Als pup is ze wel gebeten en verder heeft ze niet zo heel veel contact met andere honden gehad
Ik denk dat ze wel heel anders was geweest wanneer we naar allerlei cursussen waren gegaan
Dan had ze veel meer contact met andere honden gehad
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
(angstbijter)
polly2 schreef:Wij hebben nu een jonge Leonberger van 10 maanden, als nieuwe hond, toen de kruising Rottweiler was doodgegaan. Ons is ook gevraagd of we ons bewust waren van wat we in huis haalden. En dat vind ik alleen maar goed. Wij waren ons er terdege van bewust...en daarom valt het ook niet tegen. Integendeel, ze is precies wat we hadden verwacht. En ze is veel minder "sloperig" dan ons is voorspeld. Maar van de negen pups uit haar nest, zijn twee toch weer terug gegeven aan de fokker en hebben inmiddels een nieuw plekje. Ondanks de gesprekken die de fokker heeft gevoerd en de vragen die aan alle puppie kopers zijn gesteld, konden twee gezinnen toch niet uit de voeten met zo'n grote hond en liep de hond totaal over hen heen....
toen hebben we haar moeten laten gaan aan ouderdoms klachten, maar ik kende mensen kochten ook een border, nog geen 2 maanden later was het dier weg

gabyfedde schreef:polly2 schreef:Wij hebben nu een jonge Leonberger van 10 maanden, als nieuwe hond, toen de kruising Rottweiler was doodgegaan. Ons is ook gevraagd of we ons bewust waren van wat we in huis haalden. En dat vind ik alleen maar goed. Wij waren ons er terdege van bewust...en daarom valt het ook niet tegen. Integendeel, ze is precies wat we hadden verwacht. En ze is veel minder "sloperig" dan ons is voorspeld. Maar van de negen pups uit haar nest, zijn twee toch weer terug gegeven aan de fokker en hebben inmiddels een nieuw plekje. Ondanks de gesprekken die de fokker heeft gevoerd en de vragen die aan alle puppie kopers zijn gesteld, konden twee gezinnen toch niet uit de voeten met zo'n grote hond en liep de hond totaal over hen heen....
Jeetje, dat had ik niet verwacht.
Wij hebben jarenlang Leonbergers gehad en ook 2 nesten gefokt.
De meesten leven nu niet meer, maar op 1 na zijn ze allemaal bij de eerste eigenaar gebleven.
Hij heeft begonnen met zijn mechelaar in de ghp(of ipo
)zonder enige ervaring! maar hij heeft blijven doorzetten omdat de "grote mensen" zeiden dat hij het niet kon, En zie wat hij niet allemaal bereikt heeft! Mijn hond is in de IPO wereld toch best bekend en daar ben ik wel trots op. Het is een schat van een hond en hij is nu met pensioen een welverdiend pensioen!
Het enige dat ontbreekt is een wereldtitel maar die had hij kunnen winnen maar door vriendjespolitiek enzo...