'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:57

xXVeronaXx schreef:
en waarom een golden niet als bewaking en de rottweiller wel?
omdat de rottweiler een slechte/agressieve naam heeft, een golden niet


Ok, en hoe zou dat nu komen.... Koe

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:59

Omdat ze mensen in de waan houden dat Rottweilers agressief zijn,
wat ze helemaal niet zijn, mits ze een goede opvoeding hebben gehad

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:00

xXVeronaXx schreef:
Omdat ze mensen in de waan houden dat Rottweilers agressief zijn,


Wie zijn "ze" Verward

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:01

Jullie vatten het allemaal wel heel aanvallend op.. Je zou het ook anders kunnen zien, dat mensen die slecht over deze honden denken nu zien dat dat een reden heeft. Dat het geen toeval is dat de pitbull achtige honden zo'n stempel hebben áls ze vaak [nee idd,hier staat geen altijd] een 'criminele' baas hebben..

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:02

Lia_ schreef:
xXVeronaXx schreef:
Omdat ze mensen in de waan houden dat Rottweilers agressief zijn,


Wie zijn "ze" Verward

De mensen die die cijfers neerzetten

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:07

Wil je dan beweren dat het onderzoek niet klopt?

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:11

Nee tuurlijk beweer ik dat niet

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:14

een dier is wat je ervan maakt. pups zijn heel vormbaar, als hij niet wordt gestraft voor de dingen die ''fout'' zijn en niet beloond voor de dingen die ''goed'' zijn.. dan krijg je veel sneller te maken met een ''agressieve'' hond (vaak ongeacht ras).

mensen (vaak gezinnen) die het leuk vinden om pups mee te nemen naar cursussen krijgen honden die heel sociaal zijn, en graag bij mensen zijn. ook dit ongeacht ras.

aan de hond (ras) zal het niet liggen hoe hij wordt, de mens vormt zijn huisdier.. en helaas ook wel eens op de ''verkeerde'' manier

AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:22

ik vind dat iedereen een hond kiest die bij ze past!
ik heb zelf ook een hond
iedereen vind het een labrador kwa gedrag (gewoon kei liever hond) en kwa uiterlijk (zwart bruine ogen(word nu grijs door leeftijd)
maar eigenlijk is het tog echt ene kruising mechelse herder duitste staander!
twee jachthonden dus!
als dat nu wil zeggen dat mijn hond en ik gevaarlijk zijn Vork
mijn hond pakt zelf geen koekjes van kleine kindjes aan Clown
heeft mijn moeder ze vroeger aangeleerd Knipoog
als ik met mijn hond aan het wandelen ben en er komt een klein druk hondje aan (jack russel ofzo die heel druk is ofzo)
dan loopt mijn hond er met een boog omheen dus ras zegt niks vind ik hoor!
opvoeding dat is het probleem!
als ik kijk naar mijn hond en naar een vriend van mij die een golden retriever heeft (die zo bekent staan om hun rústige karakter) nou dan is die golden retriever twintig keer zo druk als mijn kruising mechelse herder x duitste staanden!

dus ras zegt niks hoor
tis de opvoeding Haha!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:26

Lia_ schreef:
Wil je dan beweren dat het onderzoek niet klopt?


dat wil ik wel beweren ja Haha!

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:28

Reisje naar Amerika gemaakt? Haha!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:29

Lia_ schreef:
Reisje naar Amerika gemaakt? Haha!



nee hoor dat hoeft niet eens Haha!

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:31

Daarom!al die domme stukjes elke keer,zonde van de tijd voor zon onderzoek.
Weet je laten ze eens tijd en geldt erin stoppen ,om ervoor te zorgen dat iedere hondenbezitter verplicht een opvoedings cursus of iets van die aardt moet doen.
Dan zou je deze rare onderzoeken een halt toe kunnen roepen Haha! .
En niet van allerlij rassen op een lijst gaan zetten Boos! ,pak de bazen maar eens aan is mijn mening en fokkers beter controleren.........

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:31

zit op het staffordforum... en daar hebben ze nav dit onderzoek een poll geopend met wie er wel eens in aanraking is geweest met de politie of een strafblad heeft... nou.. ik kan je zeggen bij deze: dat onderzoek klopt van geen kant

en zeg nou zelf... iedereen maakt toch wel eens een verkeersovertreding??? of je nou een kakhond hebt of een jachthond

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:32

Dus er is gefraudeerd met de gegevens van 355 hondeneigenaren en hun strafblad, alleen om eigenaren van bepaalde rassen in een kwaad daglicht te stellen Verward
Welk nut zou dat moeten hebben????

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:33

Lia_ schreef:
Dus er is gefraudeerd met de gegevens van 355 hondeneigenaren en hun strafblad, alleen om eigenaren van bepaalde rassen in een kwaad daglicht te stellen Verward
Welk nut zou dat moeten hebben????


wat is 355 hondeneigenaren op die miljoenen/miljarden mensen die in amerika wonen???

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:34

LimaGentle schreef:
zit op het staffordforum... en daar hebben ze nav dit onderzoek een poll geopend met wie er wel eens in aanraking is geweest met de politie of een strafblad heeft... nou.. ik kan je zeggen bij deze: dat onderzoek klopt van geen kant



Ik heb iets meer vertrouwen in gegevens van justitie dan van een vrijwillige poll op internet Haha!

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:34

ik laat voortaan ons zwervertje ook maar op straat zitten (kruising met stafford terrier,dus in de volksmond een halve pittbull.)

dan hadik me pas een slecht mens gevoeld Knipoog

gelukkig til ik nooit zo zwaar aan dat soortonderzoekjes. Ik zeg ook weleens zomaar wat........

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:35

Lia_ schreef:
LimaGentle schreef:
zit op het staffordforum... en daar hebben ze nav dit onderzoek een poll geopend met wie er wel eens in aanraking is geweest met de politie of een strafblad heeft... nou.. ik kan je zeggen bij deze: dat onderzoek klopt van geen kant



Ik heb iets meer vertrouwen in gegevens van justitie dan van een vrijwillige poll op internet Haha!


maar het gaat om het idee toch???
was er laatst ook niet een onderzoeker die zei dat de aarde geraakt zou worden door een meteoriet ofzo???
nou.. dat bleek achteraf ook niet waar te zijn.. Knipoog

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:36

You may be interested to know that global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of Pirates since the 1800s. For your interest, I have included a graph of the approximate number of pirates versus the average global temperature over the last 200 years. As you can see, there is a statistically significant inverse relationship between pirates and global temperature.
Afbeelding
Zo kun je dus alles onderzoeken Haha!

Snap dus echt niet waarom iedereen met een "stoere hond" nu weer aan het janken slaat.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:38

brendalevita schreef:
Daarom!al die domme stukjes elke keer,zonde van de tijd voor zon onderzoek.
Weet je laten ze eens tijd en geldt erin stoppen ,om ervoor te zorgen dat iedere hondenbezitter verplicht een opvoedings cursus of iets van die aardt moet doen.
Dan zou je deze rare onderzoeken een halt toe kunnen roepen Haha! .
En niet van allerlij rassen op een lijst gaan zetten Boos! ,pak de bazen maar eens aan is mijn mening en fokkers beter controleren.........


Als je nu eens wat minder selectief leest? Dat zou een stuk schelen!

Jokonootje

Berichten: 4866
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:39

tsja mijn zus heeft duidelijk een risico hond. Die heeft een mechelaar die als hij de kans krijgt een vreemde man/vrouw die hem wil aaien ook duidelijk zal grijpen. Echter mijn zus is nog nooit in aanraking geweest met de politie. (op drie kleine bekeuringen na)
Ik heb een Golden Retriever die zonder de opvoeding die hij nu krijgt ook zeker een stempeltje agressief had kunnen krijgen. Het is nu een schat van een hond maar als die 1 cm ruimte krijgt in zijn opvoeding zal hij zeker gaan happen naar mensen (wat hij in zijn pubertijd ook wel heeft gedaan)
Ik heb dus zo'n zachtaardig hondje hihi
En mijn zus is dus een crimineel volgens dit onderzoek... ik zal het haar even melden Haha! denk dat ze daar erg blij mee is hihihihi

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:40

Jolanda_ schreef:
tsja mijn zus heeft duidelijk een risico hond. Die heeft een mechelaar die als hij de kans krijgt een vreemde man/vrouw die hem wil aaien ook duidelijk zal grijpen. Echter mijn zus is nog nooit in aanraking geweest met de politie. (op drie kleine bekeuringen na)
Ik heb een Golden Retriever die zonder de opvoeding die hij nu krijgt ook zeker een stempeltje agressief had kunnen krijgen. Het is nu een schat van een hond maar als die 1 cm ruimte krijgt in zijn opvoeding zal hij zeker gaan happen naar mensen (wat hij in zijn pubertijd ook wel heeft gedaan)
Ik heb dus zo'n zachtaardig hondje hihi
En mijn zus is dus een crimineel volgens dit onderzoek... ik zal het haar even melden Haha! denk dat ze daar erg blij mee is hihihihi


En als jij ook eens zou willen lezen! Wat het is dus precies andersom Slapen

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:40

ALLE honden zijn risicohonden Haha!
van chiwafwafs tot aan deense doggen

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:41

Ik heb een fransebulldog en die is in 1/5 jaar tijd bij 4 bazen geweest en als laatste heeft hij bij een junk gezeten waar die alleen op een balkon zat en nooit buiten kwam.....een vrouw heeft hem daar weggekocht maar wilde er weer vanaf en had op een advertentie van ons gereageerd die wij hadden geplaatst....

wij wilde eigenlijk een fransebull uit een asiel maar zaten echt nergens en we wilde geen pup...dus zodoen de zij gereageerd op onze advertentie....

wij daar aangekomen en krgen die hond gelijk mee...vonden wij al een beetje vreemd...ik vertrouwde hem niet helemaal maar wilde hem een kans geven Lachen

Hij was dus hartstikke vals Bloos
Gelukkig hebben wij hem weer aardig op de rails gekregen ook met cursus maar het gaat er nooit meer helemaal uit hij is in die tijd ervoor heel erg verwaarloosd geweest Bloos

maarja wij hebben nu die hond en kan nog lelijk doen maarja wil niet zeggen ondanks hij nu van ons is en van iemand anders is geweest...dat wij natuurlijk ook in aanraking ofzo zijn geweest met justitie....

nou is het natuurlijk wel iets anders omdat hij in 1e instantie niet van ons is geweest en daaruit toch misschien wel blijkt dat idd zo n junk mijn hond de vernieling in geholpen heb.....maar wil niet iedereen over 1 kam scheren....denk niet dat iedereb crimineel of wat dan ook slecht voor zn dier is ....