Hond vermist in IJmuiden!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freaky

Re: Hond vermist in IJmuiden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:43

Ojawel hoor, alles went ok voor je katten. Maar het is mijn mening dat katten het ook buiten heerlijk vinden. Het zijn tenslotte jagers. Gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben. Zo ook over de hond die er op zijn eigen houtje vandoor gaat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:43

een hond is ook een roofdier,een bewegingsdier,wat beperkt wordt in zijn beweging door een riem van 1 meter...als hij uitgelaten wordt,want los laten lopen is uit den boze,toch??

voor de mensen die het niet weten,een hond stamt af van een wolf...dus is niet geboren in een bench en aan een riem,evt met muilkorf...

altijd zijn het de katten die zo zelfstandig zijn,behalve die 4 die ik halfdood van de straat geschrapt heb,die niet...die miste hun wilde instinct ws,evenzo de 1000den dode katten per jaar die dood gereden worden..

waar het mij om gaat,is dat het altijd "vreemd of raar" gevonden wordt als een hond wegloopt,dan hadden eigenaren maar moeten opletten,of dat hoort niet zo,maar dat katten hetzelfde doen,is gewoon,dat snap ik niet.

zo wil mijn buurvrouw dat onze tuin hermetisch is afgesloten voor onze honden,maar haar kat loopt wel bij ons in de tuin..offcourse,dat doen katten nu eenmaal... Rolleyes

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:49

Ik vind het niet vreemd dat een hond wegloopt maar wel dat een hond op zijn eigen houtje weg mag gaan. Weglopen kan gebeuren.

Ik weet dat mijn honden van de wolf afstammen en probeer dat ook zoveel mogelijk tegemoet te komen o.a door het voeren van vers vlees. Mijn honden zitten niet in een bench, hebben geen muilkorf en lopen meerdere malen per dag los. Ook kunnen ze lekker in onze grote tuin stoeien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:10

Lachen maar over het algemeen wordt er wel zo zwart wit gedacht...

heel gek is dat een hond altijd een eigenaar heeft,die altijd de verantwoordelijkheid heeft over zijn dier..een kat heeft wel een eigenaar,tot er een auto total loss is gereden,dan is ie van niemand,en doordat ze dus overal en nergens lopen,heeft de kat een eigen verantwoordelijkheid,en de eigenaar niet,want "die kan er niets aan doen"...

maar goed,deze discussie is hier al heel veel gevoerd..en oplossen doet het niets.
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 20-11-06 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:12

Ik vind ook dat ik verantwoordelijk ben voor mijn kat. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Zeker als mijn kat in de rondte zou zwerven dan ben ik nog steeds verantwoordelijk. Ik wil ook niet dat hij in andere tuinen zit. Wat dat betreft heb ik gelukkig een makkelijke kat.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:20

Wij hebben ook een hond gehad die zichzelf uitliet. Was niks mee aan de hand is tot z'n dood aan toe zo goed gegaan. Als 3jarig meisje toen ik net kon lopen, liep ik zo achter hem aan. Niet alle honden kunnen dat maar ook niet alle katten

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 12:30

freaky schreef:
lekker oplettend van de eigenaars. Vind het altijd vreemd als eigenaren hun hond op eigen houtje weg laten gaan. Of er geen toezicht op hebben. Voor hetzelfde geld was hij nu dood..

Ik word hier een beetje pissig van, van zo'n ongenuanceerde reactie over iemand die je totaal niet kent.
Je kent de precieze situatie niet, weet niets van de hond en ook niet van de eigenaren.
Ik ken Whera via een ander forum als iemand die uitermate betrokken is bij al haar dieren, en zo'n opmerking als die jij maakt slaat dan ook echt nergens op in dit verband.

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:49

Toch blijf ik bij mijn mening, mij zal het niet zomaar gebeuren dat mijn honden op eigen houtje weggaan en meegnomen worden door iemand anders. Zoals ik al eerder zei, uitzonderingen daargelaten en het kan inderdaad een keer gebeuren dat je hond wegloopt. Maar er zijn ook mensen die hond beesten op eigen houtje rond laten zwerven, en dat vind IK belachelijk. Dat is mijn mening.....

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 12:53

Je blijft ongenuanceerd helaas...
Je schaart deze mensen nu onder "mensen die hun beesten op eigen houtje rond laten zwerven" en ik kan je verzekeren dat zij absoluut niet in die categorie thuishoren.

Verder heeft uiteraard iedereen recht op zijn mening, maar dan moet die in mijn ogen wel goed gefundeerd zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:55

Ze laten hun hond niet zwerven en bovendien is er in die omgeving een behoorlijke sociale controle. Iedereen uit de buurt kent de hond en de loods waar vandaan hij was verdwenen ligt pal naast de duinen. Ik denk dat menig hond dan even daar een plas zou doen als ie moest.
Verder kan het inderdaad iedereen overkomen dat ze hun hond kwijt raken. Mijn ouders zijn 1 van onze honden in een bos in Limburg kwijt geraakt toen ze daar aan het wandelen waren. Hij bleef altijd redelijk in de buurt maar pikte een keer een spoor op en toen mijn ouders weer omkeken waar ie was, was hij dus verdwenen. Een dag later konden ze hem in het asiel in de buurt ophalen.
Nogmaals, Kito wordt niet zomaar de straat opgeschopt maar die duinen zijn een soort achtertuin van de loods. Dus als hij daar de hele dag is gaat ie dat stukje af en toe in om te plassen.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 20-11-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:55

Daarom zeg ik net uitzonderingen daargelaten, daarmee bedoel ik (als ik jullie reacties lees) dat het niet voor deze mensen op gaat, dat zij wel goed op hun hond letten.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:02

Pfffffff............ het toppic ging over dat er een hond vermist was, en hij is weer thuis gelukkig.
Dus een verder discussie is niet van toepassing, en als jullie dat willen moet je maar een ander toppic openen.

Kito is gelukkig weer thuis, heeft heerlijk weekendje Ardenne gehad en gaat gewoon weer met Bob mee naar de loods, maar dan met halsband met naamplaatje en telnr.