Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boertjes schreef:De kans is dat als je 2parkieten neemt ze niet tam gaan worden. Tenzij je dat geen probleem vind. Daarentegen zou je het beestje wel heel veel aandacht moeten geven als ie alleen zit
Citaat:Heb ook een parkietje alleen.. Tjah, veel dieren die groepsdieren zijn worden alleen gehouden.. maakt mij dat meteen een dierenbeul? Heb een grote kamervoilere die overdag altijd open staat.. Hok hangt vol speeltjes en de radio staat overdag altijd aan.. In het weekend ben ik er zon beetje de hele dag en kan ie bij me komen zitten wanneer ie daar zin in heeft.. Verder speelt ie wat in de kamer. Ben ik er niet dan is m'n moeder er en zit ie daarmee te spelen. In de zomer gaat ie in een kleiner hokje mee naar buiten en staat er dan gezellig bij. Denk dat dit beestje een fijner leven heeft dan 2 vogeltjes die wel samen in een hokje zitten, maar dat dat zo klein is dat ze de vleugels niet eens kunnen strekken. Verbaas me er vaak over hoe klein de standaart kooitjes in de dierenwinkels zijn!
Wendy15 schreef:Dat veel mensen het doen maakt het idd niet minder zielig. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het vaak niet optimaal is en dat je wel kan zeggen '1 parkietje is zielig en 2 parkietjes niet', maar dat hangt imo ook van de omstandigheden af. Ideaal is in mijn ogen een grote voilere buiten met een stuk of 10 parkieten er in.