Hoe ik op de verschillende fora heet staat achter de site naam tussen haakjes Lachen

helaas geen ratjes om te bewonderen......

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:29

Nee, sorry..

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:18

Om te laten zien hoe mooi opvang-ratjes zijn:

Afbeelding
Otje

Afbeelding
Alba

Afbeelding
Puk

Afbeelding
Flo

Afbeelding
Krisje is v n Rattery