Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Re: Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:32

Ik heb ook geen rijbewijs, maar ze kunnen je zonder ook wel gebruiken Ja Althans hier toch Haha!

Ik heb echt nog nóóit gehoord dat bij ons op de manier wordt gereageerd als ik jou hoor vertellen en dat dat getolereerd wordt, echt niet. 1 x was er een man die op zijn eerste dienst iets dergelijks lomps had gezegd, en die is diezelfde dienst nog fijn thuis afgezet met de mededeling dat het tevens zijn laatste dienst was.. Zonder gein.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:38

ja idd. Pascha7: je moet wel begrijpen dat dit soort organisaties werken met ongedilpomeerde mensen (zoals ik al zei) waar in tijden van vrijwilligerstekort geen superhoge eisen aan worden gesteld. Dan zitten er af en toe bepaalde types bij, hebben wij ook weleens gehad, nou die houden we echt niet lang aan hoor.

maar ik vind het echt een misser van je dat je eerder zei dat "alle vrijwilligerswerk afgeschaft mag worden".

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:40

Zwartwitje schreef:
ja idd. Pascha7: je moet wel begrijpen dat dit soort organisaties werken met ongedilpomeerde mensen (zoals ik al zei) waar in tijden van vrijwilligerstekort geen superhoge eisen aan worden gesteld. Dan zitten er af en toe bepaalde types bij, hebben wij ook weleens gehad, nou die houden we echt niet lang aan hoor.

maar ik vind het echt een misser van je dat je eerder zei dat "alle vrijwilligerswerk afgeschaft mag worden".

maar niet alle vrijwillergerswerk maar bedoel somige mensen die vrijwilleregs werk doen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:42

Okee, dat is al heel wat duidelijker. Ik moet er niet aan denken dat alle vrijwilligers vriendelijk doch dringend naar huis werden gestuurd, je wil niet weten wat voor rotzooi het dan wordt in Nederland. Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:44

een hele grote rotzooi Tong uitsteken

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:45

Om te illustreren welk beeld mensen van de DA hebben, deze anekdote. Uitgaande van de vele klachten in dit topic, en het blijkbaar vrij algemene idee dat de DA niets beters te doen heeft, zit met zeeën van tijd en vrijwilligers etc...

We kregen laatst een telefoontje. Mevrouw had de dierenambulance zien staan bij de Mc Donalds. Reactie.. "Ja.. ehh.. en?". En toen kwam het. "Maar jullie zijn van de dierenambulance! Dan kom je toch niet bij de Mac?? Dan ben je toch vegetariër?? Je houdt dan toch echt niet van dieren.."
And so on, and so on..

Dat werd dus een "Ja, mevrouw", "Bedankt voor het telefoontje, mevrouw". En een melding ervan bij de coördinatoren.
Gevolg: We mogen niet meer bij de Mac eten, of bij de drive langs. Wel bij je lokale snackbar of shoarmatent overigens.

In de zomer zitten we constant op de bus, hebben we tig meldingen per dag en alles moet worden afgehandeld in de bus. Telefoneren, administratie, rittenstaten (voor de financiën natuurlijk) etc. etc. etc. Écht geen pauze, of tijd om eten te halen. Ik ben hierdoor een keer flauwgevallen tijdens mijn dienst dus. Maar ik mag niet even door de Mc Drive stuiven om mn maag te vullen.. dus.. Nagelbijten / Gniffelen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:47

pascha7 schreef:
maar niet alle vrijwillergerswerk maar bedoel somige mensen die vrijwilleregs werk doen

Juistem! En daarom baal ik zo van deze topictitel. Er staat "Dierenambulance", in het algemeen dus. En ook in zoiets korts als een topictitel kan dat véél genuanceerder gebracht worden.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:49

Eightlegged schreef:
Om te illustreren welk beeld mensen van de DA hebben, deze anekdote. Uitgaande van de vele klachten in dit topic, en het blijkbaar vrij algemene idee dat de DA niets beters te doen heeft, zit met zeeën van tijd en vrijwilligers etc...

We kregen laatst een telefoontje. Mevrouw had de dierenambulance zien staan bij de Mc Donalds. Reactie.. "Ja.. ehh.. en?". En toen kwam het. "Maar jullie zijn van de dierenambulance! Dan kom je toch niet bij de Mac?? Dan ben je toch vegetariër?? Je houdt dan toch echt niet van dieren.."
And so on, and so on..

Dat werd dus een "Ja, mevrouw", "Bedankt voor het telefoontje, mevrouw". En een melding ervan bij de coördinatoren.
Gevolg: We mogen niet meer bij de Mac eten, of bij de drive langs. Wel bij je lokale snackbar of shoarmatent overigens.

In de zomer zitten we constant op de bus, hebben we tig meldingen per dag en alles moet worden afgehandeld in de bus. Telefoneren, administratie, rittenstaten (voor de financiën natuurlijk) etc. etc. etc. Écht geen pauze, of tijd om eten te halen. Ik ben hierdoor een keer flauwgevallen tijdens mijn dienst dus. Maar ik mag niet even door de Mc Drive stuiven om mn maag te vullen.. dus.. Nagelbijten / Gniffelen

maar als dierenvriend hoef je toch niet vegetaries tezijn Verward
ik ben ook dierenvriend maar eet toch weel een kleinbeetje vrees voor bepaald stoffen die in vlees zitten. en die heb je toch echt nodig. en ik ben niet vanplan om zoja producten tegaan eten want daar ben ik serieus allergies voor ik heb een noten pinda tarwe soja allergie (dit is serieus)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:50

Precies.. *LOL* Daarom vond ik dit ook een "leuk" stukje om op te schrijven, kun je nagaan wat een krom beeld sommige mensen hebben..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:51

Echt, wat een verhaal. Maardat jullie coordinatoren dan meteen besluiten dat er niet meer langs de Macdrive mogen rijden Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, het geeft idd aan hoe ontzettend erg mensen ervan uitgaan dat vrijwilligers alles opknappen en overal binnen 3 minuten zijn. (en nu moet ik ophouden, voordat ik zelf nog ga generaliseren Knipoog )

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:52

Eightlegged schreef:
pascha7 schreef:

Juistem! En daarom baal ik zo van deze topictitel. Er staat "Dierenambulance", in het algemeen dus. En ook in zoiets korts als een topictitel kan dat véél genuanceerder gebracht worden.

aan de ene kant snap ik naadtje24 wel want ze heb meerdere slecht ervaringen met de dierenambulance ne zoals ik en daarom reageerde ik net ook een beetje stom maar ze had het miss beter zo kunnen noemen : dierenambulance?? je heb aan sommige echt helemaal niks!!!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:53

Volgens mij heeft ze door waar we naartoe willen, Zwartwitje Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:55

ik snap jullie kant ook maar die van haar ook Bloos

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:57

Ik snap haar kant ook zeker, en ik praat het gedrag van die ambu medewerker ook nergens goed. Ik baal alleen dat de hele boel dan meteen maar gegeneraliseerd wordt, daar kan ik ècht niet tegen, zeker omdat ik weet wat het hele gebeuren inhoudt.

Hoe dan ook, ik hoop dat mijn gebrabbel wat mensen aan het denken zet. Het is allemaal te vanzelfsprekend.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:59

Okee dan Lachen Ik hoop dat je ietsjes beter oppast met welke bewoordingen je gebruikt (nogmaals: ik was bij het lezen van het verhaal van de TS ook niet echt aardig tegenover de DA) maar ik ben blij dat we het nu een beetje eens zijn Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:59

Eightlegged schreef:
Hoe dan ook, ik hoop dat mijn gebrabbel wat mensen aan het denken zet. Het is allemaal te vanzelfsprekend.

Dat ben ik helemaal met je eens.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 01:01

Zwartwitje schreef:
Okee dan Lachen Ik hoop dat je ietsjes beter oppast met welke bewoordingen je gebruikt (nogmaals: ik was bij het lezen van het verhaal van de TS ook niet echt aardig tegenover de DA) maar ik ben blij dat we het nu een beetje eens zijn Ja

zie je met praten kom je ver Tong uitsteken hahaha Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 01:05

Jep. Een waarheid als een Koe
Maar als je nog eens twijfelt, nodig ik je uit om eens een dagje mee te draaien als vrijwilliger in de dierensector, dan maak je het van dichtbij mee, echt leerzaam Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 02:21

Eightlegged schreef:
Hoho.. beroep??? Dit is VRIJWILLIGERSWERK, geen beroep. De meesten hebben inderdaad een beroep NAAST hun vrijwilligers werk. Wees blij dat ze uberhaupt bestaan. Je krijgt als ambu medewerker geen cent hoor.. sjongejonge..

Maar het is en blijft een feit dat je er zelf voor kiest en daarmee dus een bepaalde verantwoordelijkheid neemt
Dit geldt dus ook als je aan een dier begint....je kiest ervoor en moet je dus ook verantwoordelijkheid dragen,ook in slechte tijden en mindere kleine dingetjes.......

Eightlegged schreef:
Ik baal echt van dit topic.

Er zit een kruisje rechtsboven aan......... Rolleyes

Eightlegged schreef:

Zwartwitje schreef:
Eightlegged: de topictitel is ook wel heel ongelukkig gekozen

Dat was ook de enige reden waarom ik hier in de eerste instantie op reageerde Koe Ja het werd in de eerste post uitgelegd waarom, maar dan nog.

Ja ik heb het uitgelegd...als je er echt zo'n moeite mee heb dan schakel je toch een MOD in om topic titel aan te passen in purmerendse dierenambulance......
Ik heb het duidelijk in het topic zelf beschreven dat het om [***] gaat en ik scheer hierbij niet elke ambulance over 1 kam

katiavl schreef:
vrijwilligerswerk is altijd zwaar. Heb al overal gezeten waar ze me nodig hadden.
Tricolor ramp enzo.
Maar vriendelijk blijven vind ik toch belangrijk Knipoog

je weet waar je aan begint, mijn handen wisten het ook na een tijd Vork

idd! hier ben ik het helemaal mee eens!! het is harstikke top dat er vrijwilligers zijn! ik respecteer die mensen ook absoluut want ik doe het ze met mijn drukke leventje niet na
hoewel als ik kan helpen dat ik dat altijd probeer,zoals met dit hondje dus want ik heb mijn vingers en handen op een beet geriskeerd om te zorgen dat hij iig niet doodgereden werd!

en juist,gewoon wat vriendelijkheid dat is wat mij zeker tegen de borst stuitte! ik werd niet vriendelijk aan de telefoon te woord gestaan omdat ik meneer uit zijn bed belde
en heel nonchelant wordt maar gezegd dat ik hem maar moest gaan vangen terwijl ik vertelde dat hij A niet zo heel vriendelijk was en B ik een loopse teef mee had in de auto wat dus enig risico met zich meebracht
Als de hond geen reu was of gecastreerd en vriendelijke was had ik hemzelfs mee naar huis genomen en hem gewassen en dan wel naar het asiel gebracht of de eigenaar gezocht,desnoods een dak boven het hoofd geboden....
Ik vind dat meneer *** iets proffesioneler had moeten handelen en zeker nadat ik alle moeite had gedaan om de hond op zijn terrein te krijgen, had ik zeker wel verwacht dat hij hem iig op z'n minst had aan kunnen nemen.

Eightlegged schreef:
Ik heb echt nog nóóit gehoord dat bij ons op de manier wordt gereageerd als ik jou hoor vertellen en dat dat getolereerd wordt, echt niet. 1 x was er een man die op zijn eerste dienst iets dergelijks lomps had gezegd, en die is diezelfde dienst nog fijn thuis afgezet met de mededeling dat het tevens zijn laatste dienst was.. Zonder gein.

*** staat dus wel degelijk bekend als norse L*l hier in de buurt en precies zo hoort hij niet te reageren,doe het werk dan niet denk ik dan.....
Ik vind hem niet geschikt...
Eightlegged schreef:
Ik snap haar kant ook zeker, en ik praat het gedrag van die ambu medewerker ook nergens goed. Ik baal alleen dat de hele boel dan meteen maar gegeneraliseerd wordt, daar kan ik ècht niet tegen, zeker omdat ik weet wat het hele gebeuren inhoudt.

Nogmaals dat was dus niet de bedoeling,maar er over door blijven kampen helpt je ook niks
zoals ik al zei,als het je echt zo dwars zit dat schakel je een MOD in om de titel te laten veranderen.....mij maakt het niks uit.

Zwartwitje schreef:
Jep. Een waarheid als een Koe
Maar als je nog eens twijfelt, nodig ik je uit om eens een dagje mee te draaien als vrijwilliger in de dierensector, dan maak je het van dichtbij mee, echt leerzaam Lachen

Ik weet dat deze niet voor mij bedoeld is maar ik wou er toch even op reageren Tong uitsteken

Ik heb 9 maanden vrijwillig gewerkt op een kinderboerderij(vroegah)
Ook daar werden vele zieltjes gedumpt enz.... je weet ook dat als het oliebol is en je een baaldag heb dat je er gewoon moet staan
en ja ik MAC ook hoor! Haha! ,vond dat verhaal overigens nergens op slaan! tuurlijk mag een dierenliefhebber MACen Knipoog ,ja sommige mensen die snappen het echt niet............
Ik heb ook altijd gedoneerd aan de DA en andere instanties alleen door de fouten van *** en nare ervaring met dierenbescherming ben ik er mee genokt .....

Kortom het gaat dus om dierenambulance [***] ! en niet over de rest! Haha!
Laatst bijgewerkt door Justy op 01-12-06 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 02:28

"Beetje" jammer van *** dat hij zo doet, had het niet verwacht van hem......
Laatst bijgewerkt door Justy op 01-12-06 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 07:42

naadje24 schreef:
Eightlegged schreef:
Ik baal echt van dit topic.

Er zit een kruisje rechtsboven aan......... Rolleyes

God wat een intellect. Snap je nou echt niet dat ik baal van dit topic omdat de boel hier zo leuk word zwartgemaakt (en dan heb ik het niet eens over jou). En snap je dan ook niet dat ik enigszins verandering wil brengen in de negatieve toon van dit topic? Dus niks kruisje, kom op zeg Dromen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 07:56

Ik kan me op zich wel voorstellen dat je kwaad bent, maar aan de andere kant aangezien het vrijwilligerswerk is kan ik het me van die man ook wel voorstellen. Echter was ik als vrijwilliger wel gaan kijken, want op het moment dat je je voor de job aanmeldt, dan weet je dat je ook s'nachts gebelt kunt worden, dus wat dat betreft ben ik het niet met die man eens.

Zelf heb ik wel goede ervaring met de dierenbescherming. Er zwom hier een bebloede zwaan in het kanaal (waarschijnlijk neergeschoten door een jager) en na een paar uur proberen naar de kant te lokken kregen we hem nog steeds niet te pakken. Ik de dierenambulance gebelt en werd erg netjes geholpen, ze vroegen gelijk om het adres en binnen een half uur waren ze er, compleet met boot en vangnet Haha!

Ze kregen de zwaan uiteindelijk te pakken en hebben hem mee genomen. Op mijn verzoek of ze mij konden bellen als ze meer over de gezondheid wisten werd netjes op ingegaan en de volgende dag kreeg ik uitgebreid verslag! OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 07:57

hoe de medewerker heeft gehandeld is inderdaad fout........... maar gelukkig niet tekend voor de hele Dierenambulance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:28

KiWiKo schreef:
hoe de medewerker heeft gehandeld is inderdaad fout........... maar gelukkig niet tekend voor de hele Dierenambulance

Afgod

In onze regio zal niemand dat doen, dat weet ik zeker.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:36

dat is toch soms wel irritant op bok, Naadje24 heeft het duidelijk over purmerend en nu krijg je allerlei mensen, nee hoor bij ons niet!!! dat was de vraag ook niet pfff, wat die man deed is gewoon fout.