Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Dan is het nog een hond die lang niet voor iedereen geschikt is, door zijn jachtinstinkt. Leuk joh, er zullen misschien een paar goed terecht komen, maar ik kan je nu al vertellen dat er ook een paar in het asiel belanden of van hand tot hand gaan omdat mensen niet met het karakter en de jachtdrift om kunnen gaan...
Leuk vooruitzicht.....
NoaFleur schreef:Het is altijd beter dan niets doen.
Ik zie jou nu bepaald ook niet met suggesties aankomen...
Citaat:De vraag is nog wel of ik deze pups krijg hoor. WAnt de meesten zijn al ergens geplaatst in opvang. MAar er zijn intussen alweer nieuwe pups gevonden in de vuilnisbak.... . Misschien vind Billy het wel aan te raden om zulke pups gewoon in de vuilnisbak levend te laten verrekken. Ik heb besloten dat ik niet meer dan 4 honden wil. Mogelijk 2 volwassen en 2 pups. Moeten wel goed met elkaar en met mijn honden op kunnen schieten. De reuen moeten of heel jong zijn, of gecastreerd zijn i.v.m. loopsheid.
Verder worden er heel veel pups gevonden in oude bouwplaatsen, ergens verscholen. De meeste honden in Spanje worden geboren op straat, dus er komt geen fokbeleid van welk mens ook aan te pas. Waarschijnlijk was dat ook niet het geval met die galgo/pointers. Broodfokkerij is dus niet een term die in dit geval op zijn plaats is. Verder doen ze wel degelijk aan sterilisatie. Mentaliteitsverandering is ook nodig, maar dat duurt nog enkele decennia vrees ik. Maar Billy ziet er kennelijk geen bezwaar in om de honden tot die tijd te laten creperen. MAar dat is het verschil tussen mij en haar. Wil je dat misschien in dat topic zetten? Ik kan zelf helaas niet reageren.
pubelia schreef:Sorry maar ik vind dus ook dat je beter eerst hier in nederland kan beginnen met de honden. Ik weet dat je niet mag oordelen op een hond die 800 km verder op geboren is, maar waarom moeten wij de problemen van een ander land gaan oplossen, als er hier in nederland ook nog zo'n honden leven. Spanje lost onze problemen toch ook niet op? het enige verschil is dat ze in Spanje ze mogen/ of doen afmaken. En dat dat prutsmuts neit mag. Sorry hoor maar klinkt miss hard, liever een hond zonder toekomst die ingeslapen mag worden. Dan een hond zonder toekomst die moet blijven leven. in een kleine kennel. er vaak maar 1 keer op een dag uit mogen om buiten te kunnen luchten, en dan nog 1 keer op een dag uitgelaten mogen worden....
ook al vind ik het dan wel een goed initiatief van desiree.