Citaat:
Maar een JR zonder stamboom is geen echte JR, maar een hond met de kenmerken van een JR

Ik vind dat Biepmiep zeker wel een punt heeft.
Zelf ben ik dolgelukkig met mijn knappe kruising, mams is JR en paps een B&T hondje en daar is mijn Bink uitgekomen. Geen papieren. Qua hoogte een mooie JR (26cm) maar voor de rest hartstikke fout. Je hoort mij dus ook niet zeggen dat ik een JR heb, omdat ik weet dat het niet zo is. Foto's zijn te vinden in mijn profiel.
Citaat:
Wie bepaalt dat het geen echte Jack Russell is, de hond kan volledig aan het rasstandaard voldoen en toch geen papieren hebben. Laten we wel wezen in Nederland is er een VOORLOPIG rasstandaard van kracht, dus wie weet wijzigd het nog zo dat zelfs mijn Black & Tan ook onder de rasstandaard komt te vallen. Ik vind het prima als Biepmiep voor het ras wil opkomen. Ik vind de manier waarop alleen erg vermoeiend. En naar beneden halent van mensen die vol trots een foto plaatsen van hun hond in dit toppic, en dan commentaar krijgen te kort, uit de ellebogen. Stel je nu is voor dat iemand over je paard "negatieve" dingen zegt, kan allemaal waar zijn maar dat zou je ook niet leuk vinden.
hoe kom je daar nou bij? is helemaal niet zo, er is gewoon al tijden een rasstandaard, een officiele, niks niet voorlopig.
men zou het ook als leerzaam op kunnen vatten, zolang men maar alles wat klein is en vlekken heeft, of dus zelfs de meest "bijzondere" kleuren (goud, B&T, blauw enz) als jack russell bestempeld, leert men nooit verder, het zijn gewoon geen jack russells, het zijn misschien hondjes met kenmerken van, dat is iets heel anders, of ze lief zijn en of mensen er gelukkig mee zijn? daar gaat het helemaal niet om, ik ben ook gek op mijn kruising, hij lijkt op een friese stabij, maar zo benoem ik hem toch niet? daar gaat het biepmiep dus om, geen rasnaam gebruiken, als het hondje dat ras niet is. en aangezien dit het grote jack russell topic heet? mag ze toch ook vertellen hoe het werkelijk zit? noem het topic dan, jack russell en kruising jack russell topic oid.