Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Olifant schreef:Ik had hem ook een schop gegeven ,
als mijn honden me beten
Kokopelli schreef:kijk eens op www.tinley.nl of op http://www.gedragscentrum-samenspel.nl hier zitten hele goeie gedragsdeskundige je kan er om te beginnen een tel of mailtje aan wagen. Ik zou zeker hulp zoeken en dat heb je heel verstandig ook al aangegeven dat je dat wil. Ze gaan met de tijd mee en blijven onderzoeken "waarom" honden bepaald gedrag vertonen
Ik studeer op de Silverlinde in Breda en heb les van Nicky Gootjes die daar ook aangesloten is. Zij heeft er echt goeie kijk op (auteur karakterhonden karakterbazen oa)
succes
gr van een rottweiler eigenaar waar ik ook 2 jaar dit soort dingen mee heb gehad en nu 10 jaar later ........wereld hond voor MIJ! ( blijven éénmans honden en dat zal zeker voor die van jou gelden een ridgeback heeft dat al erg een een rottweiler idem)
Billy schreef:Ik heb het idee dat er stafford in zit, maar als jij zeker weet dat het deze kruising is.....
Zowel Labradors, Rottweilers als Ridgebacks hebben geen blessen, en qua kop zie ik er ook wel een stafford in eerlijk gezegd.
Marloez schreef:Jeetje Roos, dat had ik dus echt nooit van hem verwacht!
Die keren dat ik hem zag was die altijd heel vriendlijk en vrolijk enzo!
Nou, hopen maar dat het goed met hem komt!
Bandos schreef:Nou ik bewonder je dierenliefde echt hoor!!Ondanks deze zware situatie probeer je toch enorm je best te doen.Woonde ik toch maar dichter bij je.En inderdaad je hebt groot gelijk dat je hem eens goed na laat kijken,want er kan natuurlijk ook een lichamelijke oorzaak van dit gedrag zijn.Ga zo door,en blijf je zelfvertrouwen houden.Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden,want we leven echt met jullie mee.Komplimenten voor zulke dierenliefde meid.Groetjes..
xxmichellexx schreef:Als mijn hond mij aanvalt krijgt hij ook zeker een tik, krijgt hij niets van.
Wie niet luisteren wil moet maar even voelen...
Rosanne_ schreef:xxmichellexx schreef:Als mijn hond mij aanvalt krijgt hij ook zeker een tik, krijgt hij niets van.
Wie niet luisteren wil moet maar even voelen...
Sorry ?! Dat is dus niet normaal, daar leren ze niks van :S
Ik heb een hond, en als ik te veel aan hm zit, ook bijt.
Hij is toen hij 1jr. was hierna toe gekomen met allemaal problemen, hij moest afgemaakt worden.
We wouden het proberen, en dit zou hij ook doen (bijten) als we hm bij z'n bek had gepakt.
Ik heb alleen het berichtje van de TS gelezen, maar was het ander manshond? die in jullie huis was?
Citaat:Sorry ?! Dat is dus niet normaal, daar leren ze niks van :S
Hij is toen hij 1jr. was hierna toe gekomen met allemaal problemen, hij moest afgemaakt worden.
We wouden het proberen, en dit zou hij ook doen (bijten) als we hm bij z'n bek had gepakt.
Ik heb alleen het berichtje van de TS gelezen, maar was het ander manshond? die in jullie huis was?
Citaat:Nou sorry hoor maar een hond die mij in m'n donder bijt die krijgt van mij zo'n trap onder z'n hol dat hij z'n balletjes achter in z'n keel voelt. Daar leren ze om de donder wel wat van. namelijk dat als ze bijten ze een hengst terug krijgen. dus een beetje slimme hond laat het de volgende keer wel uit z'n hoofd om ook maar aan bijten te denken. ook al heb jij een probleemhond, hij mag niet bijten. waar je hem ook beetpakt. dat jij hem niet over z'n bek mag pakken is puur dominatie.
HardcoreLady schreef:Citaat:Sorry ?! Dat is dus niet normaal, daar leren ze niks van :S
Ik heb alleen het berichtje van de TS gelezen, maar was het ander manshond? die in jullie huis was?Citaat:Nou sorry hoor maar een hond die mij in m'n donder bijt die krijgt van mij zo'n trap onder z'n hol dat hij z'n balletjes achter in z'n keel voelt. Daar leren ze om de donder wel wat van. namelijk dat als ze bijten ze een hengst terug krijgen. dus een beetje slimme hond laat het de volgende keer wel uit z'n hoofd om ook maar aan bijten te denken. ook al heb jij een probleemhond, hij mag niet bijten. waar je hem ook beetpakt. dat jij hem niet over z'n bek mag pakken is puur dominatie.
Of je ontwikkeld angst beiten!!
Mensen denken wel erg makkelijk dat alles te verhelpen is met een goede mep of schop! Bah!![]()
Sorry, maar ik heb in het wild nog NOOIT een hond een hond zien slaan. Jij wel? Wij kunnen het gedrag van honden niet na doen. Hun corrigeren op een hele andere manier dan dat wij doen! En mep of schop van een mens zal heel anders aan voelen dan een corrigerende beet van een soorgtgenoot!
Aan de ts; Veel sterkte met je hond! Ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt.
roylinde schreef:@Tieme;
dan moet je eerst even de text lezen ik heb daar al geregeld op gereageerd waarom ik deze hond geen mep of schop onder zijn kont geef.
En als je denkt dat dat verstandig is mag jij het komen doen( niet dus...)
Bandos schreef:Ik ben ook niet tegen een flink pak op zijn/haar duvel geven,als het maar op het juiste moment gegeven wordt!!En ze begrijpen het donders goed hoor.Wij kunnen moeilijk honds straffen,want dan moeten we ze eerst op hun rug krijgen om te onderwerpen en dan flink gaan bijten!!Ik zie mezelf dit echt niet doen hoor.En heb je weleens gezien hoe honden elkaar straffen of op hun plaats zetten??Ze kennen pas genade als de lagere in rangorde zich totaal overgeeft,soms tot plassen toe.De mens moet altijd de alfa hond zijn,hoe je het ook went of keert.Groetjes.
Tieme schreef:roylinde schreef:@Tieme;
dan moet je eerst even de text lezen ik heb daar al geregeld op gereageerd waarom ik deze hond geen mep of schop onder zijn kont geef.
En als je denkt dat dat verstandig is mag jij het komen doen( niet dus...)
Denk dat jij even moet lezen want ik reageerde op rosanne en niet op jou. en als jij denkt dat een schop onder z'n donder niet verstandig is, dan is dat jou keus. je moet echt niet denken dat ik m'n honden dagelijks alle hoeken van de kamer laat zien hoor. echt niet. de honden die bij ons dit gedrag vertoonde die hebben meteen een schop voor de donder gekregen en ze hebben het nooooit meer gedaan. En dat was trouwens nog geeneens echt bijten maar happen in iemands richting. als ze echt bijten dan maakt dat het probleem nog een stukje erger. maar ik heb op de hondencursussen als bij m'n werk in het dierenpension (en op de opleiding) geleerd dat je dit gedrag direct moet afstraffen. zodra je dit niet doet dan weet hij dat hij je de baas is en dan ben je volgende keer echt de banketstaaf. en ik vindt op dat moment nog even erger voor de hond dan voor het baasje.
hoop dus ook voor de hond dat je goede hulp gaat zoeken en dat ze je ook leren hoe je de signalen die je hond van te voren heeft gegeven leert kennen.
Bandos schreef:Ik ben ook niet tegen een flink pak op zijn/haar duvel geven,als het maar op het juiste moment gegeven wordt!!En ze begrijpen het donders goed hoor.Wij kunnen moeilijk honds straffen,want dan moeten we ze eerst op hun rug krijgen om te onderwerpen en dan flink gaan bijten!!Ik zie mezelf dit echt niet doen hoor.En heb je weleens gezien hoe honden elkaar straffen of op hun plaats zetten??Ze kennen pas genade als de lagere in rangorde zich totaal overgeeft,soms tot plassen toe.De mens moet altijd de alfa hond zijn,hoe je het ook went of keert.Groetjes.
HardcoreLady schreef:En dit leer je hem niet door hem maar gewoon een mep te geven!
Ga je eens verdiepen in de wereld van de hond! Dan zul je merken dat dit op een hele andere manier gebeurt. Een hond snapt een mep of schop gewoon niet!
Bandos schreef:Helemaal mee eens Tieme,ik denk dat sommige mensen niet dit hele topic hebben gevolgd.En ik heb echt even moeten lachen om je uitspraak over het goede gesprek met de hond aangaan.Dat is een hele goeie,die houden we erin!!Groetjes..
Bandos schreef:Hahaha HardcoreLady...ik mij in honden verdiepen??Laat ik dat nu al zo'n dikke 25 jaar al doen!!!Zowel praktisch als theoretisch!!Ik weet heel goed waar ik over praat,maar mensen die ook veel over honden en hun gedrag weten herkennen dit wel.Het is jouw goed recht om het niet met mij eens te zijn,en doe jij het op jouw manier.Prima toch!!
Bandos schreef:Wij kunnen moeilijk honds straffen,want dan moeten we ze eerst op hun rug krijgen om te onderwerpen en dan flink gaan bijten!!
Oprtalj schreef:dan valt er voor jouw echt nog heel wat te leren over hondengedrag. 25 jaar ervaring zegt niets als je al 25 jaar zit vastgeroest in inmiddels allang achterhaalde ideeën over hondengedrag.
Billy schreef:Sinds die ideeén zogenaamd achterhaald zijn, en mensen onzin zoals clickertraining en alleen positief gedrag belonen zijn gaan promoten is het anders droevig gesteld met het luisteren van de honden in Nederland. Laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, maar mijn honden luisteren tenminste, en zonder dat ik ze aftuig oid. Het zijn gewoon vrolijke, blije honden, die weten waar ze aan toe zijn.