Wie heeft er een kat, die binnen zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyelst

Re: Wie heeft er een kat, die binnen zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:07

Onze kat is nu 8maanden en zit vanaf het begin dat we haar hadden al binnen! als we het raam hierboven open zetten zit ze gewoon op het randje van de raam naar buiten te kijken, ze is er nog nooit uitgesprongen en in de zomer gaat ze wellis met een lijntje naar buiten maar wij kunnen de ramen boven gewoon open zetten terwijl de hond beneden in de tuin loopt zit zei gewoon een beetje naar de hond te kijken vanaf boven

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:22

Ik heb destijds twee oudere theemutsen uit het asiel gehaald.

Barbie en Bimbo waren toen 13 en 12 jaar oud. Barbie is vorig jaar op 16 jarige leeftijd gaan hemelen en Bimbo wordt volgens mij in mei 17 en loopt nog vrolijk rond.

Dierenartskosten vallen mee. Barbie kreeg een tumor en daar was weinig aan te doen, heb toen geloof ik in totaal wel 250,- betaald voor we er achter waren. Aan Bimbo ben ik alleen de kosten voor jaarlijks inenten kwijt. Dat is geluk hebben, maar bij jongere katten kun je ook van alles hebben........ En het klinkt misschien onaardig maar ik ben ook niet van plan om uitgebreid te gaan dokteren met een oudere kat. Als ze wat hebben zoek ik uit wat het is en als het een kleine ingreep of dieetvoer is prima..... Maar ik ga niet snel opereren aan een kat van 16.......

Kan het je aanraden een oude kat uit een asiel. Bij het asiel weten ze wat voor kat je ze meegeven en bij een jonkie moet je maar afwachten of het een kroel of een angstige haas of een sloper wordt. Veel katten worden toch wel tussen de 15 en de 20 jaar oud.

Bij mij speelde overigens ook mee dat ik nog nooit katten had gehad. Om het maar een beetje grof te zeggen had ik dus ook liever een oudje. Als het dan niet beviel was ik er tenminste weer binnen afzienbare tijd vanaf en moest ik niet 18 jaar door......maar het bevalt prima dus ben blij dat Bimbo een fitte 17-jarige is en nog wel even mee lijkt te kunnen....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 18:36

hiltje1973 schreef:
Ik heb destijds twee oudere theemutsen uit het asiel gehaald.

Barbie en Bimbo waren toen 13 en 12 jaar oud. Barbie is vorig jaar op 16 jarige leeftijd gaan hemelen en Bimbo wordt volgens mij in mei 17 en loopt nog vrolijk rond.

Dierenartskosten vallen mee. Barbie kreeg een tumor en daar was weinig aan te doen, heb toen geloof ik in totaal wel 250,- betaald voor we er achter waren. Aan Bimbo ben ik alleen de kosten voor jaarlijks inenten kwijt. Dat is geluk hebben, maar bij jongere katten kun je ook van alles hebben........ En het klinkt misschien onaardig maar ik ben ook niet van plan om uitgebreid te gaan dokteren met een oudere kat. Als ze wat hebben zoek ik uit wat het is en als het een kleine ingreep of dieetvoer is prima..... Maar ik ga niet snel opereren aan een kat van 16.......

Kan het je aanraden een oude kat uit een asiel. Bij het asiel weten ze wat voor kat je ze meegeven en bij een jonkie moet je maar afwachten of het een kroel of een angstige haas of een sloper wordt. Veel katten worden toch wel tussen de 15 en de 20 jaar oud.

Bij mij speelde overigens ook mee dat ik nog nooit katten had gehad. Om het maar een beetje grof te zeggen had ik dus ook liever een oudje. Als het dan niet beviel was ik er tenminste weer binnen afzienbare tijd vanaf en moest ik niet 18 jaar door......maar het bevalt prima dus ben blij dat Bimbo een fitte 17-jarige is en nog wel even mee lijkt te kunnen....

Ben het met je eens ja..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:57

nu moet je vriendje alleen niet allergisch gaan worden he Haha!
( bij mij op bezoek was hij aan t snotteren toen mn lieve kat aandacht van hem wilde)

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:17

hoi
ik heb er 1 en die loopt gewoon naar binnen en weer naar buiten!:D
heel handig en zij gaat 's avonds weer naar buiten.
anders gaat ze naar boven...
hihi veel succes:P

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:50

Wij wonen dan in een gewoon huis maar onze katten komen ook niet buiten. als de deur/raam open staat dan zit er een hor voor.
Mijn zusje woont op een flat en heeft 2 katten. voor de ramen en de deuren heeft ze horren zitten. voordat de hor erin zat was 1 kat het balkon al opgevlucht en die zag een vlindertje voorbij vliegen. aan de andere kant van het balkonhek wel te verstaan. kat nam een sprong over het hek en m'n zusje kon hem nog net uit de lucht plukken.
de kat wilde erg graag op het balkon dus m'n zusje dacht het slim aan te pakken door het beest een tuigje om te doen en het touwtje aan de regenpijp te binden. dit was niet zo'n slimme aktie aangezien het touwtje net een paar meter te lang was waardoor hij alsnog over het balkonhek kon springen. gelukkig hing katlief halverwege de 2e verdieping in z'n tuigje en konden ze hem nog omhoog takelen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 14:21

Lynn_Nikita schreef:
nu moet je vriendje alleen niet allergisch gaan worden he Haha!
( bij mij op bezoek was hij aan t snotteren toen mn lieve kat aandacht van hem wilde)

haha, idd maar ja hij zegt wel dat de kat dan niet op de slaapkamer mag komen, heb k zelf ook liever niet. Maar het valt wel mee hoor, hij kan der wel goed tegen, en trouwens eerder hij deruit dan het dier:P haha nee maar komt goed:D hebben we al getest. nee want anders is ook zielig voor de kat hé als die weer terug zou moeten, maar nee dat zal niet gebeuren.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 14:22

Tieme schreef:
Wij wonen dan in een gewoon huis maar onze katten komen ook niet buiten. als de deur/raam open staat dan zit er een hor voor.
Mijn zusje woont op een flat en heeft 2 katten. voor de ramen en de deuren heeft ze horren zitten. voordat de hor erin zat was 1 kat het balkon al opgevlucht en die zag een vlindertje voorbij vliegen. aan de andere kant van het balkonhek wel te verstaan. kat nam een sprong over het hek en m'n zusje kon hem nog net uit de lucht plukken.
de kat wilde erg graag op het balkon dus m'n zusje dacht het slim aan te pakken door het beest een tuigje om te doen en het touwtje aan de regenpijp te binden. dit was niet zo'n slimme aktie aangezien het touwtje net een paar meter te lang was waardoor hij alsnog over het balkonhek kon springen. gelukkig hing katlief halverwege de 2e verdieping in z'n tuigje en konden ze hem nog omhoog takelen.

nou zeg haha, nog geluk gehad dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:26

Mijn 2 katten zijn ook alijd binnen Ja Woon ook aan een drukke weg en vind dat wat te gevaarlijk. Ze banjeren wel lekker op het balkon. Ze zijn er allebei wel een keer afgevallen Nagelbijten / Gniffelen meteen paniek, kat weg whaaa. Maar beide weer gevonden en ze hadden gelukkig niks Lachen