Welke hond past bij ons gezin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pascale

Re: Welke hond past bij ons gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:33

ps heb net die test gedaan maar van de 412 kwam er geen een in de buurt haha,heb toch 3 honden,een maltezer,yorkshire en golden retriever groetjes

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:33

@ xx_Horsiex : die sprookjes haal ik bij me tante vandaan die heeft ook beagles
het ligt ook aan de hond zelf maar ga maar eens aan beagle eigenaars vragen hoe hun beagle luistert....ik denk dat de meesten tog zeggen matig Knipoog

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:34

Een Tibetaanse terrier. Ze zijn niet al te groot, zo rond de 35 centimeter en makkelijk op te voeden. Het zijn heel gezellige gezinshonden die liefst de hele dag om je heen lopen. De naam terrier is misleidend want het is eigenlijk een herdershond. In Tibet werden ze gebruikt om schapen te hoeden op de steile berghellingen.
Wij hebben zelf een pup van 6 maanden en het is een geweldig dier. Loopt de hele dag los mee, ook bij de paarden en is toch een echte hond. Doordat ze een lange vacht hebben met een ondervacht, heb je wel wat werk aan de verzorging, ze moeten echt minimaal 3 keer per week geborsteld en gekamd worden omdat anders de vacht gaat klitten en vervilten.
Je moet wel een beetje gevoel voor humor hebben om een Tibetaan op te voeden, want ze zijn af en toe lekker eigenwijs, maar op een leuke manier Knipoog

Daarnaast hebben we nog een ruwharige dwergteckel, ook een geweldig dier, maar is wel wat eigenzinniger, maar ook die loopt de hele dag buiten los mee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:34

XxSultanxX schreef:
@xx_Horsiex: dat is mischien dan met jou beagle
de beagles die ik ken zijn honden die je niet los kan hebben...

Dat kan, maar dat is bij meerdere rassen zo. Daarbij, is het al niet te slim om elke hond los te laten.

De meeste die ik ken zeggen goed, maar ja, ligt vaak ook aan de opvoeding.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:36

ik twijfel tussen een cavlier king charles en shi tzu

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:38

tita schreef:
ik twijfel tussen een cavlier king charles en shi tzu

die zijn zoooo leuk Kwijl

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:40

Eerste wat in mij opkomt is een Jack Russel (We hebben er zelf ook één).
Qua wensen lijkt ie zeker bij jullie te passen, en volgens mij zijn het echte paardenhondjes.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:40

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauwekul dat er hier wordt gezegd dat bepaalde rassen minder goed luisteren dan andere! Het ligt helemaal aan het karakter van de hond en niet aan het ras. Je hebt tussen ieder ras 'verkeerde' honden zitten om wat voor reden dan ook. Maar met een goede opvoeding heeft iedere hond van elk ras net zo veel kans om een gehoorzame hond te worden! Vaak ligt de oorzaak toch echt wel bij het baasje!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:43

ja ik vind de beide hondjes geweldig maar ik mag ze meenemen naar mijn werk en daarvandaan gaan we naar de paarden.

Maar de Cavalier en de Shi tzu zijn geen echte paarden-honden.
Maar een Russel vind ik echt niet leuk

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:44

Zeker weten een Cavalier King Charles Spaniel!
Wij hebben er al 10 jaar een, en het is de grootste goedzak die er is.
-Ze hebben een mooi en aandoenlijk koppie
-Zijn rond de 30/40cm groot.
- In álle kleuren te vinden.
- Slimme honden
- Makkelijk voor kinderen.
Gewoon een erg leuke gezinshond! Lachen

Zie hier een topic van onze Cavalier;
viewtopic.php?f=73&t=694188&hilit=

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:45

tita schreef:
ja ik vind de beide hondjes geweldig maar ik mag ze meenemen naar mijn werk en daarvandaan gaan we naar de paarden.

Maar de Cavalier en de Shi tzu zijn geen echte paarden-honden.
Maar een Russel vind ik echt niet leuk

Volgens mij ligt dat gewoon aan het karakter van de hond Vork

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:45

maar is ie wel geschikt om op stal te laten hobbelen

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:46

Ik zou allesinds niet gaan voor terriers en keesachtigen Haha! die zijn niet zo een trouwe hier-komers.Over het algemeen zijn herdershonden en waakhonden veel makkelijker op te leren, je kan dus proberen aan een kruising te komen met een iets kleiner ras ofzo?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:46

okay het duurt nog even in 2008 krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis en dan neem ik in dat zelfde jaar een pup..verheug me er al op.

Weet nog niet welke

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:47

xx_Horsiex schreef:
Als jij ze moeilijke honden vindt kun je ze blijkbaar niet aan dan. Want wij hebben er een, en ik ken er nog meerdere, die zijn niet alleen slim, luisteren goed en kunnen ook loslopen. Het is klinkklare onzin dat ze niet kunnen luisteren, want dan ligt het gewoon aan de baas. Je moet gewoon een beetje opletten, maar dat is bij ieder ras. Misschien iets moeilijker te trainen, maar zeker niet heel moeilijk. Want dan ligt het gewoon aan /jou/.

Jaren ervaring met honden, maar toen wij een Beagle te logeren kregen hebben we haar de eerste tijd niet los laten lopen. Een schat van een beest, maar gezien het doel waarvoor het ras is gefokt is zomaar loslaten niet handig. Toen we doorhadden dat ze bij onze eigen honden bleef konden we haar met een gerust hart los laten lopen.
Beagles zijn inderdaad slim, maar het is ook een ras dat is gefokt om hun neus te volgen en als ze een spoor in hun neus hebben willen ze dat volgen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:48

tita schreef:

Zolang alle paarden maar gewend zijn aan honden en ze niet trappen of bijten naar een hond zou ik zeggen dat alle honden wel geschikt zijn om op stal te laten hobbelen Knipoog

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:48

tita schreef:

Ik denk het wel, als die van ons meegaat naar de manege kijkt ze niet op of om, ze loopt een beetje rond en snuffelt hier en daar, en gaat ze in het zonnetje liggen. Maar dit ligt natuurlijk weer helemaal aan het karakter. En gewoon vanaf puppy af aan mee laten gaan, dan wordt het voor hem/haar iets heel gewoons.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:49

is natuurlijk harstikke leuk voor zo'n hond op stal

lekker drollen zoeken en op eten...kwijlen bij de hoefsmid voor stukje hoef

Bah

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:50

Branka schreef:
Jaren ervaring met honden, maar toen wij een Beagle te logeren kregen hebben we haar de eerste tijd niet los laten lopen. Een schat van een beest, maar gezien het doel waarvoor het ras is gefokt is zomaar loslaten niet handig. Toen we doorhadden dat ze bij onze eigen honden bleef konden we haar met een gerust hart los laten lopen.
Beagles zijn inderdaad slim, maar het is ook een ras dat is gefokt om hun neus te volgen en als ze een spoor in hun neus hebben willen ze dat volgen.

Maar daar geef je al aan dat het niet een hond was die je zelf hebt opgevoed! Ik zou zowiezo een logé niet los laten lopen, gewoon omdat je z'n baas niet bent maar zeker ook omdat je de hond niet kent!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:50

singasong schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauwekul dat er hier wordt gezegd dat bepaalde rassen minder goed luisteren dan andere! Het ligt helemaal aan het karakter van de hond en niet aan het ras. Je hebt tussen ieder ras 'verkeerde' honden zitten om wat voor reden dan ook. Maar met een goede opvoeding heeft iedere hond van elk ras net zo veel kans om een gehoorzame hond te worden! Vaak ligt de oorzaak toch echt wel bij het baasje!

Met jouw laatste uitspraak ben ik het volledig eens, maar niet met de eerste. Want een rashond is met een bepaald doel gefokt en daarvoor zijn bepaalde karaktertrekken dus nodig. Individueel zijn er inderdaad verschillen, maar in grote lijnen zijn bepaalde trekken voorspelbaar.

paolasunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:52

Malteser Leeuwtje Haha!
Wij hebben er zelf een.
Ze zijn super lief!
Het enige nadeel: Ze zijn wit.
Wij wonen bij een palingrokerij en ze loopt de hele dag door de viswinkel te banjeren.
Het valt best mee hoe vies ze is.
Ze word 1x in de maand gewassen en dat gaat goed.
Ze is helemaal gek van paarden en me'n haf loopt der helemaal af te lebberen Haha!
Ze gaat het liefst 10x per dag uitwandelen dus.
Zo zijn de meeste maltesertjes wel Haha!
Ik raad die aan, ze zijn ook niet zo groot dus dat is ook geen probleem.
Het enige nadeel: Ze zijn wit..
Ze zijn ook niet lelijk..
Eigenlijk horen ze langharig te zijn maar die van ons gaat 1x in de 2 maanden naar de trimster..
Ik raad deze aan..
Xx paola

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:53

Ik heb een Shar-pei.. oke je moet er van houden Knipoog Ik heb er een super fijn beestje aan. Is super gek met kinderen, super gek met andere honden. Ik kan mn parkiet loslaten zonder dat hij hem op eet Knipoog Ze hebben wel een wat strakke opvoeding nodig. Omdat ze nog welleens eigenwijs kunnen zijn. Ze zijn wel super slim en leren graag als je het maar leuk houd. En ook van dit ras heb je verschillende soorten en maten en kleuren. Wij hebben een minder gerimpelde en een lichte kleur. Je hebt ze ook meer gerimpeld en grover en breder en zoals de mijne ranker gebouwd. Ik vind ze wel hele gave honden. Die van mij houd alleen niet van water,zand, regen en sneeuw Clown Maar dat verschild per hond natuurlijk Knipoog Ook houd die van mij niet van lange wandelingen. Dezelfde hond van mn buren dus weer wel Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:54

Een bruine Labrador Pling
Wji hebben ze gefokt en het zijn echt hele fijne dieren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:56

Ik ben het helemaal eens met de uitspraak dat honden voor een bepaald doel zijn gefokt vaak, zoals de Beagle. Ik zeg ook niet dat ze zeer goed lusiteren, maar luisteren kunnen ze zeker. Gewoon goed opletten en goed trainen, dan wordt het al veel minder.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:57

BrankaZ schreef:
singasong schreef:

Met jouw laatste uitspraak ben ik het volledig eens, maar niet met de eerste. Want een rashond is met een bepaald doel gefokt en daarvoor zijn bepaalde karaktertrekken dus nodig. Individueel zijn er inderdaad verschillen, maar in grote lijnen zijn bepaalde trekken voorspelbaar.

Tuurlijk, ben ik ook met je eens! Maar daarom ligt het nog wel aan de baas of ze goed worden opgevoed en dan ook kunnen luisteren. Het is aan de toekomstige baas zelf om te bepalen welke hond bij hem past. Je moet voor jezelf nagaan of je een bepaald ras bij je vind passen. Een ieder kan voor zich aangeven wat ze een 'aantrekkelijke' hond vinden maar dat wil dan nog niet zeggen dat dit voor een ander ook geldt!
Dus, voor diegene die het topic is gestart; ga je eerst eens verdiepen in de rassen en hun karakters en ga dan overwegen welke hond bij je zou kunnen passen!