HatsikiDildo schreef:Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Wel appart ik wist niet eens dat je honden ook vis kon geven door de graatjes en alles maar moet ze perse op dat tijdstip haar eten hebben dan en als je het nou een uurtje later doet is het dan ook erg.
Uh, je zin is niet helemaal kloppend, maar ik probeer te antwoorden op wat ik denk dat je probeert te zeggen
Voordat je vers (zelf samenstellen) gaat geven, zou ik mij eerst beter verdiepen in dat 'fenomeen'.
Je kunt niet alles zomaar geven, sommige dingen moet je opbouwen.
Maar als je hond vers gewend is, kan die veel meer aan dan de meesten denken.
KVV geven zonder je er in te verdiepen is geen probleem, dat heeft de producent namelijk al voor je gedaan
Dat niet op een vast tijdstip/moment te eten geven is altijd een goede overdenker, niet alleen als je vers geeft, maar ook als je hond op brok staat.
Als de hond nl gewend is om altijd op een vast tijdstip (of moment) eten te krijgen en door omstandigheden gebeurt dat eens een keertje niet, kan het zijn dat je hond zich naar gaat voelen (denk aan overgeven) en gedragen (slopen, janken, eten zoeken in bijv de prullenbak ed). Dit omdat hij en zijn lichaam gewend zijn om op dat moment eten te krijgen.
Daarom ben ik voor het niet op een vast tijdstip/moment voeren.
Als je hond het niet gewend is, ontstaan er dus ook geen problemen als het door omstandigheden nog wel eens later wil worden.
Is je hond het wel gewend en wil je er vanaf, kan je dit dan ook beter niet van het ene op het andere moment doen, maar rustig aan introduceren.

), dan gaan echt alle stekels uit staan bij mij.