dierenmishandeling of niet????????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Re: dierenmishandeling of niet????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:29

avanti4ever schreef:
ik vindt dit ook erg zielig en belachelijk!!!Hoe vaak wordt ze uitgelaten?? en hoe lang? waarom krijgt dat beestje geen water???
ik vind dit echt zo erg!!! dit kan en mag niet hoor ik hoop dat er iemand hier meelees die dierenarts oid is en aan de hand van je ipadres t adres kan achterhalen...

Die hond sloopt en knaagt e.d. omdat ze teveel energie heeft en niet weet waar ie aan toe is.... dat beest moet lekker rennen spelen werken aandacht krijgen

en btw who cares als ue een speeltje kapot bij tjeez geef dat hond een bot oid om op te knagen en laat m goed uit geef m aandacht bellon bij goed gedrag zet m aan t werk en je krijgt met watgeduld een leuke hond ervoor terug..
Dat de hond nu binnen zit vast aan de verwarming jeetje sorry hoor schandalig, en wat hier al gezegt wordt als je t zo erg vindt doe je er iets aan geef desnoods een annonieme tip bij 1 of andere instantie...

ze word inpricipe wel goed uitgelaten alleen savonds dan door me moeder maar overdag op zijn werk doet hij en wat hij ook vaak doet is dat hij in de auto blijft zitten en de hond eruit gooit en hij dan een stukje gaat rijden en die hond rennen en dan is ie moe.
het gaat wer niet om dat ie moe moet worden maar zit gewoon vol stress van de hele dag (opzijnwerk) in de bench te zitten en daar kan ik niks aan doen op zijn werk.
ik wou ook al de dierenbescherming inschakelen en denk ook wel dat ik dat ga doen iniedergeval vragen hoe dat nu zit.
in beslag nemen doen ze niet denk ik want ze is niet mager ofzo en heeft een dak boven zijn hoofd.
en een bot heeft ze ook wel is. maar is de oplossing niet.
en water krijgt ze wel maar niet de hele dag door.

ga wel die dierenbescherming inschakelen om te vragen

Mlies schreef:
gipsyboy schreef:
ja maar hij denkt ook dat hij haar goed verzorgd dus daarom
en topic geopent om tips te krijgen en niet van hond oppakken en wegbrangen ddat kan niet lees maar hierboven ook mijn berichte

Bij deze dan nog eens te tip, laat je moeder er wat aan doen!
Die heeft toch wat te zeggen?
Ookal staat die hond op zijn naam.
Snap best dat je vind dat je die hond niet zomaar weg kunt brengen, maar zoals het beestje nu zit kan ook écht niet..

me ma weet het ook niet meer

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:30

Dan tip 2, print deze pagina's uit en leg op z'n bureau..
Iemand moet toch eens dat bord voor z'n kop kapot meppen. Lips are sealed

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:31

gypsiboy, sorry maar ik vind jou stiefvader verre van goed voor zn hond en ik denk stiekem dat ze de hond best weghalen als ze deze situatie zien.... ik heb er gewoon geen woorden voor hoor sorry..

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:33

ik moet trouwens nu gaan kom morgen wel weer ga naar bed morgen weer werken.
Mlies schreef:
Dan tip 2, print deze pagina's uit en leg op z'n bureau..
Iemand moet toch eens dat bord voor z'n kop kapot meppen. Lips are sealed

ik weet zeker hij leest het niet eens.
want hij weet dat ik hier nu mee bezig ben en hij zegt het lukt je toch niet ik doen hem toch niet weg.
volgens mij doet hij het gewoon om lekker tegen te zitten
avanti4ever schreef:
gypsiboy, sorry maar ik vind jou stiefvader verre van goed voor zn hond en ik denk stiekem dat ze de hond best weghalen als ze deze situatie zien.... ik heb er gewoon geen woorden voor hoor sorry..

de hond halen ze niet weg.
zolang de hond eten heeft en water en niet mager is en een dak boven zijn hoofd heb nemen ze hem niet in beslag echt belachelijk ik weet het.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:34

is er iemand tegen wie je stiefvader op kijkt, van wie hij wel advies zou aannemen? (klinkt stom maar misschien helpt het)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:34

nee hij neemt van niemand niet advies aan het is echt een moelijke vent hoor

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:35

timokyana schreef:
is er iemand tegen wie je stiefvader op kijkt, van wie hij wel advies zou aannemen? (klinkt stom maar misschien helpt het)

Mja, daarom hoopte ik dat haar moeder er wel wat van ging zeggen.. Maar die is dat ook niet van plan zoals het tot nu toe overkomt..

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:35

Jij zegt savons uitlaten heeft geen zin omdat die dan de rest van de dag in dat hokje zit..
Tuurlijk heeft dat wel zin dan is die er tog even uit en kan die tog even pissen..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:36

hij heeft een collie met stamboom, omdat???
Wil hij shows mee doen? kun je niet aanbieden met de hond op trainig te gaan? is al een begin en vanuit daar verder werken, misschien eens vragen of hij het leuk vind eens mee te gaan kijken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:37

Wat zegt je moeder er eigenlijk van? Ik zou eens met haar gaan praten als ik jou was!
Zoals ik het lees woont je stiefvader bij jullie in. Als een van de huisregels bij jullie is dat er goed voor de dieren wordt gezorgd, dan kan je moeder je stiefvader er toch op aanspreken?

Ik zie het probleem niet, ZIJ bepaalt toch wat er in HAAR huis gebeurt, ook al is die hond van hem?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:43

Tja nou je kan een POGING wagen om te bellen oid naar db of een andere instantie kom op hee hoe zou hij zich voelen als hij diegene was die heel dag ergens opgesloten zat.. ik vind t waanzin en hoewel je vast een goede intentie hebt doe je m.i verder erg weinig voor t hondje..

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:00

als het tog zo erg is dan stap je tog gewoon naar de dierenbescherming,, ik bedoel ditkan tog niet :S

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:02

Komaan hé, het minste dat jij voor dat beestje zou kunnen doen is er 's avonds mee gaan wandelen of wat mee spelen! Dat heeft echt wel zin!
Geef jij hem dan wat aandacht!
Goh, moest dit bij mij zo zijn ik zou me verschrikkelijk verschrikkelijk kwaad maken!
En jij kan er toch voor zorgen dat het beestje een wat draaglijker leven heeft (dat begint bij water)... maar uit je reacties lijkt het alsof je wel een beter leven voor de hond wil, maar daar zelf niet zoveel wil voor doen...

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:05

hoi,dit vind ik zielig,alle dieren hebben vrijheid nodig(zeer zeker een border collie!)idd ik zou hem dan gewoon aangeven,maar volgens mij als een dier voer,water en onderdak heeft dat ze niks kunnen doen:misschien helpt alleen een waarschuwing?!
groetjes pascale

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:06

ja idd zekan het iniedergeval probeeren tog

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:08

kun je niet kontact opnemen met de fokker van de hond?
die zijn soms nog erg begaan.
of met een rasvereniging?
een hond kan een tijdje in de bench, met een tijdje bedoel ik natuurlijk niet de hele dag.
maar dan met voorwaarde dat de hond languit kan liggen en beschikking heeft over vers drinkwater.
anders is NOT DONE!!!
en zo te zien heeft deze van beide niet.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:10

mijn honden kluiven ook aan hun poten en liggen ook in een benche. (deurtje staat wel open, ze gaan er zelf in liggen)

verder zie ik een gezonde hond (vacht glanst) bij te weinig water zou de vacht dof zijn, en tja schapendrijvers zijn nou eenmaal vaker wat stress honden, net als dobers. mechelaars enz.
vervolgen lees ik toch ook dat hij hem uit de auto kiepert en de hond lekker de energie uit zijn lijf laat rennen, wat is nou het verschil of je je hond naast de fiets laat rennen of naast de auto, ik neem aan dat die man geen 50 gaat rijden. verder ben ik het met meerdere schrijvers eens als het je zo dwars zit ga dan zelf met die hond wandelen gooi een balletje geef hem water, ik zie twee bakken staan. als je met je paarden bezig ga neem die hond mee, het gaat toch verder goed tussen de honden of er nou twee of drie lopen.
en dan is het wel haar moeders huis? ze heeft twee paardjes daar zal die stiefvader toch ook wel aan mee betalen, ze zit zelf nog op school en werkt vermoedelijk een aantal uren per week maar daar zal ze niet twee paarden van kunnen onderhouden.

ik kom op dit moment vast hard over, het is zeker niet de bedoeling om iemand neer te halen maar een verhaal heeft twee kanten, we horen alleen gipsyboy haar kant, wat zij er van vind, zij mag zeker van deze situatie iets vinden in haar ogen is die niet perfect maar als haar stiefvader er anders over denkt dan kan dat, en bij haar moeder gaan klagen. dat is een lekker advies dan zit die er tussen in, ze zal gipsyboy niet willen afvallen maar haar nieuwe man ook niet.

wat avanti4ever in haar onderste teks heeft staan komt hier wel erg toepasselijk aan 'Het leven stelt op zich niets voor tis wat je er zelf van maakt'

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:11

gipsyboy schreef:
Marloez schreef:
Kun je hem ook niet zelf gewoon water geven voor de hele dag? En zelf uitlaten? Verward

hij heeft geen eens geen waterbak

op de foto staat weleen water bak :S

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:13

twister42 schreef:
mijn honden kluiven ook aan hun poten en liggen ook in een benche. (deurtje staat wel open, ze gaan er zelf in liggen)

verder zie ik een gezonde hond (vacht glanst) bij te weinig water zou de vacht dof zijn, en tja schapendrijvers zijn nou eenmaal vaker wat stress honden, net als dobers. mechelaars enz.
vervolgen lees ik toch ook dat hij hem uit de auto kiepert en de hond lekker de energie uit zijn lijf laat rennen, wat is nou het verschil of je je hond naast de fiets laat rennen of naast de auto, ik neem aan dat die man geen 50 gaat rijden. verder ben ik het met meerdere schrijvers eens als het je zo dwars zit ga dan zelf met die hond wandelen gooi een balletje geef hem water, ik zie twee bakken staan. als je met je paarden bezig ga neem die hond mee, het gaat toch verder goed tussen de honden of er nou twee of drie lopen.
en dan is het wel haar moeders huis? ze heeft twee paardjes daar zal die stiefvader toch ook wel aan mee betalen, ze zit zelf nog op school en werkt vermoedelijk een aantal uren per week maar daar zal ze niet twee paarden van kunnen onderhouden.

ik kom op dit moment vast hard over, het is zeker niet de bedoeling om iemand neer te halen maar een verhaal heeft twee kanten, we horen alleen gipsyboy haar kant, wat zij er van vind, zij mag zeker van deze situatie iets vinden in haar ogen is die niet perfect maar als haar stiefvader er anders over denkt dan kan dat, en bij haar moeder gaan klagen. dat is een lekker advies dan zit die er tussen in, ze zal gipsyboy niet willen afvallen maar haar nieuwe man ook niet.

wat avanti4ever in haar onderste teks heeft staan komt hier wel erg toepasselijk aan 'Het leven stelt op zich niets voor tis wat je er zelf van maakt'

ze zou idd zelf iets met het dier kunnen doen,mee eens Knipoog

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:13

Marloez schreef:
Kun je hem ook niet zelf gewoon water geven voor de hele dag? En zelf uitlaten? Verward

[/quote]

[/quote]

Maar niet gevuld.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:14

twister 42,
het is overduidelijk dat deze hond een te kleien bench heeft.
ik mag hopen dat je zelf een betere maat voor je hond hebt?

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:20

zilie schreef:
Marloez schreef:

[/quote]

Maar niet gevuld.
[/quote]

haha nee Tong uitsteken ..
maar dan kan zij hem tog wel vullen Knipoog

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:34

Ja, als ze nog niet weet dat er 2 waterbakken zijn ipv geen? Haha!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:36

ietepiet schreef:
twister 42,
het is overduidelijk dat deze hond een te kleien bench heeft.
ik mag hopen dat je zelf een betere maat voor je hond hebt?

ja hoor er staan er twee, de grootste die er zijn maar onze honden gaan met zijn 3en in een liggen, wij zeggen dan wel eens 'ze spelen sardine's in blik', bij ons staan de deurtjes open onze honden hebben geen mand maar een benche met een lekker kussen erin.
onze honden gaan alleen in de benche als er echt niemand thuis is, het zijn kruising maar wel kruising van drie risico honden en we willen niet thuis komen als ze elkaar aan stukken hebben gebeten van daar twee bench en drie honden.

en iedereen heeft weer een andere visie wat is klein en wat is goed. als de hond genoeg beweging krijgt is ie niet te klein hij kan rechtop staan enzich omdraaien, een benche is niet om uitgebreidt een wandeling te maken.

eb je dan wel eens naar politie honden gekeken die hebben een benche in de auto die kunnen zich soms niet eens fatsoenlijk omdraaien en die worden tijdens de training ook nog geslagen, ik denk dat iedereen een ander beeld heeft van zielig en niet, maar dat mag. wat ik al eerder schreef het is niet de bedoeling iemand aan te vallen of af te kraken maar een verhaal heeft twee kanten

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:37

echt diep triest dat hij zo leeft! wat een k.t vent. laat hem zelf maar in een klein hokje de hele dag zitten!
maar waarom moet hij zavonds aan de verwarming geknoopt worden? vind dat echt erg! en daar kan je zelf wel wat aan doen.
Dat hij af en toe water krijgt is niet genoeg. zet gewoon een grote bak water neer!
als je hem sochtends voordat hij de hond ophaald nog even wandeld en savonds dan scheelt het al heel wat. Dan krijg hij teminste aandacht en heeft hij teminste ergens plezier in.
en omdat hij snachts in een bench zit, zorg er voor dat je een hok bijvoorbeeld maakt waardoor hij het wat ruimer heeft.
als ik jou was had ik echt allang de dierenbescherming gebeld. Als die mensen het verhaal horen weten die mensen er al van en gaan hun het regelmatig controleren. en als ze merken en zien dat hij ongelukkig is zullen ze echt wel maatregelen nemen. Het gaat niet alleen om het uiterlijk(omdat je zegt dat hij niet mager is en normaal eten krijgt) maar innerlijk zegt ook heel wat.
ik hoop dat je echt de dierenbescherming beld, want ik vind dit wel mishandeling..