wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Re: wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:05

tsja, een tatoo laten zetten zou ik ook nooit doen, maar om dat nou meteen als overdreven te bestempelen? Iedereen is anders wat dat betreft, de een interesseert het geen hol wat er met het dier gebeurt en de ander wil een complete afscheidsceremonie. As dat je helpt om het voor jezelf af te sluiten, waarom niet?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:08

onze hond kan ook elk moment doodgaan ..
Maar ik denk altijd zo hij gaat nooit dood Tong uitsteken
Ze is ondertussen al 16 jaar heeft veel ouderdomkwaaltjes bijv. je niet horen en is half blind maar ze is nog zo fit als een fieter Tong uitsteken
Maar als ze doodgaat begraven we haar in het bos denk ik..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:09

Eerst kéihard janken..
En dan, tsjah.. Geen idee eigenlijk.. Onze vorige hond
is doodgereden door een politieauto, en die hebben
haar toen meteen maar meegenomen..

Goeie vraag..

principessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:15

onze hond is nu 7.. dus ik hoop echt dat we nog n hele tijd samen hebben! over 2 weken komt n nieuwe pup trouwens!
maar als een van de 2 of allebei natuurlijk ooit dood zouden gaan, dan denk ik dat ik ze allebei apart zou laten cremeren, en een klein beetje as in n klein gouden hartje zou doen, en dan aan een kettinkje, of n bedelarmbandje laten hangen! de rest van het as zou ik bewaren, een beetje van het as uitstrooien op hun favoriete plekje, en dan nog iets bewaren in een kleine urn, of iets ander unieks! Ach gut

maar ik hoop dat dat nog heeeeel lang zal duren! k denk er wel eens vaker aan.. ik zou er echt niet aan moeten denken dat m'n maatje ons zou verlaten! hij betekent zooo veel voor ons.. Lovers

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:20

SONY schreef:
Zo bedoel ik het noet hoor Knipoog ik geef alleen mijn mening dat ik een tattoage ozelf niet zou doen, en met as (als dat de bedoeling is?) zeker niet. En ik zou me hond dan gewoon begraven. Maar goed daar heeft iedereen zo zijn eigen mening over toch? Na dit is de mijne Lachen

Deze mening van je is precies hetzelfde alleen niet zo gebracht dat het iemand kan kwetsen Lachen. Dat jij het overdreven vindt kan natuurlijk maar voor een ander is dat weer niet zo omdat dat voor die persoon misschien DE manier is om het dier bij zich te houden voor het gevoel. Tuurlijk mag iedereen daar een eigen mening over hebben, das alleen maar fijn dat dat kan Lachen.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:26

Ik hou niet van Dieren begraven, Dus dan word het cremeren.
Van de as zou ik óf een hele kleine tattoo aan de binnen kant van mijn pols zetten, een hartje ofzo.
óf een kettingkje met foto + as.
Zowiezo iets met de as, Dan heb ik het gevoel dat hij echt bij me is.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:32

Ik wil er liever niet aan denken.
Mar zou ze denk ik ook laten cremeren en uitstrooien.

Ook zou ik één van haar mooiste foto's vergroten in een kader doen en ophangen, met misschien een plukje haar van haar..

Maar die kleine tatoeage op de binnenkant van je pols lijkt me ook wel iets.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:37

Alle honden die hier dood gaan worden in de tuin begraven en ja.. Verder doen we er dus niets mee Clown

Binnenkort zijn we denk ik hondloos, we hebben nu 3 teckels, 2 van 14 en 1 van 11, eentje heeft al last van epilepsie, de andere begint ook af te takelen, die komt de bank niet meer op en dergelijk en die van 11 heeft nog wel even te gaan, maar is ook al aardig aan de leeftijd...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:27

Wij hebben ook 8 Husky's, doen er sledehondensport mee.
Maatjes voor het leven, samen de wedstrijden winnen etc.
Ze worden dan ook gecremeerd, zodat we ze altijd bij ons kunnen houden.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:33

tita schreef:
ik zou mijn hond naar de destuctie brengen.
Begraven is niet mijn ding en cremeren lijkt me duur. Ik moet eerlijk zeggen ik weet niet hoe duur cremeren is maar als dat niet te duur zou zijn zou ik misschien dat nog overwegen.

Ja wat is duur? Je hebt toch van zo'n beest gehouden? Onze hond heeft de laatste maand van zijn leven nog 1000,00 euro gekost dus de crematie van 120 euro kon er ook nog wel bij.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:36

een paar honderd euro als laatste wat ik voor mijn hond, mijn kameraad, mijn maatje, mijn trouwe metgezel kan doen, nee dat is me nooit te duur. Veel geld is het wel maar hij heeft zijn hele leven veel plezier aan me gegeven dan vind ik een voor mij waardig afscheid wel het minst wat ik kan doen. Heb al gespaard voor zijn urn toen het einde ging naderen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:55

Het cremeren van mijn hond heeft rond de 285 euro gekost. dus apart cremeren, as in een urn en nog een kettinkje met een hartje met z'n as erin. Alleen het kettinkje was al rond de 75 euro.
totaawl vindt ik op zich eigenlijk nog mee vallen. tuurlijk blijft het veel geld. had hem ook mee kunnen geven aan de destructie. had me niets gekost. maar het blijft wel m'n maatje. alleen het idee al dat ik m'n maatje aan de destructie mee zou geven.

iedereen doet met z'n hond waar hij zich het prettigst bij voelt. ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat voor band hij met z'n hond heeft. we hebben hier bijv. nog 2 honden lopen waar ik bijv. weer minder band mee heb. (die zijn van m'n ouders). maar mijn hond was echt m'n maatje door dik en doen.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:23

Onze hond is vorig jaar heel plots overleden. Ze was toen nog maar 3,5 jaar oud. Zij ging bijna overal met mij mee naar toe en het was dus ook een hele harde klap dat ze ineens weg viel. We hebben totaal niet naar het geld gekeken. Ik wou dat eerst wel doen, maar mijn vriend zei doe dat niet en doe alleen wat jouw gevoel zegt dat je moet doen. Wij hebben haar toen individueel laten cremeren. Heb een kettinkje met een hangertje met haar as en haar naam erop en de rest van het as staat thuis. Wil dat ooit begraven in de tuin of uitstrooien op het strand ofzo, maar het kost me heel veel moeite om er afstand van te doen. Weet rationeel kan ik daar ook niet bij, maar voor mijn gevoel kan ik haar nog niet loslaten ofiets.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:26

Smookey schreef:
Onze hond is vorig jaar heel plots overleden. Ze was toen nog maar 3,5 jaar oud.

Jeetje, misschien geheel offtopic..maar waarom is ze plots overleden? Had ze wat of zo?

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:46

Nee ze was niet ziek, DA staat ook voor een raadsel. Het zelfde is bij nog 2 Jack Russels gebeurd. Ze had gezwommen in de zomer en toen had ze geen controle meer over haar lichaam. Kon niet meer blijven staan. Gelijk als een speer naar de DA gegaan en die zag dat er te veel druk op haar hersenen was. Valium gegeven, om te zorgen dat ze wat rustiger werd en daarna zouden ze verder gaan kijken. Wij moesten terug naar huis, want mijn vriend had ik uit een bespreking gehaald en ik was met paard en hond wezen zwemmen, dus moest mijn paard ook nog naar huis brengen. Na nog geen 3 kwartier werden we gebeld. Ze was gestopt met adem halen en daarna stopte haar hartje ermee ze had nog wel even gekwispeld. Ze weten niet hoe het komt. Een jaar voor en een week na haar dood dus met 2 andere Jacks hetzelfde gebeurd. Alledrie in andere wateren gezwommen. Alledrie zelfde ras, rond dezelfde leeftijd en alledrie na het zwemmen. Das het enige wat de DA weet.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:58

Helaas kennen wij dit enorme verdriet maar al te goed!!Wij zijn in twee jaar tijd acht van onze honden kinders aan ouderdom verloren.De meeste zijn begraven en een paar zijn gecremeerd.(wel een urn)Ze zijn allen heel zorgvuldig en waardig met bloemen door ons opgebaard,om zo afscheid te kunnen nemen.Nu branden wij al twee jaar elke dag een kaarsje voor al onze zo dierbare overledenen.En het verdriet mag dan wel iets slijten,toch blijven ze in onze harten altijd voortleven!!Het is en vreselijk iets,maar gelukkig hebben wij de kracht kunnen vinden om alles zelf te doen zoals het opbaren en evt.wassen.Vergeten zullen wij ze NOOIT!!!Wij wensen allen die er voor komen te staan,alle sterkte van de wereld toe. Huilen Huilen .

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:11

Op het moment gaat het onzettend slecht met onze hond.

Ik wil haar dan ook zeker laten cremeren -appart- en dan het urn bewaren.
Uitstrooien zou ik bijvoorbeeld ook echt niet kunnen.
Ik zou ook echt van een ketting willen met haar as erin.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:36

Ik zou zelf mijn hond ook echt niet willen laten cremeren.
Waarom? Ja ik weet niet....
Een echte reden heb ik er niet voor, maar ik voel mezelf er niet prettig bij.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 02:50

we hebben veel honden gehad (duitseherderkennel/fokkerij). de meeste doden honden lieten we achter bij de dierenarts.
maar mijn eerste hondje is begraven op een dieren begraafplaats,1 is er gecremeerd,de laatste duitse herder is 2 jaar terug ingeslapen en heeft me ma in de voortuin begraven.
mijn laatste eigen hond heb ik ook bij de dierenarts achter gelaten. ging allemaal zo snel(zit een heel verhaal achter) maar de dierenbescherming vanuit belgie belde smiddags dat ik toestemming had hem in te slapen(wegens agresief en teveel gedragsproblemen) en 10 min erna lag hij op de tafel bij de dieren arts. god wat was dat moeilijk. zo loop je met je hond de deur uit en zo kom je terug met een riem en halsband.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 03:00

Nou mijn drop ben ik verloren op 5 augustus 2006. God, wat ben ik door een hel gegaan zeg... Er was geen enkele dag dat ik niet huilde... Hij had ook zo´n pijn, en ik voelde me zo schuldig dat ik niet meer voor hem had kunnen doen. Hij vocht totdat hij niet meer kon vechten. Ik vertrouwde op mij dierenarts, maar dat had ik beter niet kunnen doen... Het is een lang verhaal...

Maar goed, we hebben hem laten cremeren, en omdat mijn hond zo graag bij ons was, hebben we hem in een mooie urn een plekje in ons huiskamer gegeven. Ons huiskamer is het meest levendige plek in ons huis, en Youko werd graag omringd door mensen. Ik denk nog iedere dag aan hem Lovers

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:41

Youko schreef:
Maar goed, we hebben hem laten cremeren, en omdat mijn hond zo graag bij ons was, hebben we hem in een mooie urn een plekje in ons huiskamer gegeven. Ons huiskamer is het meest levendige plek in ons huis, en Youko werd graag omringd door mensen. Ik denk nog iedere dag aan hem Lovers

Hier kan ik me helemaal mee indenken. Mijn pup van 6 maand houdt mij ook zo in de gaten thuis, wil het liefste altijd bij mijn zij zijn.
Houdt er ook ontzettend van als we visite hebben.. Ik denk dat als hij overlijdt ik precies hetzelfde ga doen als jou Lachen

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:47

een hond van me die al overleden is hebben we moeten inlatenslapen, ze had een tumor die is gaan bloeden (in haar buik) Dus ze kon niet meer opstaan en had dus veel pijn, we hebben haar laten cremeren. Ik blyf voor altijd aan haar denken :love:

Ik heb hiier nu een hond van bijna 2 jaar zitten dus diie zal nog wel een tijd mee gaan Pling

En ik heb nog een oudere hond die word in maart alweer 11.
Dus al vrij oud, de briard word meestal maar 10 jaar Verdrietig
Maar als zij dood is zal ik zoiezo heel erg veel verdriet hebben en iedereen hiier, ook die jongen hond, hij vind het al niet leuk als ze even alleen uitgelaten word, dus laatstaan als ze voorgoed niet meer bijelkaar zijn Verdrietig:(
Maar ik hoiop nog lang van haar te kunnen genieten Pling
Als je der soms ziiet denk je wel van ze word echt oud, en soms denk je van is ze nou echt al 10 jaar ? want dan is ze zoo druk Haha!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:50

ten eerste ga ik een potje goed janken.. Ja dan denk ik datwe hem in de tuin begraven, dan blijft hij altijd dicht bij ons.. want verhuizen doen we niet

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:03

Onze katten en andere kleine dieren gaan de tuin in.
Onze honden laten we cremeren.
Begraven in eigen tuin mag, tenzij een gemeente er een verbod op heeft lopen. Ook bij een huurtuin moet men even natrekken of de woningbouw of verhuurder ermee akkoord kan gaan.
Gelukkig hebben de meeste gemeentes daar geen verordening over.
Het graf moet wel ruim een meter diep zijn, i.v.m. het waterpeil en opwerking van grond.
Cremeren is een optie, alleen of gezamelijk. Voor het verkrijgen van de as moet het dier wel alleen gecremeerd worden.
Bij een gezamelijke crematie wordt de as altijd uitgestrooid op een veldje van het crematorium.
Als men een dier achter laat bij de dierenarts dan wordt het kadaver door de destructiedienst Rendacson opgehaald. Er gebeurt dan niets geks mee, die vernietiging kun je ook zien als een massale crematie.
Iedereen veel sterkte bij het verlies van een dierbaar gezinslid.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:08

dacht dat destructiedieren weer geconsumeerd werden op het eind van het rijtje? klopt die gedachte niet dan?