Pff sommige hondenbaasjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__Jarig

Re: Pff sommige hondenbaasjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 02:00

xXVeronaXx schreef:
Ik ga mijn hond echt niet vasthouden als er 3 honden op me af komen
Dan geef ik hem liever even de vrijheid en roep hem daarna terug, wat ik dus gedaan had

Wil je nou echt advies of blijf je toch bij je eigen standpunt?
Maar dan dadelijk geen verhaal gaan ophangen dat je hond in beslag wordt genomen omdat hij een andere hond te grazen heeft genomen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 12:06

Sigaar wat is dat nou weer voor onzin

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:17

xXVeronaXx schreef:
Ik had hem niet aangelijnd, omdat ik hem ook onder controle heb als hij naast me zit,
en hou hem voor de zekerheid gewoon vast aan de halsband Knipoog

De vrouw was te ver weg om iets te zeggen, daarbij had ik mijn hond vast en dat lijkt mij meestal een teken dat je liever hebt dat zij haar honden ook bij haar houd

Maar als je weet dat je hond niet met andere honden kan, waarom heb je hem dan wel losgelaten toen de andere honden dichterbij kwamen? Je kent je hond, dan had je op dat moment je hond aan de lijn moeten doen, zodat je hem had vast kunnenhouden.
Nu had je hem aan de halsband en heb je hem toch maar losgelaten.

Toch fijn dat ie luisterd en braaf terug komt bij je als hij inmiddels een andere hond gepakt heeft...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 10-12-06 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 12:21

Omdat die honden in volle vaart op me afkwamen, met z'n 3en, ja dan heb ik liever dat ik mijn hond even loslaat dan dat ik met hond en al overhoop lig.

en het is overigens niet zo dat mijn hond meteen bijt ofzo, hij stormt erop af, springt/duikt over andere heen en als die tegen hem grommen moet hij de baas zijn en begint terug te snauwen en kan bijten (ja hij heeft wel eens uitgehaalt, gelukkig nog nooit raak). Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere, ALS de andere meewerkt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 12:24

Hij heeft iig in zijn verleden nooit geleerd te spelen met andere honden, en is daaropm veels te ruw, omdat hij het gewoon niet snapt.

Hij komt wel meteen als ik roep, maarja die honden kwamen hem nog achterna gelopen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:55

Oke, ik kijk ier nu wel wat anders tegen aan. Je hebt natuurlijk een grote hond en als die wat lomp en onbehouwen zijn, komt dat al gauw ruwe over dan van een kleinere hond.

Dat snauwen en bijten, tja ik ben er niet bij geweest, maar ik weet wel dat honden in hun spel ook wel een brommen en happen. Honden die loslopen zoeken dit over het algemeen zelf wel uit. Als jou hond naar jou terugkomt als je hem roept, kan jij er ook niks aan doen dat die andere honden er achteraan komen. dat is een kwestie van gehoorzaamheid van die honden en dus niet aan jou.

Ik denk, zoals ik er nu tegen aankijk, dat je een beetje onnodig kritiek (ook van mij) over je heen hebt gehad. Nu ik de laatste twee reacties van je lees herken ik het in een hond die wij op stal hadden. Een hele lieve (ook grote) hond, opgegroeid op een boerderij dus in zijn jeugd weinig onder andere honden geweest. daardoor was hij ook wat lomper.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 13:19

dankje voor je begrip Lachen
Hij heeft een slecht verleden gehad en met nog geen 1 jaar al aan de boom gebonden.
Hij weet echt niet hoe hij moet spelen.

en hij heeft toen een klein hondje tegen hem was aan het blaffen en grommen naar mijn hond, haalde hij uit naar het koppie van het hondje (ik had hem vast en trok hem weg).
Maar ik probeer gewoon ongelukken te voorkomen en heb liever dat de andere ook even meewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:22

Precies.
Ik vind het gewoon ook asociaal als jij je hond al vast hebt en mensen laten hun hond gewoon zo voor jou hond staan blaffen. Dan is het gewoon wachten tot jou hond 'toehapt'. Hij zit aan de riem (logisch) en kan verder niks. Als het hem echt te veel wordt hapt hij. Dat vind ik heel logisch. Als ik iemand zijn hond aan de riem zie doen, roep ik mijn hond ook altijd bij me. Mensen doen meestal niet voor niks hun hond aan de riem als ze een ander aan zien komen.

Het grootste probleem is dat er onder heel veel hondenbezitters nog heel veel onwetendheid is. zo'n eigenaar van een klein hondje wat jij hierboven beschrijft ziet het probleem niet, totdat jou hond toehapt en dan ben jij de 'gebeten hond' om het zo maar even te noemen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 13:29

Ja precies, want ik heb een grote gevaarlijke hond dus die is dan schuldig, terwijl ik hem vast heb ..
Gelukkig was het in dit geval wel dat de man van het hondje zei: net goed, is hij zelf schuld.

maar ik hoor heel vaak dat de mijne schuldig is
(voorval met de jackrussels die ik hier in het topic ook al beschreven heb)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:51

xXVeronaXx schreef:
Ja precies, want ik heb een grote gevaarlijke hond dus die is dan schuldig, terwijl ik hem vast heb ..
Gelukkig was het in dit geval wel dat de man van het hondje zei: net goed, is hij zelf schuld.

maar ik hoor heel vaak dat de mijne schuldig is
(voorval met de jackrussels die ik hier in het topic ook al beschreven heb)

En dat is nou precies het frustrerende hieraan. Dat zullen we in dit topic helaas niet oplossen...
Gelukkig zijn er inderdaad ook mensen die het wel zien, zoals die man die jij beschrijft.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 14:20

Precies, ik zeg ook zeker niet dat iedereen zo is .. maar sommigen Lips are sealed

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:25

vind het ook altijd ook heel iritant als ik de hond uitlaat en er komen andere honden op me afgerent..

Ik heb een tijd geleden een amerikaanse stafford gehad... Staat bekend op vechthond... Het beestje is als 4 weken oude pup aangevallen door een grote hond... Daardoor reageerd hij heel erg tegen grote honden... als we in het bos waren ofzo had ze meestal een snuitband om... maar als we haar gewoon ging uitlaten ( aan de lijn ) had ze dat niet... maar als er dan zo'n grote hond aan kwam lopen moest ik echt uitkijken... vaak had ik dan de snuitband in mijn zak, maar soms vergat ik hem... en stel dat mijn hond dan bijt hem ik een probleem, terwijl hun eigenlijk gewoon hun hond bij moeten houden..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:20

Toestraks npg wezen wandelen, en in het veld met een stok gegooid.
Er zijn op z'n minst wel 10 honden langs geweest, en hij heeft er niet 1 gezien Clown
Hij had alleen maar oog voor de stok die hij was 'nt halveren haha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:32

Dat jouw moeder gebeten is oid omdat ze tussen 2 spelende honden in kwam heeft hier IMO niets mee te maken.. en had misschien niet hoeven te gebeuren als de hond die kennelijk niet zo sociaal was gewoon aangelijnd was geweest.

xXVeronaXx schreef:
Ik ga mijn hond echt niet vasthouden als er 3 honden op me af komen
Dan geef ik hem liever even de vrijheid en roep hem daarna terug, wat ik dus gedaan had

Je had jouw hond in eerste instantie gewoon moeten aanlijnen.. bah, sorry dat ik het zeg maar dit is dus niet de eerste keer dat je aangeeft dat je jouw hond kennelijk niet goed opvoedt.. en dan zal je zien dat het dier daar uiteindelijk zelf onder moet lijden

Wat snap je er nou niet aan? Jouw hond kan kennelijk niet goed met andere honden omgaan en zal je dus moeten aanlijnen als je andere honden tegenkomt. Je kan NIETS verwachten van de andere eigenaar en de andere 3 honden, als het goed is behoord iedere eigenaar van een hond toch wel van zijn of haar hond te weten hoe deze met andere honden omgaat. Gaat de hond sociaal en rustig met andere honden om, dan is er geen probleem en kunnen ze gewoon los lopen in een losloopgebied. WEET je van je hond dat deze niet sociaal en rustig met andere honden zal spelen, dan moet JIJ daar rekening mee houden en niet de rest van het bos want die kunnen dat ook niet weten.

JIJ zit hier gewoon gruwelijk fout. Houd je hond bij je als deze niet goed met anderen overweg kan op de manier waarop dat hoort! En of je nou een Rottweiler of een Dalmatiër of een Jack Russeltje hebt..dat maakt geen zak uit! JOUW hond is hier de 'probleemhond' (sterk uitgedrukt), ongeacht het ras, dus JIJ moet ook maar rekening houden met anderen.. en niet andersom.

Overigens, Pollewoppy, een hond mag in mijn ogen nooit, maar dan ook nooit toehappen. Over het algemeen zal een goed opgevoede hond dat ook niet doen omdat hij alles wat op happen lijkt of naar happen leidt direct zou moeten hebben afgeleerd.. als het goed is.
Verder deed de TS haar hond niet aan de riem maar riep hem naar zich toe en hield hem even vast. De eigenaar was kennelijk ver weg en heeft dit misschien dus niet op de juiste manier begrepen. Natuurlijk was het verstandig geweest als zij haar honden naar zich toe had geroepen, maar nogmaals, het is niet haar verplichting.. het was de verplichting van de TS om gewoon netjes die hond bij zich te houden en NIET zomaar los te laten.. daar komen de ongelukken van.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 23:29

Ik ga iig niet meer met jou in discussie WildWings, die discussie hebben we al eerder gehad Knipoog

Maar je hoeft niet te zeggen dat mijn hond niet goed/slecht is opgevoed, anders kom je maar een keer langs en dan kun je het met eigen ogen zien dat het een van de weinige honden is die juist wel goed is opgevoed

Maargoed zoals ik al zei ik heb geen zin meer in zo'n duscussie Sigaar

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:34

Onze hond kan ook niet met andere honden opschieten. Daarom laten wij hem dan ook NOOIT los. Hij is altijd aangelijnd, hoe sneu dat voor hem zelf ook is. We hebben van alles geprobeerd om hem dat af te leren, zelfs mensen van de puppy cursus hebben het geprobeerd, maar tevergeefs.
Hij is in de belangrijkste weken van z'n leven, niet goed begeleid door de mensen waar wij hem weg hebben.
Dat is erg zonde, wij hebben hem gekregen met 11 weken, hebben het geprobeerd maar niet gelukt.
Hij is dus aggressief tegen alle honden, klein groot, puppy * ja ik weet het, dat mág gewoon niet *.
Maar omdat wij dat weten, hebben wij hem altijd vast.
Als ik andere mensen tegen kom met een hond/honden die los zijn, hou ik hem kort tegen me aan en meld ik het aan degene met de losse honden. Wat diegene dan doet, moet ie zelf weten maar dan heb ik het iig gemeld.
Ik vind zelf dat ik daar wel goed aan doe, en meer kan ik niet doen..toch? Lachen

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:09

Effy schreef:
Wat een gezeur zeg. Ik ben het in dit geval echt helemaal met Billy (en nog een paar anderen) eens. Als je in een gebied loopt waar honden los mogen, en je hebt een niet-sociale hond dan is het jouw taak om je hond op tijd vast te nemen en eventueel andere baasjes beleefd te vragen of ze dat uit voorzorg misschien ook kunnen doen. In zo'n geval zal ik meewerken, al ben ik van mening dat je met een agressieve/niet-sociale hond beter een rustigere plek kan opzoeken dan een druk hondenbos. Maar als jij je hond alleen maar aanlijnt en verder stilzwijgend verwacht dat ik dat ook doe, heb je mooi pech.

Mijn hond rent op alle honden af, alleen maar met het idee "SPELEN". Wil een andere hond dat niet, dan merkt hij dat vanzelf omdat hij dan een knauw krijgt. En dan is het feest voor mijn hond ook snel over. En wat is er mis mee als dat gebeurt? Honden kunnen prima zelf uitmaken of ze geïnteresseerd zijn of niet en van een knauw en een snauw hier of daar gaan ze niet dood. En als jij een hond hebt waarvan je zeker weet dat die een andere hond echt zal grijpen, dan laat je die toch ook niet los lopen?

Helemaal mee eens!