Hulp gevraagd aan konijnenkenners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Re: Hulp gevraagd aan konijnenkenners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:29

Haha dat is nou juist het probleem. We weten niet zeker of het coccidiose is! Het kan, maar die dikke buiken ziekte kan ook. Zelfs VHS zou kunnen. Van al deze ziektes hebben ze wel wat symptomen, maar van niet een ziekte hebben ze alle.
W.b.t. die dikkenbuikenziekte, die kunnen ze niet bij ons oplopen volgens mij. Als we de bakken helemaal ontsmet hadden en een nieuwe lading konijnen kregen, die niet met de anderen in contact kwamen, ging er ook wel eens een dood. Nou zou die natuurlijk al bij de 'leverancier' het opgelopen kunnen hebben..

Het is zo moeilijk. Zelfs een mest onderzoek zal geen 100% uitsluitsel geven over een ziekte.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:37

@ Naatje: Ik weet niet precies waarom, maar het staat ook duidelijk op de verpakkingen van de leverancier

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:05

@ Sjen: Ohw, dan ga ik maar eens even kijken Tong uitsteken ... Maar goed, ik heb zelf maar kleine rassen, sinds kort dan een duitse hangoor, dus had daar nooit naar geinformeerd ...
Gr.
Naatje

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:50

de meeste konijntjes uit de dierenwinkel hebben coccidiose. Deze tijd van het jaar zijn er veel konijnen ziek.. op de kliniek krijgen we veel ziekte konijntjes die niet meer willen eten enz