[Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:54

Zal ik jou paard met een zwerfkat gaan vergelijken of wat?!
Ik vind je foto's erg leuk en begrijp je punt maar hier zijn al oneindige discussies over geweest en iedereen heeft zijn eigen mening wat betreft de punten die jij aangeeft. Daarom had ik dit gewoon op een natural forum geplaatst en daar gezellig met je natural-vriendjes om kunnen lachen en mensen met een andere mening wat betreft paarden houden lekker in hun waarde laten. Ik vergelijk namelijk geen zwerfkat/zwerfhond met jou paard die de hele dag in wind en weer in de regen staan ... onder het mom dan is hij/zij gelukkig. Trouwens de paarden die ik rij staan ook gewoon buiten, bij goed weer de hele dag maar hebben wel lekker een bitje in en voelen zich erg gelukkig.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:56

Lovely1 schreef:
Ik vind je foto's erg leuk en begrijp je punt maar hier zijn al oneindige discussies over geweest en iedereen heeft zijn eigen mening wat betreft de punten die jij aangeeft. Daarom had ik dit gewoon op een natural forum geplaatst en daar gezellig met je natural-vriendjes om kunnen lachen en mensen met een andere mening wat betreft paarden houden lekker in hun waarde laten. Ik vergelijk namelijk geen zwerfkat/zwerfhond met jou paard die de hele dag in wind en weer in de regen staan ... onder het mom dan is hij/zij gelukkig. Trouwens de paarden die ik rij staan ook gewoon buiten, bij goed weer de hele dag maar hebben wel lekker een bitje in en voelen zich erg gelukkig.

Is het niet gewoon grappig bedoeld dan??

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:58

LadyF schreef:
Lovely1 schreef:

Is het niet gewoon grappig bedoeld dan??

Ik kan er niet bepaald om lachen dus het zal wel niet Clown
Dit is gewoon provoceren, maarja dat is mijn mening

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:03

Wie heeft het hier over zwerfkatten? en waar komt dat bitje ineens vandaan? Of zie ik een bitje over het hoofd bij de foto's van Arno's kat?

Katiavl, dat proefdierencentrum krijg ik ook ontzettend de rillingen van als ik dat zo hoor zeg, brrrr.
Jouw hond en paard hebben dus de keus, de bench staat de hele dag open en je paard mag kiezen of hij binnen of buiten staat zeg je, dat vind ik heel wat anders dus. Bij mij staan er nu 2 ook snachts binnen simpel omdat ik geen droog plekkie meer voor ze heb dus dan is het voor mij kiezen tussen 2 kwaden. Normaal kunnen ze bij mij ook kiezen, binnen in de loods staan of buiten maar ook in de loods is het nu drijfnat en met het oog op mok zet ik ze dan dus snachts binnen maar happy ben ik daar niet mee.
Mijn hond heeft een eigen hoek, tussen 2 banken in ligt zijn kussen, ook een soort bench misschien maar daar gaat hij uit eigen vrije wil liggen (of ik stuur hem erheen als hij stout is geweest Clown ) want het is zijn plekkie en hij ligt daar graag, maar ik zal er nooit iets voor zetten zodat hij er niet meer uit kan

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:05

T@nj@ schreef:
Wie heeft het hier over zwerfkatten? en waar komt dat bitje ineens vandaan? Of zie ik een bitje over het hoofd bij de foto's van Arno's kat?

Katiavl, dat proefdierencentrum krijg ik ook ontzettend de rillingen van als ik dat zo hoor zeg, brrrr.
Jouw hond en paard hebben dus de keus, de bench staat de hele dag open en je paard mag kiezen of hij binnen of buiten staat zeg je, dat vind ik heel wat anders dus. Bij mij staan er nu 2 ook snachts binnen simpel omdat ik geen droog plekkie meer voor ze heb dus dan is het voor mij kiezen tussen 2 kwaden. Normaal kunnen ze bij mij ook kiezen, binnen in de loods staan of buiten maar ook in de loods is het nu drijfnat en met het oog op mok zet ik ze dan dus snachts binnen maar happy ben ik daar niet mee.
Mijn hond heeft een eigen hoek, tussen 2 banken in ligt zijn kussen, ook een soort bench misschien maar daar gaat hij uit eigen vrije wil liggen (of ik stuur hem erheen als hij stout is geweest Clown ) want het is zijn plekkie en hij ligt daar graag, maar ik zal er nooit iets voor zetten zodat hij er niet meer uit kan

Staat in de tekst ergens anders eronder...
Als mijn paard vergeleken wordt met het "luxe" leventje van een huiskat kan ik ook de paarden van mensen die het paard dag en nacht door wind en weer buiten hebben staan met een zwerfkat vergelijken...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:08

Nou nee, zwerfkatten moeten hun eigen maaltje bijelkaar zien te jagen, mijn paarden krijgen gewoon een pietsje granen en er staat doorlopend een baal van 300kg hooi voor ze klaar hoor, ik zie de vergelijking niet.
Dan begrijp ik nog steeds niet wat dat bitje hiermee van doen heeft?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:10

T@nj@ Dat bitje staat in de tekst als ijzeren staaf volgens mij.....

Een ieder moet voor zichzelf beslissen. En ik denk dat als je het de meeste mensen vraagt, zij graag hun paard 'buiten' willen hebben. Alleen voldoet in grote delen van Nederland het land 's winters niet. Het wordt vertrapt en de meeste boeren zijn daar niet zo gek op.

Wat betreft bitje, dekens, scheren, ijzers........ laat elkaar in zijn waarde........
Laatst bijgewerkt door somokkele op 14-02-07 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:10

De boodschap komt heel goed over!
Ik vind het werkelijk geniaal gevonden, zeker met die foto's erbij! ROFL
Helaas zal ik het nooit helemaal goed kunnen doen zoals paarden er vroeger bij liepen, maar een paardwaardig leven geef ik ze wel.
Ze staan de gehele dag buiten in de wei, hebben een ruime stal, krijgen naast een beetje muesli heel veel ruwvoer, staan niet op ijzers, zijn niet geschoren, maar wel een regendeken op.
Zo neem ik het beste van 2 werelden. Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:12

Ja het bitje heb ik idd inmiddels gevonden, was idd die staaf ijzer Haha! Nu ben ik nog op zoek naar de zwerfkat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:25

maar wete je wat een groooot verschil is?
mijn paard heeft ruimte om te nek te kunnen strekken in de stal, kan rechtop staan, kan naar buiten kijken en heeft WATER in de stal!!
ook speeltje's en geen van die dingen zie ik bij jou kat terug in zijn krat? Bloos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:31

We kunnen natuurlijk een hoger krat nemen en er een speelgoedmuis instoppen Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:34

Overal zitten gaatjes in de krat, dus mijn kat kan ook heerlijk naar buiten kijken!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:34

Ik hoop niet dat dit serieus is Clown

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:40

arno8,waarom houd jij een paard?
als je het echt zo zielig allemaal vind,is "jouw" manier ook niet genoeg voor een paard,dan moet je ze gewoon op de steppe n toendra's laten lopen.
de een kan meer vrijheid geven aan zn paard dan de ander.
en ja mijn paard heeft ijzers,mijn paard is geschoren en staat met een deken op,maar nee,hij heeft geen stalondeugden,is totaal niet dominant,speelt min. 6 uur p.dag (in winter)met soortgenoten,en ja,moet daarna helaas in een stal van 3,5 bij 3,5 overnachten.
en ik rijd nooit met hulpteugel,wel met een trens,en bij het aangespannen werk met een liverpoolstang

dat jij jouw paarden,"natuurlijk" bekapt,volgens mij is er niks natuurlijks aan hoeven bekappen?!
laten we er svp vanuit gaan dat iedereen het beste wil voor zn dier.
ook jij werkt mee ana het domesticeren van een dier die eigenlijk in het wild zou meoten lopen,dus bent niks beter!
Laatst bijgewerkt door ikkemetwikke op 14-02-07 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:42

Vreemde redenering: als je een paard dat 23 uur per dag op stal staat zielig vindt, houd dan helemaal geen paard.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:42

Ik ga eigenlijk mee met Lovely1; Iedereen zo z'n eigen manier van een paard te houden. Wie zijn jullie om daar over te oordelen? Het klopt inderdaa dat bij veel mensen een paard niet 'natuurlijk' gehouden worden, maar dat wil niet perséé zeggen dat hij/zij dat erg vind,minder gelukkig is, zich opgesloten voelt of wat dan ook. De meeste paarden weten niet beter. Mijn paard staat zo veel mogelijk buiten, als de weide er niet bij ligt in de padock. Maar soms ook eens in haar stal. Voor 'naturials' is dit een 'kwade' (om het met te woorden van T@nj@ te beschrijven) naar mijn mening hangt dit van paard tot paard af. (wat overigens niet wil zeggen dat mijn paard 24/24 in stal staat of 15/24 of wat dan ook, en dat ik dat 'goed' vind)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:45

Juist, laat iedereen in zijn waarde en laat mij m'n kat gewoon in m'n kratje houden als ik dat leuk vind!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:46

Ik vind hem goed gevonden hoor! OK dan!

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:49

Afgod whahahaha
lachen man, vooral dat mensen hier nog serieus op in gaan!!
whoehahaha Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:50

arno8 schreef:
Juist, laat iedereen in zijn waarde en laat mij m'n kat gewoon in m'n kratje houden als ik dat leuk vind!

Moet je zeker doen Ja Ja Ja

Natuur en inheemse dieren zullen je dankbaar zijn

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:52

@Ietepiet; ik vind het trouwens ook erg leuk gevonden. Maar ik geloof zeker dat Arno8 hier wel iets mee bedoelt, anders zou zijn titel ook wel wat anders zijn naar mijn mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:53

Vind je dit nou serieus een realistische vergelijking? *LOL*

Houd toch eens op je mening aan iedereen op te dringen, alles maar weer in extremen te zien (stuk ijzer in de mond en in de krul trekken om wedstrijden te winnen, bijv.) en je eigen ideeen het beste te vinden en zo vol van jezelf te zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-07 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:54

Aangezien een kat minstens 18 uur moet slapen, anders wordt ie ziek, denk ik dat hij het de resterende 6 uur -1 van het longeren, dus 5 best naar zijn zin heeft, zo lekker opgesloten Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:56

katiavl schreef:
arno8 schreef:

Natuur en inheemse dieren zullen je dankbaar zijn

Je kat zelf ook? Het gaat om je kat, toch niet om jezelf.

Ontopic: Het is misschien niet een eerlijke vergelijking, maar ik sta er 100% achter.
Onderbouwt hoor ik mensen schreeuwen, oké. Een verhaaltje dat elke keer wordt
opgehangen.

Een paard is een kudde dier. Het komt uit het wild, en leeft daar met soortgenoten.
Het loopt elke dag kilometers, het is daar voor gemaakt. Niet om in een stal van 4x4 te staan
als ze geluk hebben. Een paard hoort vrij te zijn, het is beter voor zijn humeur, gewrichten,
spieren, en longen. Ze horen buiten, niet binnen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik denk
dat de boodschap duidelijk is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:58

De boodschap is wel duidelijk,maar de meeste mensen steken liever hun kop in het zand.