Dierenartspraktijken, hoe commercieel zijn ze tegenwoordig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Dierenartspraktijken, hoe commercieel zijn ze tegenwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:34

Op zich is er met voorrijkosten niets mis.

Maar 2 mensen in dezelfde langs de zelfde weg allebei de volle mep voorrijkosten te berekenen als je de bezoeken combineert vind ik toch wel een beetje te.

Dan kan je ook ieder de helft berekenen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:35

Niet 2 maar een stuk of 5 Tong uitsteken

5 x 30 ..... Tel uit je winst Clown

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:38

Nogmaals.... als dierenarts verdien je bijna niks. Je kunt vaak nog beter bij de Edah achter de kassa gaan zitten.
Echt, dat mensen dat nog steeds denken... maar blijkbaar mag je als DA ineens niks meer verdienen omdat het om beestjes gaat.
Alles moet wel allemaal keurig netjes gaan (steriel voorverpakt afdekmatriaal, operatiemateriaal etc) maar het mag niks kosten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:43

Ellebel schreef:
Nogmaals.... als dierenarts verdien je bijna niks. Je kunt vaak nog beter bij de Edah achter de kassa gaan zitten.
Echt, dat mensen dat nog steeds denken... maar blijkbaar mag je als DA ineens niks meer verdienen omdat het om beestjes gaat.
Alles moet wel allemaal keurig netjes gaan (steriel voorverpakt afdekmatriaal, operatiemateriaal etc) maar het mag niks kosten.

Zolang je verdient op een eerlijke manier is er niks aan de hand, maar de gevallen die ik heb meegemaakt waren alles behalve eerlijk. Ik heb namelijk best veel voor mijn diertjes over, maar als ik voel dat het mij wordt 'afgetroggeld' is het een ander verhaal.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:46

Tsja ik vind dat als je aan huis komt als DA je voorrijkosten mag rekenen. Dat is bij een andere professional niet anders. Vind ik eerlijk verdienen. En als ik midden in de nacht uit mn bed moet komen kost dat ook geld. Stel je voor dat jij midden in de nacht wordt gebeld door je baas, jij naar je werk, kom je daar, blijkt het voor niks. Ga je dan ook maar weer gewoon naar bed? 1x misschien nog wel, maar op een gegeven moment is daar de lol ook af.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:48

Oh, ik ga zo een paar dagen op vakantie (van het geld van mijn vriend Knipoog die verdient nl wel goed Haha! ) dus niet denken dat ik boos ben en daarom niet meer reageer Bloos

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:48

Ellebel schreef:
Tsja ik vind dat als je aan huis komt als DA je voorrijkosten mag rekenen. Dat is bij een andere professional niet anders. Vind ik eerlijk verdienen. En als ik midden in de nacht uit mn bed moet komen kost dat ook geld. Stel je voor dat jij midden in de nacht wordt gebeld door je baas, jij naar je werk, kom je daar, blijkt het voor niks. Ga je dan ook maar weer gewoon naar bed? 1x misschien nog wel, maar op een gegeven moment is daar de lol ook af.

Ik ging altijd met de kat naar de DA toe (met het paard is dat iets moeilijker Tong uitsteken ). Ik vind ook dat je voorrijdkosten mag rekenen, maar dan 5 x 30 aan dezelfde weg? Ons kent ons, dus van je buren krijg je het te horen... Het is als DA zijnde niet erg slim, want zo raak je klanten kwijt.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:51

Nouja het is maar de vraag of je op zulke klanten zit te wachten natuurlijk. Je kunt het ook wel op een andere manier doorberekenen, maar dan vind ik het gewoon netter om te zeggen waar het voor is, inplaats van ergens anders stiekem iets bij op te zetten. Dat geld komt er toch wel hoor, maar ik vind dat mensen moeten weten waar ze voor betalen.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:56

Ik vind het niet meer normaal dat een dierenarts voorrijkosten berekend en ook aan iedereen apart al wonen er vijf aan één weg. Doet de wasmachinehandelaar ook en de huisdokter zeker.

Petje af voor alle dierenartsen!! Als bij ons een koe, paard of hond ziek is....al is het midden in de nacht....binnen 10 minuten zijn ze er!!!! Dat zie ik de twee anderen genoemden NIET doen !!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:02

Ik vind het een extra stukje service naar de klant toe als je die kosten zou verdelen over alle betrokkenen. De wasmachine leverancier berekend je ook geen cunsult o.i.d. Natasja50, of komt niet 2 keer per jaar langs (ik ga er even vanuit dat je een normale wasmachine hebt gekocht Tong uitsteken ). Met je DA heb je een hele andere band. Je DA zul je vaker nodig hebben dan de wasmachinehandelaar, etc.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:05

De gedachtengang ik heb gestudeerd dus hoor ik meer geld te verdienen dan iemand die niet gestudeerd heeft is op zich al commercieel.

Je zou ook kunnen denken doordat ik heb gestudeerd heb ik mij persoonlijk kunnen ontwikkelen en kan ik werk doen dat veel interessanter en uitdagender is dan bijvoorbeeld een baantje achter de kassa.

Dat je als dierenliefhebber met je hobby dieren kan bezig zijn + een interessantere baan hebt zou je al als een beloning op zich kunnen zien voor het studeren.

Maar de gedachtengang is blijkbaar toch ik doe universiteit want ik vind het heel belangrijk om later veel te verdienen.
Veel verdienen gaat dan toch boven het welzijn van de dieren.

Ik vraag mij trouwens af of een loodgieter in die situatie wel 5x voorrijkosten had berekend en het niet door 5 zou delen.
En dat de dierenarts in alle gevallen er binnen 10 minuten staat?

Zou je de mijne midden in de nacht bellen dan krijg je gewoon een bandje waarop je wordt verwezen
naar degene die dienst heeft en die vraagt dan ook kan het niet tot morgen wachten.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:13

lindsey schreef:

Zou je de mijne midden in de nacht bellen dan krijg je gewoon een bandje waarop je wordt verwezen
naar degene die dienst heeft en die vraagt dan ook kan het niet tot morgen wachten.

Ik zal waarschijnlijk alleen 's nachts bellen als het écht nodig is Haha! en dat wéét de DA Knipoog
Trouwens herhalingsvisites zijn goedkoper bij de DA bij ons. En die voorrijkosten zie ik ook een beetje als bescherming van de DA dat men niet zomaar gaat bellen.

Zo was ik het vorig weekend bij de huisartsenpost en zit er een moeder met een kind wat volop aan het spelen is en zegt ze: Ja hij was de hele week al zóó verkouden en nu wil ik toch niet tot woensdag wachten met er een huisarts naar te laten kijken. Was verdikkeme op zaterdagmorgen Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:16

Ik wil niet weten wat ik de dokter zou moeten betalen zonder verzekering.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:19

Geloof dat de rekening van de gebroken pols van mijn vriend om en nabij de 1000,00 euro was Nagelbijten / Gniffelen

Oh en bij de tandarts ben ikzelf wel eens 3500,00 kwijt geweest....

Het is allemaal erg duur.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:23

Dokter zou ik ook niet weten zie ik namelijk nooit een rekening van. Die gaat rechtstreeks naar de verzekering.

Voor de tandarts heb ik een gedeelte eigen bijdrage dus zie ik de rekeningen van de tandarts wel.

Moet zeggen. De rekeningen van mijn tandartsbezoekjes zijn toch een stuk goedkoper dan de rekeningen van de dierenarts.
Ook als bij de dierenarts alleen geent hoeft te worden.

Stond laatst helemaal verbaasd hoe goedkoop het trekken van een verstandskies is. Veel goedkoper dan vullen van een kies in elk geval.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:29

Maar heb je al eens bedacht dat de apparatuur van een DA praktijk vele malen duurder is dan die van een tandarts, dat moet ook betaald en afbetaald worden....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:30

Het het ajb niet over verstandkiezen, die van mij moeten nog Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

Er is 1 tripje richting de tandarts duurder geweest, dat is gelijk dat bovenstaande tripje.... Mijn verzekering bleek die onzin niet te dekken, hoewel ik ze iets van 75 euro p/m betaalde.... Dit was nog voor de omschakeling van het ZF.

De tandarts moet zich aan bepaalde prijzen houden, dat hoeven DA's toch niet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:32

Schimmelig schreef:
Het het ajb niet over verstandkiezen, die van mij moeten nog Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

Er is 1 tripje richting de tandarts duurder geweest, dat is gelijk dat bovenstaande tripje.... Mijn verzekering bleek die onzin niet te dekken, hoewel ik ze iets van 75 euro p/m betaalde.... Dit was nog voor de omschakeling van het ZF.

De tandarts moet zich aan bepaalde prijzen houden, dat hoeven DA's toch niet?

Goeie vraag weet ik niet.
Tandarts is inderdaad waar, die van mij doet tandarts als een hobby.
En vroeg dus iets minder dan de normale prijs. Hij heeft zijn prijzen hoger moetten maken anders kreeg hij een fixe boet.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:34

Je kunt als dierenarts niet alleen maar liefdadigheid doen. Die 5 huizen in 1 straat betalen gewoon allemaal dezelfde voorrijdkosten, mits bij een klant het het 2e of meerdere consult is, dan betalen ze de helft of een aangepast tarief.

Dierenartsen moeten zch ook aan een tarief houden, op t moment dat je heel veel boven een bepaalde grens komt te zitten heb je gewoon geen klanten meer!

Wat mensen vaak vergeten is dat een dierenarts een compleet team achter zich heeft staan dat altijd stand by moet staan voor hem. Die mensen moeten ook beloond worden. En als je prijzen van een dierenarts gaat vergelijken met een huisarts of tandarts is een dierenarts nog t minst verdienende beroep.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:44

Er zit nogal een verschil tussen de werkelijke kosten doorberekenen of aan liefdadigheid doen.

Boterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:47

Wat vinden jullie hiervan dan...

Mijn hond valt stuiptrekkend op de grond, krijg geen reactie meer uit hem..
Totaal overstuur bel ik de dierenarts.. (tijdens gewoon spreekuur toevallig)
De assistent komt, het is maar 2 straten rijden.
Ze heeft hem gereanimeerd, tevergeefs.. Mijn schatje was er al niet meer..
Mijn wereld stortte compleet in....

Dat je nou als dierenarts zijnde een rekening stuurt oké.. (wacht daar dan wel een tijdje mee)
Maar, anderhalve week later al een rekening van 55 euro.
De dierenarts is zelf niet geweest en de assistent kon niets meer doen...
Ik vind dat persoonlijk wel belachelijk...

Maarja wie ben ik.. Ach gut

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:50

dus hij zou voor klant 1 20 km moeten rekenen, voor klant 2 1 km, voor klant 3 1 km, voor klant 4 1 km en voor klant 5 weer 20..
Das eerlijk!

@ boterbloem..
Tja 55 euro is idd wel veel. Zijn er ook medicatie bij de reanimatie gebruikt?

Boterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:54

CarpeDiem..
Nee, niets want dat haalde niet meer uit werd gezegd..
Als dat wel het geval was geweest, waar ik wel op aangedrongen had,
dan had ik de hoogte van de rekening ook geen bezwaar gevonden...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:57

ja dan is 55 euro wel veel..
OF is de hond ook door de praktijk meegenomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:00

Boterbloem schreef:
Wat vinden jullie hiervan dan...

Mijn hond valt stuiptrekkend op de grond, krijg geen reactie meer uit hem..
Totaal overstuur bel ik de dierenarts.. (tijdens gewoon spreekuur toevallig)
De assistent komt, het is maar 2 straten rijden.
Ze heeft hem gereanimeerd, tevergeefs.. Mijn schatje was er al niet meer..
Mijn wereld stortte compleet in....

Dat je nou als dierenarts zijnde een rekening stuurt oké.. (wacht daar dan wel een tijdje mee)
Maar, anderhalve week later al een rekening van 55 euro.
De dierenarts is zelf niet geweest en de assistent kon niets meer doen...
Ik vind dat persoonlijk wel belachelijk...

Maarja wie ben ik.. Ach gut

Toen mijn kat in shock was, kwijlend en schuimbekkend op de grond lag, al haar haar uitviel enz. en mijn moeder in paniek de DA opbelde, konden ze niet eens advies geven. Stelletje prutsers.

Zelf was ik niet thuis.