Hond ramt kop kapot in bench?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond ramt kop kapot in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:36

Wat een bullshit. Als je dan zoveel van honden weet, weet je ook wat je doet en niet zo veel beweging??? Nog meer bullshit, dus verplicht maar uren lang in een hokje zetten? Zeker nieuw.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:40

Nou spijt me zeer maar ik ben het wat dat betreft wel met russel eens, ik vind het nemen van een hond te ondoordacht meestal. Een hond hoort niet alleen te zitten, ook niet voor die 4 uurtjes; wat eerder werd gezegd door Vende tegen mij 'Nou dan kan je die honden die langer in de bench zitten wel zieliger vinden', maar zo werkt het natuurlijk niet.
Je moet tijd hebben voor een dier! Vooral als het groepsdieren zijn.

In het wild zitten ze zeker ook 4 uur per dag in een hokje zodat ze niet teveel bewegen Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:41

Dat maak jij ervan! Lekker aardig!
Wat nou, als je zoveel van honden weet, ik heb me er gewoon in verdiept en overlegt met de DA omdat onze hond ook zo druk was. En ik zeg ook helemaal niet dat ze de hele dag in een bench moeten zitten maar af en toe kan het echt geen kwaad,
werd me door de DA aangeraden!
Maargoed als jij het zo goed weet probeer dan goed advies te geven en niet iemand uit te kafferen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:42

In het wild zitten ze zeker ook 4 uur per dag in een hokje zodat ze niet teveel bewegen Knipoog[/quote]

Ze leven dan ook niet in het wild he. Haha!

Lees goed, ik heb hier destijds contact met mijn DA over gehad en heeft me dit aanbevolen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:42

berk schreef:
Ik heb een boxer en die zit nooit in een bench, hij heeft 1x iets verkauwd, verder nooit meer. Dus als je een boxer uit de bench laat, dan is alles gesloopt?? Sorry, maar dan loop je er niet voldoende mee of hij verveelt zich enorm, in ieder geval doe je dan iets niet goed.
Een hond 5 uur in een ruimte zonder bewegingsruimte, daar krijg je boxers druk mee. Als je ze genoeg de vrijheid geeft zijn boxers in huis heel kalm. Ze moeten alleen hun vele energie kwijt.

Ik vind jouw reactie wel erg hard en als je goed had gelezen, had je gezien dat ik er neer had gezet dat twee honden nooit hetzelfde zijn. De hond van mijn ouders zit nooit in een bench, maar in een portaal van ongeveer 2 m bij 1.5 m (ongeveer vergelijkbaar met een bench) en dan alleen 's nachts. Overdag als hij alleen moet zijn, zit hij gewoon in de huiskamer met de gordijnen dicht, radio aan, waterbak en voerbak erbij en een heleboek speeltjes. Vervelen kán hij in mijn ogen dus niet en hij krijgt echt wel genoeg beweging hoor. Hij wordt 3 keer op een dag uitgelaten en één keer op een dag mag hij los lopen/rennen. Ondanks dit is hij toch erg druk. Dus genoeg vrijheid heeft niet altijd tot gevolg dat een boxer in huis kalm is.

Valt me trouwens wel op dat er bij dit topic erg hard en beledigend gereageerd wordt. Waarom is het hier op bokt nou zo moeilijk om aardig te zijn tegen elkaar?
Laatst bijgewerkt door Emytje op 12-02-07 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:46

Een hond hoort niet in een bench zodat hij niet beweegt dat vind ik echt onzin. Goed, rashonden zijn te ver doorgefokt vaak waardoor dat gewrichten ed niet meer goed zijn en daar moet op worden ingespeeld, maar je kan een hond toch ook rustig houden buiten zijn bench? Geef hem speeltjes om te kauwen enzo en hou hem bezig met bijvoorbeeld zo'n bol waar voer uit komt. Je hebt ook intelligentiespelletjes voor honden, zoveel om te doen voor ze!
Het is niet natuurlijk voor een hond om de halve dag stil te liggen in maar een paar posities (omdat er nou eenmaal niet meer ruimte is!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:49

Ik ben het met Russel eens. Ik heb echt een hekel aan die dingen. Helemaal als mensen hun hond er voor lange tijd in laten zitten. Maargoed, dat is niet aan mij om voor jou te gaan beslissen. Als jij het wil moet je het zo laten. Maar dat een DA het aanbeveelt hoeft nog niet te betekenen dat het meteen het beste is en dat je het ermee eens moet zijn.

Heb je niet een ander gedeelte van het huis waar je hond in kan? Bijvoorbeeld de keuken of een halletje? Je hond vind zich echt ellendig in die bench, want er moet heel wat gebeuren wil een hond zich tot bloedens toe gaan verwonden. De vorige hond van mijn oma ging altijd in de keuken als ze wegging, daar had hij veel ruimte en zijn mand stond erin met wat speeltjes. Ze sloot de keuken af dmv een schot waar hij niet overheen kon springen. Mss dat dat ook voor jou een oplossing zou kunnen zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:50

BrittKitt schreef:
Een hond hoort niet in een bench zodat hij niet beweegt dat vind ik echt onzin. Goed, rashonden zijn te ver doorgefokt vaak waardoor dat gewrichten ed niet meer goed zijn en daar moet op worden ingespeeld, maar je kan een hond toch ook rustig houden buiten zijn bench? Geef hem speeltjes om te kauwen enzo en hou hem bezig met bijvoorbeeld zo'n bol waar voer uit komt. Je hebt ook intelligentiespelletjes voor honden, zoveel om te doen voor ze!
Het is niet natuurlijk voor een hond om de halve dag stil te liggen in maar een paar posities (omdat er nou eenmaal niet meer ruimte is!)

Ik bedoel ook als ze jong zijn dat het niet verkeerd is om ze af en toe in een bench te doen. Knipoog
Uit zelfbescherming als je een drukke pup hebt, zo bedoel ik het.
En tuurlijk kun je hem speeltjes geven en botjes maar dat is gewoon niet altijd voldoende voor een drukke hond.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:00

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik merk wel dat de grootste discussie is wel of niet in een bench!
Ik heb ervaring met honden in de bench of hondenhok!
Ik heb zelf een mechelse herder die overdag buiten in zijn hok zit..ook daar hoor ik regelmatig over dat mensen het "zielig"vinden.
Onze hond is het gewend en als het een dag slecht weer is mag hij in huis blijven.
Maar dit vind hij niets dit is aan zijn gedrag te merken onrustig voor de deur staan enz.
dus wanneer de deur open gaat rent hij na zijn buitenren!
Ook mijn schoonmoeder heeft honden(veel) ze fokt en showt namelijk met cockers spaniels.
Deze honden zitten meerdere uren per dag in hun bench dat is hun plekje ze voelen zich vertrouwd, ze kruipen er zelf weer lekker in!
Een hond is een gewoonte dier, en voelt zich het prettigst bij regelmaat.
En als daar een ren of een bench bij hoort dan is het geen probleem!
Ik vind dat de mensen de honden teveel mens maken..
Ik verwacht dat ik veel negatieve reacties krijg op mijn verhaal maar dit is mijn mening en geloof me.. mijn hond of de hondje van mijn schoonmoeder komen niets tekort.. Haha!
Maar even weer terug na de vraag van de TSer!
ik denk dat hij aan het puberen is.. als jij voor jezelf weet dat je hond genoeg beweging en aandacht krijgt denk ik dat hij het aan het uit proberen is.
Gewoon volhouden en het weer langzaam opbouwen.
Is je bench groot genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:35

Emytje schreef:
En uit ervaring, even naar de andere mensen die gereageerd hebben, weet ik dat een boxer uit de bench laten als je weg bent, geen optie is. Je huis is gesloopt als je terug bent. Knipoog

Ik reageerde op deze zin.
Als je hond dit doet, dan duidt dat ergens op. Je generaliseert boxers hiermee, dat bedoel ik. Ik heb het ook niet over een bench gehad in dat stukje, maar alls je honden in een te kleine ruimte houdt, dat kan bench zijn en jouw geval portaal. Ik probeer niet op iemands tenen te trappen. Maar het is gewoon een feit dat je een boxer van 11 maanden niet zolang in een hokje moet houden en dan verbaasd zijn dat hij wild wordt, dingen verkauwd en dergelijke.

Ik weet hoe groter een hond dat je de beweging wat langzamer op moet bouwen vanwege de rug en groei, maar dat houdt in dat je met een pup van 11 maanden niet kilometers moet lopen. Zijn joligheid hoef je niet in te perken hoor.
En hoe je het ook wendt of keert veel mensen nemen ondoordacht een hond. Neem bijv de film 101 dalmatiers, iedereen liep er met een. Of mensen kopen een husky omdat ze die zo mooi vinden en dan wonen ze op een flat! Ik vind voordat je een hond neemt je na moet gaan of zijn karakter bij jouw situatie past. Als je weet dat een hond een aantal uren per dag in een bench moet zitten, neem dan geen drukke, jolige onstuimige boxer. Tuurlijk er zijn geen twee honden gelijk, maar een boxer is hier bekend om. Dat vind ik niet handig, een hond is er niet alleen om de mens een plezier te doen, hij moet er zelf ook voldoening uit halen, hij moet het ook leuk hebben en als je dat je hond niet kunt bieden neem er dan geen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:41

@Berk, maar Vende heeft al meerdere boxers gehad, deze is alleen heel druk.
Ook al kies je een hond van een bepaald ras, het hoeft niet altijd een hond te zijn zoals het in de boekjes staat.
Het gaat er denk ik ook niet om dat de hond perse in de bench moet zitten maar dat ze het ook doen uit zelfbescherming en dat als ze weg zijn dat hij dan de boel sloopt.
En natuurlijk moet je hond het leuk hebben, dat wil zij juist ook volgens mij en daarom vraagt ze om tips.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:41

@ Berk; Zeker mee eens, ik vind ook niet dat je een hond alleen moet nemen voor je eigen lol

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:45

BrittKitt schreef:
@ Berk; Zeker mee eens, ik vind ook niet dat je een hond alleen moet nemen voor je eigen lol

Maar dat doet ze toch ook niet?
Ze wil alleen hulp hebben maar daar is ze al hard mee bezig volgens mij.
Ik wens haar veel succes!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:45

@Berk: Kijk, dat klinkt al een stuk aardiger en daar kan ik ook echt iets mee. *LOL*

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:54

maar het kan aan mij liggen hoor, maar jullie paarden staan toch ook in een stal, dat is ook te vergelijken met een benche of ligt het aan mij?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:24

Typisch Bokt weer, met z´n alle achter de grootste schaap rennen met de grootste smoel.

Misschien kunnen jullie een `wij vinden een bench zielig´ clubje oprichten? Dan kunnen jullie gezellig met z'n alle half Nederland gaan bestrijden.

KOM AAN! Jullie doen net of m'n hond wordt mishandelt, en de ene roept nog hardere onzin dan de andere. Als jullie nou eens eerst alles goed doornemen voordat jullie gaan bleren wordt het topic een stuk handiger.

Zoals Jentel al zegt, dit wordt meer een anti-bench topic dan een PROBLEEM oplos topic.

En nog even over het feit dat ik geen tijd voor Pim heb, niet na heb gedacht over een hond, blabla, ik zit me hier echt enorm boos om te maken.

HOEVEEL mensen hebben een hond die overdags werken? Vergeleken met menig hond heeft Pim een geweldig leven, ondanks het feit dat hij zwaar mishandelt wordt vanwege zijn bench Rolleyes . Voorheen zou Pim 6 a 7 uur in zijn bench moeten zitten, speciaal voor hem heb ik er alles aan gedaan om dit te verkleinen.

Sorry dat ik niet de hele dag thuis kan zitten, met m'n hondje spelen, en alles, maar ik moet nou eenmaal werken en naar school. Na deze uren staat Pim op nummer 1 voor mij.

Zoals jullie ook al bleren met jullie vooroordelen, is er ook nog het feit dat ik samen met mijn moeder woon, die ook zat tijd aan hem besteed.

Maar gelukkig weten jullie het allemaal zo goed, en kunnen jullie bepalen via dit Boktscherm wat voor hond Pim is, hoe je hem rustig krijgt, en dat eenmaal alle Boxers druk zijn Rolleyes dat toont maar weer het kuddegedrag van Bokt aan.

En ik snap uberhaupt niet waar jullie over doormekkeren, ik heb een tig aantal pagina's terug al een post geplaatst dat ik contact met iemand opneem die er VERSTAND van heeft.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:25

Wat ik dan weer vervelend vind is dat je jou situatie gaat vergelijken met anderen, dat maakt het misschien wel beter maar dat praat het toch niet goed ofzo? Verward

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:26

Dus alle mensen die overdags werken zouden volgens jou geen hond mogen hebben omdat ze langere tijd alleen zitten?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:27

Ja

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:27

Koe

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:29

de meesten lezen het niet helemaal den k ik maar heb het idd zien staan en als je mijn mening wilt weten moet je even naar boven scrollen.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:30

Die opmerking van Aslan vind ik trouwens ook heel sterk, en hoe denk jij daar dan wel niet over BrittKitt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:31

Vende schreef:
Dus alle mensen die overdags werken zouden volgens jou geen hond mogen hebben omdat ze langere tijd alleen zitten?

Hoe willen die mensen hun hond dan goed verzorgen? Overdag uitlaten en als ze thuiskomen van hun werk weer? En smiddags dan? Door een ander laten doen, zal het dan worden. En verder heeft 't beest nou niet bepaald veel aandacht.

(btw, wat versta jij onder 'overdags werken', een 8 tot 5(-17) baantje?)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:32

Vende schreef:
Die opmerking van Aslan vind ik trouwens ook heel sterk, en hoe denk jij daar dan wel niet over BrittKitt?

bedankt, maar het is wel zo toch?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:33

Willen jullie nou echt dat ik heel m'n dagbeschrijving opschrijf (Of naja, die van Pim) om te laten zien dat het geen zielig klein verwaarloost hondje is?

En is het dan niet zielig dat honden die in een gang/keuken/whatever zitten, die overdags ook niet worden uitgelaten?

En o jee wat erg dat hij door de buren wordt uitgelaten 's middags, mens wees blij dat
hij uit die martelende bench mag voor een uurtje Rolleyes