ZEER BELANGRIJKE OPROEP........!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: ZEER BELANGRIJKE OPROEP........!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:25

Ik heb m'n huis al vol met andermans afdankertjes, vind het wel genoeg zo. Heel sneu voor de hond, maar die verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de eigenaar.

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:27

Quellian schreef:
Ik heb m'n huis al vol met andermans afdankertjes, vind het wel genoeg zo. Heel sneu voor de hond, maar die verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de eigenaar.

dat kan ook vriendelijker gezegd worden

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:28

Van zoiets wordt ik dus echt niet lekker.
Weer en hond de dupe.
Boos!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:30

ladylay schreef:
Quellian schreef:

Het is wat het is toch?
Waarom dat poezelig verpakken?
Wilde dat er meer mensen waren die de afdankertjes uit asiels ed haalden..

"t is te hopen dat het dier een baasje vindt, in het asiel krijgt ze gewoon een spuitje..

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:32

Echt niet alle oude honden krijgen in het asiel een spuitje!!!!! Dat is een vooroordeel!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:33

Cayenne schreef:
Ik heb eigenlijk ook meer het idee dat deze mevrouw bang is dat een oudere hond kwaaltjes gaat krijgen en dus veel kosten met zich mee brengt. Het is natuurlijk maar speculatie, maar hoe dan ook is het niet fair naar de hond toe.

dat denk ik ook ja en zeker als er nou een tweede kind aankomt, ja dan word het te duur!
maar goed dat weten we ook niet, maar heb wel een vermoeden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:34

ladylay schreef:
Quellian schreef:

Kan ook een stuk onvriendelijker gezegd worden, daarom hou ik het in het midden. En jouw maatstaven liggen duidelijk anders dan de mijne, zit ik niet mee hoor.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:35

Ja het is zielig voor de hond maar 10 jaar geleden wist die vrouw misschien helemaal niet dat ze kinderen zou krijgen als de hond al oud is, ik denk niet dat dit een smoes is om de hond te verkopen. Het is wel zo dat oudere honden vaker geen jonge kinderen meer kunnen verdragen(sommige ook wel) maar der staat ook in de advertentie dat de vrouw liever geen risico's neemt. Heel verstandig met jonge kinderen. Zielig is het wel voor de hond maar als iemand hem een goed tehuis kan bieden, waarom zou ze hem dan niet kunnen doen? Ik vind het een wijs besluit van de vrouw, zelf zou ik het niet doen. Maar ja beter voorkomen dan genezen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:35

Misschien kan dit topic maar beten gesloten worden want dit soort oproepjes roepen vaak alleen maar agressie op. En in mijn ogen ook terechte agressie. Ik vind het altijd wel heel makkelijk om de hond die al 10 jaar lid van het gezin is de deur uit te doen omdat er weer een kind op komst is. En in mijn tijd als dierenartsassistente heb ik genoeg van dit soort mensen gezien. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen, sorry.
Soms zijn dit soort honden op deze leeftijd beter af met euthanasie. De kans dat ze op hun oude dag nog goed kunnen wennen aan een nieuwe leefomgeving is niet zo groot.
Ik gun de hond van harte een nieuwe baas die hem liefdevol zal verzorgen maar ik zou liever zien dat hij de komende paar jaar in zijn eigen gezinnetje mag blijven waar hij tenslotte al 10 jaar vertoeft.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:37

mirre schreef:
Echt niet alle oude honden krijgen in het asiel een spuitje!!!!! Dat is een vooroordeel!

nee hoor...heb zelf veel in asiels gewerkt, en daar gingen toch veel meer oudjes het hoekje om.
En misschien maar beter ook...van honden op hoge leeftijd verwachten dat ze zich nog goed kunnen aanpassen aan nieuwe situaties is ook niet fair.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:37

LiNdA1986 schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb eigenlijk ook meer het idee dat deze mevrouw bang is dat een oudere hond kwaaltjes gaat krijgen en dus veel kosten met zich mee brengt. Het is natuurlijk maar speculatie, maar hoe dan ook is het niet fair naar de hond toe.

dat denk ik ook ja en zeker als er nou een tweede kind aankomt, ja dan word het te duur!
maar goed dat weten we ook niet, maar heb wel een vermoeden

Toch had ze daar dan maar rekening mee kunnen houden mocht dit het geval zijn. Kinderen zijn per slot van rekening ook duur.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:39

Ik heb zelf ook in asiels gewerkt en daar gebeurde dat toch niet zo vaak.... Alleen bij gezondheids/gedragsproblemen, maar een gezonde oude hond werd echt niet afgemaakt.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:40

Ik heb er ook geen goede hoop in, Huilen een oude mechelaar zal zeer moeilijk aan een nieuw thuis geraken. Jammer dat deze dingen toch steeds weer gebeuren, ik vind het zeer jammer dat mensen niet op voorhand stilstaan wat ze gaan doen als men kinderen krijgt...En daar wordt je trouwe metgezel dan de dupe van... triest...

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:43

Citaat:

Het is wat het is toch?
Waarom dat poezelig verpakken?
Wilde dat er meer mensen waren die de afdankertjes uit asiels ed haalden..

"t is te hopen dat het dier een baasje vindt, in het asiel krijgt ze gewoon een spuitje..[/quote]

daar zeg ik ook niks over Knipoog ben het daar volkomen mee eens Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:44

Wat slaat menigeen hier door met meningen en verzinsels. Om te bedenken dat het iemand te doen zou zijn om evt. komende medische kosten vind ik helemaal suggestief.

Kunnen we misschien ook nog uitgaan van het goede van de mens?

Misschien is er een misverstand met plaatsen van de advertentie en is niet de juiste woordkeus gebruikt door de boodschapper of is er een andere reden?

Ik vind het wel erg laag om gelijk te beoordelen dat de huidige baas van deze hond ´slecht´ zou zijn.

Misschien is de advertentie niet helemaal juist en duidelijk omschreven, maar als je om wat voor reden dan ook moet kiezen tussen je kinderen of een hond dan zou de hond toch echt pech hebben. Een oude hond ergens anders plaatsen is natuurlijk niet ideaal, maar naar ik aanneem heeft de eigenaar hiervoor zo zijn redenen. Als de eigenaar zijn best gaat doen om een zo goed mogelijk alternatief te vinden ipv thuis blijven zie ik daar geen problemen in.

Succes in ieder geval.

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:44

Citaat:
Kan ook een stuk onvriendelijker gezegd worden, daarom hou ik het in het midden. En jouw maatstaven liggen duidelijk anders dan de mijne, zit ik niet mee hoor.

ook dat hoor je mij niet zeggen, maar ik vind nu ook niet echt dat je zo vriendelijk over komt, zit ik niet mee hoor
dat kan uiteraard op 2 manieren op te vangen zijn Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:46

ladylay schreef:
Citaat:

ook dat hoor je mij niet zeggen, maar ik vind nu ook niet echt dat je zo vriendelijk over komt, zit ik niet mee hoor
dat kan uiteraard op 2 manieren op te vangen zijn Knipoog

Blijf je nou doorrammen? Verward
We antwoorden nou eenmaal niet allemaal poezelig, voel ook totaal die behoefte niet. Leave it.

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:47

Citaat:
Blijf je nou doorrammen? Verward
We antwoorden nou eenmaal niet allemaal poezelig, voel ook totaal die behoefte niet. Leave it

Clown zo jij bent lekker vrolijk

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:48

kunnen jullie dit niet beter via pm uitpraten, volgens mij is dit topic bedoeld om een nieuwe thuis voor de herder te vinden. Knipoog

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:55

Ik weet wel iemand als maar wat is de prijs of is ze gratis?? Pm het leifste

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:05

Ik heb 4 honden waarvan er 2 herplaatsers. Een van de 2 heeft voor hij bij mij kwam 3 x in het asiel gezeten. Beiden zijn afgestaan omdat er een kleine op komst was. Ten aanzien van kinderen zou je echter geen lievere honden kunnen wensen. Dus men wilde maar al te graag hun hond dumpen. De hond die al 3 x is afgestaan is voor zijn leven getekend. Zo lief als ie is, zo angstig is hij ook al hij mij niet meer ziet. Ik heb het er graag voor over maar het houdt wel in dat ik nooit een paar dagen weg kan omdat ie dan volledig flipt. Moraal van het verhaal: bedenk wat je zo'n hond aan doet.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:44

Ik heb 3 honden waarvan 1 Mechelse Herderteef in de opvang. Ze staat inmiddels op de wachtlijst van diverse asiels.
Een aantal asiels neemt geen Herder op omdat ze er al vol mee zitten.
De hond die wij in de opvang hebben kan ook absoluut niet met andere honden overweg, dus dat is een extra nadeel bij het herplaatsen.

Je kan me ff n pb sturen, misschien weet ik nog iets voor je.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 20:48

de hond heeft altijd buiten gezeten daarom weet ze niet hoe ze gaat met kinderen.

ik vind overigens dat als jullie hier iets op tegen hebben dat jullie het maar voor je moeten houden.
we proberen een goede baas te vinden om juist te voorkomen dat ze een spuit krijgt of in het asiel beland.

als iedereen gelijk gaat zitten vertellen hoe slecht dit is dan kunnen jullie maar beter niet reageren .......dit geld overigens niet voor de mensen die echt willen helpen en wel iemand weet die een oude hond wil opvangen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 20:52

faye schreef:
Ik snap de advertentie niet helemaal. Of het verhaal van hond-kind is een smoesje, of er is al een incident geweest. In het laatste geval lijkt het me verstandig om dat eerlijk te vermelden voor er ergens anders ongelukken gebeuren.

dit is dus echt geen smoesje.
dit hele verhaal is eerlijk verteld....
ik wil alleen het beste voor de hond dus waarom zou ik gaan liegen...
overigens heeft de hond nog nooit iets gedaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:48

inowa schreef:
de hond heeft altijd buiten gezeten daarom weet ze niet hoe ze gaat met kinderen.

Als hij al 10 jaar buiten heeft gezeten waarom zou dat nu niet meer kunnen dan?
En niet weten betekend dat het ook nog heel goed zou kunnen gaan, waarom de hond na 10 jaar niet op zijn minst een kans geven?

Wel verstandig dat je dat er bij vermeld want als de hond nooit in huis gehouden is is de kans ook erg groot dat hij niet zindelijk is.

Het is wel handig als je alles eerlijk vermeld bij een herplaatser, dan heeft zo'n herplaatser namelijk de beste kans op een goede en blijvende baas.

Asiel lijkt me ook de beste oplossing, geen mensen die uit medelijden zo'n hond in huis nemen en het achteraf misschien toch niet blijken aan te kunnen waardoor de hond toch weer bemiddeld moet worden. Bovendien is deze hond toch al gewend buiten te zitten en zal er minder last van hebben als een hond die altijd midden in het gezin heeft geleefd.

En mijn ervaring is dat oude en gezonde honden beslist niet ingeslapen worden, heb er zelf een uit het asiel gehaald die toendertijd 14 jaar oud was en die heeft nog 3 jaar bij me mogen zijn.

Jammer dat honden altijd de dupe moeten worden van dit soort situaties.