en die ene was ook heel dik, maar hij heeft ze nu uhm 3 maanden geloof ik en dr zijn nog geen baby''s dus misschien valt het bij jou ook wel mee!!
en anders wordt je gewoon oma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_ingrid_ schreef:hm ik heb mn vriend ook een keer 3 van die visjes gegeven
en die ene was ook heel dik, maar hij heeft ze nu uhm 3 maanden geloof ik en dr zijn nog geen baby''s dus misschien valt het bij jou ook wel mee!!
en anders wordt je gewoon oma!
kimmie261 schreef:ik kreeg eens van een buurvrouw hele lieve kleine baby black mollies,ik dacht leuk,voor bij de goudvisjes...beetje variatie in de bak.
dees_daan schreef:guppies kunnen warm en koud
kimmie261 schreef:zowiezo kweken sluierstaarten haast niet in een aquarium,plus ze leggen eieren,of ze zo dik daarvoor worden geen idee.
Vue schreef:Zowiezo fokken goudvissen en sluierstaarten bar moeilijk
Eightlegged schreef:dees_daan schreef:guppies kunnen warm en koud
Iets genuanceerder - een gup is een warmwatervis die het vrij lang kan uithouden in koud water. Wil niet zeggen dat ie zich dan helemaal oke voelt
Citaat:Een goudvis kan wel 35 cm groot worden, en er moet voor gezorgd worden dat ze een bak hebben met een minimale lengte van 80 cm. Een kom is geen goed onderkomen voor deze vis. Een kom wordt dan ook sterk afgeraden. Goudvissen kunnen worden gehouden in water dat 10 graden is dat kan oplopen tot 28 graden. Houdt ze wel op 1 temperatuur en niet een wisselende temperatuur. De sluierstaarten kunnen niet tegen een temperatuur die onder de 13 graden ligt. Schaf een goed filter aan om deze beestjes een plezier te doen. De goudvis graaft vaak in de bak op zoek naar eten en kan zo een flinke rommel maken. Planten worden ook kapot gemaakt en vinden ze erg lekker, zo komen ze aan hun plantenkost. Gebruik zand als bodem, dan kunnen ze hun kieuwen spoelen. Goudvissen zijn nogal vieze vissen. Ze geven veel troep in het aquarium, als je zand op de bodem hebt liggen, kan je met een slangetje alles opzuigen. Dit is een handige methode om de bak schoon te maken.
Cyntje schreef:Nee van die opmerking in het algemeen, het wordt zo vaak gezegt, maar voor die guppies is het echt beter dat ze in warm water leven. Ik heb hier allerlei vissen ( tropisch! ), die kan ik ook wel in koud water droppen, maar voor de vissen is dat echt niet goed
Zou hetzelfde zijn als wij nou in ons nakie in de sneeuw zouden gaan staan
Ik heb op bokt trouwens een Aquariumtopic op HK