Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tyrza schreef:Ik doe ze altijd in een plastic zakje en sla het zakje heel hard tegen de muur. Zijn ze ook op slag dood. Is eng voor jou, maar ze merken er niets van.
Ik doe het bv ook vaak met de muizen die door mijn katje gevangen zijn en bv al een pootje of ruggetje hebben gebroken. Heel sneu dan.
Tyrza schreef:Weinig bos hier in de buurt, laat staan oude ingezakte huisjes
We gaan de winter in en de muizen gaan het moeilijk krijgen. Die kleintje zijn er dus helemaal niet bij gebaat om in leven gehouden te worden. Het is de natuur: alleen de sterksten overleven en het zal dan ook wel een reden hebben dat mama muis er niet meer is.
nielsd schreef:Augurk: DAt is alleen maar meer marteling. Doodmeppen is het snelst en pijnloost.
augurk schreef:Heb er al een paar groot gebracht! Kan het niet laten als ik ze vind.
Je doet ze in een grote emmer met wat zaagsel en stro.
Lamp er boven die warmte afgeeft (ik had gewoon een burolamp). Beetje poeder koffiemelk mengen met lauw water en op een lepeltje doen. Muis pakken en gewoon dippen tegen z;n bekkie (niet te hard knijpen aub). Dit om de 2 uur doen. Ze gaan echt vanzelf drinken. Dit moet je wel een week volhouden. 's-nachts ging ik twee keer m'n bed uit (ja je moet wat over hebben voor zo'n muis). Als ze proberen te gaan springen uit de emmer kun je ze vrijlaten. Ze worden trouwens echt wel tam.
Nou succes na een week of twee kun je weer gewoon doorslapen.
Wuis schreef:Tyrza schreef:Weinig bos hier in de buurt, laat staan oude ingezakte huisjes
We gaan de winter in en de muizen gaan het moeilijk krijgen. Die kleintje zijn er dus helemaal niet bij gebaat om in leven gehouden te worden. Het is de natuur: alleen de sterksten overleven en het zal dan ook wel een reden hebben dat mama muis er niet meer is.
Dat jij er zo over denkt is jouw goed recht, maar accepteer dan wel dan er wel mensen zijn die wél moeite doen voor kleine dieren en niet alleen voor grote beesten als paarden.
Tyrza schreef:Heb ik gezegd dat ik dat niet accepteer?
Neen, ik geef alleen de reden waarom ik dit doe. We komen veel muizen tegen op stal. En die muizen kunnen ook (dodelijke) ziektes aan je paard geven door bv urine in het voer. Dan maak ik liever pijnloos een muisje dood, dan dat ik straks een doodziek paard op stal heb staan....
Wuis schreef:Misschien heb je dat niet letterlijk gezegd, maar het komt wel behoorlijk irritant over, op een manier van ik wil even leuk zijn.
Tyrza schreef:Ik doe ze altijd in een plastic zakje en sla het zakje heel hard tegen de muur. Zijn ze ook op slag dood. Is eng voor jou, maar ze merken er niets van.
Ik doe het bv ook vaak met de muizen die door mijn katje gevangen zijn en bv al een pootje of ruggetje hebben gebroken. Heel sneu dan.
Billy schreef:Ik had vanmorgen nog een dode muis, maar nu heb ik een nieuwe gehaald bij de Dixons, en kan ik weer bokken![]()
Hij heet Trust
Citaat:Uitzetten in een onbewoond gebied met een vervallen huisje is een sprookje. Nederland is namelijk een dicht bevolkt land dus zal die losgelaten muis altijd wel of ergens anders overlast veroorzaken of opgegeten worden door roofvogel/kat.
Citaat:Ongedierte is het en niets anders.
augurk schreef:Heb er al een paar groot gebracht! Kan het niet laten als ik ze vind.
Je doet ze in een grote emmer met wat zaagsel en stro.
Lamp er boven die warmte afgeeft (ik had gewoon een burolamp). Beetje poeder koffiemelk mengen met lauw water en op een lepeltje doen. Muis pakken en gewoon dippen tegen z;n bekkie (niet te hard knijpen aub). Dit om de 2 uur doen. Ze gaan echt vanzelf drinken. Dit moet je wel een week volhouden. 's-nachts ging ik twee keer m'n bed uit (ja je moet wat over hebben voor zo'n muis). Als ze proberen te gaan springen uit de emmer kun je ze vrijlaten. Ze worden trouwens echt wel tam.
Nou succes na een week of twee kun je weer gewoon doorslapen.