poes ongevraagd op het aanrecht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: poes ongevraagd op het aanrecht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:15

Een veeg geven hielp in elk geval wel hoor bij ons!! En geen 'slag' maar een duwtje! Trouwens onze poes slaapt ook in de keuken, en ze komt er niet meer op hoor..
Denk nu niet dat we haar zo danig hebben afgeranselt dat ze niet meer durft, wat een paar maal een duwtje geven en eens roepen helpt hoor! (toch bij ons..)
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 22-01-07 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:15

Goof schreef:
Citaat:
Ik ben zo ver dat ik ze 's nachts in een bench wil stoppen, dat lost mijn probleem igg wel op! ik wil ze niet op het aanrecht en ook niet op de stoffen bank!

En jij hebt katten genomen want??

precies

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:32

tja wij hebben onze muts net een maand en ze wordt op 1 mei 4 jaar, dus bij ons heeft ze het niet geleerd om op het aanrecht te springen Knipoog . Verder mag ze overal komen hoor..... vanmorgen stond ze naast me op de wc, ook goeiemorgen Haha! . Ze ligt op mijn aquarium (lekker warm), ligt op de stoelen en de banken (stofzuiger doet wonderen, nagels zet ze er niet in na een keer nee geroepen te hebben) en heeft het rijk 's nachts voor haar alleen. Ik schuw er absoluut niet voor om een plantenspuit te gebruiken (is ze al achter gekomen toen ze mijn plant aan het snoeien was), maar het werkt niet omdat ze van het aanrecht af is als ze ons hoort en zelfs als ik kom aansluipen. En achter de deur staan werkt niet, dan kijkt ze je aan van wat mot je????? Ik ga eens die alufolie proberen en als nood dan de ballon, anders zijn we denk ik gedoemd om minder lui te zijn en het aanrecht voortaan goed schoon te houden.

Maar om een poes nou vrijwillig in een bench te doen 's nachts??? Dat gaat er bij mij ook niet in.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:30

zydeco schreef:
sluit je kat in de keuken op strooi peper op het aanrecht
laat je kat lekker een uurtje in de keuken zonder waterbakje
doet ze eens en nooit weer

Hier viel mijn mond echt van open...heb je dit écht zelf geprobeerd? Niet te geloven...vooral dat 'lekker zonder waterbakje' erbij...

Verder zijn katten gewoon heel verschillend. Mijn schoonouders hebben heel lang een kat gehad waarbij ze alles, van kaas tot vlees, op het aanrecht konden laten staan en daar gebeurde nooit wat mee. Bij die van ons kan je nog geen kruimel laten liggen, en dat heeft in dit geval niets te maken met verschil in concequent zijn, maar met het karakter van de kat.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:34

het klhnkt absoluut heel cru
ik heb het zelf nooit gedaan
een vriend van mij wel en het schijnt geholpen te hebben
en zo heel erg raar vond ik het eigenlijk niet

begrijp me goed ik ben absoluut een dierenliefhebber
ieder kijkt er anders tegenaan natuurlijk
ik persoonlijk vind dit minder zielig dan een kat in de bench hebben omdat hij niet op de stoffen bank mag

zoals ik al zei iedereen kijkt er anders tegen aan

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:51

Dat iets minder zielig is dat iets anders betekent nog niet dat het goed is....maar inderdaad, iedereen kijkt er anders tegen aan. Ik zou dat dus nooit doen, net als de hele nacht in een bench doen trouwens.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:01

als iemand het nou ervaart als een hardnekkig probleem
en alles al geprobeerd heeft

mijn vriend bijvoorbeeld
zijn kat kwam contstant op het aanrecht
zelfs als hij aan het koken was
plantenspuit hielp niet
wegvegen ook niet
hij heeft vanalles geprobeerd
ook de zilverfolie op het aanrecht
toen kwam hij op het idee van de peper
ik was er eerst ook niet weg van , maar goed
bij zijn kat heeft het geholpen
hij heeft het nooit meer gedaan
en ik denk dan bij mezelf voor die ene keer
beter da dat die kat de hele tijd op zijn donder krijgt
hij snapt het nu wel
waardoor die kat ook gewoon weer in de keuken kan komen

en wat is niet goed
je kat de hele tijd een veeg geven
om iets wat voor een kat heel natuurlijk is
namelijk eten zoeken

nee sorry laat die kat dan maar een keer afzien waarna het duidelijk is

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:21

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:51

gewoon aan wennen hoor, katten 'horen' op het aanrecht. net zoals het normaal is dat honden uit de kattenbak eten. Ze hebben nu eenmaal een ander idee van hygiëne dan wij.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:10

Mijn kat is juist helemaal gefixeert op m'n slaapkamer en probeert steeds vliegensvlug naar binnen te glippen om vervolgens snel onder mn bed te kruipen waar ik 'em dus niet meer te pakken krijg.
Iemand een ideetje hoe ik 'em uit mn slaapkamer houd en als ie eenmaal is binnen geglipt, hoe ik 'em weer onder mn bed vandaan krijg?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:24

schaapjuh schreef:
Mijn kat is juist helemaal gefixeert op m'n slaapkamer en probeert steeds vliegensvlug naar binnen te glippen om vervolgens snel onder mn bed te kruipen waar ik 'em dus niet meer te pakken krijg.
Iemand een ideetje hoe ik 'em uit mn slaapkamer houd en als ie eenmaal is binnen geglipt, hoe ik 'em weer onder mn bed vandaan krijg?

Met z'n brokjes rammelen?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:31

schaapjuh schreef:

Gewoon goed in de gaten houden, hier doen ze dat ook. Nu heb ik constant de deur open en liggen ze bijna nooit meer op bed! Gewoon omdat ze weten dat ze daar anders niet mogen komen. Dus dat kan misschien ook helpen Tong uitsteken

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:38

Misser schreef:
schaapjuh schreef:

Met z'n brokjes rammelen?

Dat lukte in het begin maar nu niet meer. HIj weet dat k 'em fop Clown
Zat te denken, misschien helpt het wel als ik aluminiumfolie voor de deur leg Tong uitsteken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:52

schaapjuh schreef:

hahaha, doen die van mij ook. Die zijn inderdaad volkomen gefixeerd op die kamer. Ik laat ze er nooit in, gelukkig lukt het ze ook nooit er snel in te schieten.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:13

van het aanrecht naar de slaapkamers Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:45

Hier ook kat die erop komt, 2 zelfs...
Zonet vriendje gevraagd op te ruimen alvorens hij boven kwam, niet gedaan, resultaat. Kapot bord en kiprestjes zijn op..

Mja.. Ik heb open keuken, 's nachts zitten ze in de bijkeuken waar óók een keukenblad zit..
Water.. sja de 1 houd ervan de ander niet. Onze jongste ligt het liefst in een pas omgespoelde wasbak of natte doekjes.

En ja.. wat wij dus nu doen is alles altijd goed opruimen (ofnouja altijd.. vriendje vergeet het nog wel eens). Je hoort ze er ook niet op springen, wel eraf maarja dan is het te laat Boos!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:06

Ik ben het helemaal eens met ellepel!
Wij hebben zelf geen kat (ons mam is er als de dood voor) maar ik weet wel dat je die beesten wel degelijk dingen aan en af kunt leren.
Zo heeft een vriendin van mij 2 katten die duidelijk naar hun naam luisteren, heel goed weten dat ze niet op de aanrecht of bar mogen komen, en dat ze alleen aan hun krappaal mogen krabben.

@rosita: Ja en paardrijden is zeker wel natuurlijk? Als je paard moet mesten tijdens het rijden laat je hem toch ook niet stilstaan, dan moet hij ook gewoon doorlopen van je.

Het is jammer dat de TS haar kat niet kan betrappen, dus de folie lijkt me wel een goed idee. Dat de kat zich een keer dood schrikt en meschien vervelend valt, tjah dat is zijn probleem, de aanrecht is nou eenmaal verboden terein voor hem. En een kat heeft toch 9 levens Knipoog

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:31

en hij komt altijd op zijn pootjes terecht, dus denk dat hij niet zo snel vervelend valt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 07:07

Citaat:

ik klap altijd een keer met mijn handen op het bed,dat maakt zo'n lawaai dat ze ervan schrikken en eronder weg gaan. of even met een handddoek eronder gaan,dat werkt ook wel.

af en toe is een van de dames zo lief om om half 6 smorgens bij de deur gaan zitten bleren.....tijd voor eten en dan moet ik eruit...
dat vind ik ze nou moeilijker af te leren dan op dat aanrecht...da's maar piece of cake Tong uitsteken Tong uitsteken

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:31

Zo blijkt maar weer dat er grote verschillen tussen katten zitten. Als die van mij onder het bed zitten en ik klap op het bed dan draaien ze nog geen oor om Clown Ook niet als je bijvoorbeeld vlak naast ze heel hard in je handen klapt of vanuit het niets ineens met een hoop lawaai naast ze stampt. Ze kijken nog net aan verstoord om of dat nou echt allemaal nodig is wat je doet *LOL*
Maarja, die van mij sporen dan ook echt niet, als ze bijvoorbeeld medicijnen moeten kan je zo'n pilletje gewoon op de grond neerleggen en dan weten ze niet hoe snel ze het moeten opeten Nagelbijten / Gniffelen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:56

bij mij mogen ze gewoon in de slaapkamer komen, geen enkel probleem. Je zou nog van die bakken onder je bek kunnen schuiven zodat ie er niet meer onder kan kruipen, heb je gelijk extra bergruimte voor wat rommeltjes of kleding...

Katten kun je best dingen af/aanleren, maar als ze niet willen dan kun je het shaken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:59

Nogmaals: het is moeilijk iets af te leren wat je pas constateert als het kwaad al is geschied. Knipoog

Mijn kat komt nauwelijks bij het aanrecht in de buurt als wij in de woonkamer zijn. Maar als je ergens anders in huis bent en even een stap in de hal zet, hoor je haar van het aanrecht springen. Dan heeft straffen weinig zin meer. Ga je er dan alsnog met de plantenspuit achteraan, dan mocht ze misschien eens denken dat het verboden is om van het aanrecht te springen. Knipoog

Nee, het enige wat hier helpt, is het aanrecht zo netjes mogelijk houden zodat de lol er voor haar wel af is. Ze is erg gefixeerd op voedsel omdat ze een (blaasgruis)dieet heeft waar ze maar weinig van mag hebben (dat ze zo snel mogelijk wegschrokt). Onbeperkt brokjes zoals de kat van mijn ouders dat heeft is voor haar niet mogelijk.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:03

Wij hebben ook van die eigenwijze katten. De ene kat wil alleen maar in de gootsteen slapen Verward En de andere kant wil zodra er ook maar zon op het aanrecht schijnt meteen daar lekker gebruik van maken. Wij hebben nu aluminumfolie op het aanrecht liggen en ze gaan er echt niet meer op..

Het is dus bij ons ook geen zoeken naar eten oid maar meer dat gewoon graag op het aanrecht zitten Lachen

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:04

wil dit topic even blijven volgen Haha!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:07

Onze poezen zijn trouwns sowieso gestoord. Hier heb ik vanmorgen toevallig een foto van gemaakt. Had ik gedouched wilde ik een handdoek pakken doe ik het kastje open en wat zie ik...

Afbeelding

Haha!