Dat van de tanden klopt wel. Onze kat is nu 10 jaar en heeft nauwelijks tandjes meer... (ze heeft er geen last van, ze eet nog net zo goed als vroeger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:Shiloh schreef:als je het puur wilt bazeren dat katten vlees eters zijndan moet je ze ook geen kattenbrokken meer geven.. zoals ik al uitgelegd heb, bestaan katten brokken voor een HEEL groot gedeelte uit koolhydraten... over troep gesproken
![]()
en vraag me zeer af of je het over alle merken hebt, of 2 voorbeelden hebt gepakt... aangezien veel goedkope en dure merken uit precies dezelfde fabriek van dezelfde fabricant en uit dezelfde machines... alleen de ene gaan in de saaie goedkope zak en de andere in de leuke dure zak...
Ik zette ALLE goedkope voerders tegenover de premiummerken. Als je niet zo eigenwijs zou zijn zou je misschien de ingredientelijst eens tegenover elkaar kunnen zetten.
Wuis schreef:Je moet niet klakkeloos alles overnemen van leraren en dat navertellen maar zelf op onderzoek uitgaan.
Shiloh schreef:Wuis schreef:Je moet niet klakkeloos alles overnemen van leraren en dat navertellen maar zelf op onderzoek uitgaan.
oow dat doe ik ook echt niet hoor... was het met vele dingen die hij zei niet eens, maar ook met vele wel...
zoals je misschien wel hebt kunnen lezen heb ik die reactie over wel heel erg overdreven veel water in blikvoer weer weggehaald... waarom? omdat ik er over na ben gaan denken en die percentages inderdaad vrij logisch zijn. dieren bestaan nu eenmaal uit heel erg veel water.
Citaat:trouwens... is toch niet gek dat vlees uit blik voor zoveel uit water bestaat...
het zijn vlees! eters... mensen bestaan toch ook voor 70% uit water ow weet ik vele hoeveel precies..., net zoals heeeeeeeel veel andere dieren...
whisperramse schreef:Ze krijgen dan ook niet zo snel wormen heb ik gehoord?
whisperramse schreef:onze kat krijgt voornamelijk brokjes (whiskas) en af en toe nat voer als tussendoortje (Sheba).
Ik denk dat brokjes wel gezonder zijn voor de tanden enzo.
Ze krijgen dan ook niet zo snel wormen heb ik gehoord?
hij vindt hetzelf ook lekker, dus ja, waarom zou het af en toe niet kunnen?
hammie schreef:Maar echt goed kauwen doen ze niet dus heeft het voor de tanden weinig nut.
Wuis schreef:Zidaantje je hebt wel muizen en kuikens in de diepvries liggen in de winkel voor katten, maar ik koop dit niet omdat ik
a) tegen broodfok van knaagdieren ben
b) er gewoon geen lekker gevoel bij heb. Natuurlijk worden er voor brokken en vlees ook beesten vermoord, dat terzijde. Maar dat is een andere discussie.
Maar ik wilde maar even zeggen dat het wel te krijgen is.
@Anna jelly, in verhouding is vers vlees goedkoper gezien je voor een blik voor het water betaalt.
En trouwens vers prins vlees is ook niet zo duur hoor, iets in de 2 euro geloof ik, en dan heb je 12 stukjes. Dus eigenlijk ís het zelfs gewoon goedkoper dan blikvoer.