Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashkerlon schreef:Desiree schreef:Over vogels die je terras volscheiten: vergeet niet dat de mens het leefgebied van vogels en andere dieren in pikt met dit tot gevolg he.
geld dit ook voor de sportduiven van de buren?
geit schreef:ik ga er niet aan beginnen om mijn katten aan een lijntje ''uit te laten'' om het maa ff zo te zeggen.
ik wil vrijheid voor mijn katten.ja dat hebben ze nu ook niet maar aan een lijntje ook niet.maar ja dat is ieder zijn eige keus
Desiree schreef:xx_Horsiex schreef:
Er zijn nog altijd de mensen die hun kat niet binnen kunnen houden.
Kan ik niet is op het kerkhof.![]()
Kijk eens naar katten in het asiel. Als die uit het asiel komen hebben voor bepaalde periode in een klein hokje beleefd. En dan zijn er mensen die beweren dat je zo'n beest niet binnen kunt houden. Kan wel hoor! STug volhouden.
o0marije0o schreef:Ik weiger mijn kat hiet aan een lijntje uit te laten. Honden lopen hier ook nooit aan een lijntje, terwijl er om de 200 meter een bord staat met honden aangelijnt.
xx_Horsiex schreef:[Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij ben jij gewoon achterlijk. Of je leest alleen wat jij wil. Ik heb je al twee keer, twee keer nog aan toe gezegd waarom ik mijn kat niet kan binnen houden. 2 KEER. Iedere keer kreeg ik geen antwoord. Heb het zelfs een keer voor je quote!
Weer leg dat eerst maar eens!
geit schreef:katten horen binnen,paarden in een stal,honden in een hondenhok,vogels in een kooitje,en vissen in een aquarium..
tja das wel de makkelijkste oplossing voor alle problemen maar ook de juiste?
mijn katten kunnen hier helaas niet naar buiten(of ze moeten weer eens achter een duif aanspringen en dan van 3 hoog naar benede kletteren).
toen ik nog bij mijn moeder woonde hadden we 5 katten en die liepen meest van de tijd buiten als het niet te slecht weer was.
waarom?omdat ze dat wouden.
mijn katten zijn koning in huis.mogen overal komen,behalve op het aanrecht.als ze honger hebben krijgen ze eten en als ze willen knuffelen krijgen ze een aai.
ik vind het prachtig om een defitge kat in het zonnetje op de stoep te zien zitten.
en van mij mag het zo blijven.dan schijten ze maar ergens waar ze willen,moeten de mensen die daar last van hebben maar de tuin goed afschermen of een emmer water over de kat heen gooien.
altidj dat gezeik over katten die in tuinen schijten maar nooit hoor je eens iets over vogels die je hele terras onderschijten
xx_Horsiex schreef:[Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij ben jij gewoon achterlijk. Of je leest alleen wat jij wil. Ik heb je al twee keer, twee keer nog aan toe gezegd waarom ik mijn kat niet kan binnen houden. 2 KEER. Iedere keer kreeg ik geen antwoord. Heb het zelfs een keer voor je quote!
Weer leg dat eerst maar eens!
Desiree schreef:
Wie zegt dat ik het tegen jou heb?
Ik moet wel een echte pain in the ass zijn voor jou he!![]()
MAar daar zit ik niet mee hoor!
o0marije0o schreef:
@ Desiree,
Ik vind jouw conclusie érg vreemd. En denk dat je alleen maar het goede wil zien.Maar de weg er naartoe vergeet je. Moet iedereen met hun kat in een maaaaandenlang gevecht aangaan, al die angst die die kat heeft, zelf moet je ook de tijd maar zien te maken ervoor. Een kat heb je voor de gezelligheid. En denk niet dat mensen erop zitten te wachen om dat dier eerst een jaar te zien moeten leiden omdat anderen hun zo nodig aan een touwtje willen zien. Ik vind het pure dierenmishandeling!!!
xx_Horsiex schreef:[
Je hebt net my gquote en daar je eigen menig onder gezet, dan moet je het toch wel tegen mij hebben of niet soms?!
Werkelijk waar, volgens mij heeft mijn kat nog meer verstand in een haar dan jij in je hele lichaam!
geit schreef:de mens heeft ook het leefgebied van de katten ingenomen.de kat is niet zomaar een huisdier geworden.dus dan zou de kat niet vrij mogen rondlopen en doen wat ie wil en een vogel wel?
geit schreef:geit schreef:de mens heeft ook het leefgebied van de katten ingenomen.de kat is niet zomaar een huisdier geworden.dus dan zou de kat niet vrij mogen rondlopen en doen wat ie wil en een vogel wel?
@ desiree wat is jou reactie hierop?of heb je die niet en ben je onder je bureaustoel geluld?
Desiree schreef:Sja Rianna, (ik heb overigens die woorden niet gezegd, let goed op wat je quote), het is wel zo dat de mens de maatschappij zich eigen heeft gemaakt, met het gevolg dat we leven in een mensenmaatschappij waarin beperkt ruimte is voor dieren. Ik zeg niet dat dat juist is, maar ik zeg alleen dat het zo is. En dat heeft gevolgen.
VAn huisdieren wordt over het algemeen niet veel gevraagd dus die kunnen dat beetje wel luisteren. Dieren waar wel veel van gevraagd wordt, is van honden die echt met mensen moeten werken of in de sport, zoals paarden dat ook moeten. En dan wordt er VEEl van ze gevraagd en dan is een compromis volgens mij wel eens noodzakelijk ja.
Desiree schreef:Over vogels die je terras volscheiten: vergeet niet dat de mens het leefgebied van vogels en andere dieren in pikt met dit tot gevolg he.
Voor jouw katten zou wandelen aan een lijntje dus een goede optie zijn. Lees dat verhaal nog maar eens goed.
Ashkerlon schreef:Desiree schreef:Over vogels die je terras volscheiten: vergeet niet dat de mens het leefgebied van vogels en andere dieren in pikt met dit tot gevolg he.
geld dit ook voor de sportduiven van de buren?
Desiree schreef:xx_Horsiex schreef:[
Je hebt net my gquote en daar je eigen menig onder gezet, dan moet je het toch wel tegen mij hebben of niet soms?!
Werkelijk waar, volgens mij heeft mijn kat nog meer verstand in een haar dan jij in je hele lichaam!
Waarom zou ik nou op jou moeten antwoorden? Leer je eerst maar eens beschaafd te gedragen!
xx_Horsiex schreef:[
Normaal zou ik dat doen, maar bij jou nou niet meer. Niet nu jij je kop in het zand steekt en net doet alsof je niet inziet hoe dom je nou bezig bent. Ik geef het op, kan beter met een koe discussieren want die hebben geen bot hoofd.
Desiree schreef:xx_Horsiex schreef:[
Normaal zou ik dat doen, maar bij jou nou niet meer. Niet nu jij je kop in het zand steekt en net doet alsof je niet inziet hoe dom je nou bezig bent. Ik geef het op, kan beter met een koe discussieren want die hebben geen bot hoofd.
Ik ben blij dat jij degene bent die dat zegt. Liever jij dan iemand met z'n volle verstand.
Wuis schreef:Misschien moet er eens een poll komen waar men zich het meest aan ergert
a) hondenpoep op straat
b) kattenpoep in de tuin
c)vogelpoep op auto en terras
Desiree schreef:o0marije0o schreef:Ik weiger mijn kat hiet aan een lijntje uit te laten. Honden lopen hier ook nooit aan een lijntje, terwijl er om de 200 meter een bord staat met honden aangelijnt.
Vind je dat gek? Als alle katten rond mogen struinen, hebben hondeneigenaren ook geen zin om hun hond aan te lijnen. Maar dat terzijde.