3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:37

Nou sorrie hoor maar doodmaken zou ik echt niet doen. Misschien dat ze jullie tot last zijn maar je kunt ze ook ergens vrijlaten waar het niet bewoond is, bijv. bij een oud ingezakt huisje in het bos o.i.d. ik noem maar wat.

Ik zou zelf persoonlijk NOOIT een muis dood kunnen maken. Ook gezien het feit dat ik knagers als huisdier houd weet ik dat ook zo'n diertje je erg veel liefde kan geven.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:41

Weinig bos hier in de buurt, laat staan oude ingezakte huisjes Clown

We gaan de winter in en de muizen gaan het moeilijk krijgen. Die kleintje zijn er dus helemaal niet bij gebaat om in leven gehouden te worden. Het is de natuur: alleen de sterksten overleven en het zal dan ook wel een reden hebben dat mama muis er niet meer is.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:49

Heb er al een paar groot gebracht! Kan het niet laten als ik ze vind.
Je doet ze in een grote emmer met wat zaagsel en stro.
Lamp er boven die warmte afgeeft (ik had gewoon een burolamp). Beetje poeder koffiemelk mengen met lauw water en op een lepeltje doen. Muis pakken en gewoon dippen tegen z;n bekkie (niet te hard knijpen aub). Dit om de 2 uur doen. Ze gaan echt vanzelf drinken. Dit moet je wel een week volhouden. 's-nachts ging ik twee keer m'n bed uit (ja je moet wat over hebben voor zo'n muis). Als ze proberen te gaan springen uit de emmer kun je ze vrijlaten. Ze worden trouwens echt wel tam.
Nou succes na een week of twee kun je weer gewoon doorslapen.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:54

Tyrza schreef:
Ik doe ze altijd in een plastic zakje en sla het zakje heel hard tegen de muur. Zijn ze ook op slag dood. Is eng voor jou, maar ze merken er niets van.

Ik doe het bv ook vaak met de muizen die door mijn katje gevangen zijn en bv al een pootje of ruggetje hebben gebroken. Heel sneu dan.

Tyrza toch, dat had ik nou nooit van jou gedacht.
Zo'n lief klein muisje Huilen
Dat pootje zou ik dus gaan repareren. Met een tandenstokertje gaan spalken. Ach gut
Echt dierenmishandeling wat ik hierboven lees Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:59

Augurk: DAt is alleen maar meer marteling. Doodmeppen is het snelst en pijnloost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:02

Tyrza schreef:

We gaan de winter in en de muizen gaan het moeilijk krijgen. Die kleintje zijn er dus helemaal niet bij gebaat om in leven gehouden te worden. Het is de natuur: alleen de sterksten overleven en het zal dan ook wel een reden hebben dat mama muis er niet meer is.

Dat jij er zo over denkt is jouw goed recht, maar accepteer dan wel dan er wel mensen zijn die wél moeite doen voor kleine dieren en niet alleen voor grote beesten als paarden.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:04

nielsd schreef:
Augurk: DAt is alleen maar meer marteling. Doodmeppen is het snelst en pijnloost.

Bedoel je dat spalken van het pootje?? Is toch te proberen! Kun je hem altijd naderhand z'n nek omdraaien.

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:07

augurk schreef:
Lamp er boven die warmte afgeeft (ik had gewoon een burolamp). Beetje poeder koffiemelk mengen met lauw water en op een lepeltje doen. Muis pakken en gewoon dippen tegen z;n bekkie (niet te hard knijpen aub). Dit om de 2 uur doen. Ze gaan echt vanzelf drinken. Dit moet je wel een week volhouden. 's-nachts ging ik twee keer m'n bed uit (ja je moet wat over hebben voor zo'n muis). Als ze proberen te gaan springen uit de emmer kun je ze vrijlaten. Ze worden trouwens echt wel tam.

Jij gaat snachts twee keer je bed uit voor z' on muisje, die als je hem vrijlaat (hoogst waarschijnlijk) in een val komt of wordt opgegeten.. ?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:09

Wuis schreef:
Tyrza schreef:

Dat jij er zo over denkt is jouw goed recht, maar accepteer dan wel dan er wel mensen zijn die wél moeite doen voor kleine dieren en niet alleen voor grote beesten als paarden.

Heb ik gezegd dat ik dat niet accepteer? Haha!

Neen, ik geef alleen de reden waarom ik dit doe. We komen veel muizen tegen op stal. En die muizen kunnen ook (dodelijke) ziektes aan je paard geven door bv urine in het voer. Dan maak ik liever pijnloos een muisje dood, dan dat ik straks een doodziek paard op stal heb staan....

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:12

Yep! Je moet er wat voor over hebben.
Iedereen zit hier op bokt te gillen over hoe je een paard moet behandelen blah blah blah.
Volgens mij geld dat voor alle dieren.
Wie zegt dat hij wordt opgevreten als je hem los laat. Wie weet zijn mijn muizen wel een enorme muizenfamilie gaan stichten die bij jullie op de manege alle dekens opvreet.Ik heb ze in elk geval die kans gegeven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:13

ik heb ze ook wel eens gevonden, maar de katten waren er ook heel snel bij Bloos aan muizen zou ik toch niet beginnen denk ik, maar goed ook daar zijn mensen en sites voor dus ik wens de ts wel veel succes! ben wel benieuwd hoe het verder gaat Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:53

Tyrza schreef:
Heb ik gezegd dat ik dat niet accepteer? Haha!

Neen, ik geef alleen de reden waarom ik dit doe. We komen veel muizen tegen op stal. En die muizen kunnen ook (dodelijke) ziektes aan je paard geven door bv urine in het voer. Dan maak ik liever pijnloos een muisje dood, dan dat ik straks een doodziek paard op stal heb staan....

Misschien heb je dat niet letterlijk gezegd, maar het komt wel behoorlijk irritant over, op een manier van ik wil even leuk zijn. Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:04

Guttegut, er zijn nu ook al pennymuisjes op bokt Haha! Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:05

Ik had vanmorgen nog een dode muis, maar nu heb ik een nieuwe gehaald bij de Dixons, en kan ik weer bokken Haha!
Hij heet Trust Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:08

Wow Billy, origineel bedacht hoor. Grappig dat je mensen direct een stempel geeft, zonder ze te kennen. Dat zegt waarschijnlijk ik meer over jou dan over mij. Knipoog

Dan vraag ik me af waarom je ook niet direct even reageert in het topic over katten te vroeg bij de moeder weghalen. Als je je daar druk om maakt ben je toch wel een kattenpenny of niet?
Of in het topic over vechtende ratten (let op, knaagdieren! Haha! ). Maak je je daar zorgen over dan ben je toch echt wel een rattenpenny. Knipoog

Is maar even een tip, jij schijnt je namelijk te vermaken met op zo'n manier reageren. Haha!

Ohja, misschien wel smeuige informatie waar je nog iets mee kan, ik heb diverse muizen, vogels, konijntjes, hazen enz. grootgebracht en uitgezet. Uiteraard kregen ze ieder voordat ze weggingen nagellak op en een roze strik om. Ja

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:21

Gut, waar is je gevoel voor humor Wuis?
Ik heb zelf ook een hoop dieren gehad en grootgebracht, maar dat betekent niet dat ik niet nuchter naar schadelijk wild kan kijken.
Kalmeer een beetje. Jij doet waar jij je goed bij voelt, en zo doe ik dat ook.....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:29

Wuis schreef:
Misschien heb je dat niet letterlijk gezegd, maar het komt wel behoorlijk irritant over, op een manier van ik wil even leuk zijn. Knipoog

Nou, ik ben altijd wel de gangmaker thuis hoor! Clown

Meissie.... je moet de zaken niet zo serieus nemen... als je je hier al aan gaat storen.... er zijn ergere dingen in de wereld Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:33

Tyrza schreef:
Ik doe ze altijd in een plastic zakje en sla het zakje heel hard tegen de muur. Zijn ze ook op slag dood. Is eng voor jou, maar ze merken er niets van.

Ik doe het bv ook vaak met de muizen die door mijn katje gevangen zijn en bv al een pootje of ruggetje hebben gebroken. Heel sneu dan.

Juist, en dit is 100x diervriendelijker dan ze in de diepvries stoppen Frusty
Ik weet niet hoor, zou jij het leuk vinden om dood te vriezen Billy? Nee, dat dacht ik ook niet.
Tegen de muur meppen en ze zijn op slag dood, klaar.

Als je ze groot wil brengen.. veel succes. Terug in de natuur kunnen ze niet, en wilde muizen worden nooit tam. Als je muizen zo leuk vind zou ik eens een stel kleurmuizen overwegen, dàt zijn wel erg leuke huisdieren! Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:42

Ik zou het niet leuk vinden om dood te vriezen maar eerlijk gezegd ook niet om tegen de muur doodgemept te worden. Knipoog
Ik weet dat ze het bij de reptielenzaak zo deden, toen ik nog reptielen had.
Verder gooi ik niet dagelijks muisjes in de vriezer, dat is 1x gebeurd toen een van mijn Guttata's niet levend wilde vreten, en ik ben er 2 dagen beroerd van geweest.
Muisje was wel zo dood trouwens....

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:44

waarom allemaal zo negatief en ze vroeg inderdaad niet hoe ze ze het best kon doodmaken maar hoe ze ze het best kon redden !!

nou sterkte ermee hoop dat ze het halen!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:11

Natuurlijk babymuisjes zien er lief, klein en schattig en o zo leuk uit. Natuurlijk hebben muisjes ook gevoel. Dus ik kan mij best voorstellen dat je denkt o wat lief die wil ik redden.

Zoals Tyrza echter al opmerkte zitten ze wel in het eten van je paard. Nu nog niet in de voerton maar ook hooi is het eten van je paard. Je wil toch niet dat je paard ziek wordt?

Als alle muisjes bleven leven heb je binnen de korste keren een muizenplaag en wellicht een ziek paard of een aangevreten deken. Het is dus maar goed dat niet alle muizen het overleven.

Uitzetten in een onbewoond gebied met een vervallen huisje is een sprookje. Nederland is namelijk een dicht bevolkt land dus zal die losgelaten muis altijd wel of ergens anders overlast veroorzaken of opgegeten worden door roofvogel/kat.

Dus kom van je roze wolkje af en kijk eens goed na de nadelen van het grootbrengen vd muisjes.

Muisjes hebben het voordeel ten opzichte van kakkerlakken en muggen dat ze haar hebben en er aaibaar uitzien. Maar ze brengen net zoals de andere genoemde dieren ziektes over en zijn dus ook schadelijk. Dus niks niet lief, klein, schattig muisje.
Ongedierte is het en niets anders.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:37

Billy schreef:
Ik had vanmorgen nog een dode muis, maar nu heb ik een nieuwe gehaald bij de Dixons, en kan ik weer bokken Haha!
Hij heet Trust Vork

Ha die is leuk Haha!
De mijne heet Q-Tec Duivel
Wat een drama's over een muisje.
Je hebt ze meegenomen van stal dan zul je er ook voor moeten zorgen. Anders had je ze gewoon moeten laten liggen. Voed ze op tot ze groot zijn en laat ze dan weer los. Koop een leuke kater dan heeft die ook weer wat te doen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:44

Citaat:
Uitzetten in een onbewoond gebied met een vervallen huisje is een sprookje. Nederland is namelijk een dicht bevolkt land dus zal die losgelaten muis altijd wel of ergens anders overlast veroorzaken of opgegeten worden door roofvogel/kat.

Dat ze opgegeten worden ligt nu eenmaal aan de voedelketen, dat risico heb je ook.
en nee ik vertel geen sprookje want zelf zet ik ze daar altijd wel uit.

Citaat:
Ongedierte is het en niets anders.

Je lijkt mijn vader wel. Haha! Haha!

Ik heb dan geen paardenstal maar wel een voliere en ik tref heel soms in het nachthok wel eens een lief klein muisje aan. Die ga ik dan echt niet dood maken. In al die jaren dat wij hier wonen hebben we namelijk nog nooit 'last' gehad van muizen.

Ik heb daar gewoon een andere mening over. Lachen

@Billy: Waar mijn gevoel voor humor is? Dat had ik even in de kast laten staan. Tong uitsteken Nee even serieus het gaat je echt mateloos irriteren dat je als knaagdierliefhebber nooit anders dan zulke praat hoort over ze. Vandaar dat ik misschien een beetje overdreven reageerde. Knipoog

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 13:48

augurk schreef:

hoi! ja wat jullie allemaal zeggen over dood maken?? Verward ik doe het toch niet!!
Ik kan geen beesten vermoorden !! Ik houd ze lekker op een kruikje, ze krijgen babyvoeding
en hebben het heerlijk warm Haha! En als ze de natuur in gaan redden ze zichzelf absoluut niet. Ze zijn eenmaal gewent om voer voor hun neusje te krijgen dus.. Mijn vriendin neemt er 1 van me over als die zelfstandig kan eten/drinken en de andere 2 houd ik lekker.. Knipoog

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:49

Ik zou ze zelf niet kunnen doden, dat zou ik aan mijn kat overlaten Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben het eens met de meerderheid hier. Muizen zijn ongedierten, ik heb er een hekel aan als er keutels liggen op mijn deken, dat ik nochtans goed had opgeborgen. Of dat de helft van mijn wit dekje, nu eerder zwart ziet en er een groot stuk is uitgeknaagd. Of er alweer grote gaten in de proviandzakken zitten, zodat ze openscheuren en alles op de grond vliegt.

Neen, ik zou ze niet grootbrengen, ze zien er wel lief uit, maar over een jaar zijn het er 100 en dan zal je ze niet meer leuk vinden en zal je ze willen vermorzelen als je ziet dat er alweer aan je spullen geknaagd is...