Oooooooo wat moeten we nou?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipeloi

Re: Oooooooo wat moeten we nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:34

zo ziet mijn bull er nu uit

Afbeelding

Afbeelding

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:40

Die ziet er goed uit nu Lachen

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:44

dank je ......gelukkig wel het was niet zo extreem als jou hond maar wel allemaal de zelfde klachten
ben blij dat ik hem er vanaf heb kunnen helpen en dat die nu een vrolijk leven heeft ......ik hoop dat jij dat met jou hond ook zal bereiken

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:45

jeetje wat een foto s zeg zit met tranen in mn ogen Verdrietig

hee weet je wat je eens kan doen Bloos weet niet hoe jij daar over denkt Bloos maar een foto reading van je hond... ik heb gister ook laten doen en volgens haar is het absoluut geen allergie maar komt het vanuit zn maag ! Heb je wel een smaag onderzoek laten doen ?

Ze denkt dat er iets teveel word aangemaakt ofzo wat er niet uit kan ook wel beetje door braken... maar dat komt er dan via de huid uit en krijgt daardoor jeuk Bloos

Dus ik ga ook maag onderzoek laten doen Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:46

Fotoreading, ja heb ik vanochtend ingestuurd. Had het eerder al met mn paard laten doen, en nu maar kijken wat er bij Laska uitkomt. Ik ga nu eerst deze zak Eukanuaba leeg maken, fotoreading afwachten en dan op het voer van Pipelor zetten Lachen

Bij wie had jij het laten doen trouwens? De reading?

Ik hoop zó dat het goed komt met Lasje Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:49

bij nancy.. stal Danae is erg goe dmoet ik zeggen heb allebei mn paarden ook laten doen Bloos

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:52

Zit ze op bokt? Zoja hoe heet ze?
Laatst bijgewerkt door 901823 op 16-02-07 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:53

nee Danae heet ze op bokt zit idd ook in het topic over de foto reading... info@staldanae.nl stuur der een mailtje Knipoog

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:57

Dit ziet er echt heel heftig uit. Huilen
Je hebt verschillende soorten voer geprobeerd, schrijf je. Heb je ook al vers geprobeerd? Als er iets is waarvan ik goede resultaten heb gezien bij huidklachten, dan is het wel versvlees of barf (een zelf samengestelde rauwe voeding). Er is hier al een link gegeven naar barfplaats. Ik raad je echt aan om, als je dit nog niet eerder hebt geprobeerd, met vers aan de slag te gaan. Op barfplaats kunnen ze je heel goed advies geven hoe je dat moet doen.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:00

Ik zit inmiddels op Barfplaats, en heb vanochtend naar 2 verschillende mensen een pb gestuurd over een foto reading. Nu net de 3e gedaan. Kijken wat ze alledrie zeggen.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:05

Op Barfplaats raden ze me aan om 'vers' te gaan voeren. Ik ga er nu even achter proberen te komen wat vers voeren inhoud ect. Lachen

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:06

vera23 schreef:
jeetje wat een foto s zeg zit met tranen in mn ogen Verdrietig

hee weet je wat je eens kan doen Bloos weet niet hoe jij daar over denkt Bloos maar een foto reading van je hond... ik heb gister ook laten doen en volgens haar is het absoluut geen allergie maar komt het vanuit zn maag ! Heb je wel een smaag onderzoek laten doen ?

Ze denkt dat er iets teveel word aangemaakt ofzo wat er niet uit kan ook wel beetje door braken... maar dat komt er dan via de huid uit en krijgt daardoor jeuk Bloos

Dus ik ga ook maag onderzoek laten doen Knipoog

wat niet baat wat niet schaadt ....je kan beter alles uitsluiten
Maar heb er een hard hoofd in ....dat kok halzen en overgeven deed mijn hond ook
door de allergie en het vele krabben laten de haren los , hij slikte zich zelf schoon waar door die
haren naar binnen kreeg en daar door begon te kokhalzen en te overgeven ..........als die dat nu
doet weet ik al weer hoe laat het is en is het tijd voor een spuit
Maar ik wil niet beweren dat het niet zo is ......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:07

LilianR schreef:
Op Barfplaats raden ze me aan om 'vers' te gaan voeren. Ik ga er nu even achter proberen te komen wat vers voeren inhoud ect. Lachen

Volgens mij bedoelen ze dan schapekoppen, koeiestaarten en dat soort dingen. Nier echt fris voor jou misschien, maar het schijnt ideaal te zijn voor honden.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:08

Oke Tong uitsteken Haha, we zullen zien. Tong uitsteken De hond krijgt al varkenoren, dus veel erger kan het niet worden denk ik, niet dat ik dat erg vind maargoed. We hebben hem daar ook afgehad maar daar zagen we ook geen verbetering, alhoewel we hem er toch weer helemaal af willen hebben en halen.
Laatst bijgewerkt door 901823 op 16-02-07 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:08

vers voeren is rauw vlees voeren, kan een oplossing zijn.

persoonlijk ben ik geen fan van royal canin, ik heb een tijd in een dierenwinkel gewerkt en daar ook gevallen gezien die leken op jou geval, wij gebruikten NUTRO''S CHOICE en dan lam en rijst, echt supergoed, er zitten geen chemische anti-oxidanten in die in Royal canin wel zitten.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:10

Barfen is idd nog een goede mogelijkheid. Doen ze bij mij op stage ook. Gelukkig is dat niet ter voorkoming van dit soort allergieen, want ik denk dat het een allergie is. Je zou het goed kunnen proberen, maar dat het werkt kan ik je niet verzekeren.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:13

Is 'Barfen' het woord voor vers voeren?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:21

Ik weet misschien wat het kan zijn, dankzij het Barfplaats forum. Atopie. *Gaat even googlen om precies te kijken wat het is*

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:22

LilianR schreef:
Oke Tong uitsteken Haha, we zullen zien. Tong uitsteken De hond krijgt al varkenoren, dus veel erger kan het niet worden denk ik, niet dat ik dat erg vind maargoed. We hebben hem daar ook afgehad maar daar zagen we ook geen verbetering, alhoewel we hem er toch weer helemaal af willen hebben en halen.

Bedoel je de varkensoren die je in de dierenwinkel kunt kopen? Barfen is de varkensoren zo van het varken halen en dan geven. Net als de schapekoppen, kippenekken, vuile pens en ga zo maar door.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:26

Ik zou de hond niet in laten slapen hoor! Zou er echt alles aan doen om erachter te komen wat het is.

Alleen bij mijn oom en tante is het fout gedaan, die hebben en Beagle en die had ook zoals jij zegt enorme jeuk. echt constant en overal, ook voer geprobeerd e.d.
Tot op een dag de hond heel hard zat te janken, hun naar de dierenarts gegaan, blijkt dat het beest een dubbele hernia heeft! Van het krabben... echt zo ontzettend zielig. Ik weet niet hoe het er nu voorstaat omdat ik ze een tijdje al niet meer heb gesproken.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:29

Diablo schreef:
LilianR schreef:

Bedoel je de varkensoren die je in de dierenwinkel kunt kopen? Barfen is de varkensoren zo van het varken halen en dan geven. Net als de schapekoppen, kippenekken, vuile pens en ga zo maar door.

Abah dat meen je niet. Gewoon écht letterlijk vers? Okee, moet even tot me doordringen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:38

B: Bones
A: And
R: Raw
F: Food
Idd, helemaal vers! Kan je ''gewoon'' bij de slager halen, of bij een speciaal bedrijf Lachen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:13

Ja, Barf staat voor Bones and Raw Food en betekent dus dat je zelf de voeding voor je hond samenstelt uit verse ingrediënten die je bij de slager of het slachthuis e.d. haalt. Wil je dit op een verantwoorde manier doen (dus zonder het risico te lopen dat je hond voedingstekorten oploopt) dan moet je wel over de nodige kennis beschikken. Een goed alternatief voor wie die kennis (nog) niet heeft of voor wie het niet zit zitten om zijn hond geitenkoppen e.d Haha! te voeren is een complete versvleesvoeding die gewoon kant en klaar verkrijgbaar is. Ziet er uit alsof je rauw gehakt of hamburgers voert, dus is een stuk minder 'raar' om te geven.

Rauwe varkensoren (of ander rauw varkensvlees) worden trouwens door veel barfers niet gegeven i.v.m. een mogelijk risico op aujezsky.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 14:38

Ik ga beginnen met Carnibest denk ik Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:03

ook een goede optie!! succes!!