Duitse doggen eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLenax

Re: Duitse doggen eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:40

Hey hallo! Hier nog een duitse doggen eigenaar! Ik ben 24 jaar geleden geboren tussen twee van die joekels! Mijn ouders hebben al 30 jaar doggen namelijk! Sindsdien hebben wij altijd doggen gehad!
Helaas hebben wij afgelopen 10 januari onze Hannes moeten laten inslapen! Hij is bijna 9 geworden! We hebben wel besloten een nieuwe dierenvriend uit te zoeken! Bij de fokker is nu een teef zwanger en als alles goed gaat kunnen we onze nieuwe kleine grote vriend met moederdag verwelkomen!

We hebben een Blauwe reu gehad Max
een gestroomde teef Senta
een gestroomde reu Rocco
een gele reu Willem
onze gele reu Hannes!
En onze nieuwe vriend wordt weer een reu! Geel of gestroomd, dat ligt uiteraard aan moederhond! haha! Leuk hoor dat er zoveel doggen vrienden hier op bokt zijn! Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!
Je kan ze ook volgen op mijn weblog:
http://www.marleenpeters.web-log.nl

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:46

waar hebben jullie je dog gekocht? zijn jullie er toevallig tegenaan gelopen of ben je echt bewust gaan zoeken? Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:23

Geen eigenaar, wel een onwijs grote fan, en die Tygo, wat een heerlijk koppie heeft hij zeg Lovers

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:00

DenK4ever schreef:
Update... nog 9 nachtjes slapen en dan mag ik onze dog gaan ophalen:
Hier de meest recente foto's:
foto
foto

Wat een mega poten Bloos Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 22:18

roossie22 schreef:
waar hebben jullie je dog gekocht? zijn jullie er toevallig tegenaan gelopen of ben je echt bewust gaan zoeken? Haha!

Nadat onze dog op 8 augustus is ingeslapen zijn we opnieuw gaan zoeken. Of eigelijk hebben we het al eerder in de gaten gehouden omdat we wisten dat Amber gewoon een snel aflopende zaak was. Uiteindelijk hebben we Bailey op 30 oktober 2005 opgehaald. Het hotel zat weer dicht en er was een hele winter de tijd om haar een gedegen opvoeding te geven, dus dan moet je dat gewoon doen. Bovendien vind ik het veel prettiger als het ritme weer zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Een nieuwe hond zal nooit de plek van de overleden hond innemen, maar kan mij wel steun geven, juist omdat het iets nieuws en levends is waar ik mee aan de gang kan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:03

Wij zijn tegen die van ons toevallig aangelopen.. Alletwee reddingshonden zeg maar, en zouden het ook zo weer doen Lachen

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:52

Wij hebben altijd contact gehouden en met de fokker van onze honden en halen ze dan ook weer daar!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:26

leuk om te lezen hoe jullie bij een dog terecht gekomen zijn.
mijn ouders hadden een jaar of 25 geleden een dog, tussendoor nog andere honden gehad en een jaar of 15 geleden zijn we weer gaan kijken voor een dog. zo zijn we bij de fokker terecht gekomen en in de vakanties zijn onze honden daar altijd blijven komen.

op een gegeven moment zijn we verhuisd naar een bosrijke omgeving met een ruime tuin, hadden al wel 2 hondjes, maar een 3e kon dan toch eigenlijk wel. zo zijn we weer bij dezelfde fokker terecht gekomen en die hadden wel een leuke voor ons... een zielig portret, waarbij met de geboorte het staartje dubbel is gegaan of iets, waardoor daar een bobbeltje in het staartbotje zit... hierdoor zijn shows lopen geen optie meer. zeer 'verlegen' beestje....... DACHTEN we:D

ondertussen is het totaal geen verlegen hondje meer, maar een drukke allemansvriend.... een echte muts:P

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:35

Ik zet hier even een stipje neer Haha!
Mijn vriend en ik wonen nu midden in de stad. We zijn op zoek naar een huisje 'op den buiten'.. En dan willen we natuurlijk een hond , een duitse dog Vork
Vriendlief heeft vroeger nog een duits dog gehad, en is thuis altijd opgegroeid met honden.
Ik niet, het zal de eerste keer in mijn leven zijn dat ik een hond heb Haha! (moeder hield er niet van)
En we nemen dan onmiddelijk de grootste die er bestaan Clown Haha! (en ik ben maar 1.56m)
Dus informatie kan altijd van pas komen *LOL*
Hoeveel kost een pup ongeveer? Ik weet dat de prijs verschilt per kleur, maar ook per geslacht?
Ik wil een reu, mijn vriend wil een teefje... hmmm, we vechten het nog wel eens uit Haha! tijd genoeg

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:09

Ze zijn geweldig! Heel rustig! en erg aanhankelijk! Je zal er een super vriend aan hebben!
Alleen zijn doggen niet de grootste honden die er bestaan, de ierse wolfshond is nog groter en dan kom de dog! Neemt uiteraard niet weg dat het een grote vriend is die helemaal voor je zal gaan als jij voor hem gaat!
Ik hoop dat je snel een huisje 'op den buiten' kunt vinden en dan zo'n lieve loebas in je huishouden kunt opnemen! Ik kan ook niet wachten tot bij onze fokker de puppies geboren worden! Maar nog even geduld!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:33

wij hebben er ook één!
anne is inmiddels 10 jaar oud
een blauwe teef met een steeds wittere kop

Afbeelding

Afbeelding
samen met bella(whippet) voor de houtkachel

Afbeelding
zomer 2005

Afbeelding
haar mooie koppie 2004

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 12:34

Nashke schreef:
Ik zet hier even een stipje neer Haha!
Mijn vriend en ik wonen nu midden in de stad. We zijn op zoek naar een huisje 'op den buiten'.. En dan willen we natuurlijk een hond , een duitse dog Vork
Vriendlief heeft vroeger nog een duits dog gehad, en is thuis altijd opgegroeid met honden.
Ik niet, het zal de eerste keer in mijn leven zijn dat ik een hond heb Haha! (moeder hield er niet van)
En we nemen dan onmiddelijk de grootste die er bestaan Clown Haha! (en ik ben maar 1.56m)
Dus informatie kan altijd van pas komen *LOL*
Hoeveel kost een pup ongeveer? Ik weet dat de prijs verschilt per kleur, maar ook per geslacht?
Ik wil een reu, mijn vriend wil een teefje... hmmm, we vechten het nog wel eens uit Haha! tijd genoeg

Wat een pup kost is afhankelijk van de kleur en van de fokker. Wij hebben een goedkope pup gehaald omdat wij de anderen gewoon te duur vonden. Voor harlekijnen betaal je het meeste. De prijzen die wij tegenkwamen voor een zwarte pup begonnen vanaf 800 euro. In Duitsland zijn de pups nog duurder. 1800 euro voor een harlekijn is helemaal niet gek daar. Per geslacht verschilt de prijs niet. Hou er wel rekening mee dat een rue over het algemeen nog groter wordt dan een teefje. Misschien een idee om eens bij een doggeneigenaar langs te komen en zo kennis te gaan maken met het ras? Jouw vriend kent het wel, maar ik denk dat het ook belangrijk is voor jou om precies te weten waar je aan begint. Ook al eens nagedacht over een opvangdog? Er zijn veel doggen van een maand of 8 die opnieuw te koop staan, over het algemeen met een mooie smoes, maar meestal doordat de hond pubert en er van luisteren weinig over is.

Kijk anders ook even op http://www.nddc.nl voor meer informatie.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:29

hier onze idioot net in de sneeuw.... geweldig vind ze het Haha!
Afbeelding

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:34

Citaat:
Jouw vriend kent het wel, maar ik denk dat het ook belangrijk is voor jou om precies te weten waar je aan begint.

idd! daarom kom ik hier al even piepen Haha! Met jou info ben ik zeker al wat! Ik ga idd rond kijken bij een erkende fokker. Het kan ook nog best een tijdje duren voor ik daadwerkelijk ééntje neem, maar ik wil alvast wat voorbereid zijn Vork Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 20:41

Nashke schreef:
Citaat:
Jouw vriend kent het wel, maar ik denk dat het ook belangrijk is voor jou om precies te weten waar je aan begint.

idd! daarom kom ik hier al even piepen Haha! Met jou info ben ik zeker al wat! Ik ga idd rond kijken bij een erkende fokker. Het kan ook nog best een tijdje duren voor ik daadwerkelijk ééntje neem, maar ik wil alvast wat voorbereid zijn Vork Haha!

Heel erg verstandig! Haha! Clown