hond niet zinderlijk na 1 jaar??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: hond niet zinderlijk na 1 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:04

Kan je je hondje niet naar buiten tillen en als ze dan buiten plast haar uitbundig belonen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:07

xXVeronaXx schreef:
Kan het niet zijn dat je hondje van vreugde plast?

Ik heb een hond gekend die altijd plaste als er mensen kwamen, was heel enthousiast en liet het dan lopen ..

Misschien is je hondje wel gewoon blij/enthousiast dat hij uitgaat.

Ik weet er verder ook niks over, heb gelukkig nog geen ervaringen met in huis plassende honden gehad

nee lijkt me niet,want dan zou ze wel kwispelen,
vreugde plassen is er gelukkig zo goed als uit,als ik of mij vriend thuis komen
zodra er een ander dan van dit gezin komt,dan is ze wel weer vruegde plassend blij

maar als we uitgaan,dan vind ze het leuk,ant ze gaat graag uit,het is puur het stuk van de deur tot aan de lift

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:08

TeeGee schreef:
Kan je je hondje niet naar buiten tillen en als ze dan buiten plast haar uitbundig belonen?

dat is wat ik nu doe, dragen tot de lift, als ze buiten is, loopt ze zelf tot het gras, en dan plst ze en dan ben ik blij enthousiast en belonend

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:10

Denk dat dat de beste manier is om het te doen Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:11

Ja en dan misschien steeds een stukje eerder op de grond zetten?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:12

al geprobeerd, en als ze dan naast de lift zit, piest ze

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:14

Hmhm, maar misschien het naast de lift gewoon te ver al. Ik denk dat je misschien gewoon elke keer een stap terug moet gaan Lachen En dan gewoon blijven belonen als ze het buiten doet Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:15

en vaker uitlaten, gedoseerd water geven. Savonds na 20.00 uur bijvoorbeeld de waterbak weghalen en om 23.00 uur de laatste plasronde.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:18

Is dat waterbak weghalen wel een geod idee? Ik bedoel, dan kan ze niks meer drinken. En als je een keer de bak vergeet terug te zetten heeft ze helemaal geen water meer Ach gut

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:20

Uiteraard vergeet je niet je hond water te geven de volgende dag, dat lijkt me logisch.

Dat weghalen van de waterbak gebeurd ook bij honden die incontinent zijn (o.a. een boxer van 13 jaar), puur om ze een droge nacht te laten hebben. Advies van de DA en het werkt, ik klets echt niet uit mijn nek Knipoog.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:20

Je drinkt zelf toch 's nachts ook niet dus dan kan wel vind ik. En als je hem op het aanrecht ofzo zet, dat zie hem 's ochtends gelijk staan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:21

Cheveyo schreef:
en vaker uitlaten, gedoseerd water geven. Savonds na 20.00 uur bijvoorbeeld de waterbak weghalen en om 23.00 uur de laatste plasronde.

ze krijgen om 19u water voor het laatste sochtends net voor 9uur, dan gaan ze om 12u uit
(sochtends gaan ze trouwens om 8.15 uit)
dan krijgen ze daarna nog evententjes wat water, en om 13u, ga ik weer werken
om 15u komt baasje thuis,moegn ze ook altijd drinken, om 17.30 gaan ze weer uit.

en dan drinken ze nog genoeg tot 19,om 21.45 gaan ze weer uit, en verder geen water meer

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:23

ik kan even geen wijs worden uit je tijden c.q. acties.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:25

wij hebben zelf een honnd opgevoed en dat is altijd makkelijker.... het boek van martin gaus helpt je hier heel erg bij. Je meot kranten neer leggen op de plekken waar ze dat wilt doen.... heel veel dat meot je een tijdje zo houden dan haal je op de plekken steeds weer een krant weg. totadat de laaste krant (want ze weet dat ze op kranten mag plassen)dan meot je beneden bij de lift ook een krant leggen.... en later als ze dat door heeft kun je die ook weg halen en weet ze dat ze moet wachten totdat ze buiten is en daar pas mag plassen.

nouja zoiets had een fokker waar we eerst een oudere hond van wilde nemen gezegt. Het heeft trouwens goed geholpen.... ik hoop dat je het een beetje snapt zoniet vraag nog maar even Knipoog

Groetjes Saskia

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:25

Cheveyo schreef:
Uiteraard vergeet je niet je hond water te geven de volgende dag, dat lijkt me logisch.

Dat weghalen van de waterbak gebeurd ook bij honden die incontinent zijn (o.a. een boxer van 13 jaar), puur om ze een droge nacht te laten hebben. Advies van de DA en het werkt, ik klets echt niet uit mijn nek Knipoog.

Nee, zo was het ook helemaal niet bedoeld Lachen het was meer gewoon een vraag Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:26

ofwel
ze krijgen al gedoseerd water, want ze drinken tegen elkaar op,en dan zouden ze met zijn 2e bij wijze van een hele emmer op (jr, en mathese)

maar goed, even makkelijk gezegd, om 7.45 uit bed, tot 8.15 kunnen ze drinken,dan gaan ze uit.(1e keer)

als ze terug komen,kunnen ze ook nog wat drinken, om 8.50 gaan ze beiden de bench in, kunnen ze niet meer drinken tot 12u(vaak genoeg((meestal)) ben ik rond 11u terug)

om 12u gaan ze weer uit, kunnen ze drinken tot ik weer weg ga( dan zijn ze weer 2 uurtjes "water loos" ) en da worden ze om 17. 30 uitgelaten, kunnen dan weer drinken tot 19u, daarna is het klaar, dan mogen ze de gang niet meer in om te drinken(waterbak moet blijven staan voor de kat) en dan gaan ze om 21.45 uit

soms krijgen ze nog een klein slokje voor t slapen gaan.

het volgende drinken krijgen ze de volgende ochetnd

met de puppy cursus heb ik dit al voorgelegd, en volgens hun was dit prima

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:28

sasika schreef:
wij hebben zelf een honnd opgevoed en dat is altijd makkelijker.... het boek van martin gaus helpt je hier heel erg bij. Je meot kranten neer leggen op de plekken waar ze dat wilt doen.... heel veel dat meot je een tijdje zo houden dan haal je op de plekken steeds weer een krant weg. totadat de laaste krant (want ze weet dat ze op kranten mag plassen)dan meot je beneden bij de lift ook een krant leggen.... en later als ze dat door heeft kun je die ook weg halen en weet ze dat ze moet wachten totdat ze buiten is en daar pas mag plassen.

nouja zoiets had een fokker waar we eerst een oudere hond van wilde nemen gezegt. Het heeft trouwens goed geholpen.... ik hoop dat je het een beetje snapt zoniet vraag nog maar even Knipoog

Groetjes Saskia

bij ons op de cursus hebben ze dit afgeraden, waarom iets aanleren,dat je weer moet afleren, waarom niet meteen goed aanleren

dat is het zelfde dat ik de hond snel op het balkon zette, omdat we niet snel genoeg beneden konden zijn.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:20

oo nouja het heeft bij ons wel goed gewerkt...

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:36

Misschien moet je proberen met een snoepje of iets dergelijks
vind trouwens dat ze van 12.00 tot 17.30 hun plas op moeten houden wel erg lang Bloos
maar daar zullen de meningen wel over verdeelt zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:37

dat gaat prima, het gebeurt wel eens dat ze die nog overslaan ook, zonder problemen,

maar goed, van 12-17.30 valt eigenlijk nog wel mee hoor
ze houden het de hele nacht op

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:03

Ik lees dat mensen de bench niet zo leuk vinden, waarom? Een peuter zet je toch ook in een box? Mijn puppie heb ik vanaf dag 1 op vaste tijden in de bench gedaan, puur voor zijn/haar rust en was in 1 dag zinnelijk. Waar die slaapt zal hij niet zo snel zijn behoefte doen. Na de bench ging ik met haar uit (nou ja we wonen op een boerderij). Het is toch een klein hondje? Misschien klinkt dit dom, maar kan je in/naast de bench niet een kattebak neerzetten, zodat ze in huis een plekje heeft als ze heel nodig moet? Ik kan me er iets bij voorstellen dat de lol er snel af is als ze elke keer alles eronder plassen, zou ik ook hebben.

roylindeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:16

ik vraag me nog steeds af of de hond wel ook buiten zijn behoefte doet of alleen maar binnen.... Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 22:19

ja, buiten doet ze het,verder piest ze niet in huis ook

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 22:20

famkeY schreef:
Ik lees dat mensen de bench niet zo leuk vinden, waarom? Een peuter zet je toch ook in een box? Mijn puppie heb ik vanaf dag 1 op vaste tijden in de bench gedaan, puur voor zijn/haar rust en was in 1 dag zinnelijk. Waar die slaapt zal hij niet zo snel zijn behoefte doen. Na de bench ging ik met haar uit (nou ja we wonen op een boerderij). Het is toch een klein hondje? Misschien klinkt dit dom, maar kan je in/naast de bench niet een kattebak neerzetten, zodat ze in huis een plekje heeft als ze heel nodig moet? Ik kan me er iets bij voorstellen dat de lol er snel af is als ze elke keer alles eronder plassen, zou ik ook hebben.

hebben wij ook over gedacht, maar denk niet dat mijn kat er nog op gaat

1 x eerder kwam een vriendin,en haar reu piste tegen de zijkant van de bak, hebben die kattenbak moeten ontsmetten,want de kat ging er niet meer in

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:24

Ha, ha, Haha! daar had ik niet aan gedacht. Nee ik denk niet dat de katten het leuk gaan vinden. heb je een hond die op de bak gaat en een kat die het ergens anders in huis doet.