Vraagje over mn hamster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TijnieJjJ

Re: Vraagje over mn hamster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:21

hoi, ja ik wist dit allemaal maar ik denk er wel goed overna hoor Knipoog maar nog bedankt voor je reactie Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:24

Tijnie niet deze hmsters een week bij elkaar zetten, Pubelia heeft het dwerghamsters en dat gaat heel anders!!! Syren moeten niet gekoppeld te worden, dan wordt het moord en doodslag. Het is een kwestie van kijken waneer het vrouwjes willig is en dan een man er bij zetten. In een neutrale omgeving en absoluut niet bij elkaar in een hok zetten, ook niet daarna!

Ik zou zeggen VERDIEP je er eerst eens wat verder in, je kunt over en aantal jaar, als je er meer van weet, altijd nog gaan fokken met goede ouderdieren. En dan kun je ook bedenken waarom je wilt fokken. Dat doe je naar mijn idee alleen als je werkelijk de soort wilt verbeteren.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:27

ja ik snap je, al lees je een paar berichten terug had ik ook gezegt dat ik ze niet bij elkaar deed zonder dat ik er bij bleef en dat ik er niet aan zou moeten denken dat ze een week bij elkaar zaten dat ik dan bang was dat ze gingen vechten snachts maar denk over een aantal jaar dat ik deze hamstertjes dan niet meer heb Huilen konden ze maar oud worden!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:44

Huh? Ik snap dit bericht niet helemaal.. Misschein is het zowiezo handig om even leestekens te gebruiken?

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:07

ja is idd handig sorry Bloos

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:12

Maar wat bedoel je nou met dat andere berichtje?

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:26

nou kijk, wuis zei tegen me van deze hamsters moet je nooit een week bij elkaar zetten want dat gaat echt niet goed. toen zei ik van als je een paar berichten terug leest had ik al geschreven dat ik ze nooit een week bij elkaar zal doen. sorry dat ik zo onduidelijk was maar voor de computer is alles ook onduidelijker en berijp je elkaar soms ook verkeerd, het blijft toch altijd makkelijker als je gewoon met elkaar praat Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:32

Over een paar jaar heb je deze hamster waarschijnlijk niet meer, maar wie weet heb je dan nog steeds de intentie om te gaan fokken en schaf je twee stamboomhamstertjes aan. Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:34

@ tijniejjj: ik heb geen hamstertjes ik doe een opleiding paraveterinair en ik heb stage gelopen in een knaagdierenfokkerij.

zoals wuis zegt moet bij een syr de vrouw idd willig zijn. anders maakt ze de man uit.

@plutterspot: je had gedeeltelijk gelijk. de man eet de jongen op maar bij syrische hamster maakt de vrouw de man 9 van de 10 keer af.

ik ben blij dan tieniejjj inziet dat het idd meer is dan ff sexen...
dat gevoel had ik er eerst niet bij maar na vele reacties wel.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:42

haha okee Knipoog als je een hamster heb laat even een fototje zien Haha! vind hamstertjes zo leuk Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:31

Een verzameltopic mag helaas niet. Tong uitsteken

Maar ik plaats hier wel regelmatig eens foto's, zoek anders op Wuis en BB of zoeken op Woensel dan vind je vast wel wat foto's van Woenie. Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:50

thnx wuis, idd ik heb dwerg hamsters, die leven niet solitair, maar ook dit hoeft niet altijd goed te kunnen gaan!!

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:19

Tong uitsteken

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 18:29

En wat vragen jullie voor sinterklaas?? ik een nieuwe hamsterkooi met die buizen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:16

Die buizenkooien zijn erg lastig met schoonmaken en de meeste vind ik te klein (ferplast liza kan nog net).
Ik heb een liza gehad maar die buizen vind ik echt niks.. Je hamster komt er niet meer uit, ze gaan er echt in wonen. En er eten in leggen en er in plassen.. Wordt echt een hele vieze bende. Ik heb de kooi verkocht en de buizen gehouden om gewoon mee te spelen zegmaar, daarvoor zijn ze wel leuk. Ja

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:27

Een oppaskind van mij heeft ook een russische dwerg, en die heeft oook zo'n buizenkooi gekregen. Hij vond hem echter te klein, en heeft er toen een andere aan vast gekoppeld. Is nou een hele grote leuke kooi geworden! Mijn hamster zit in een terrenziani of hoe e het ook schrijft. Das ook een flinke kooi. Maar dat verdeind ze ook vind ik.
Groetjes, mij

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:02

een buizenkooi kan wel alleen moet je er iid rekening mee houden dat het smerig word. maar als jij af en toe die buizen in een soppie gooid krijg je het wel schoon..

houd er ook rekening mee dat hij minder tam word.... in de buizen kan hij zich makkelijk terug trekken en het word een echte schuilplaats.
op deze manier kan hij zich makkelijker voor jou verstoppen.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:40

haha ja dat denk ik ook dat hij er een huisje van gaat maken maar geeft niet hou het gewoon goed schoon ik had een leuke kooi gezien met breede buizen wil de expres breede voor het geval dat hij er niet inpaste

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 10:26

LiinDseyy schreef:
mijn hamster werd toen hij ongeveer 8 maanden was ook ineens heel dik... de keer erop dat ik hem zag ( hij stond niet bij mij thuis maar bij mijn moeder ) was het een echte volwassen hamster...

dat had ik dus ook

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:17

Mijn god!! Waarom verdiep je je eerst niet wat in syrische hamsters???
Je doet zomaar iets waar je gene verstand van hebt !!

dat je er nog maar weinig ervaring mee hebt kan, maar je wilt niet eens iets van mensen aan nemen die wel verstand hebben van hamsters!

Ik snap gewoon niet waarom sommige mensen dieren nemen terwijl ze er nog niks over weten!
Ik zelf heb ook een syr dus heb er ook genoeg verstand van !!
Natuurlijk weet ik zelf niet veel af van het fokken, maar ik weet wel de dingen die ik moet weten als ik zo'n diertje heb.

Een syrische hamster kan niet samen! Maar dat staat er al vaak genoeg op !

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 17:48

Ik heb ze ook niet samen zitten en hoef hier geen commentaar meer op Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:55

*Als nou gewoon niemand hier meer reageert, zakt het topic vanzelf wel.*

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:18

Wuis schreef: