Als pup is ze wel gebeten en verder heeft ze niet zo heel veel contact met andere honden gehad
Ik denk dat ze wel heel anders was geweest wanneer we naar allerlei cursussen waren gegaan

Dan had ze veel meer contact met andere honden gehad
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
polly2 schreef:Wij hebben nu een jonge Leonberger van 10 maanden, als nieuwe hond, toen de kruising Rottweiler was doodgegaan. Ons is ook gevraagd of we ons bewust waren van wat we in huis haalden. En dat vind ik alleen maar goed. Wij waren ons er terdege van bewust...en daarom valt het ook niet tegen. Integendeel, ze is precies wat we hadden verwacht. En ze is veel minder "sloperig" dan ons is voorspeld. Maar van de negen pups uit haar nest, zijn twee toch weer terug gegeven aan de fokker en hebben inmiddels een nieuw plekje. Ondanks de gesprekken die de fokker heeft gevoerd en de vragen die aan alle puppie kopers zijn gesteld, konden twee gezinnen toch niet uit de voeten met zo'n grote hond en liep de hond totaal over hen heen....
gabyfedde schreef:polly2 schreef:Wij hebben nu een jonge Leonberger van 10 maanden, als nieuwe hond, toen de kruising Rottweiler was doodgegaan. Ons is ook gevraagd of we ons bewust waren van wat we in huis haalden. En dat vind ik alleen maar goed. Wij waren ons er terdege van bewust...en daarom valt het ook niet tegen. Integendeel, ze is precies wat we hadden verwacht. En ze is veel minder "sloperig" dan ons is voorspeld. Maar van de negen pups uit haar nest, zijn twee toch weer terug gegeven aan de fokker en hebben inmiddels een nieuw plekje. Ondanks de gesprekken die de fokker heeft gevoerd en de vragen die aan alle puppie kopers zijn gesteld, konden twee gezinnen toch niet uit de voeten met zo'n grote hond en liep de hond totaal over hen heen....
Jeetje, dat had ik niet verwacht.
Wij hebben jarenlang Leonbergers gehad en ook 2 nesten gefokt.
De meesten leven nu niet meer, maar op 1 na zijn ze allemaal bij de eerste eigenaar gebleven.