[foto] gurbe onze papegaai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjeus

Re: [foto] gurbe onze papegaai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:31

Wat een leuke papagaai!!!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:47

nee, nog steeds de nieuwe kooi niet, heb al even opgebeld.
dus hij moet nog even wachten, maar hij komt er iedere dag gemiddeld 3 uren eruit ongeveer dus.

verder bedankt voor de complimentjes, zal ze aan gurbe doorgeven.

hij kan inmiddels een boer nadoen Bloos

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:19

Jammer van de kooi Ja
21 uur in zo'n klein kooitje vind ik toch best lang Bloos
Pas vanaf nu maar op wat je allemaal in zijn buurt zegt/doet, hij blijkt nl een goede imitator Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan het me niet meer helemaal goed herinneren, maar volgens mij heeft Rocco er veel langer over gedaan om te gaan imiteren.
Toen ze de telefoon na ging doen, dacht ik eerst dat ze een hese haan van de buren na deed, maar na een weekje werd het toch écht het geluid van de telefoon Haha!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:25

ja, maar dit was ook de pienterste van het stel.
em het is idd wel lang maar hij komt er zeg maar om het half uur even uit.
het is momenteel even zo, straks met de nieuwe kooi veranderd dat.
ik heb echt wel het beste met hem voor.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:26

Dat geloof ik ook zeker, dat blijkt wel uit je posts Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 22:09

gelukkig maar,
mijn dieren gaan me echt voor.
en mijn moeder word langzaam aan ook verliefd op gurbe.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:54

Hoe kan het ook anders, het is een leukerd Knipoog
Mijn moeder vind Rocco ook leuk, maar is niet zo gecharmeerd van haar snavel en blijft daarom op gepaste afstand Haha!
Neemt niet weg dat Rocco uit de weekjes dat mijn moeder bij mij in huis is geweest niet een paar dingen van haar over heeft genomen, de charmeur Bloos

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 02:12

marfiek schreef:
die van mij is nog nooit verder mee naar buiten geweest dus ook niet gewed aan de temperaturen van afrika... dus zou 't daar ect niet op wagen.
Ik vind het er niet zielig uit zien maar ik denk dat bij mij niet eens de mogelijkeheid zou zijn (al ozu ik 't al doen) veelste gevaarlijk bij die paarden lopen 2 honden + een kat die niet veel van hem heel zullen laten Tong uitsteken nee die van ons blijft veilig binnen..

Heel erg jammer!! Een papegaai heeft altijd een dikke donsjas aan (jahaa dons, waar wij dekbedden van maken, lekker warm!) en kan prima naar buiten! Behalve dat het voor een dier nodig is om uv-straling op te vangen is het ook heel belangrijk dat een gaai zijn luchtzakken kan laten doorwaaien! Veel te veel stof en droge lucht in de huiskamer is absoluut niet gezond voor een vogel!
Jou papegaai vertoont echt gestoord gedrag! Dit is echt goed op te lossen waardoor het vor jullie en voor de gaai veel fijner is om samen te leven! Een verandering ook al is hij al op een bepaalde leeftijd is écht niet slecht voor hem! Je ziet ze gewoon zoo opknappen!

Ik snap dat het veilig is om te blijven omgaan en houden van je papegaai zoals je nu doet, maar geloof me het kan zoo veel beter!! (Bij mij heeft het ook even tijd gekost voor ik over de brug was, maar ze zijn verschrikkelijk opgeknapt!) Hoop dat je je niet aangevallen voelt, maar ook dat je wil zien hoe je ook een papegaai kan houden!

Doen jullie je gaaien ook regelmatig douchen? De mijne gaan eigenlijk elke dag onder de douche, super lekker! En wat geven jullie je gaai te eten? HBF? Heel toevallig?? Ik heb trouwens twee valkparkieten (foto's staan in het eerder door Luxje aangegeven topic!)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 06:16

Wat is HBF?
Mijn gaai staat sinds vorige week op pellets, dat gaat heel goed.
En Rocco gaat inderdaad ook mee onder de douche, al vindt ze dat nog niet écht een feestje Bloos
Maar ja, de plantenspuit vond ze in het begin ook helemaal niks en dat vindt ze nu helemaal geweldig, dus ik ga ervanuit dat douchen ook gaat wennen Haha!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 11:33

ik heb compleet voer van beaphar geloof ik.
en die van mij gaat 2 keer per week samen met mijn onder de douche.

wat is hbf idd?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:38

Harrisons Bird Food, veel aangeraden door de da. Biologisch. Echt super voer! De mijne zijn er enorm door verbeterd ipv zaad. Jammer genoeg is zaad niet zo goed voor de vogels door de tussenkomst van de mens. Het wordt flink bespoten met giftige middelen die in Nederland allang verboden zijn (DDT, etc). Zie site: http://www.harrisonsbirdfoods.nl

Ik heb trouwens nog niets over Gurbe gezegd.. Vind het een leuke vogel! Ben beniuwd wat hij allemaal gaat leren en doen!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:25

annepanne schreef:

Ik heb trouwens nog niets over Gurbe gezegd.. Vind het een leuke vogel! Ben beniuwd wat hij allemaal gaat leren en doen!

haha geeft niks, thnx Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:26

Ik voer ook sinds ruim een weeh Harrisons Ja
En geloof het of niet, lichamelijk is ze al een stuk opgeknapt.
Als ze normaal op haar kooi even haar vleugels flink gebruikte (droogvliegen zeg maar, wel fladderen niet vliegen) dan was ze al buiten adem, gisteren zat ik met haar te spelen, beetje uitdagen en toen zat ze ook vreselijk te fladderen, ik kon het haast niet geloven, maar ik heb haar echt niet horen hijgen, helemaal top Haha!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:13

even offtopic, Luxje, wat een onderschrift Haha! Haha!

ontoppic,
Ik heb gurbe inmiddels in levende lijfe gezien, en ik ben geen vogelliefheber, maar hij heeft mn hart gestolen, wat een inteligentie.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:31

Klopt als een bus, toch? Haha!

En ik kan me voorstellen dat het zo'n inteligent beestje geen moeite kost om iedereen om zijn vinger te winden Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:25

ga ik even navragen bij mijn da of ze dat ook hebben.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:41

Schrik dan vooral niet van de prijs Bloos

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 00:59

hoe moet ik dan schrikken Scheve mond ??
heel erg?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:10

Ha ha valt wel mee, verschilt soms per da wat je ervoor betaald. Denk dat 12 euro voor een pound gemiddeld is. En ja dat is duurder dan zaad, maar je vogels voelen zich beter, zijn veel gezonder (geloof me je ziet het zoo snel!) en je geeft er minder van en je gooit er minder van weg. Dus uiteindelijk is het elke cent dubbel en dwars waard! Geef je nu ook high potency Luxje?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:16

Wat ziet die papegaai er leuk uit! Haha!
Ik heb een Lutino valkparkiet die niet zo modern is. Bloos Heb hem van iemand overgenomen en hij was super schuw. Ondertussen kan hij al vele geluidjes na doen (magnetron, Prrrrrrr, gefluit, etc.) Maar hij blijft helaas wel een beetje schuw. Ach, ik vind het niet erg. Hij vermaakt zich wel op zn hokje. Clown
Hij is ook niet gekortwiekt, hij vliegt veel te graag en ik neem het hem dat ook niet meer af. Maar hij is wel een keer tegen zo'n vliegenvangding gevlogen (zo'n heel kleverig ding) Vreselijk zielig vond ik dat. Ik hoop dat jullie nu geen rare dinge van me gaan denken, want hij heeft het echt wel goed bij mij. Lachen
Helaas moet ik binnenkort uit huis naar een internaat, hij blijft dan gewoon bij mn moeder thuis maar ik ga hem zeker wel missen! Verdrietig Als ik op mezelf ga wonen over een paar jaar en hij leeft nog gaat hij zeker wel mee. Lachen Lovers

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 14:11

jij hebt hem niet van begin af aan gehad, dan is het veel moeilijker om ze een beetje handtam te krijgen.
en je laat hem af en toe vliegen, is toch prima?

valt me nog mee van die prijs, ga eens bij mijn da langs te informeren Knipoog

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:08

Ik voer inderdaad de high potency Ja
Geef jij er ook nog andere dingen bij naast (behalve groente en fruit dan natuurlijk)?
Ik heb geloof ik 42 euro voor deze zak betaald
Binnen een dag was hij helemaal over en nu, ruim een week later, kan ik al zo goed het verschil zien Haha!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:08

Ja ze krijgen van mij (als extra dan he!) ongebrande en ongezouten macademianoot (kaasboer), heel gezond en ze vinden het super lekker!! Ik ook trouwens.. Verder krijgen ze weleens biologische zaadjes, wat zonnebloempitten en haver, tarwe, etc van de natuurwinkel. Vinden ze heel lekker!

Heb sinds kort ook een uv lamp op de kooi, om de dag te verlengen (als ik moet werken is het tot 18.15u donker en dan weer licht, dus das niet handig!) Bovendien is uv heel goed voor ze als ze niet elke dag naar buiten kunnen (doe ik wel zo veel mogelijk hoor, maarja ik kan ze moeilijk 's avonds ineens naar buiten gooien!) Die lamp was wel duur overigens!! Te zien bij bv www.papegaaienkooinederland.nl (heeft ook onwijs leuke, niet giftige speeltjes!)

Als je je vogel overzet op HBF neem je als eerste de high potency om de afvalstoffen van het zaad uit het lichaam te krijgen en ook wat extra s te geven vanwege het vaak vermageren op zaaddieet. (voor _Mellow_!)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:33

Aangezien ik een paar keer per dag met mijn hond uit moet, komt Rocco wel dagelijks buiten.
Ik heb dus geen dure uv lamp nodig Bloos

Ik ga voor Rocco een speelboom maken (spullen heb ik al binnen) dus ik zal die site eens afstruinen voor leuke speeltjes Ja

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:32

Oe wat heb je besteld voor je speelboom? Ben wel nieuwsgierig!!

Ja das handig, tegelijk met je hond uitlaten! Ik heb geen hond..