Ervaring hond vanuit Rhodos mee naar NL nemen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Ervaring hond vanuit Rhodos mee naar NL nemen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:45

stef schreef:
Waarom gelijk de les lezen? Als iemand een andere mening heeft dan owh wat leuk, dan mag dat toch?
Ben verder met je eens dat ook in NL broodfokkers aangepakt moeten worden, maar ik zou persoonlijk liever geld geven aan een buitenlands sterilisatie programma dan een hond uit het buitenland halen. Omdat ik het idd als een bodemloze put zie zolang er niks verandert

De honden die via een stichting aan worden geboden zijn ook vrijwel allemaal gesteriliseerd. En misschien zie jij het als een bodemloze put, ik zie het als een hond uit een asiel die een beter leven krijgt.

Als er in Nederland een leuke hond in het asiel zit zou het mij niet ook niet uitmaken, ik snap ook nooit hoe mensen een hond na jaren weg kunnen doen.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:45

hopen dat het allemaal lukt ! echt een heel leuk hondje Lachen

wij komen net terug van Kreta en hebben een rood katertje meegenomen. dit ging heel makkelijk. Bij de dierenarts (godzijdank Nederlands..) zeiden ze ook al dat honden moeilijker meegingen .

succes ermee !

groetjes Robin

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:54

Speciaal voor STef, Billy en al die andere mensen die het er niet mee eens zijn, een quote van iemand uit een ander topic:
Lindy schreef:
Wauw, superplannen zo te lezen!
heb ook even op de site gekeken, interressant!
Ben zelf eerder dit jaar een maand naar Spanje geweest om oa (zwerf)honden te helpen, en ik kan je verzekeren dat het dankbaar werk is.
Het is zo'n verschil met hier, gewoon niet te vergelijken.
Denk er wel om dat je echt dierenleed tegen zult komen, en dat het ook een naar gevoel is als je weer naar huis gaat met de wetenschap dat er nog zoveel meer moet gebeuren.

Die persoon spreekt vanuit ervaring. Ik geloof dat je wel rustig kunt aannemen wat zij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:04

Desiree schreef:
Speciaal voor STef, Billy en al die andere mensen die het er niet mee eens zijn,

Dees, je draaft nu wel een beetje door, Billy heeft hier helemaal niet gereageerd......

Bravura, ik hoop dat alles nu snel geregeld is en ze volgend weekend lekker mee kan naar het bos Ja

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:13

Nou, men is van Transavia Rhodos doorverwezen naar Transavia NL, vervolgens werd ik doorverwezen naar de reisirganisatie. Deze verwees me door naar KLM want die zouden de afhandeling van Transavia doen voor huisdieren. KLM verwees me net weer terug naar Transavia......en nu zit ik aan de telefoon te wachten aangezien er een hele aardige mevrouw is die nu de reisorganisator op hoge poten aan het bellen is, omdat die dus toch zelf de boeking door moeten geven aan business to business van Transavia....Snappen jullie het, dan snap ik het ook! Verdrietig

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:55

Balen Bravura.
Ik hoop dat er al wat duidelijker is nu.

Tja de keuze tussen een hond van daar of 1 hier uit het asiel moet iemand zelf maken. Wij zijn erg blij met onze aparte en speciale griek.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:12

Ilindra schreef:

Bravura, ik hoop dat alles nu snel geregeld is en ze volgend weekend lekker mee kan naar het bos Ja

Was in de war met topics met hetzelfde onderwerp waarin ze reageert en aangeeft er tegen te zijn. Ik lees niet elke keer het hele topic overnieuw, vandaar mijn vergissing.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:15

Heel veel succes!! En wat de naam betreft: wat dacht je van Gaia? De griekse aardgodin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:33

beetje jammer dat je hierover geen mening mag hebben die afwijkt van de rest.
Ik doel niet op honden die via een stichting geplaatst worden, maar op de honden die daar blijven. Als daar een goed programma voor wordt opgesteld, krijg je een stuk minder zwerfhonden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 16:09

Stef...daar is de stichting mee bezig, maar ja....ze moeten het van donaties hebben, dus daar is niet tegen te werken!

Nou....ik heb even geslapen en heb knallende hoofdpijn. Mijn ouders zijn zo lief na 4 uur heen en weer gebel van mijn kant, naar Schiphol te gaan om dan eindelijk bij die balie in hal 1 de ticket te boeken en het hondje aan te melden op de vlucht. Wat blijkt? Men weet het daar ook allemaal niet, dus pa en ma zijn al 3 uur van de ene balie naar de andere aan het hollen! Niet te geloven!!!!! Boos! Ik denk dat ik straks maar onbetaald verlof neem, een roeibootje huur en het hondje als echte asielzoeker mee neem, om vervolgens opgepikt te worden midden op zee, zwaar verhongerd en uitgedorst! Haha!
Ik kan het zowat niet meer geloven dat ik Afroditi in NL ga krijgen....maar ik zal haar hier krijgen, al gaat het me maanden duren en al moet ik haar zelf meesmokkelen! Bloos

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:52

Toen ik de honden uit Kreta mee naar NL nam heb ik ze in nederland al door het reisburo op mijn ticket laten zetten.
De 50 euro heb ik op het vliegveld aan een hostes van Neckerman rezien moeten betalen.
Dat was de organisatie waar ik mijn vakantie had geboekt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:15

Nou....de boeking is er door! Nu maar hopen dat alles ook goed gaat op de luchthavens...
Mijn ouders zijn drie uur lang van de ene balie naar de andere gestuurd. Nu is de ticket betaald, de hond ingeboekt en ik moet de tickets faxen naar dat meisje dat haar mee neemt. Er is eea van de tickets afgescheurd, zodat ik aanneem dat de originele tickets al in bezit zijn van de luchtvaartmaatschappij. Ik fax alles voor de zekerheid ook naar de reisorganisator. Ik geloof het pas als ik haar hier in huis heb! Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:39

stef schreef:
beetje jammer dat je hierover geen mening mag hebben die afwijkt van de rest.
Ik doel niet op honden die via een stichting geplaatst worden, maar op de honden die daar blijven. Als daar een goed programma voor wordt opgesteld, krijg je een stuk minder zwerfhonden.

Dat is aan de plaatselijke bevolking. En als die geen reet om dieren geeft, verandert er niets voor ze.

en wanneer zal de hond nu eindelijk arriveren?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:51

Donderdag nacht! Knipoog

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:19

Jeee, hopenlijk nu toch alles goed geregeld.
Ik ga voor je duimen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:44

Mijn hond komt ook uit het buitenland, uit Turkije. Bij ons ging het vrij gemakkelijk, wel met stress maar wel goed Haha! Succes *LOL*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:05

Nou Bravura, ik hoop dat alles goed gaat.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:45

VAnavond is het zover he! Ik verwacht morgen een verslag!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 17:37

Jaaaaa!!!!! Ze is er! Heb 1.5 uur bij de aankomsthal gewacht en was bang dat ze bij de douane mocht gaan logeren maar uiteindelijk kwam ze er dan toch naar buiten! Heel rustig alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat ze net een vliegreis had gemaakt van 3.5 uur. Haha! Vanmorgen kwamen we om 05.00 uur thuis. Heb enorm gelachen om haar gekke fratsen met de wegwaaiende blaadjes. Vandaag heb ik haar meer aan de riem buiten gehad dan dat ze binnen was, en wat denk je.....kom uiteindelijk binnen....gaat ze alsnog zitten plassen. Clown Nou ja, ik hoop dat ze snel in de gaten krijgt hoe het wel moet. Ze vind de speeltjes helemaal te gek en kan er maar geen genoeg van krijgen. De DA schat haar 5 mnd oud, aangezien ze bijna haar hele gebit al gewisseld heeft. Ach, wat maakt het uit. Ze is gezond! Knipoog Enige is een kleine navelbreuk, maar dat kan ook verholpen worden als ze gesteriliseerd moet worden. Kon geen kwaad volgens de DA, zo klein zou het zijn. Ga daar dan maar vanuit. Heb voor januari de puppyvervolgcurus opgegeven aangezien ze nu geen nieuwe cursus meer geven dit jaar. Morgen volgen foto's!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:43

Heb je haar in een bench s'nachts? Want hiermee kun je de periode dat ze zindelijk is aanzienlijk verkorten. Ik hoop dat je binnenkort foto's van haar hebt, ik ben namelijk erg nieuwsgierig. Ik denk dat je er een fijne hond aan gaat krijgen. Onze Sokkie is ook zo'n blij en tevreden hondje.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 19:46

Ja, 's nachts in de bench. Hier wat foto's van vanavond. Morgen maak ik er nog een paar bij daglicht. Haha!
**Lukt weer eens niet** morgen maar weer proberen...

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:12

Wat ontzettend leuk dat je een hondje hebt gered!!
Een buurvrouw van ons heeft 2 honden uit Eritrea (Afrika) en 1 van Kreta!
De laatste gewoon op schoot in het vliegtuig meegenomen, is al een hele tijd geleden dus denk dat dat nu niet meer zou lukken..

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:15

Ik ben ook heel benieuwd naar je foto. Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:19

gefeliciteerd Amanda. Veel plezier met haar. I kben wel heel nieuwsgierig naar de foto's ( en ook haar in het echt)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 22:26

Hmmm, kan de foto's gewoon niet plaatsen.... Boos!