Mijn Jack Russel word weer vader.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Mijn Jack Russel word weer vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:27

Billy schreef:
Piesen in huis is een kwestie van dominantie. Je hebt je hond dus niet onder appel.
Dan kun je idd 2 dingen doen, onder appel zetten, of ballen eraf als makkelijke uitweg.
Voordeel van ballen eraf is iig dat er niet meer bastaardjes op de wereld gezet gaan worden.
Verstandige beslissing dus Knipoog

En dan nog is castratie echt geen garantie dat het plassen in huis over is.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:38

Ik zeg alleen,,voor je weer een nest JR op de wereld zet,ga eens een avond op de sites van de asiels kijken ,Hoeveel en Watvoor jackies er in de asiels zitten.
Want dan schieten je de tranen in je ogen.Echt er zijn er zoveel ,die graag een eigen mandje willen.

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 00:13

Diablo schreef:
Billy schreef:
Piesen in huis is een kwestie van dominantie. Je hebt je hond dus niet onder appel.
Dan kun je idd 2 dingen doen, onder appel zetten, of ballen eraf als makkelijke uitweg.
Voordeel van ballen eraf is iig dat er niet meer bastaardjes op de wereld gezet gaan worden.
Verstandige beslissing dus Knipoog

Ik heb mijn vorige jack laten helpen en toen was het weg. Een vriendin heeft een Rottweiler die deed het en ze heeft hem laten helpen en het is over. Dus ben 100% zeker dat het over gaat. Daar hoor je nog wel van. Als mijn Jack geholpen is laat ik het wel weten.

CLoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:22

leuk dat je jacky papa word!
veel plezier met je nieuwe puppy straks.
groetjes

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:37

Ik vind het helemaal geweldig dat je een nestje krijgt van je reu!
Al dat papierengezeur schiet je niets mee op en zegt ook niets!
Alle mensen hier op bokt hebben ook vast paarden met papieren en hebben zelf ook een papier! Knipoog
Ik snap het heus van de dieren in een asiel, vind ik ook heel erg,
maar ligt uiteindelijk bij de mensen die hun diertjes daar naartoe brengen!
Al hoop ik wel dat deze dieren goed terecht komen! Haha!

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 00:52

Ik heb al voor 6 puppen een baasje dus dat gaat al een heel eind lukken. Ik ga er heel veel van genieten en kijk er naar uit.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:04

beetje schijnheilig gedoe hier....hebben jullie allemaal paarden die allemaal zeer verantwoord gefokt zijn op een gerenomeerde stal of een pony of paard die wat minder duur was en bij mensen vandaan komt die voor hun plezier een keer een veulentje gefokt hebben??
doe toch normaal man!!
meid,ik wens je heel veel plezier met jullie pupjes en ik weet zeker dat ze goed terecht komen!

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:36

Ik heb geen eigen paard Clown (sorry even bijdehand)

Oke het is ieder vrije keuze om het te doen of laten op een eigen manier. Mijn enige opmerking was dan ook dat de mensen die nu een puppy nemen ook een Jack russel uit het asiel hadden kunnen nemen. En omdat deze Jack geen boom heeft heeft hij ook geen "meerwaarde" om de jack russels uit een asiel te "overtreffen".

Daarnaast vind ik niet dat je paarden met honden kan vergelijken. Het paardenwereldje vindt ik "anders".

Maar ik denk niet dat ik je nog kan overtuigen, daarom: geniet van het nestje Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:40

@Globetje, mag ik vragen waarom je dat anders vind dan? Paarden en honden, voor mij is dat hetzelfde namelijk.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:02

Dat mag je vragen. Doe ik even via PB ivm offtopic Clown

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:03

essieintown schreef:
beetje schijnheilig gedoe hier....hebben jullie allemaal paarden die allemaal zeer verantwoord gefokt zijn op een gerenomeerde stal of een pony of paard die wat minder duur was en bij mensen vandaan komt die voor hun plezier een keer een veulentje gefokt hebben??
doe toch normaal man!!
meid,ik wens je heel veel plezier met jullie pupjes en ik weet zeker dat ze goed terecht komen!

ik heb geen paard, ben geen man en ik deed normaal.

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:04

Ik hoop voor je dat het een leuk nestje word! Het zou leuk zijn als je er als het zo ver is ook foto's van plaats!!!
Even off-topic ik weet dat dit een forum is waar iedereen zijn of haar mening mag uiten maar ik word zo moe van de mensen die door blijven zueren of wel of niet verandwoord fokken... Mensen die voor het plezier een dier fokken en dan niet raszuiver fokken hebben hier plezier aan en de mensen die zo'n dier kopen houden net zoveel van het dier als een niet ras zuiver dier!!!
Een zekere Adolf H heeft ook geprobeert de wereld raszuiver te maken! En toen kwam de hele wereld er tegen in opstand!!! EN VOLKOMEN TE RECHT!!!! Sorry dit is mijn mening over dit onderwerp

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:12

Es79 schreef:
@Globetje, mag ik vragen waarom je dat anders vind dan? Paarden en honden, voor mij is dat hetzelfde namelijk.

een paard krijgt 1 veulen, draagtijd vele maanden langer, aanschaf waar veel beter over nagedacht word. als er dan iets aan dat paard mankeert, dan is dat oliebol natuurlijk, maar dan word er niet verder mee gefokt bv. daarbij, worden de meeste paarden wel klinisch gekeurd voordat ermee gefokt word, althans zo zou dat gewoon moeten.

een hond, en dan bv een jack russell (in dit geval een jack hussel) krijgt gemiddeld 4 tot 6 pups. deze hond is niet onderzocht op erfelijke afwijkingen ( lensluxatie, pra, cataract, patella luxatie) er kan bv in het nest een hondje ( of meerdere) zitten die daar lijders van zijn, maar ook hondjes die drager zijn ( doordat 1 (of beide) van de ouderdieren wel erfelijk belast was) net zoals de TS , wil misschien pupkoper later ook weer fokken, maar goed, er zijn geen onderzoeken bekend, er is geen papier wat je uit kunt pluizen ( dus ook inteelt kun je niet uitzoeken) en hoppa, weer een nest wat belast is met erfelijke ziektes, en zo gaat het dan door.

fokken is geen kinderspel, dat doe je alleen als je het goed wilt doen, en dat houd niet alleen houden van je hondje in, of genoeg pupkopers hebben, dat houd in dat ouder dieren, lijnen waarmee je fokt, gezond zijn en iets positiefs bijdragen aan het honden bestand, want zelfs dan kun je er al genoeg ellende mee krijgen, en verantwoorde fokkers trekken daar lering en consequenties uit.

en kijk nou voor de gein eens op dierenasiels.com, en kijk zelf eens hoeveel jack achtige hondjes daar zitten, allemaal gefokt door mensen zoals de TS, omdat het zo leuk is..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:14

vandemariene schreef:
Ik hoop voor je dat het een leuk nestje word! Het zou leuk zijn als je er als het zo ver is ook foto's van plaats!!!
Even off-topic ik weet dat dit een forum is waar iedereen zijn of haar mening mag uiten maar ik word zo moe van de mensen die door blijven zueren of wel of niet verandwoord fokken... Mensen die voor het plezier een dier fokken en dan niet raszuiver fokken hebben hier plezier aan en de mensen die zo'n dier kopen houden net zoveel van het dier als een niet ras zuiver dier!!!
Een zekere Adolf H heeft ook geprobeert de wereld raszuiver te maken! En toen kwam de hele wereld er tegen in opstand!!! EN VOLKOMEN TE RECHT!!!! Sorry dit is mijn mening over dit onderwerp

ik denk dat jij veel en veel tever gaat om Adolf H hier bij te halen als vergelijking voor mensen die voor raszuiver fokken van honden zijn. ik walg daar gewoon van eerlijk gezegd..

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:28

En dan had ik het daar niet eens over gehad Vork (ik ben het wel eens met baroen tegen Es79 had ik het vooral over de verschillende "wereldjes" en niet over de verschillen van fokken via pb )

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:28

Ik ga daar misschien ver mee ja. Maar maak ik ook gelijk excuus voor! Omdat dit mijn mening is! Ik heb ook helemaal niks tegen mensen die wel raszuiver willen fokken! Alleen maar respekt om een hond of welk ander dier zoveel mogelijk volgens de ras standaard te fokken! Maar ik vind het totaal niet belangerijk of iets raszuiver gefokt is! En denk met mij nog veel mensen! Maar nogmaals sorry voor de opmerking!!! Maar ik zal hier niet meer over reageren om het topic niet verder te vervuilen met off-topic gepraat

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 05:38

Waarom fokken mensen zomaar met JR's? Omdat mensen pupjes willen. Meestal is de aanschaf van zo'n JR pupje een impulsaankoop, omdat ie zo schattig is. Maanden later blijkt de Jack Russell Terrier verandert te zijn in een Jack Russell Terrorist, en wordt het diertje afgedankt en naar het asiel gebracht.

Is dit dierenliefde?

WALGELIJK!!!!!!!!!!!

De asiels zitten overvol met Jacks....allemaal omdat "het zo leuk is, een nestje.."

Mensen....als je om dieren geeft, denk dan eens aan al die hondjes die in het asiel zitten omdat er gewoon TE veel mee gefokt wordt.

De stamboek discussie wil ik me niet in mengen, het gaat mij om de enorme aantallen Jacks die er al zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 09:06

Sommige hebben ook echt overál wat op te zeuren he?
Laat haar, als zij gewoon een leuke pup wilt!
Ik wil ook geen hond van Marktplaats hoor, misschien wel, maar het liefst een jonge pup.
Die voed je helemaal naar 'jou' op. Dus jij weet wat hij wel en niet mag, wat hij altijd doet enzo!
Veel plezier, wel pupptfoto's laten zien he!!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 09:51

Het heeft niet eens met raszuiver te maken deze discussie maar met verantwoord fokken.
1. Deze hond is niet goed gebouwd, 2 hij heeft meerdere nesten gedekt dus in de toekomst kan het zijn dat broers en zussen met elkaar gepaard worden....3. er is niks bekend kwa gezondheid kwa hond en zijn voorouders....
Dat dat allemaal voordelen zijn van een raszuivere hond oke....

En waarom moet je altijd alles leuk vinden? Komen er straks pupfoto's roept iedereen aaaaaaaaaaaah wat lief, maar wie zegt dat niet over welk jong dier dan ook?

Bovendien zijn de Jack Liefhebbers nu eenmaal errug begaan met hun ras, zegt ook wel wat!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:09

Joscaa schreef:
Ik wil ook geen hond van Marktplaats hoor, misschien wel, maar het liefst een jonge pup.
Die voed je helemaal naar 'jou' op. Dus jij weet wat hij wel en niet mag, wat hij altijd doet enzo!

Ik heb twee Jacks, beide zijn herplaatsers, dus die kreeg ik op latere leeftijd, en beide zijn SUPERhondjes! Terwijl beide hun problemen hebben gehad en soms nog hebben.

Dierenliefde is dat je aan het dier denkt, en niet aan jezelf.

Dus dat als er al zoveel hondjes in het asiel zitten, je als dierenvriend daar iets aan probeert te doen.

Pup zijn ze maar een paar weken, daarna zijn ze groot.

@Biepmiep: Met je eens.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:47

pablopicasso schreef:
Diablo schreef:

Ik heb mijn vorige jack laten helpen en toen was het weg. Een vriendin heeft een Rottweiler die deed het en ze heeft hem laten helpen en het is over. Dus ben 100% zeker dat het over gaat. Daar hoor je nog wel van. Als mijn Jack geholpen is laat ik het wel weten.

En het reutje van een vriendin van me is gecastreerd en die doet het nog steeds. Dus zo zeker zou ik er niet van zijn als ik jou was....

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 11:55

Ik laat het wel weten.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:22

Mindfields schreef:
Joscaa schreef:

Ik heb twee Jacks, beide zijn herplaatsers, dus die kreeg ik op latere leeftijd, en beide zijn SUPERhondjes! Terwijl beide hun problemen hebben gehad en soms nog hebben.

Dierenliefde is dat je aan het dier denkt, en niet aan jezelf.

Dus dat als er al zoveel hondjes in het asiel zitten, je als dierenvriend daar iets aan probeert te doen.

Pup zijn ze maar een paar weken, daarna zijn ze groot.

@Biepmiep: Met je eens.

Ben ik helemaal met je eens!
Heb ook een herplaatser, is na 1 vervelende eigenschap, een geweldige hond Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:26

Met een herplaatser is op zich niks mis. Het probleem is dat er zoveel mensen ondoordacht fokken, goedkoop hondjes verkopen en zo voor een hoop nieuwe potentiele herplaatsers zorgen.
Pepper, in mijn profiel, is zo'n impulsaankoop. Ook een Jack zonder stamboom. Ze heeft wat kromme pootjes en een veel te lange rug, maar gelukkig is ze verder gezond. Heel veel Jacks zonder stamboom hebben last van patella luxatie etc (het bekende Jack huppeltje).
Dat is een van de redenen om niet zomaar te fokken met elke hond.
Pepper is dan ook gesteriliseerd, en ik heb er een Jackie met stamboom bijgekocht omdat ik het een geweldig ras vind, en er graag mee verder wil.
Maar nooit met een Jack zonder stamboom, dat is een ras verzieken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:59

pablopicasso schreef:

Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en daar is gebleken dat catreren geen garantie geeft voor verandering van gedrag.

Dat jij nu toevallig 2 honden kent waar het wel bij heeft geholpen is leuk en zeker prettig voor jou en vriendin, maar geen bewijs dat het altijd helpt.