Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geit

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:06

de mens heeft ook het leefgebied van de katten ingenomen.de kat is niet zomaar een huisdier geworden.dus dan zou de kat niet vrij mogen rondlopen en doen wat ie wil en een vogel wel?

ik ga er niet aan beginnen om mijn katten aan een lijntje ''uit te laten'' om het maa ff zo te zeggen.
ik wil vrijheid voor mijn katten.ja dat hebben ze nu ook niet maar aan een lijntje ook niet.maar ja dat is ieder zijn eige keus

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 18:07

Ashkerlon schreef:
Desiree schreef:
Over vogels die je terras volscheiten: vergeet niet dat de mens het leefgebied van vogels en andere dieren in pikt met dit tot gevolg he.

geld dit ook voor de sportduiven van de buren?

Nee. Ik denk ook dat het houden van sportduiven ook niet kan in de bouw. Dat is ook iets wat je buitenaf moet doen. Anders val je andere mensen daar mee lastig.

geit schreef:
ik ga er niet aan beginnen om mijn katten aan een lijntje ''uit te laten'' om het maa ff zo te zeggen.
ik wil vrijheid voor mijn katten.ja dat hebben ze nu ook niet maar aan een lijntje ook niet.maar ja dat is ieder zijn eige keus

Wat dacht je van een frisse neus?

Daffene, je mag echt wegblijven hoor! Je hoeft je nergens aan te ergeren.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:09

Mijn kat ging altijd mee op vakantie naar duitsland/oosterijk. Gewoon hup mee in een mandje in de auto. Wij lieten hem aan een tuigje uit. Dat ging goed. Moet er wel bij zeggen dat wij altijd in een vrijstaand huisje zaten ergens verstopt in de bergen waar het muis en muis stil is.
Máár, hier in Nederland is het wel anders, overal honden, auto's mensen noem het maar op. Hij verschrikkelijk bang! Hij zou in blinde paniek raken als ik met hem zou moeten lopen.

Er zijn katten die op elke voorbijganger af stormen en hun kopjes gaat geven, smeken om een aaitje. Daar zou je aan een tuigje best wel gemakkelijk mee kunnen lopen.

Katten kun je niet netals honden dingen aanleren als naast,zit,lig of weet ik veel wat. Mijn kat weet na 15 jaar dat als ik op mn benen klop hij op mn schoot mag, en dat als ik zeg "kom maar joh" dan springt hij er weer af. Maar daar blijft het bij, terwijl wij érg veel met hem doen en gedaan hebben.

Ik weiger mijn kat hiet aan een lijntje uit te laten. Honden lopen hier ook nooit aan een lijntje, terwijl er om de 200 meter een bord staat met honden aangelijnt. Slapen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:11

mijn kat loopt ook aan een riempje, omdat we een bos hebben en hij dus genoeg plek heeft hoeft hij het niet, maar het is wel heel erg handig om bijv. naar de dierearts te gaan (het is een grote kat dus hij past niet in een klein kooitje en vind dat ook niet zo leuk).
hij is ook niet echt bang, als ik zou willen zou ie zo mee het dorp in kunnen, maar omdat hij het hier gewoon naar zn zin heeft mag hij hier gewoon lekker muizen vangen Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:15

Desiree schreef:
xx_Horsiex schreef:

Er zijn nog altijd de mensen die hun kat niet binnen kunnen houden.

Kan ik niet is op het kerkhof. Haha!

Kijk eens naar katten in het asiel. Als die uit het asiel komen hebben voor bepaalde periode in een klein hokje beleefd. En dan zijn er mensen die beweren dat je zo'n beest niet binnen kunt houden. Kan wel hoor! STug volhouden.

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij ben jij gewoon achterlijk. Of je leest alleen wat jij wil. Ik heb je al twee keer, twee keer nog aan toe gezegd waarom ik mijn kat niet kan binnen houden. 2 KEER. Iedere keer kreeg ik geen antwoord. Heb het zelfs een keer voor je quote!

Weer leg dat eerst maar eens!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 18:16

o0marije0o schreef:
Ik weiger mijn kat hiet aan een lijntje uit te laten. Honden lopen hier ook nooit aan een lijntje, terwijl er om de 200 meter een bord staat met honden aangelijnt. Slapen

Vind je dat gek? Als alle katten rond mogen struinen, hebben hondeneigenaren ook geen zin om hun hond aan te lijnen. Maar dat terzijde.

xx_Horsiex schreef:
[Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij ben jij gewoon achterlijk. Of je leest alleen wat jij wil. Ik heb je al twee keer, twee keer nog aan toe gezegd waarom ik mijn kat niet kan binnen houden. 2 KEER. Iedere keer kreeg ik geen antwoord. Heb het zelfs een keer voor je quote!

Wie zegt dat ik het tegen jou heb?

Ik moet wel een echte pain in the ass zijn voor jou he! Haha!
MAar daar zit ik niet mee hoor!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:20

geit schreef:
katten horen binnen,paarden in een stal,honden in een hondenhok,vogels in een kooitje,en vissen in een aquarium..

tja das wel de makkelijkste oplossing voor alle problemen maar ook de juiste?
mijn katten kunnen hier helaas niet naar buiten(of ze moeten weer eens achter een duif aanspringen en dan van 3 hoog naar benede kletteren).
toen ik nog bij mijn moeder woonde hadden we 5 katten en die liepen meest van de tijd buiten als het niet te slecht weer was.
waarom?omdat ze dat wouden.
mijn katten zijn koning in huis.mogen overal komen,behalve op het aanrecht.als ze honger hebben krijgen ze eten en als ze willen knuffelen krijgen ze een aai.
ik vind het prachtig om een defitge kat in het zonnetje op de stoep te zien zitten.
en van mij mag het zo blijven.dan schijten ze maar ergens waar ze willen,moeten de mensen die daar last van hebben maar de tuin goed afschermen of een emmer water over de kat heen gooien.
altidj dat gezeik over katten die in tuinen schijten maar nooit hoor je eens iets over vogels die je hele terras onderschijten

Afgod Afgod

@ Desiree,
Ik vind jouw conclusie érg vreemd. En denk dat je alleen maar het goede wil zien.Maar de weg er naartoe vergeet je. Moet iedereen met hun kat in een maaaaandenlang gevecht aangaan, al die angst die die kat heeft, zelf moet je ook de tijd maar zien te maken ervoor. Een kat heb je voor de gezelligheid. En denk niet dat mensen erop zitten te wachen om dat dier eerst een jaar te zien moeten leiden omdat anderen hun zo nodig aan een touwtje willen zien. Ik vind het pure dierenmishandeling!!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:21

xx_Horsiex schreef:
[Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij ben jij gewoon achterlijk. Of je leest alleen wat jij wil. Ik heb je al twee keer, twee keer nog aan toe gezegd waarom ik mijn kat niet kan binnen houden. 2 KEER. Iedere keer kreeg ik geen antwoord. Heb het zelfs een keer voor je quote!

Desiree schreef:

Wie zegt dat ik het tegen jou heb?

Ik moet wel een echte pain in the ass zijn voor jou he! Haha!
MAar daar zit ik niet mee hoor!

Je hebt net my gquote en daar je eigen menig onder gezet, dan moet je het toch wel tegen mij hebben of niet soms?!

Werkelijk waar, volgens mij heeft mijn kat nog meer verstand in een haar dan jij in je hele lichaam!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 18:27

o0marije0o schreef:

@ Desiree,
Ik vind jouw conclusie érg vreemd. En denk dat je alleen maar het goede wil zien.Maar de weg er naartoe vergeet je. Moet iedereen met hun kat in een maaaaandenlang gevecht aangaan, al die angst die die kat heeft, zelf moet je ook de tijd maar zien te maken ervoor. Een kat heb je voor de gezelligheid. En denk niet dat mensen erop zitten te wachen om dat dier eerst een jaar te zien moeten leiden omdat anderen hun zo nodig aan een touwtje willen zien. Ik vind het pure dierenmishandeling!!!

Ik denk niet dat dit dierenmishandeling is, aangezien de kat nu goed gewend is om aan een lijntje buiten te lopen. Terwijl als het WEL dierenmishandeling was geweest, het dier nu met een grote trauma zag, NIET in staat om aan een lijntje te lopen, laat staan het leuk te vinden buiten.

xx_Horsiex schreef:
[

Je hebt net my gquote en daar je eigen menig onder gezet, dan moet je het toch wel tegen mij hebben of niet soms?!

Werkelijk waar, volgens mij heeft mijn kat nog meer verstand in een haar dan jij in je hele lichaam!

Waarom zou ik nou op jou moeten antwoorden? Leer je eerst maar eens beschaafd te gedragen!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:28

geit schreef:
de mens heeft ook het leefgebied van de katten ingenomen.de kat is niet zomaar een huisdier geworden.dus dan zou de kat niet vrij mogen rondlopen en doen wat ie wil en een vogel wel?

@ desiree wat is jou reactie hierop?of heb je die niet en ben je onder je bureaustoel geluld? Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:32

De mens heeft het leefgebied van alle dieren ingenomen in zekere mate! Geen enkel huisdier leeft nog zoals in het wild. Alleen is een kat een solitaire jager met een vast teritorium, en de hond vandaag de dag veel bewuster op zijn baas gericht door de fok. Van dat solitaire, daar passen onze huiskatten zich soms verassend goed aan....

Als je kat het nu gewend is van jonge leeftijd en je hem niet loopt van hot naar her te sleuren vind ik het prima. Ik heb het alvast nog nooit gezien....
Mijn kat komt overigens altijd buiten, en nog nooit problemen mee gehad, meeste buren hebben ook een kat, en die lopen gewoon bij onze buren rond dus. Ze kan trouwens wel kunstjes en krijgt daar niet altijd een snoepje voor. Toch blijft ze het doen Lachen Ze verwacht er natuurlijk wel Knipoog
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 12-10-06 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 18:32

geit schreef:
geit schreef:

@ desiree wat is jou reactie hierop?of heb je die niet en ben je onder je bureaustoel geluld? Haha!

Nee, ik denk dat jij onder je bureaustoel ligt. Ik had deze antwoorden al eerder gegeven maar die had jij kennelijk niet gelezen.

Desiree schreef:
Sja Rianna, (ik heb overigens die woorden niet gezegd, let goed op wat je quote), het is wel zo dat de mens de maatschappij zich eigen heeft gemaakt, met het gevolg dat we leven in een mensenmaatschappij waarin beperkt ruimte is voor dieren. Ik zeg niet dat dat juist is, maar ik zeg alleen dat het zo is. En dat heeft gevolgen.

VAn huisdieren wordt over het algemeen niet veel gevraagd dus die kunnen dat beetje wel luisteren. Dieren waar wel veel van gevraagd wordt, is van honden die echt met mensen moeten werken of in de sport, zoals paarden dat ook moeten. En dan wordt er VEEl van ze gevraagd en dan is een compromis volgens mij wel eens noodzakelijk ja.

Desiree schreef:
Over vogels die je terras volscheiten: vergeet niet dat de mens het leefgebied van vogels en andere dieren in pikt met dit tot gevolg he.

Voor jouw katten zou wandelen aan een lijntje dus een goede optie zijn. Lees dat verhaal nog maar eens goed.

Ashkerlon schreef:
Desiree schreef:

geld dit ook voor de sportduiven van de buren?

Nee. Ik denk ook dat het houden van sportduiven ook niet kan in de bouw. Dat is ook iets wat je buitenaf moet doen. Anders val je andere mensen daar mee lastig.

Hetzelfde geldt voor katten. En misschien zou het beter zijn als Horsey ging verhuizen en ergens ging wonen waar haar dieren niemand lastig vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:34

Toch wel grappig weer dat er in zo'n topic begonnen word over kattenkunstjes, en het eindigt met het houden van sportduiven Clown

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:34

heftig topic zeg.. maar leidt het ook ergens toe?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:35

Desiree schreef:
xx_Horsiex schreef:
[

Waarom zou ik nou op jou moeten antwoorden? Leer je eerst maar eens beschaafd te gedragen!

Normaal zou ik dat doen, maar bij jou nou niet meer. Niet nu jij je kop in het zand steekt en net doet alsof je niet inziet hoe dom je nou bezig bent. Ik geef het op, kan beter met een koe discussieren want die hebben geen bot hoofd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 18:36

Het is vergelijkbaar Lavandula. HOndenpoep is ook genoemd.

Het gaat erom andere mensen niet op te schepen met jouw hobby.
- jouw sportduiven die de was of terras van de buurvrouw onderscheiten
- jouw hond die de stoep of de tuin van anderen volscheit
- jouw kat die schade aanricht in andermans tuin (kan op velerlei manieren)

Het gekke is dat er over bepaalde dingen geklaagd wordt maar andere dingen juist geslikt moeten worden.

xx_Horsiex schreef:
[
Normaal zou ik dat doen, maar bij jou nou niet meer. Niet nu jij je kop in het zand steekt en net doet alsof je niet inziet hoe dom je nou bezig bent. Ik geef het op, kan beter met een koe discussieren want die hebben geen bot hoofd.

Ik ben blij dat jij degene bent die dat zegt. Liever jij dan iemand met z'n volle verstand. Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:44

Desiree schreef:
xx_Horsiex schreef:
[

Ik ben blij dat jij degene bent die dat zegt. Liever jij dan iemand met z'n volle verstand. Knipoog

This maar goed dat ik weet dat jij ook weet dat er mensen zijn die hun katten niet binnen kunnen houden, hier onder mijn reden, die jij tot nu toe niet hebt kunnen weerleggen en hebt genegeerd;

xx_Horsiex schreef:

Nee ik kan hem echt niet binnen houden. Want wij hebben namelijk een hond die haar meer dan eens heeft geprobeerd te pakken te krijgen. Dus mijn kat kan niet binnen blijven, of ze moet in een kamertje opgesloten blijven de hele dag. En nee, ik heb niet de tijd om met haar naar buiten te gaan, in verband met school en andere dingen. Daarbij wonen wij aan een meer waar ze heerlijk naar buiten kan, samen met de rest van de katten in onze buurt.

Desiree schreef:

DAn had je een van deze 2 dieren dus niet moeten hebben. Want je kunt er niet voor in staan.

xx_Horsiex schreef;

De kat was er eerst, en de hond is toen meegekomen met mijn stiefmoeder. En de hele dag in een kamer kan ze niet, dat is gewoon zielig.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:44

ach de ene is een katten vrouwtje en de ander een anti katten vrouwtje Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:47

ik ben honden en katten mens mag dat ook????

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:48

Over drie maanden woon ik opmezelf in een rijtjes(hoek) huis met een tuin erbij.
Ik wil graag twee katten en wil die dan ook graag naar buiten laten.
Ik doe ze dan een halsbandje om met telefoonnummer ,dan kunnen de mensen evt bellen als ze problemen veroorzaken.
Hier in de buurt hebben we ook aardig wat katten,ze lopen allemaal los.
Ook die katten komen bij ons in de tuin en zullen ongetwijfeld ook in onze tuin poepen,maar ik heb nog nooit ergens last van gehad.
1 van de katten wilde nog wel eens onze vissen opeten en die spoten we dan nat met water,en dan ging hij weg.
Nu loopt er hier een kat rond die wil nog wel eens met je mee naar binnen,dat vindt ik zelf ook heel irritant en die jagen
we dan ook weg.
Eigenlijk heb ik verder nergens last van,ik hoor ook andere mensen nergens over klagen.
Ik heb nog nooit gezien dat een kat andermans tuin helemaal sloopt,wat voor schade kan zo'n kat dan aanrichten,volgensmij valt dat alle maal best mee.
Bij mij op stal wil de kat in de kantine nog wel eens aan het hout krabben,daar word het hout lelijk van dus jagen we hem weg.Hebben we geen last meer van het beest.
Ik vraag me ook af hoe je een kat in je tuin wil houden,katten kunnen goed klimmen en zullen dus makkelijk over schutting en in bomen klimmen,ik vraag me af hoe je je tuin zo wilt maken dat het beest er niet meer uit kan.
Ik ben dan toch ook benieuwd hoeveel mensen last ondervinden van een kat die in de tuin poept,want honden poepen ook overal,als ik de hond van mijn schoonouders uitlaat laat ik die nooit in andersmans tuin iets doen,daarintegen laten mensen hun hond gewoon in mijn tuin poepen.
Hoeveel overlast kan zo'n kat nou brengen?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:50

Onze kat zit ´s ochtends aan een tuigje omdat de ´baasjes´dan de gehele dag weg zijn. Bij thuiskomst mag hij los. Lekker wandelen, in bomen klimmen en jagen. En natuurlijk schijten in de tuin van de buurman Haha! Wij wonen erg landelijk dus weinig last van verkeer, ideaal dus. Natuurlijk kun je je kat laten wennen aan het tuigje. Voor mensen die in een flat wonen ideaal. Maar wil je dat? Ik vind het juist heerlijk om te zien hoe onze kat lekker buiten kan zijn.
Ik ben werkelijk anti-hond en verhuisd ivm de honden van de buren die continu moesten blaffen.
De 1 irriteerd zich aan het blaffen en de stront van honden. De ander aan een kat. Weer een ander aan de muziek van de buurman enz.
Jij irriteerd je nogal snel aan loslopende katten. Heel lastig voor je maar moeilijk om te veranderen.
Ik irriteer me aan honden in het algemeen in het algemeen en de eigenaren. Ook moeilijk om te veranderen maar daar leer ik mee leven. Dat zou jij ook moeten doen. Scheelt een hoop stress!!!
En een kat in de tuin is echt makkelijk te verhelpen met een emmer. Tweemaal een emmer water en ze komen echt niet meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:52

Misschien moet er eens een poll komen waar men zich het meest aan ergert

a) hondenpoep op straat
b) kattenpoep in de tuin
c)vogelpoep op auto en terras

Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-06 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:52

ik heb wel s gehoord dat poep juist goed is voor planten geen idee of t waar is maar koeienmestgebruiken ze toch ook op t land?? ach ik weet het niet, katten begraven t wel:)
ik persoonlijk vind het veel viezer en irritanter dat er eigenaren van honden zijn en dan de hond niet aanleren te poepen in struiken e.d maar gewoon op de stoep dat vink asociaal das de baas zn schuld kan de hond niets aan doen en dan ruimen ze t ook niet op. ik bedoel dus e luie mens die nog geen 5 min loopt met zn hond neem dan geen hond ...Kijk ik heb zelf een hond en die zal never niet op de stoep poepen die doet t netjes in de bosjes e.d....

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:54

Wuis schreef:
Misschien moet er eens een poll komen waar men zich het meest aan ergert

a) hondenpoep op straat
b) kattenpoep in de tuin
c)vogelpoep op auto en terras

Denk dat ik daar wel een mooie verwachting van kan maken Knipoog Zou inderaad maar eens zo'n poll moeten komen.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:54

Desiree schreef:
o0marije0o schreef:

Vind je dat gek? Als alle katten rond mogen struinen, hebben hondeneigenaren ook geen zin om hun hond aan te lijnen. Maar dat terzijde.

Je vergeet voor jezelf te praten, dat is niet de reden waarom de honden in deze buurt los lopen. Ik heb erg leuk contact met die mensen houd ook erg van honden. Zij zeggen netals wij kattenhouders dat de honden het heerlijk vinden om met elkaar lekker los te kunnen spelen, met de bal spelen enz. Kan ik me helemaal in vinden.

Vind het een heeeel slap argument van jou, een beetje soort kinderspel van echt niet kindje A schold mij eerst uit, daarom schold ik terug. En dat kindje B zegt écht niet kindje A schold Mij! het eerst uit, daarom deed ik zo terug!

De regel is honden aan de lijn, katten mogen vrij rond lopen. Dus het is niet zo van o, de katteneigenaren houden zich niet aan de regels dus ik hondeneigenaar hoef dat ook niet meer.

Jij kan het bij het genoemde voorbeeld misschien geen mishandeling vinden. Maar ik weet dat ik mijn kat wel mishandel als ik hem nu nog moet gaan leren aan een lijntje te lopen.