Effe een katten vraag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Effe een katten vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:57

Ik had toch gehoopt dat mijn topics met foto's van asielkatten wat zouden doen, op bokt... Maar helaas.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:09

Er zijn hier toch een hoop mensen het met je eens Wuls?

henrib

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:10

Doe mij maar een poes Tong uitsteken
haha geintje Knipoog

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:52

Wuis schreef:
Ik had toch gehoopt dat mijn topics met foto's van asielkatten wat zouden doen, op bokt... Maar helaas.

Bij het meerendeel van de mensen ook wel, maar je blijft altijd van die struisvogels houden die in hun eigen wereldje leven en de ellende om zich heen niet zien, of niet willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:56

Inderdaad, erg jammer is dat. Vooral als je het van dichtbij maakt, kook je van binnen als je dan zulke topics tegenkomt.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik jankend bij een nest zieke kittens sta die afgemaakt moeten worden, omdat ze ziek zijn of afwijkingen hebben door menselijk toedoen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:00

Wuis schreef:
Inderdaad, erg jammer is dat. Vooral als je het van dichtbij maakt, kook je van binnen als je dan zulke topics tegenkomt.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik jankend bij een nest zieke kittens sta die afgemaakt moeten worden, omdat ze ziek zijn of afwijkingen hebben door menselijk toedoen.

Ik begrijp je frustratie heel goed.
Nu werk ik zelf niet in een asiel, maar ook mijn handen jeuken als ik dit soort topics lees. Alleen moet je vaak nog uitkijken met je reactie ook, want dan ben je weer de boeman die de vreugde van een nestje komt verpesten, en mag je je weer nergens mee bemoeien enz....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:43

maar die paar mensen die je er bewust van maakt die anders een nestje zouden nemen en het nu niet doen..... dat is mooi meegenomen!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:45

Bij zo'n topics heb ik gewoon ongeloofelijk veen zin om naar de persoon toe te gaan ze mee te sleuren naar een asiel en hun kat naar de DA brengen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:58

maar als je niet eens weet dat je het niet weet hoe moet je het dan weten???

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:07

ja, mensen ik hoef het niet nog eens te zeggen, ik hoop dat jullie tot de TS doordringen. Nee ik doe het toch: Er zijn al genoeg katten op de wereld, als het niet nodig is, zet er niet nog meer bij! Als je al mensen hebt voor het nestje, verwijs ze direct door naar het asiel, kunnen ze een kat halen die al bestaat en die nu graag een baasje wil.

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:47

lejo schreef:
ja, mensen ik hoef het niet nog eens te zeggen, ik hoop dat jullie tot de TS doordringen. Nee ik doe het toch: Er zijn al genoeg katten op de wereld, als het niet nodig is, zet er niet nog meer bij! Als je al mensen hebt voor het nestje, verwijs ze direct door naar het asiel, kunnen ze een kat halen die al bestaat en die nu graag een baasje wil.

De ts is 25 jaar lees ik in haar profiel, dus hoop idd dat het tot haar door dringt Knipoog

Er zijn idd al katten genoeg in het asiel en idd in het seizoen ook bomvol kittens waar mensen niet vanaf komen, dus TS denk aub na !!!! En neem geen nestje alleen omdat je het leuk vind dat is echt de meest slechte reden vind ik.

Zie dit aub niet als kritiek wat iedereen hier zegt maar als goede raad Knipoog

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:16

Helemaal mee eens Ik vang katten op voor het asiel en wordt elke keer naar als ik op de school van mijn kinderen glunderende ouders hoor vertellen dat hun poes kittens heeft gekregen. En wij (DB ens) maar vangen en steriliseren. Ik doe vrijwilligers werk bij de dierenambulance en hoeveel katten en kittens we niet elk jaar weer overal vandaan halen UIt de greppels bosjes en prullebakken hopeloos. Ik kan ook niet ten zeerste benadrukken laat steriliseren die katten want ook jou kittens, ook al zoek je een goed thuis voor ze, zullen in het asiel belanden om dat mensen gaan scheiden of verhuizen of allergisch worden. Ziek
de kitten tijd komt er weer aan Bij mij op stal heb ik vorige week 15 katten gevangen waarvan 6 drachtige een heeft al 5 kittens nu de rest nog. Ze zijn te ver om te steriliseren vinden de dierenartsen dus als iemand nog wat zoekt GA NAAR HET ASIEL en haal daar een kat alsjeblieft misschien is het er wel een van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:21

Dit is een oud topic. Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:29

Goed omhooggeschopt Wuis Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:31

Heb ik niet gedaan, dat deed jackyline al. Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:32

Oh ja! Clown

Hallo TS, wat heb je nu gedaan met je kat?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:32

Ik kan me goed voorstellen dat TS graag een keer een eigen nestje wil.. En de argumenten het asiel zit al vol genoeg wil ik van mensen met kinderen niet horen... meer dan zat weeskinderen in Afrika en Azië die op een goed huis wachten.. maar nee we moeten persé zelf een kind uitpoepen want dat is het leukste... misschien makkelijk gezegd maar daarvoor steken we ook de kop in het zand.
Het asielargument is voor mij de reden geweest om mijn kat te laten helpen, het is een schitterend beest en ik had het heel erg leuk gevonden maar helaas er zijn er al genoeg. Ik hoop dat de TS goed nadenkt en van tevoren al goede baasjes heeft in haar nabije omgeving die er eentje willen. Als zij dan evt. allergisch zijn ofzo kan ze de kleine zelf weer terug nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:52

IKbenEllen schreef:
Oh ja! Clown

Hallo TS, wat heb je nu gedaan met je kat?

Nou daar ben ik ook benieuwd naar....Alhoewel ik al vrees voor het antwoord.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:10

Ik hoop dat ze haar hersenen heeft gebruikt Scheve mond

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:54

ben ik ook wel benieuwd naar!
over de pil: dit is geen goed idee! Onze buurkat is zo overleden, na 11 jaar de pil nemen stierf ze aan een baarmoederontsteking. Beestje is letterlijk vanbinnen beginnen te creperen! En 10 jaar pil voeren is sowieso duurder dan sterilisatie