Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toeties schreef:Nouja zeg, ze kan het toch gewoon zeggen dat ze last van die hond had?!?!
Jullie praten het goed dat die vrouw die hond een klap geeft, ik zweer het, op deze manier had ze het bij mij niet moeten doen, ook niet als Cleo een stok zou pakken van haar!! Dan kan je dat gewoon zeggen, niet slaan!
Ik zou echt gigantisch flippen vrees ik.
Je kan het normaal zeggen, dan kan iemand normaal zijn excuus aan bieden, maar niet slaan, dat vind ik echt uit den boze!! Tenzij dat beest natuurlijk jou hond of kind of jezelf bijt, dan is het weer heel anders...
Tr3z3l_l0v3r schreef:Ik ben het met Desiree eens. Die vrouw had wat mij betreft zeker de hond mogen 'straffen' met boze woorden zodat de hond weet dat hij fout was. Maar zeker niet slaan ! Hoe wil die hond nu weten wat goed en fout is als hij alleen aangelijnd mag.
Hij kan niet weten dat hij niet naar andere honden toe mag rennen als hij nooit geleerd heeft dat dat niet mocht. Als hij alleen maar vast loopt kan hij dat dus niet leren. Meestal rennen ze 1 a 2 x naar iemand of een hond toe, dan straf je hem goed en meestal weten ze het daarna wel. Is dat niet het geval kun je hem idd beter aangelijnd houden maar ik oefen met mijn hond ook af en toe los terwijl ik weet dat ze niet 100 % luisterd.
En ja ik heb genoeg cursussen met mijn hond gedaan
* overigens oefen ik wel een beetje afgelegen maar nog.
Ze had het recht niet jou hond te slaan, als je wou dat je hond zo gestraft werd had jij je hond daarna nog wel geslagen..
JustNanno schreef:oefenen doe je op plekken waar geen andere mensen komen, en waar je geen andere mensen kan lastig vallen. En je kunt oefenen op cursussen. Een hond van 10 maanden hoort trouwens allang te weten wat hierkomen is.
Bovendien zijn de losloopgebieden erg beperkt, zelfs in bossen, dus kan me indenken dat de kans groot is dat TS de hond helemaal niet los mocht laten.
Desiree schreef:Dat hebben ze zo in de gaten, een lange lijn. Net als een lui paard dat merkt dat je zonder zweep of sporen rijdt.
avanti4ever schreef:2. ze kan op zich best rekening houde met het feit dat het een pup is..
JustNanno schreef:Niemand praat hier die tik goed. Alleen is TS diegene die het probleem bij de ander neerlegd, terwijl ze zelf verantwoordelijk is. Wat die andere persoon heeft gedaan is voor mij zelfs niet belangrijk, dat is ook niet de issue hier.
katiavl schreef:Bij ons in belgie weet niet hoe het bij jullie is, is het verplicht om de hond aan de lijn te houden. En ergens vind ik dit een goede zaak. Wil je zonder les gaan wandelen kun je dit in speciaal ingerichte hondenparken is omheind enzo.
JustNanno schreef:Ze heeft de hond niet eens teruggeroepen, want dan had dat wel in het topic gestaan...dus van niet luisteren is eigenlijk geen sprake, alleen van pure laksigheid van TS.