Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xXVeronaXx schreef:Kan het niet zijn dat je hondje van vreugde plast?
Ik heb een hond gekend die altijd plaste als er mensen kwamen, was heel enthousiast en liet het dan lopen ..
Misschien is je hondje wel gewoon blij/enthousiast dat hij uitgaat.
Ik weet er verder ook niks over, heb gelukkig nog geen ervaringen met in huis plassende honden gehad
TeeGee schreef:Kan je je hondje niet naar buiten tillen en als ze dan buiten plast haar uitbundig belonen?
Cheveyo schreef:en vaker uitlaten, gedoseerd water geven. Savonds na 20.00 uur bijvoorbeeld de waterbak weghalen en om 23.00 uur de laatste plasronde.
Cheveyo schreef:Uiteraard vergeet je niet je hond water te geven de volgende dag, dat lijkt me logisch.
Dat weghalen van de waterbak gebeurd ook bij honden die incontinent zijn (o.a. een boxer van 13 jaar), puur om ze een droge nacht te laten hebben. Advies van de DA en het werkt, ik klets echt niet uit mijn nek.
sasika schreef:wij hebben zelf een honnd opgevoed en dat is altijd makkelijker.... het boek van martin gaus helpt je hier heel erg bij. Je meot kranten neer leggen op de plekken waar ze dat wilt doen.... heel veel dat meot je een tijdje zo houden dan haal je op de plekken steeds weer een krant weg. totadat de laaste krant (want ze weet dat ze op kranten mag plassen)dan meot je beneden bij de lift ook een krant leggen.... en later als ze dat door heeft kun je die ook weg halen en weet ze dat ze moet wachten totdat ze buiten is en daar pas mag plassen.
nouja zoiets had een fokker waar we eerst een oudere hond van wilde nemen gezegt. Het heeft trouwens goed geholpen.... ik hoop dat je het een beetje snapt zoniet vraag nog maar even
Groetjes Saskia
famkeY schreef:Ik lees dat mensen de bench niet zo leuk vinden, waarom? Een peuter zet je toch ook in een box? Mijn puppie heb ik vanaf dag 1 op vaste tijden in de bench gedaan, puur voor zijn/haar rust en was in 1 dag zinnelijk. Waar die slaapt zal hij niet zo snel zijn behoefte doen. Na de bench ging ik met haar uit (nou ja we wonen op een boerderij). Het is toch een klein hondje? Misschien klinkt dit dom, maar kan je in/naast de bench niet een kattebak neerzetten, zodat ze in huis een plekje heeft als ze heel nodig moet? Ik kan me er iets bij voorstellen dat de lol er snel af is als ze elke keer alles eronder plassen, zou ik ook hebben.