Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ellebel schreef:Ik heb juist erg veel ervaring met goede fokkers, die komen namelijk langs om hun honden te laten testen. aar zie jij mij zeggen dat ik geen ervaring heb met goede fokkers? Mijn eigen hond komt bij een van de allerbeste fokkers vandaan, en juist die mensen treffen zo'n nest. Die waren er echt kapot van, wilden ook niet meer fokken, dachten het altijd goed te doen en dan nog kun je zoiets niet altijd voorkomen. Gewoon een kwestie van twee slechte genen die elkaar treffen.
Jukebox schreef:Het boeide mij echt niks toen ik een hond mocht, als 't maar een hond was, wou er zo graag één:)
Me moeder wou graag een kleintje, toen gingen we zoeken en zoeken, uiteindelijk veel leuke gezien, maar 't is toch een chihuahua geworden, en weetje, 't bevalt me prima rashond of kruizing, het gaat om het karakter
Ellebel schreef:Ieder zijn mening [*olduser*], als jij je veiliger voelt bij een hond met papieren moet je dat vooral doenIk voel me persoonlijk veiliger bij een kruising, op basis van wat ik mee heb gemaakt, waren vaak gelegenheidsnestjes maar wel beredeneerd, dat vind ik dan weer prettiger.
Ellebel schreef:Nou degenen waar ik heb over heb dus wel. Gewoon mensen die een keer een nestje wouden van de hond van de buren, hondjes naar de dierenarts, hoppa klaar.
ThePast03 schreef:Jukebox schreef:Het boeide mij echt niks toen ik een hond mocht, als 't maar een hond was, wou er zo graag één:)
Me moeder wou graag een kleintje, toen gingen we zoeken en zoeken, uiteindelijk veel leuke gezien, maar 't is toch een chihuahua geworden, en weetje, 't bevalt me prima rashond of kruizing, het gaat om het karakter
En heb je toen de rasvereniging gebeld en van daaruit meerdere goede fokkers gebeld of heb je een pup van marktplaats gekocht?
De Chihuahua is op het moment een hype, vooral bij tieners die blijkbaar de barbiepoppen missen en als er ergens veel geld mee verdient wordt is het op het moment wel met de zogenaamde "Chihuahua's zonder stamboom" die in veel gevallen niet eens op een Chihuahua lijken.
Mlies schreef:smurffie schreef:rashonden worden meestal op uiterlijk gefokt waardoor andere dingen slechter worden .. ik heb liever een kruising! meestal zijn die sterker .. om te zeggen dat ik nu echt een kruising heb is ook niet zo .. engelse cocker x amirikaanse cocker .. maar toch het is een kruising
Een goede fokker fokt GOEDE honden, gezond én goed uiterlijk..
[Volle cocker, kanker in staart? Nooit van gehoord, waar heb je dat vandaan?]
Skitter schreef:Ik heb geen voorkeur. Toen ik op zoek was naar een hond heb ik echt van alles bekeken. Die wat me meest aansprak was toevallig een krusing, maar wel een hele aparte! En nu, wordt ie uitgescholden voor RidgebackEchter is deze krusing gebeurd door 2 familie honden, die ineens dachten van oh ja, we kunnen ook met z'n 2en babys maken
![]()
Tja dat kruisingen 'niet horen' vind ik een beetje raar. Zelfs de natuur zorgt voor kruisingen, als de mensen er niet waren, waren er waarschijnlijk alleen kruizingen, aangezien een loopse teef echt niet alleen opzoek gaat naar een reu van eigen ras, wat kan het haar schelen denkt ze dan, de eerste de beste die wil, kom maar op
Skitter schreef:Zelfs de natuur zorgt voor kruisingen, als de mensen er niet waren, waren er waarschijnlijk alleen kruizingen, aangezien een loopse teef echt niet alleen opzoek gaat naar een reu van eigen ras, wat kan het haar schelen denkt ze dan, de eerste de beste die wil, kom maar op
Soprano schreef:Ik haal mijn honden (later) zoiezo uit een asiel en als het klikt dan klikt het en dan maakt het mij echt niet uit of het een heerlijk mengelmoesje is of een rashond met stamboom..
Cheveyo schreef:juist dat doorfokken zou bij verantwoord fokken niet mogen gebeuren.