hond geslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dell_1

Re: hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:45

Ik vind dat die vrouw niet jou hond mocht slaan maar jij moet je hond ook niet in de stok van dei vrouw laten bijten. Hij moet luisteren ook al is hij 10 maanden dan moet hij gewoon komen als jij hem roept

Bovendien is het ook nog gevaarlijk als een hond niet luisterd!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:46

Toeties schreef:
Nouja zeg, ze kan het toch gewoon zeggen dat ze last van die hond had?!?!

Jullie praten het goed dat die vrouw die hond een klap geeft, ik zweer het, op deze manier had ze het bij mij niet moeten doen, ook niet als Cleo een stok zou pakken van haar!! Dan kan je dat gewoon zeggen, niet slaan!

Ik zou echt gigantisch flippen vrees ik.

Je kan het normaal zeggen, dan kan iemand normaal zijn excuus aan bieden, maar niet slaan, dat vind ik echt uit den boze!! Tenzij dat beest natuurlijk jou hond of kind of jezelf bijt, dan is het weer heel anders...

mischien was die vrouw wel bang voor de hond..
en deed ze dit mischien als schrikreactie...
nogmaals ik ben echt tegen slaan.. maar een vreemde hond behoord niet in je spullen te bijten.. dit keer ging het om een stok.. morgen is het mischien wel een kind..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:47

Tr3z3l_l0v3r schreef:
Ik ben het met Desiree eens. Die vrouw had wat mij betreft zeker de hond mogen 'straffen' met boze woorden zodat de hond weet dat hij fout was. Maar zeker niet slaan ! Hoe wil die hond nu weten wat goed en fout is als hij alleen aangelijnd mag.
Hij kan niet weten dat hij niet naar andere honden toe mag rennen als hij nooit geleerd heeft dat dat niet mocht. Als hij alleen maar vast loopt kan hij dat dus niet leren. Meestal rennen ze 1 a 2 x naar iemand of een hond toe, dan straf je hem goed en meestal weten ze het daarna wel. Is dat niet het geval kun je hem idd beter aangelijnd houden maar ik oefen met mijn hond ook af en toe los terwijl ik weet dat ze niet 100 % luisterd.
En ja ik heb genoeg cursussen met mijn hond gedaan Knipoog
* overigens oefen ik wel een beetje afgelegen maar nog.

Ze had het recht niet jou hond te slaan, als je wou dat je hond zo gestraft werd had jij je hond daarna nog wel geslagen..

Als jij zoveel cursussen hebt gedaan, zou je op je minst je laatste opmerking niet hebben geplaatst. Dan hoor je toch op zijn minst te weten, dart als je hond uiteindelijk bij je komt, je de hond NOOIT mag straffen, anders komt ie nooit meer bij je. Dus ja, met die cursussen van je neem ik het ff niet zo nauw.

Een hond kan prima leren luisteren op een afgelegen veldje of aan een lange lijn. Geen probleem.

Dan schrijf je nog dat de hond niet kan weten dat ie dat niet mag doen omdat hij dat nooit geleerd heeft. Hallo, de hond is 10 maanden oud! Hierkomen is 1 van de eerste commando's die een hond dient te kennen. En als ie dat nie 100% goed doet, laat je de hond gewoon niet los. Zo simpel is het.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:08

JustNanno schreef:
oefenen doe je op plekken waar geen andere mensen komen, en waar je geen andere mensen kan lastig vallen. En je kunt oefenen op cursussen. Een hond van 10 maanden hoort trouwens allang te weten wat hierkomen is.
Bovendien zijn de losloopgebieden erg beperkt, zelfs in bossen, dus kan me indenken dat de kans groot is dat TS de hond helemaal niet los mocht laten.

Sorry maar dat is onmogelijk. Je moet beginnen natuurlijk op plekken waar de hond niet afgeleid kan worden door andere mensen en andere honden.
MAar als je daar altijd blijft oefenen, zal de hond niet leren OOK te luisteren als er WEL afleiding is. Dat werkt zo niet.

Als de hond naar je luistert op een afgelegen terrein, wil het niet zeggen dat hij het OOK doet als er andere mensen en dieren in de buurt komen. En dat kan hij alleen in de praktijk leren.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:12

Dat zul je langzaam moeten introduceren, en wel aan een lange lijn! Niet zomaar losgooien, dan krijg je dit soort taferelen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:13

Dat hebben ze zo in de gaten, een lange lijn. Net als een lui paard dat merkt dat je zonder zweep of sporen rijdt.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:19

Jij liet je hond gewoon verder los lopen??? Nou sorry hoor, maar dan ben jij in eerste instantie al fout. Dat mevrouw dan slaat is ook niet netjes, maar je weet zelf dat jouw hond achter die stok aan gaat.. Slim van je..

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:20

dat vind ik dus echt niet kunnen!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:21

Desiree schreef:
Dat hebben ze zo in de gaten, een lange lijn. Net als een lui paard dat merkt dat je zonder zweep of sporen rijdt.

het werkt anders altijd prima.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:30

En dan nog iets, ik lees nergens dat TS ook maar enige moeite heeft gedaan om d'r hond bij d'r te roepen.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:32

Inderdaad...

somokkele

Die vrouw had niet het recht je hond te slaan. Maar ik vind wel dat je zelf verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond. Zelf vind ik het zeer storend als mensen hun hond niet bij zich houden.
Vooral omdat ik vaak een hond mee heb die andere honden (en vooral jonge honden) op eet. En ja ze is aangelijnd, en luistert goed. Als ik met een stok sta te zwaaien en er hangt een andere hond ineens in........ja dan kan hij een flinke brul verwachten.

Ik vind het dus niet terecht dat je deze vrouw volledig verantwoordelijk maakt voor het feit dat jouw hond niet luistert.

Dus trainen met je hond, en jezelf trainen, ogen in je achterhoofd en eerder reageren als je hond

MaraYvette

ik vindt 1. dat dat mens je hond nooit mag slaan , ze moet als ze het als fout ziet dat op jullie verhalen dus jullie daar op aanspreken..op n normale manier 2. ze kan op zich best rekening houde met het feit dat het een pup is..
3. vindt ik ook dat JULLIE verantwoordelijk zijn ,IK weet dat honden soms eigenwis zijn echt waar maar hij moet in principe wel luisteren ik heb n hond van bijna 7 jaar en die vindt wegwerkers heel interesant, dus als ik die zie roep ik mn hond en lijn m even aan want de 1 vindt t leuk deander vindt t vervelend en dat is voor de hond verwarrend dus heb ik liever dat hij er helemaal niet naar toe loopt.. Dat je hond nog erg speels is alla dat kan maar ik vindt wel dat je zelf ervoor verantwoordelijk bent en dat je er echt op moet gaan oefenen want stel er loopt n kindje van 2 met n stok en jou hond stormt er op af valt wel dat kindje om snapje??? het is geen verwijt meer een tip..Nogmaals die vrouw had nooit je hond mogen slaan nooit maar jou hond had t ook niet mogen doen..

Wat voor hond is heteigenlijk??

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:34

Vast een tekkel

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:35

Euhm ja dat weet ik dus niet ik zie dat nergens staan om wat voor hond het gaat dus dacht vraag het even..

edit typfoutje nummer 10002;)

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:36

avanti4ever schreef:
2. ze kan op zich best rekening houde met het feit dat het een pup is..

Rekening houden met dat het een pup is?? Die hond is 10 maanden! Hierkomen moet er dan al lang ingebakken zitten. Maar TS heeft d'r hond niet eens bij d'r geroepen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:40

@ just nanno, tuurlijk had t er al in moeten zitten mijn hond luisterde toen beter dan nu ,haha die kwam gelijk aanrennen,,maar helaas geldt dat niet voor elke hond wat grotendeels aan opvoeding ligt maar ook n beetje aan karakter en ras maar goed dan nog vindt ik dat die vrouw of de hond in nekvel had kunnen pakken en de eigenaars er op had aan kunnen spreken op n normale manier toch of ben ik nou zo bekrompen??

je aslaat N HOND NIET NIET DIE VAN JEZELF EN NIET DIE VAN N ANDER een hond moet uit respect en uit enthoushasme naar je toe komen niet uit angst

edit,, vergat wat en typfout wordt erg standaard haha

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:42

Niemand praat hier die tik goed. Alleen is TS diegene die het probleem bij de ander neerlegd, terwijl ze zelf verantwoordelijk is. Wat die andere persoon heeft gedaan is voor mij zelfs niet belangrijk, dat is ook niet de issue hier.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:44

Bij ons in belgie weet niet hoe het bij jullie is, is het verplicht om de hond aan de lijn te houden. En ergens vind ik dit een goede zaak. Wil je zonder les gaan wandelen kun je dit in speciaal ingerichte hondenparken is omheind enzo.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:45

JustNanno schreef:
Niemand praat hier die tik goed. Alleen is TS diegene die het probleem bij de ander neerlegd, terwijl ze zelf verantwoordelijk is. Wat die andere persoon heeft gedaan is voor mij zelfs niet belangrijk, dat is ook niet de issue hier.

TS of ouders ervan is ook verantwoordelijk, je ziet mij nergens zeggen van niet... maar voor TS was dat duidelijk wel de issue...
ja de hond had moeten luisteren helaas deed ie dat niet en ja dan vindt ik t slaan onaceptabel...Waarschuwing voor TS om daar aan te gaan werken dat n hond op zn baasjes gericht moet zijn en niet op andere
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 19-10-06 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:45

katiavl schreef:
Bij ons in belgie weet niet hoe het bij jullie is, is het verplicht om de hond aan de lijn te houden. En ergens vind ik dit een goede zaak. Wil je zonder les gaan wandelen kun je dit in speciaal ingerichte hondenparken is omheind enzo.

hier in nl ook sinds enige tyd behalve op bepaalde plekken dan staat dat aangegeven...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:46

Ze heeft de hond niet eens teruggeroepen, want dan had dat wel in het topic gestaan...dus van niet luisteren is eigenlijk geen sprake, alleen van pure laksigheid van TS.

xJurdyWonanx

@ JustNanno, Ik bedoelde dat laatste niet zo. Ik weet ook dat je je hond zeker NIET moet straffen als hij uiteindelijk bij je komt want dan legt ze een verband tussen komen = fout.
Ik bedoelde het eigenlijk zo als die eigenaar wou dat de hond
gestraft werd ( voordat ze nog bij de eigenaar terug kwam enz ) dat ze dat liever zelf deed en niet die vrouw. Snappie Knipoog

''Dus ja, met die cursussen van je neem ik het ff niet zo nauw ''
Ik zal dit maar niet zo nauw nemen Lachen

Nou die omheinde hondparkjes neem ik al geen gebruik meer van want mijn andere hond die springt er met gemak nog overheen dusseh Vork
Laatst bijgewerkt door xJurdyWonanx op 19-10-06 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Ik had waarschijnlijk een brul naar die hond gegeven, iig nooit geslagen. Maar ik vind absoluut dat de TS fout is.
Ik erger me altijd dood aan loslopende honden die niet luisteren en als er wat van zegt tegen de eigenaar, krijg je over het algemeen nog een grote bek terug ook.
Als zo'n hond mn paard lastig valt sla ik trouwens wel, daarom rij ik met zweep buiten. Krijg je trouwens ook een grote bek, maar ik zeg altijd maar of ik sla of mn paard en als die het doet kan hij het niet navertellen Duivel

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:48

JustNanno schreef:
Ze heeft de hond niet eens teruggeroepen, want dan had dat wel in het topic gestaan...dus van niet luisteren is eigenlijk geen sprake, alleen van pure laksigheid van TS.

Nee t staat idd niet in t topic nee alleen dat ze de vrouw 'waarschuwde' ok das waar maar of dat laks heid was of meer het feit dat ze alleen maar dacht owjee dat weet ik niet aangezien de ts ook verder niet reageert en ik eigenlijk wel benieuwd ben naar wat voor hond het is Knipoog