magere konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

Re: magere konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:37

geen tijd is gewoon een rotsmoes, je hebt nl wel tijd om op bokt te zitten!
Ik vind dit zoo zwak he, zeg dan, ik had geen zin ze te voeren, Ipv smoesjes bedenken!
en als jij van ze houd, wat ik niet denk, geef je heust wel eten, als je van iets of iemand houd wil je graag bij diegene zijn, nietwaar?
Nou, dan geef je ook gelijk eten!
Ik kan hier zo kwaad om worden he!

@ Joscaa : Bloos!, Gecondoleerd Vriendjes zijn?
Laatst bijgewerkt door Nicky__ op 06-01-07 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:37

Meid breng die dieren aub naar iemand die wél om dieren geeft, want dat doe jij duidelijk niet.
Iemand die geen tijd heeft om dieren eten te geven, of het vergeet, is geen dieren waard.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:39

Nicky__ schreef:

amen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:43

Sjadron013 schreef:
Ben jij ziek ofzo?

Ook dat zijn geen grapjes Sjadron013. Pas op je woorden Knipoog
LCharlotte schreef:

Dat is wel zo, maar nogmaals:
Citaat:
ze denken dat ik adhd en pdd-nos heb maar dat is nooit bewezen.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:44

Joscaa schreef:
Geef ze aan mij, mijn konijntje is gister plotseling overleden, en ik ben der kapot van.
Hier zullen ze temisnte een goed leven krijgen!

Kijk, perfect toch, Joscaa zou er graag voor willen zorgen en ik weet zeker dat ze daar veel liefde zullen krijgen, ben jij van je konijntjes af (ik zeg het maar zo, want volgens mij ben jij niet erg geinteresseert in je konijnen), heeft Joscaa weer wat leuke konijntjes en de konijntjes en beter leven!

En als Joscaa nog iets nodig heeft heb ik nog wel een grote drinkfles, 2 voerbakjes en een buiten-ren (niet een hok maar een soort ijzeren hekje dan kan je een stukje gras afzetten).

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:45

dus dat je Adhd hebt moet uitmaken of je je konijnen eten geeft?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:48

Nicky__ schreef:
dus dat je Adhd hebt moet uitmaken of je je konijnen eten geeft?

Absoluut niet. Maar het maakt wel degelijk uit hoe je reageert tegen iemand die wellicht met deze beperkingen te maken heeft.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:51

Ik vind sowieso dat je niet zo moet reageren, ADHD of niet.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:55

Emilion1985 schreef:
Ik vind sowieso dat je niet zo moet reageren, ADHD of niet.

Je hebt helemaal gelijk. Ik snap dat iedereen op z'n achterste benen staat en geschokt is, maar daar is de situatie niet mee geholpen.

Overigens heb ik zelf vroeger altijd konijnen gehad, en een van mijn terugkerende angstdromen was dat ik ze verwaarloosde.. daar moest ik net weer even aan denken Scheve mond

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:42

zwartwitje, je zorgt hier een beetje dat iedereen ardig blijft en geeft verklaringen voor de TS. Ik denk als adhd en pdd-nos als beperking op goede verzorging van dieren is haar ouders haar geen dieren hadden moeten geven of ervoor hadden moeten zorgen dat als zij het zelf niet deed er iemand anders was die ze doet.

Sjadron013; ik ben de zus van Josca, erg aardig je aanbod, maar we hebben alles hoor Knipoog ruime hokken, aan het hok van de kleine konijntjes zit een uitloop stuk en een ander stuk kan ook open, meestal lopen ze de hele dag in de tuin. Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:49

Ja had ik al begrepen Haha!

Maar als iemand nog mensen kent die konijntjes opvangt heb ik dus nog wat liggen.. Tong uitsteken

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:10

Jeetje zeg waarom heb je 3 konijnen als je er niet eens voor zorgt. Ik heb er zelf ook 2 waar ik hartstikke gek op ben en die vergeet ik ook niet eten en drinken te geven. Een tip voor de TS, zoek een andere eigenaar voor je konijntjes want dit vind ik niet kunnen, die konijnen zo te verwaarlozen en ze nooit voer en water te geven.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:15

TS ik heb je gepbt. Ik vang ze eventueel met liefde op Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:18

Farouche schreef:
zwartwitje, je zorgt hier een beetje dat iedereen ardig blijft en geeft verklaringen voor de TS. Ik denk als adhd en pdd-nos als beperking op goede verzorging van dieren is haar ouders haar geen dieren hadden moeten geven of ervoor hadden moeten zorgen dat als zij het zelf niet deed er iemand anders was die ze doet.

Ja dat ben ik compleet met je eens, iemand met die beperkingen kan volgens mij wel degelijk voor dieren zorgen, maar dan moet er dus wel begeleiding zijn. Anders geen konijnen. Maargoed, wie weet hoeveel toezicht die ouders kunnen en willen houden.. Misschien kan de TS wel helemaal niet inschatten hoe omvangrijk de zorg voor dieren is (nouja, dat is eigenlijk wel duidelijk), ik weet 't ook niet vanachter mijn computerscherm.

We merken het wel als sweetrebecca zich weer meldt hier Lachen

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:12

Ik wil ze wel voor je opvangen.
Ik kom ze desnoods nog ophalen ook !
Die arme dieren dat is niet normaal man !
Stuur me maar een PB ik wil ze wel van je

Ik heb nu een hok met een drinkflesje, etensbakje, buiten ren, en nog een huisje.
De rest koop ik dan wel !
Stuur me maar een PB dit is niet normaal mens !!!

als ik jouw moeder was had ik je de hele kamer al laten zien !!
En had jij mijn schoenzolen al eens goed kunnen inspecteren

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:04

Ik heb nog niks van de TS gehoord wel tussendoor online geweest. Ik kom ze echt met liefde ophalen ik heb ruimte zat ik heb zelf 23 konijnen (incl. jongen). Denk er eens over na.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:18

allemachtig zeg, zelfs mijn zoontje van twee rammelt mij zondagsmorgens om 8 uur uit bed (als je eens een uurtje langer wilt liggen en de paarden de avond daarvoor extra laat nog hooi hebt gebracht, met de mededeling: mama paarten foeren!!!! (zoals hij het nu uitspreekt dan he)
dus sorry geen tijd en een beperking gaat er bij mij niet in! Hoe sneu het voor de TS ook is dat ze die beperking heeft, ik neem toch aan dat ze nog wel zo danig bij verstand is beseft dat een dier verzorging nodig heeft
Ben benieuwd of de ouders dit weten, zo ja verdienen die ook een schop in de reet

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:40

adhd is geen excuus, ben opgegroeid met mensen met adhd en die hebben altijd perfect voor al hun dieren gezorgd!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:10

ik ben wel benieuw of de TS nog iets van zich laat horen
ik ging kijken of ze online was, en haar profiel eens bekijken

Citaat:
intresses: (_)(_)(_) en mijn konijntjes die ik te vaak vergeet. Poppies luf you

Citaat:
de konijntjes:
nijntje pluis:mijn schat,was altijd verwaarloosd toen mocht ik hem van de oude eigenaren ophalen en hij was toen schuw agresief en niemand mocht bij hem in de beurt komen.
nu is hij veranderd is een lieferd! hij is bruin en een baardkonijn
stampertje:
een geel hangoor konijn was mn eerste konijn
takkie:
een dwergkonijn geel met zwart komt bij mn zus weg was te agresief maar ze is een super lieferdje!!

was is een verledentijd. Nu is ze nog steeds verwaarsloosd.

Maak tijd voor ze als je het zulke lieve dieren vind.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:49

LCharlotte schreef:
adhd is geen excuus, ben opgegroeid met mensen met adhd en die hebben altijd perfect voor al hun dieren gezorgd!

Maar ook in adhd heb je verschillende gradaties. En dan zou de TS ook nog iets anders hebben (dat ik niet ken), maar dat kan ook een factor spelen.

@TS:
Ik hoop dat ondanks wat je ook mag beperken je tot inzicht komt dat dit totaal niet kan. Een dier is een levend wezen, en gekooid volledig afhankelijk van de mens. Jij hebt hem gekooid, dus jij moet hem daar ook voor vergoeden door op zijn minst zijn basisbehoeften te vervullen.
Eten en drinken, een zuiver plekje, gezond lichaam...

Er bestaat geen enkel excuus om deze basisbehoeften te 'vergeten.' Vijf minuten tijd per dag heb je altijd. En het is niet 'niet erg' als je eens een keertje eten overslaat. Wat zou jij voelen als je ouders besluiten dat jij maar eens een avondmaal moet overslaan, en dan eens een ontbijt, en dan ontbijt en middagmaal...

Je zegt dat je veel van je konijnen houdt. Maar je verzwakt ze alleen maar door ze vergeten eten te geven. Verzwakking lijdt tot ziekte. Ziekte lijdt tot de dood. Als je echt van je konijnen houdt, dan zou je dat toch niet willen?

Als het probleem van het voeren werkelijk uit een gedragseigenschap van je komt, waar je niets aan kan doen dat je het vergeet, dan zou ik allereerst eens met je ouders praten. Uitleggen over het probleem, en hun vragen om je wat beter in het oog te houden. Leg overal herinneringen neer die je er aan helpen denken om je konijnen eten te geven.

En als je ondanks deze geheugensteuntjes en hulp van je ouders nog niet de mogelijkheid vind om altijd en stip je konijnen te voeren, dan rest er voor jouw helaas maar 1 optie. Breng ze naar iemand die het wel kan onthouden. Soms moet je nu eenmaal dieren wegdoen omdat je er zoveel van houdt, en omdat je weet dat ze elders beter zullen verzorgd worden dan jij dat zou kunnen.

Ik hoop van harte dat je dit advies opvolgt, want ik zou het voor zowel jouw als je konijnen vreselijk vinden als je ze op een morgen dood in de kooi vind.

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:13

Pdd-nos is een vorm van autisme. Adhd moet helemaal geen probleem zijn bij het verzorgen van konijnen. Ik vraag me af waar de ouders zijn?

Hier een stukje van het internet:

PDD-NOS,de afkorting betekent: Pervasive Developmental Disorder Not Otherwise Specified.
Dit is een ontwikkelingsstoornis, waarbij het grootste probleem is dat de kinderen, zich niet in kunnen leven in een ander persoon. Ze zijn erg op zichzelf gericht, en hebben vaak meerdere achterstanden op emotioneel, sociaal en motorische gebieden.

Kenmerken :
Deze kinderen hebben tekortkomingen in hun sociale vaardigheden.Ze kunnen moeilijk overweg met leeftijdgenootjes. verder vertonen ze vaak ook tekortkomingen in communicatie. Ze weten soms zelf niet wat ze zeggen, ze kunnen soms hele moeilijke woorden gebruiken, die niet bij de leeftijd passen en klinken als "kleine volwassenen" heel vaak hebben ze ook een heel monotoon stemgebruik.
Veel voorkomende stereotype gedragingen/fixaties zijn: steeds dezelfde handelingen doen, geinteresseerd in een bepaald onderwerp en dan daar alleen maar over kunnen praten.
En tenslotte zie je veelal een afwijkend beeld van fantasie en werkelijkheid.Alle dingen lopen vaak door elkaar heen, ze kunnen een sprookje of verhaaltje letterlijk nemen en geloven dat het ook echt gebeurd is.

Dit verklaart wel haar uitspraken, die in onze ogen bot en ondoordacht lijken maar voor haar heel anders zijn.

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:40

heb net het hele verhaal even zitten lezen
ben wel geschrokken hor
dat dit kan en waar zijn de ouders broer of zus
miss zelfs buren ofzo

ik hoop dat ze snel wat van zich laat horen
ook voor de konijnen is het denk ik beter dat ze ze weggeeft of verkoopt
zodat ze een goed tehuis krijgen!

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:43

Dus als ik heb mag begrijpen vergeet je ze gewoon?.. Nou ik denk in iedergeval zorgen voor genoeg voer, maar niet ineenkeer helemaal volproppen want dat lijkt me ook niet goed! Clown Maar anders als je er geen tijd voor hebt zoek je toch iemand die konijntjes wil en die er goed voor kan zorgen! Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:44

LCharlotte schreef:

Wat dacht je van PDD-nos.
dank je freaky, je haalt me de woorden uit mijn mond. Vandaar dat ik hier probeer de boel te temperen, want mocht de TS nog terugkomen hier, wat ik betwijfel, dan heeft ze er totaal geen boodschap aan (net zoals ieder ander trouwens) als ze op ons onbegrip stuit en voor dierenbeul wordt uitgemaakt. Dit meisje heeft waarschijnlijk (als ze echt PDD-nos heeft) IRL al moeite met de communicatie met anderen, laat staan over een internetforum.

Echt, ik kan alleen maar zeggen (tegen bepaalde mensen hier): denk eerst eens even na voordat je over internet dingen roept.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:52

Zwartwitje schreef:
LCharlotte schreef:

Wat dacht je van PDD-nos.
dank je freaky, je haalt me de woorden uit mijn mond. Vandaar dat ik hier probeer de boel te temperen, want mocht de TS nog terugkomen hier, wat ik betwijfel, dan heeft ze er totaal geen boodschap aan (net zoals ieder ander trouwens) als ze op ons onbegrip stuit en voor dierenbeul wordt uitgemaakt. Dit meisje heeft waarschijnlijk (als ze echt PDD-nos heeft) IRL al moeite met de communicatie met anderen, laat staan over een internetforum.

Echt, ik kan alleen maar zeggen (tegen bepaalde mensen hier): denk eerst eens even na voordat je over internet dingen roept.

Ik heb dit hele verhaal al n poosje gevolgd, en ik ben blij dat er nog iemand is met de zelfde mening als ik. Heel bokt overhoop over 3 konijnen (wat wel terecht is), maar de manier waarop het gaat vind ik dan weer veel minder leuk. Goed feit is, de konijnen worden verwaarloosd, maar feit is dus ook dat het meisje pdd-nos/adhd heeft. Het zou toch fijn zijn dat je als medemens eerst even nadenkt voordat je iemand de grond inboort door zijn of haar 'slechte' gedrag.
( hoe zou jij je voelen als je van iets wordt beschuldigd waar je niks van begrijpt?)