Weet iemand wat dit is?(tamme rat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Weet iemand wat dit is?(tamme rat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:48

misschien wel eens aan een hersenbloeding gedacht ...
en het is idd zo dat deze dieren door labratorium vaak kwalen krijgen ..
een goede rat koop je dan ook bij een fokker vandaan ! Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:40

sexy_back schreef:
nou waarschijnlijk ga ik dan net zolang met een schop op zn hoofd inslaan tot ie erbij neer valt... Nagelbijten / Gniffelen

(das volgens mij precies wat je wil horen en ondertussen denkt van ons "moordenaars" )

jeetje méns wat denk je van me..., alleen omdat ik nu 1 x een babycaaf heb doodgemaakt en ja 3 handen vissen... mn konijn ging gewoon netjes naar de DA hoor...ondertekend:

"de dieren moordenaar" Knipoog

Dat is idd precies wat ik van je denk, dierenmoordenaar! BAH!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:42

ShirleyA schreef:
sexy_back schreef:
nou waarschijnlijk ga ik dan net zolang met een schop op zn hoofd inslaan tot ie erbij neer valt... Nagelbijten / Gniffelen

(das volgens mij precies wat je wil horen en ondertussen denkt van ons "moordenaars" )

jeetje méns wat denk je van me..., alleen omdat ik nu 1 x een babycaaf heb doodgemaakt en ja 3 handen vissen... mn konijn ging gewoon netjes naar de DA hoor...ondertekend:

"de dieren moordenaar" Knipoog

Dat is idd precies wat ik van je denk, dierenmoordenaar! BAH!

Jeetje Shirley. Heb jij nooit toen je klein was mieren dood getrapt? Vliegen dood geslagen? Poten uit de spinnne getrokken?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:46

@Pradaatje, nee ik moet je teleurstellen ik heb nog nooit bij n spin de poten uitgerukt! Ik zal heus wel ns op n mier gestaan hebben maar niet bewust dood gemaakt hebben.
Maar we hebben t hier niet over iemand die klein is.... maar iemand die met haar 'volle' verstand moedwillig een beest dood! Daar zijn echt dierenartsen voor!
Vind jouw vergelijking heel krom! Een rat is een huisdier en daar heb je verantwoordelijkheid voor. Helaas komt aan dat rattenleventje een einde ja en dan besluiten dat je m uit zijn ellende verlossen wil is goed, maar doe dat bij een da! Zelf doen zie ik als moord!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:48

Dieren zijn Dieren.
Leven is Leven

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:58

En moord is moord!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:10

Nu krijg ik vast heel bokt over me heen..

Maar toen mijn broer en ik nog klein waren (broer 1.5 jaar en ik half jaar ofzo.. ?) Toen gingen we op visite bij mensen, we waren aan het spelen op de vloer en me moeder zag in dr ooghoek zo'n vieze grote wilde rat achter de verwarming duiken.. ze stond meteen op en pakte de eerste stok/bezem die ze tegen kwam en ze doorboorde zo die rat door..

En echt waar mijn moeder houd ontzettend veel van dieren hebben zelf 3 tamme ratten gehad.. Maar mijn moeder houd zeker niet van wilde ratten en dan nog in huis dus ze deed echt het beste wat op dat moment kon..

Ze zou nooit zomaar een dier dood maken.. Alleen als het ECHT moet.. Zoals dat moment bijvoorbeeld..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:14

jemig , beetje zwaar overtrokken hierzo....

Om iemand een moordenaar te noemen...
Ik heb zelf nog nooit een ratje of dergelijk dier aan zijn eind geholpen.
Gewoon omdat ik het niet kan.
Maar heb er geen probleem mee als een ander het doet.
Als het voor het diertje maar Direct gebeurt is en het ook echt nodig was. ( pijn ed )

( heb zelf ook ratjes gehad, ook naar de DA geweest en uiteindelijk natuurlijke dood gestorven (3 jaar geworden Haha! ) )

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:35

jackgirl schreef:
jemig , beetje zwaar overtrokken hierzo....

Om iemand een moordenaar te noemen...
Ik heb zelf nog nooit een ratje of dergelijk dier aan zijn eind geholpen.
Gewoon omdat ik het niet kan.
Maar heb er geen probleem mee als een ander het doet.
Als het voor het diertje maar Direct gebeurt is en het ook echt nodig was. ( pijn ed )

( heb zelf ook ratjes gehad, ook naar de DA geweest en uiteindelijk natuurlijke dood gestorven (3 jaar geworden Haha! ) )

Nou ik heb er wel moeite mee als iemand die daar niet t verstand v heeft en niet bevoegd is dat doet. En de manier waarop.... terwijl t vechten tegen de dood is voor zo'n diertje. Het kan nl beter en sneller bij een da. Die weet nl wel waar ie mee bezig is. Zelfs een dier met doodsnood laat je door n da helpen. Zelf ben ik ooit met n ratje midden in de nacht naar de da geweest en ja ik wist dat ze vanzelf met een paar uurtjes waarschijnlijk ook dood zou gaan. Ik wilde haar verlossen v die strijd maar dat was niet aan mij om uit te voeren. Daar zijn dierenartsen voor!
Het kost natuurlijk geld.... tja.... ik denk zelf dat bij veel mensen die t wel even zelf doen daar t euvel ligt!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:41

nouja in mijn geval is het totaal die DA kosten niet.
Maar vind zelf dat als iemand zo'n beestje correct ( dus direct dood) uit zijn lijden verlost ... waarom niet ?
Omdat hij/zij geen papiertje heeft ?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:47

jackgirl schreef:
nouja in mijn geval is het totaal die DA kosten niet.
Maar vind zelf dat als iemand zo'n beestje correct ( dus direct dood) uit zijn lijden verlost ... waarom niet ?
Omdat hij/zij geen papiertje heeft ?

Ja! Dat papiertje zegt nl dat er een opleiding aan vooraf ging en een diereverzorger is geen arts! Die studie is nl vele malen lichter dan v arts en daar hoort het doden v dieren helemaal niet in thuis. Een verpleegster kan vast wel een dodelijk injectie geven maar toch mag alleen een arts dat. Dat is met dieren toch net zo... niet iedereen kan dat zo maar doen dat is gewoon moord. Ik ben er nl zeker van dat deze mensen die dit zelf wel even doen ook zelf bepalen wat t dier heeft en ook dat kan niet! Daar hebben ze de kennis domweg niet voor. Dan hadden ze toch die andere opleiding moeten doen....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:54

nouja , iedereen zo zijn gedachten en ideen hierover.
Als jij dat vind is dat je goed recht.
Ikzelf heb er geen moeite mee. ( als het echt gedaan word als het nodig is )

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:47

jackgirl schreef:
nouja , iedereen zo zijn gedachten en ideen hierover.
Als jij dat vind is dat je goed recht.
Ikzelf heb er geen moeite mee. ( als het echt gedaan word als het nodig is )

Maar wie bepaald of t nodig is? Dat kan een leek immers niet. Een opleiding dierenverzorgen is niet voldoende, dat maakt je nog geen da. Het is geen prfesssioneel oordeel en het doden gaat ook niet professioneel. En we hebben t wel over levende dieren, die t recht hebben dat er op een verstandige en eerlijke menier met hun leven wordt om gegaan.
En bij diegene die hier kenbaar maken dat ze hun dieren zelf doden heb ik niet de indruk dat ze er ECHT verstand v hebben, in tegendeel zelfs!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:32

zit nu op school, lekker te leren over alle symptonen en welke ziekte dat is.. (hoe bedoel je ik heb geen verstand)
en zal straks als ik de tijd er voor heb even mijn antwoord geven op verschillende berichten...

note: ik heb respect voor iedereen zijn eigen mening maar vind het niet ndig dat mensen andere mensen voor bepaalde (niet door de beuel kunnende) dingen uitmaken...

maar goed tot straks!!

sommige mensen laten zich zo makkelijk opnaaien he Nagelbijten / Gniffelen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:55

sexy_back schreef:
zit nu op school, lekker te leren over alle symptonen en welke ziekte dat is.. (hoe bedoel je ik heb geen verstand)
en zal straks als ik de tijd er voor heb even mijn antwoord geven op verschillende berichten...

note: ik heb respect voor iedereen zijn eigen mening maar vind het niet ndig dat mensen andere mensen voor bepaalde (niet door de beuel kunnende) dingen uitmaken...

maar goed tot straks!!

sommige mensen laten zich zo makkelijk opnaaien he Nagelbijten / Gniffelen

Ja idd als je zó met dieren bezig bent naai je me op!
Jij bent bezig met een studie.... dwz dat je nog niet klaar bent en dus nog niet genoeg weet! En volgens mij volg je n studie dierenverzorging, dat is dus geen da-opleiding. Je zal heus wel een gedegen opleiding verzorging volgen maar daar wordt je niet een goede da van, lijkt me zo. En dus ook met jouw opleiding vind ik dat je niet t recht en de kundigheid hebt te beoordelen wat een beest mankeert, of t dood moet en om die dood maar zelf te bewerkstelligen.
Ik ken nl ook mensen met een opleiding (zijn er mee klaar) dierenverzorging en die gaan toch met hun ratje naar een da..... dat is dan niet nodig volgens jou?
Ik kan alleenmaar blij zijn dat ze dat wel doen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:23

ho... ik doe geen dierverzorging. ik doe paraveterinair.... (dit is een beroep dat tussen DA en dierenartsassistente inzit..) dus ja ik leer we degelijk de "standaard" ziekten en dergelijke..(nog 4 maand en ik ben officieel afgestudeerd)

mij heb je nooit horen zeggen dat mensen NIET naar een DA moeten gaan, sterker nog als je goed hebt gelezen, heb je ook gelezen dat ik mn konijn netjes naar de DA heb gebracht voor een euth.

nee ik modder echt niet zelf aan met ziekten, alleen bij sommigen dingen zoals diarree en hoesten etc leren wij als paraveterinair welke huismiddeltjes ook goed werken.

daarbij kan ik niet geloven dat jij écht geloofd dat ik een paard zn schedel zal inslaan met een schop als ie dood moet... meid dat was een geintje... (beetje humor moet kunnen hoor Haha! )

en als laatste als je mn berichten hebt gelezen, dan weet je dat ik nu 1 (ja mensen een schokkend aantal) babycaafje (was een paar uur oud, zwaar gehanicapt en school wilde er niks aan doen... tja wat zou jij dan doen als je het niet mee mocht nemen??) naar de caviahemel heb geholpen...
oh ja en de vissen... maar ja daar maak je je toch niet druk?? het zijn maar vissen hoor!!

dus oftewel, ik maak echt geen dieren af bij bosjes, ben geen antidierenarts persoon, mijn eerste advies aan andere mensen is altijd: ga naar een DA als je het niet vertrouwd!! breng mijn eigen diertjes ook netjes naar de DA... (maar niet voor elk wissewasje omdat huismiddeltjes ook goed kunnen werken)
en daarbij ben ik ook niet een anti eigen afmaak persoon... (als je weet waar je mee bezig bent is het net zo effectief)

vraagje: is een paard naar de slacht brengen dan ook zielig?? want de slager is dan (denk ik) in jouw ogen ook een moordenaar... (nee wil daarover niet hier een discussie uitlokken)

ps: als iedereen nou eens respect naar elkaar had en gewoon eens luiterde naar de argumenten (niet alleen jij shirley A nog zoveel anderen) dan was er veel minder haat en nijd en verwijten...
ik heb toch ook rspect voor jullie dat jullie altijd naar de DA gaan, daar scheld ik toch ook niet op...

ps: geld is het probleem niet, heb al mn spaargeld over voor mn dieren geloof mij!!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:09

Eerst even je vraagje over mijn paard, ja ik zal de slager v mijn paard wel als moordenaar ervaren (ookal doet de man wat ik m vraag) Maar dat is dan wel mijn gevoel.

Nee ik geloof niet dat jij je paard dood slaat.

Paraveterinair is dus nog steeds geen da. En dus houdt dat in dat je nog steeds geen diagnose mag stellen.... en niet zelf mag doden.

Over dat babycaafje, ja ik had t beest meegenomen naar een da. En als dat niet mocht? Dan deed ik t nog! Geen discussie mogenlijk met mij dan op zo'n moment, ik had t dier meegenomen niet goedschiks dan maar kwaadschiks!

Van vissen houd ik niet zo, maar doodmaken? Nee dat zou ik nooit doen, vind t dan ook niet goed. Vissers haat ik om die reden! Snap niet dat dat nog mag in NL....

En over t respect... tja dat zou mooi zijn respect! Maar dan ook voor de dieren en er blijken hier toch mensen te zijn die hun dieren zelf doden ( en dan niet alleen vissen en n babycaafje) zoals roest die trots verteld dat ze al 10 jaar ervaring heeft met dood maken v dieren ( Misselijk In mijn ogen zijn zulke mensen echt walgelijk en dierenmoordenaars! Zeker ook omdat roest denkt via bokt een diagnose dacht te kunnenstellen maar duidelijk geen verstand v ratten heeft (want wat ze in haar 1ste post hier zei raakt kant noch wal).

Verder lijkt t me n mooie studie die je doet, ik hoop alleen dat je bij t volgende zielige caafje (of ander diertje) toch naar de da gaat om t dood te laten gaan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:49

ShirleyA schreef:
Nee ik geloof niet dat jij je paard dood slaat.

Paraveterinair is dus nog steeds geen da. En dus houdt dat in dat je nog steeds geen diagnose mag stellen.... en niet zelf mag doden.

Over dat babycaafje, ja ik had t beest meegenomen naar een da. En als dat niet mocht? Dan deed ik t nog! Geen discussie mogenlijk met mij dan op zo'n moment, ik had t dier meegenomen niet goedschiks dan maar kwaadschiks!

Vissers haat ik om die reden! Snap niet dat dat nog mag in NL....

En over t respect... tja dat zou mooi zijn respect! Maar dan ook voor de dieren en er blijken hier toch mensen te zijn die hun dieren zelf doden ( en dan niet alleen vissen en n babycaafje) zoals roest die trots verteld dat ze al 10 jaar ervaring heeft met dood maken v dieren ( Misselijk In mijn ogen zijn zulke mensen echt walgelijk en dierenmoordenaars!

Verder lijkt t me n mooie studie die je doet, ik hoop alleen dat je bij t volgende zielige caafje (of ander diertje) toch naar de da gaat om t dood te laten gaan.

tja poeh gelukkig maar dat je met dat paard gelooft... Nagelbijten / Gniffelen nee sorry zit hier ff te geinen..

waarom zou ik een dier niet mogen doden? kun je mij dat uitleggen... want natuurlijk zal ik geen uitgebreide diagnose kunnen stellen zoals een DA maar dat is wat anders als het niet mogen doden van een dier... ik heb nergens in de wet gevonden dat het strafbaar is dat je zelf een dier dood! (misschien een agendapunt voor partij van de dieren Knipoog )

het babycaafje... tja ach op dat moment heb ik anders besloten, misschien dat ik een volgende keer wel naar de DA ga, dat weet ik niet en kan ik dus ook niet zeggen op dit moment.

haat... haat is verspilde energie! weet je dat?! in plaats van vissers te haten kun je er ook een actie tegen te beginnen... toch? helaas voor jou (nog iets om boos op mij te zijn) vis ik zelf ook regelmatig (nee en ik heb de vis nog nooit zien huilen of schreeuwen van de pijn Nagelbijten / Gniffelen )
he idee... misschien nog een puntje op de agenda voor partij van de dieren...

en dat het respect... groot woord he... Haha!
ik heb respect voor dieren, zorg dat mijn eigen dieren een goed leven hebben en het aan niks ontbreken wat ze nodig hebben...
wat betreft roest... ik zie nergens woorden van trots in haar berichten hoor...
ze praat (zoals het op mij overkomt) gewoon als iemand die het vaker heeft gedaan, daardoor ervaring erin heeft en weet dat als het moet het moet en ze echt wel van dr beestjes houd...

http://www.partijvoordedieren.nl/ de website voor als je de actie graag wilt beginnen tegen die vissers... Knipoog

ps: ja de opleiding is leuk, maar ontzettend zwaar af en toe... je wil niet weten wat wij straks moeten kennen...

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:00

Dus ik ben een moordenaar die bij een dierenarts werkt Bloos goed

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:06

Moderatoropmerking:
Wil iedereen weer even elkaars mening respecteren? Iemand beschuldigen voor moordenaar vind ik daar absoluut niet onder vallen en bovendien nergens voor nodig. Ik zie dat hier een discussie is opgestart waarin vele meningen naar voren komen, dat is prima want dat houd een discussie lopende maar denk er even goed aan dat jouw mening niet die van een ander hoeft te zijn dus denk er dan meteen ook aan hoe je iets formuleert.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:03

roest schreef:
Dus ik ben een moordenaar die bij een dierenarts werkt Bloos goed

Werken bij een da maakt van jou nog geen da!
En zolang je zelf dieren doodmaakt (omdat je dat beter doet dan een da (wat je zelf suggereert) zie ik je als n dierenmoordenaar.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:06

@Chica Het spijt me heel erg hoor maar er wordt hier over levende dieren gesproken die zelf worden doodgemaakt. Dat gaat niet over v mening verschillen.... Dit gaat veel verder (te ver naar mijn mening).
Die manier v omgaan met dieren kan en wil ik niet respecteren!
Ik zou ook niet weten hoe je iemand die zelf dieren dood anders moet noemen....?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:37

Afgod

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:12

ShirleyA schreef:
@Chica Het spijt me heel erg hoor maar er wordt hier over levende dieren gesproken die zelf worden doodgemaakt. Dat gaat niet over v mening verschillen.... Dit gaat veel verder (te ver naar mijn mening).
Die manier v omgaan met dieren kan en wil ik niet respecteren!
Ik zou ook niet weten hoe je iemand die zelf dieren dood anders moet noemen....?

Als het beestje nou ziek is en niet meer verder kan leven?? Dan wil je het toch ook niet laten lijden, omdat je zoveel van dat beestje houd?

Als het nou op een snelle, goede manier gaat dan is er niks aan de hand als het maar in 1 keer dood gaat..

Ik zit dan op een groenschool en leer vanalles over dieren.. als hier een muisje/rat/gerbil ziek is maken ze het ook zelf dood. Meestal slaan ze dan met de zijkant van de hand in 1 keer hard op het nekje van de muis/rat/gerbil, nou dan issie hartstikke dood hoor, en heeft geen pijn meer.

Al zou ik dit niet zelf kunnen uitvoeren, alleen als het echt nodig blijkt te zijn.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:17

ShirleyA : zou je aub de discussie hier willen houden Knipoog
beetje irritant als je andere mensen hun topic gaat verzieken Lachen