Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:45

AstraGirlie schreef:
Het is dus de grotere dominantere hond die vaak iets in huis doet? (dan is het zeker geen onderdanigheids plasje maar juist omgekeerd een veelvuldige markering van zijn gebied Duivel )

Yep, dat klopt... (had je ook al pb gestuurd Knipoog )
Daar dachten wij en zeker de vorige eigenaresse ook aan!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:47

edit: heb er iets bijgevoegd, bedankt voor je pb! Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:59

AstraGirlie schreef:
edit: heb er iets bijgevoegd, bedankt voor je pb! Knipoog

Is goed hoor! Haha!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:08

Bij ons op stal had de hond er ook een handje van zijn behoefte in de huiskamer te deponeren. Opzich niet heel vreemd als je weet hoe het er daar uit ziet en dat er zoveel geur voor het beest is

Maar wat hun geholpen heeft is de hond te confronteren met hetgeen hij gedaan heeft. Opsluiten in een bench lijkt mij niet ideaal. Hij geeft zich naar veel piepen over, gaat slapen en weet niet meer waarvoor hij er in moet/of zat.................

Hondje op stal werd terug geroepen naar de plek desonheils en men vroeg dan 'Wat is dat? Boos! , dat mag toch niet!!!! Boos! Meneer z'n neus werd door zijn eigen plas geveegd............nou rekenmaar het was snel over! Geen hond die het heerlijk vind met zijn eigen neus door de urine te gaan...........

Dit heeft natuurlijk alleen zin als je er bij bent....................buiten belonen na het ontlasten.......

Verder ben ik ook alles behalve een deskundige, dus een gedragstherapeute is ook mijn idee:)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 14:33

Hem er met zijn neus dorheen halen heeft geen enkel nut, ook hem erbij halen niet.
Hij weet heel, heel erg goed dat hij wat fout gedaan heeft... *zucht*... hij is nl heel erg slim.

En we belonen hem ook zeker iedere keer als hij buiten wat doet!
Of een klein koekje, of juist een extra aai en lieve, bemoedigende woorden. Ja

Maarre.... op wat stof af en toe na is het bij ons in huis echt wel schoon! Haha!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:36

@ Myfairytale hihi dat geloof ik ook wel ook, sommige huishoudens zijn ehm gewoon wat extremer in ehhhhh boer-zijn!!

Tis echt minder prettig voor je, zou ook niet weten wat ik dan wel in jou situatie zou moeten!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:43

inderdaad zoals zoveel zeggen een bench!
En als hij loopt te janken moet je er even doorheen, negeren bij fout gedrag en als hij stil is haal je hem eruit..
Wanneer hij eruit is zou ik we het deurtje open laten staan zodat hij er wel gewoon in kan..
Je zou zien dat hij het op den duur als eigen plekje ziet en er zelf dan in gaat liggen.
geef hem ook eens iets lekkers in de bench.. maak het geen strafhok!
Een hond heeft een eigen plekje nodig...succes..

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:57

heb je die peut nu al gebeld?

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:03

Wat ik heb geleerd (uit het boek wat ik al eerder in link plaatste) Is dat als je inderdaad een dominatie probleem met je hond het je hier al mee moet beginnen:

Bij thuiskomst de hond volledig negeren, niet aankijken, niet praten helemaal niets tot deze tot rust komt en ergens gaat liggen. Dan pas mag je hem bij je roepen en heel klam belonen.
Met voeren:
Eerst eten alle mensen uit het gezin, dan pas de hond! Dus niet de hele dag door brokjes laten staan of te pas en to onpas voeren.
Bij honden telt, wie er voer heeft is de baas.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:13

Ik vind het knap dat jullie op deze manier adviezen kunnen geven.
Ik heb niemand zien vragen naar de houding van de hond tijdens het hele proces en ik vraag me eerlijk gezegd erg af of de TS weet waarop ze moet letten en gecombineerde signalen kan interpreteren.

TS ga alsjeblieft niet zelf experimenteren met de adviezen die je hier hebt gekregen. Hoe goed bedoeld de adviezen ook zijn. Het belangrijkste is dat er uitgezocht wordt WAAROM de hond dit gedrag heeft en vanuit daar moet een oplossing gezocht worden.

TS laat je alsjeblieft adviseren door een deskundig iemand die jouw hond en zijn gedragen heeft gezien.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:21

Die hond is jullie de baas, dat is duidelijk. Eigenlijk zou je samen met de hond moeten trainen. Bij een gedrag en gehoorzaamheidsclub.
Wat Kuiken zegt is helemaal juist.
Niet te pas en te onpas voeren. 'sMorgens een broodje(brood is juist niet slecht) en 'savonds gewoon volledig hondenvoer. En verder niets, dan krijgen de darmen rustig de tijd om het eten te verteren. Een hond krijgt gauw teveel te eten. Zelfs een dag vasten is niet slecht .Misschien nu juist wel verstandig omdat er dan even niks bij komt wat hij weer op de verkeerde plek uit kan poepen.
Na ongeveer een half uur na het eten uitlaten en niet eerder thuiskomen dan dat hij volledig is uitgepoept en geplast. Dus niet tien minuutjes maar veel langer.
De hond zit in een vicieuze cirkel en ik denk inderdaad dat je toch met een therapeut bezig moet. Omdat jullie gewoon niet de kennis in huis hebben om dit op te lossen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:23

Ik sluit me aan bij Rietveld, een grote hond kan zeker weten wel deemoedsplasjes doen, maar om te zien of dat het is, daarvoor moet je naar de lichaamstaal van de hond kijken.
Dit kan een gedragstherapeut het beste, als diegene jou hond heeft gezien, niet zo vanaf de computer.

Het kan in de kleinste dingetjes zitten..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:25

Wij gaan vooralsnog niet in zee met een therapeut.
Ik wil eerst het boek eens bestellen wat Kuiken mij aangeraden heeft, misschien icm een bench.

@ Rietveld, ik ben vanaf kleins af aan met honden opgegroeid en weet er verder ook best wel wat van, maar zoeits heb ik nog nooit meegemaakt!
Het is banketstaaf, maar ik ben niet alleen. Ik moet nu eigenlijk al een beetje flink praten tegen mijn vriend om de hond nog te houden.
Hij vind ook, als hij het niet op kan houden ofzo is het helemaal niet erg als hij eens wat in huis zou doen, dat weet je nou eenmaal als je eraan begint.
Maar dit wordt hem te gek, hij heeft er al zoveel bloed zweet en tranen ingestoken om het zo maar te zeggen.
En ook geld, we hebben foto's laten maken, second opinion bij een andere DA, steeds bijna volle zakken voer weggeven omdat hij het toch niet wilde eten...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:29

haboshof schreef:
Die hond is jullie de baas, dat is duidelijk. Eigenlijk zou je samen met de hond moeten trainen. Bij een gedrag en gehoorzaamheidsclub.
Wat Kuiken zegt is helemaal juist.
Niet te pas en te onpas voeren. 'sMorgens een broodje(brood is juist niet slecht) en 'savonds gewoon volledig hondenvoer. En verder niets, dan krijgen de darmen rustig de tijd om het eten te verteren. Een hond krijgt gauw teveel te eten. Zelfs een dag vasten is niet slecht .Misschien nu juist wel verstandig omdat er dan even niks bij komt wat hij weer op de verkeerde plek uit kan poepen.
Na ongeveer een half uur na het eten uitlaten en niet eerder thuiskomen dan dat hij volledig is uitgepoept en geplast. Dus niet tien minuutjes maar veel langer.
De hond zit in een vicieuze cirkel en ik denk inderdaad dat je toch met een therapeut bezig moet. Omdat jullie gewoon niet de kennis in huis hebben om dit op te lossen.

Zoals ik al aangaf; iedere ronde duurt minimaal 20 min. om hem goed de tijd te geven, dus dat doen we al. Ja
We zullen nog beter op het voeren letten, dank je voor de tip. Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:30

Nou dat is wel raar zeg! En wat is ie slim als ik dit zo eens lees!

Er zal heus wel iets zijn waarom die dat doet en dat moet je zien uit te vogelen.
Misschien ook met een therapeut (als je er met dat boek niet uitkomt)

In ieder geval veel succes, want dit is echt geen leuke situatie

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:37

Sorry hoor, ik wil je niet beledigen of boos maken. Wij vangen dieren op, ook honden, ben honden trainer geweest .

Het uitlaten van de hond is echt niet genoeg. Twintig minuten is nog niks. Wij lopen minstens een uur per wandeling en dan hangt het nog van de hond af. Sommigen hebben veel tijd nodig , je moet nu eerst zorgen dat hij die vicieuze cirkel doorbreekt. Hij moet echt moe worden gemaakt dan is hij in huis ook rustiger.Dit gaat echt veel tijd kosten, maar ik waardeer je instelling dat je naar een oplossing zoeken wilt.

Succes!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:44

haboshof schreef:
Sorry hoor, ik wil je niet beledigen of boos maken. Wij vangen dieren op, ook honden, ben honden trainer geweest .

Het uitlaten van de hond is echt niet genoeg. Twintig minuten is nog niks. Wij lopen minstens een uur per wandeling en dan hangt het nog van de hond af. Sommigen hebben veel tijd nodig , je moet nu eerst zorgen dat hij die vicieuze cirkel doorbreekt. Hij moet echt moe worden gemaakt dan is hij in huis ook rustiger.Dit gaat echt veel tijd kosten, maar ik waardeer je instelling dat je naar een oplossing zoeken wilt.

Succes!

Natuurlijk willen we een oplossing vinden! Daar zijn we al wat langer naar aan het zoeken.
Het is 20 min per wandeling minimaal, helaas hebben wij niet altijd een uur ofzo de tijd om zijn behoefte te laten doen.
We gaan overigens wèl vaak met hem naar buiten, ook regelmatig naar het bos (waar we uiteraard wel langer zijn dan 20 min.) en ook regelmatig fietsen. Haha!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:48

@ TS
Succes! Als je zoveel van honden weet als je zegt, dan had je dit probleem niet zolang.

Sorry dat ik zo cru ben, maar het onderkennen van je eigen kunnen is stap 1 van de oplossing van het probleem met jouw hondje.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:54

Een hond krijg je niet moe door fysiek veel van hem te eisen. Je kweekt er alleen maar conditie mee, zodat je iedere keer langer, harder verder moet om hetzelfde resultaat te bereiken. Honden moet je geestelijk stimuleren, daar worden ze pas moe van, scheelt je een hoop tijd én het is nog leuk ook!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:59

Ik probeer mee te denken. Het gaat niet alleen om moeheid maar wel om het feit dat de darmen door de beweging zo gestimuleerd worden dat hij wel moet ontlasten.

Jammer dat je niet de tijd hebt om langer met de hond te lopen.
Misschien in het weekend? Om te beginnen een dag vasten(bv. vrijdag). Dan de dag daarop gewoon een droge boterham 'smorgens (verder zijn gedrag negeren, negatieve aandacht is ook aandacht)Dan een hele lange wandeling, misschien zelfs wel drie uur.

'sAvonds brok, en beslist niet meer dan nodig is voor zijn grootte en gewicht, nadat jullie hebben gegeten en dan helaas weer zo'n eind lopen, zodat hij goed moe is.
Misschien kun je hem leren aan de fiets te lopen, dan is hij sneller moe, maar goed dat is ook beter om dat onder begeleiding te doen.
In de gaten houden wanneer en hoeveel hij drinkt, ook dat kun je beperken tot de momenten waarop jullie het beter uitkomt. Dus bv. geen water voor de nacht.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:32

@ haboshof
Hoewel ik begrijp waarom je bovenstaand zegt, zullen er maar weinig mensen hiervoor consequent(!) 3 uur gaan lopen met de hond. Hond leert hier ook niets van. Probleem zelf wordt dus niet opgelost en andere problemen worden gecreëerd (overdaad aan conditie...zit je al sowieso niet op te wachten met een Terriertype...).

TS ga ook niet ineens veel fietsen met je hond, zeker als ze dat niet gewend zijn, jouw hond zal niet de eerste Terriër zijn die zich op deze manier doodloopt.

Nogmaals ik snap dat iedereen hier goedbedoelde adviezen neerzet, maar de meeste gaan het doel van de TS voorbij en dat is namelijk het oplossen van het probleem.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:46

Rietveld, Hoe stimuleer jij je hond geestelijk?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:49

TS kan haar probleem maar op één manier oplossen volgens mij. En dat advies, een gedragstherapeut bellen, wat al meerdere keren gegevens is lijkt niet opgevolgd te worden.

En dan straks weer huilen dat ze 'alles gedaan hebben' en die hond dood maken zeker......

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:59

Citaat:
TS kan haar probleem maar op één manier oplossen volgens mij. En dat advies, een gedragstherapeut bellen, wat al meerdere keren gegevens is lijkt niet opgevolgd te worden.

En dan straks weer huilen dat ze 'alles gedaan hebben' en die hond dood maken zeker......

Lezen is misschien ook een vak apart Clown

De TS zegt het eerst met het boek te willen proberen, omdat ZIJ er van overtuigd is dat ze genoeg ervaring en kennis heeft om het probleem met behulp van het boek te kunnen aanpakken. Nergens maar dan ook helemaal nergens wordt er naar mijn idee gesproken over het feit dat het dier 'dood' gemaakt zou moeten worden zoals jij het beschrijft Bloos

De TS heeft er naar mijn idee al heel wat euries in geïnvesteerd door bezoekjes, 2nd opinions enz, dus neem aan dat wanneer de methode van het boek niet werkt TS als laatste optie nog een thearapeute kan raadplegen, nietwaar.................? Wie A zegt, zegt ook B.............................

En wanneer er dan toch een einde aan zou moeten komen kan de TS tenminste wel zeggen dat ze er alles aan gedaan heeft!

Niet zo negatief allemaal...........................

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:02

@ Kuiken
Zoekspelletjes, gehoorzaamheidsoefeningen, clickeren, nog meer voorbeelden nodig?
En er is een hele markt om je hond te voorzien van geestelijke stimulatie

http://www.hondenwinkel.nl/index.php?cPath=21_79

De dogbox is echt een aanrader.