Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxSultanxX schreef:@xx_Horsiex: dat is mischien dan met jou beagle
de beagles die ik ken zijn honden die je niet los kan hebben...
tita schreef:ik twijfel tussen een cavlier king charles en shi tzu
tita schreef:ja ik vind de beide hondjes geweldig maar ik mag ze meenemen naar mijn werk en daarvandaan gaan we naar de paarden.
Maar de Cavalier en de Shi tzu zijn geen echte paarden-honden.
Maar een Russel vind ik echt niet leuk
xx_Horsiex schreef:Als jij ze moeilijke honden vindt kun je ze blijkbaar niet aan dan. Want wij hebben er een, en ik ken er nog meerdere, die zijn niet alleen slim, luisteren goed en kunnen ook loslopen. Het is klinkklare onzin dat ze niet kunnen luisteren, want dan ligt het gewoon aan de baas. Je moet gewoon een beetje opletten, maar dat is bij ieder ras. Misschien iets moeilijker te trainen, maar zeker niet heel moeilijk. Want dan ligt het gewoon aan /jou/.
tita schreef:maar is ie wel geschikt om op stal te laten hobbelen
tita schreef:maar is ie wel geschikt om op stal te laten hobbelen
Branka schreef:Jaren ervaring met honden, maar toen wij een Beagle te logeren kregen hebben we haar de eerste tijd niet los laten lopen. Een schat van een beest, maar gezien het doel waarvoor het ras is gefokt is zomaar loslaten niet handig. Toen we doorhadden dat ze bij onze eigen honden bleef konden we haar met een gerust hart los laten lopen.
Beagles zijn inderdaad slim, maar het is ook een ras dat is gefokt om hun neus te volgen en als ze een spoor in hun neus hebben willen ze dat volgen.
singasong schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauwekul dat er hier wordt gezegd dat bepaalde rassen minder goed luisteren dan andere! Het ligt helemaal aan het karakter van de hond en niet aan het ras. Je hebt tussen ieder ras 'verkeerde' honden zitten om wat voor reden dan ook. Maar met een goede opvoeding heeft iedere hond van elk ras net zo veel kans om een gehoorzame hond te worden! Vaak ligt de oorzaak toch echt wel bij het baasje!
BrankaZ schreef:singasong schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauwekul dat er hier wordt gezegd dat bepaalde rassen minder goed luisteren dan andere! Het ligt helemaal aan het karakter van de hond en niet aan het ras. Je hebt tussen ieder ras 'verkeerde' honden zitten om wat voor reden dan ook. Maar met een goede opvoeding heeft iedere hond van elk ras net zo veel kans om een gehoorzame hond te worden! Vaak ligt de oorzaak toch echt wel bij het baasje!
Met jouw laatste uitspraak ben ik het volledig eens, maar niet met de eerste. Want een rashond is met een bepaald doel gefokt en daarvoor zijn bepaalde karaktertrekken dus nodig. Individueel zijn er inderdaad verschillen, maar in grote lijnen zijn bepaalde trekken voorspelbaar.