[foto] Mijn Kale Poes...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smano

Re: [foto] Mijn Kale Poes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:12

Hij is mooi van lelijkheid hihi. Grapje hoor. Heel veel plezier met hem. Ik ben zelf dol op katten alleen dan wel met haar (heb er namelijk 6)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:13

Ik moet ook altijd erg wennen als ik zo'n katje ziet, maar vidn het dan wel weer vertederend dat ook daar mensen van houden, gelukkig maar dat smaken verschillen, anders zou het een eenzame wereld worden, wel leuk te lezen wat het houden van zon raskat allemaal inhoud.
Maar ik houd het voorlopig bij mijn shaded silver. (Pers)

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:14

Wel mooie poesen, maar het zou niets voor mij zijn.
Maar? waarom neem je zo'n poes? waarom niet een met haren Gaaaap Tong uitsteken
voelt dat niet raar aan als je ze aait?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:17

Ik heb nog nooit zon kat geaait, zou het wel eens willen voelen, Lachen
Ziet er verder lief uit Lachen

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:26

Ik vind het ook wel mooi van lelijkheid ja.

Maar dan ga ik me toch afvragen hoe ze dit zo erin gefokt hebben? En naar watik lees lijkt het toch niet een heel "gezond" ras te zijn.
(dit ivm die huidplooien, extra verzorging, en las over oog, oor en leverproblemen)

Ikzelf ben ook blij met mijn harige katerbeest, al zou ik best eens een tijdje op zo´n kat willen passen om te kijken of hun karakter nou echt zo anders is.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:45

getver wat eng. net alsof ze niet afgemaakt is. ik persoonlijk vind het geen mooie katten. geef mij maar een lekker harige britisch korthaar.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 13:30

Citaat:
Maar dan ga ik me toch afvragen hoe ze dit zo erin gefokt hebben? En naar watik lees lijkt het toch niet een heel "gezond" ras te zijn.
(dit ivm die huidplooien, extra verzorging, en las over oog, oor en leverproblemen)

Het verhaal gaat dat ze het er niet in gefokt hebben maar dat er een tijd geleden door een genetische fout een kaal poesje werd geboren en daar zijn ze verder mee gaan fokken.
Er word ook gezecht dat ze al eeuwen bestaan bij de Aztheken, dat ze uit Egypte komen.
Maar hoe ze nou precies zijn ontstaan dat weer eigenlijk niemand.

baroen schreef:
ik vind ze wel gaaf Haha!

maar zijn haar oren nou zo vies?

De oren van de sphynx worden sneller vies omdat ze meer talg afscheiden dan katten met haar, dat komt omdat ze deze talg nodig hebben om warm te blijven.
Ze hebben dan ook meer verzorging nodig dan een kat met haar (uitgezonderd de angora katten).

Citaat:
voelt dat niet raar aan als je ze aait?

Het voelt een beetje als een hele warme zachte zemen lap.

Citaat:
Maar dat knuffelt tog helemaal niet lekker :S?

Juist wel!! heerlijk zacht en warm.

Citaat:
Hun huid moet je toch verzorgen met babyolie?
En de plooien controleren op smetplekken?

Is de keuze voor het ras bepaald door hun karakter?

Om de huid met baby olie in te smeren lijkt mij niet verstandig omdat deze katten zichelf natuurlijk ook wassen en dan zullen ze de baby olie binnen krijgen.
Deze poezen zijn inderdaad iets bevattelijker voor huidproblemen, maar als je de huid goed verzorgd dan valt dat reuze mee, veel mensen gaan hun Sphynx elke week wassen, dat is naar mijn mening niet goed omdat je dan ook alle goede vetten en bacterien van de huid wast, daardoor word de sphynx dan weer sneller ziek.
Als je een kat met haar elke week gaat wassen dikke kans dat die ook huidproblemen krijgt.
En het is ook nog is zo dat hoe vaker je je sphynx wast hoe meer vet hij gaat aanmaken, dat is dweilen met de kraan open....