Anders zou ik toch eens een sfinx in overweging nemen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wij hebben er 2 en wat ik hierboven las over stress past ook echt niet bij hen. Ze zijn super relaxt en bomproof. Eerder lui dan stressvol
Onze coons zijn gevoeliger voor stress dan onze manen eigenlijk. Ook die van ons hebben weinig onderhoud nodig maar ze vinden kammen en borstelen heerlijk dus doe ik dat ieder avond even. Ze hebben 2 x per dag de dolle ren terwijl de coons altijd in zijn voor lol en ook zijn ze minder "stout" dan de coons.
dus 'sochtends en savonds stofzuigen moet voldoende zijn. We hebben een nepleren bank al gaat die weg wnt ik wil een bredere maar ook de nieuwe wordt van ehm.. niet-stof 
cissy schreef:persoonlijk vind ik dat je raskatten raskatten moet laten en niet moet gaan kruisen, er is veel moeite voor gedaan door fokkers om het ras zuiver te laten en te houden. Zullen best prachtdieren zijn maar de asiels zitten al vol genoeg met kruisingen en andere prachtdieren.
Mylah is dit jaar wel extreem goed in dr vacht, enorme ondervacht en lijkt wel of ze ontploft is. Isami is alle kraag en broek al weer kwijt terwijl die in augustus ontploft leek. Daar is echt geen peil op te trekken, of heb ik nou aparte katten...
ben met je eens dat het per kat vreselijk kan verschillen.
nadeel is dat katten zich wassen en dan kun je die rommel niet gebruiken... Misschien bestaat het al wel trouwens maar ik ken het in ieder geval (nog) niet.