Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
berk schreef:Ik heb een boxer en die zit nooit in een bench, hij heeft 1x iets verkauwd, verder nooit meer. Dus als je een boxer uit de bench laat, dan is alles gesloopt?? Sorry, maar dan loop je er niet voldoende mee of hij verveelt zich enorm, in ieder geval doe je dan iets niet goed.
Een hond 5 uur in een ruimte zonder bewegingsruimte, daar krijg je boxers druk mee. Als je ze genoeg de vrijheid geeft zijn boxers in huis heel kalm. Ze moeten alleen hun vele energie kwijt.
BrittKitt schreef:Een hond hoort niet in een bench zodat hij niet beweegt dat vind ik echt onzin. Goed, rashonden zijn te ver doorgefokt vaak waardoor dat gewrichten ed niet meer goed zijn en daar moet op worden ingespeeld, maar je kan een hond toch ook rustig houden buiten zijn bench? Geef hem speeltjes om te kauwen enzo en hou hem bezig met bijvoorbeeld zo'n bol waar voer uit komt. Je hebt ook intelligentiespelletjes voor honden, zoveel om te doen voor ze!
Het is niet natuurlijk voor een hond om de halve dag stil te liggen in maar een paar posities (omdat er nou eenmaal niet meer ruimte is!)
Emytje schreef:En uit ervaring, even naar de andere mensen die gereageerd hebben, weet ik dat een boxer uit de bench laten als je weg bent, geen optie is. Je huis is gesloopt als je terug bent.
BrittKitt schreef:@ Berk; Zeker mee eens, ik vind ook niet dat je een hond alleen moet nemen voor je eigen lol
Vende schreef:Dus alle mensen die overdags werken zouden volgens jou geen hond mogen hebben omdat ze langere tijd alleen zitten?
Vende schreef:Die opmerking van Aslan vind ik trouwens ook heel sterk, en hoe denk jij daar dan wel niet over BrittKitt?