[HK] Het grote JackRussell topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] Het grote JackRussell topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:37

Dit is mijn Mila Haha! Ze is 6 jaar en mmm, ik weet niet of het een echte Jack Russell is Knipoog Ik heb haar vorig jaar uit het asiel gehaald. Ze is erg klein en tenger voor een jacky, vandaar dat iedereen altijd vraagt of het nog een puppie is Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding
De M van Mila staat in haar nek Cool

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:41

Wist je dat Jack's juist helemaal niet breed moeten zijn? Hun spanwijdte moet plm, 40-43 cm zijn (omtrek borstkast). Zo past de Jack goed een vossenhol namelijk, daar is hij voor gebruikt.
En je zegt klein, weet je hoe hoog ze is?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:51

Ik heb laatst een dekje voor haar gemaakt, maar weet haar maten niet meer..... Rent naar beneden Tong uitsteken

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:53

Ze is ongeveer 28 cm hoog en der borstkas vlak achter haar voorbeentjes is 39 ong en iets verder naar achter 40.

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:00

ja ik heb er ook 1.
ze is nu 13 maanden en op de foto zo een 6 maanden ongeveer.
Afbeelding

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:10

Ipsilonka schreef:
Ze is ongeveer 28 cm hoog en der borstkas vlak achter haar voorbeentjes is 39 ong en iets verder naar achter 40.

Nou dat is helemaal niet gek dus, in de rasstandaard staat: Ideale hoogte : 25 cm (10 inch) tot 30 cm (12 inch). en ze is spanbaar.

Zo zie je maar het feit dat veel mensen juist denken dat de bouw van jouw hond niet klopt, terwijl het precies in de standaard valt, daarom maak ik me zo druk over het gedoe met russells en hussels!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:04

Tesz_Candy schreef:
@areke: die met die oortjes helemaal omhoog Tong uitsteken Geweldig

thnx het was de bedoeling dat dat niet zou gebeuren Tong uitsteken

@(p) biepmiep de zwarte is gewoon een black en tan jack en de bruine komt uit dizzy (die met de oren omhoog) en is een zoon van de black en tan. dus ook jack.
van alle honden weten we de vader en moeder en het waren allemaal jacky's

de vader van dizzy heeft wel papieren en de vader van smoky en pip ook (EN DIZZY IS DAAR WEER DE MOEDER VAN)
en papieren zeggen mij niks hoor zoalang het hondje maar lief is.

voor de rest geniet lekker van jullie hondjes Haha!

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:11

eigenlijk zijn alle jackkies kruisingen.ze hebben nog niet zo lang een stamboek opgezet.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:32

Nee het zit zo: er waren rond 1800 al Jack's, voor de jacht gebruikt, gefokt volgens hoge standaard, met name gericht op het werken met de vos, na de dood van dominee Jack Parson is er van alles door heen gefokt, en verkocht als Jack Russell (Gebeurt nu dus ook nog in ons land bijvoorbeeld met de zg. Black and tan's) en de verkeerd gebouwde vaak brede kortbenen werden voor stalwerk of als huishond aan gehouden (en naar andere landen mee geven).
De kunst is nu om sinds de erkenning (helaas niet door Engeland) om er weer de omspanbare, binnen de rasstandaard vallende goed gebouwde Jack van te fokken. En dus andere invloeden er weer uit te fokken.
Probleem in ons land is/was dat er niet veel goede honden om mee te beginnen waren, en een tijd mocht alles ingeschreven worden in het Voorlopig regelement als Jack Russell dus de basis was niet altijd even fraai. Er worden/werden ook honden uit Australie geimporteerd daar zijn ze al verder.

Maar de Jack Russell was en is dus echt geen samenraapsel, er ligt een hele geschiedenis (waar ik nu in grote stappen door heen wals) aan vooraf. De rasstandaard van nu is nog steeds op die toen al multifunctionele soepele en flexibele jachthond gebaseerd. En dat is een prachtige hond!

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:48

Tja, ik zal er nooit achter komen. Aan haar entingsboekje kan ik alleen zien dat ze in gelderland gefokt is. En daarna naar purmerend is gegaan.

Tessaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:34

wat een leuke jacky's Haha!

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:52

bij mn pony hebben ze ook jackrussels echt geweldige beestjes er komt elk jaar altijd een nestje hier fotos:

Afbeelding Pukky haar baarmoeder is eruit bij het laatste nestje
Afbeelding Tommy en Trixie de man en de vrouw, van trixie hebben we nu het eerste nestje gehad:)
Afbeelding1 van de 6 puppys
Afbeeldingbeetje elkaar pesten(2 van de 6)
Afbeeldingmams pesten Tong uitsteken
Afbeeldingelkaar pesten
Afbeeldingdé man tommy
Afbeelding vader moeder en de laatste 2 van de 6 nu wachten tot er weer een nieuw nestje is!

Ze lopen gewoon los met elkaar lekker gezzellig:P

groetjes Jeanine

Tessaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:55

Wat een schatjes Haha!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:02

Vooral dat hondje op de 1 na laatste foto is nou echt een hondje wat voor een Jack behoorlijk verkeerd gebouwd is.
Te kort, te breed....Staat uit de ellebogen.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:07

tommy: hij rent de heledag door want ze zitten allemaal op een boerderij waar ze overal mogen lopen,maar hij krijgt wel genoeg eten hoor maar hij rent heel veel
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QJ68ZIF6
maar op deze foto ziet hij er heel anders uit

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:47

Biepmiep schreef:
Vooral dat hondje op de 1 na laatste foto is nou echt een hondje wat voor een Jack behoorlijk verkeerd gebouwd is.
Te kort, te breed....Staat uit de ellebogen.

kan je niet ergens anders gaan zeuren. Boos!
al wij trots zijn op onze jacky's is dat toch goed. Haha!
niet alle honden zijn hetzelfde. Clown

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:28

jeetje ik word idd ook een beetje gek van piepmiep ,wij zijn blij met onze jack's of ze nou een stamboom hebben of niet ,ga je ergens anders druk over maken er is meer op de wereld hoor!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:58

Ja biepmiep ga is lekker ergens ander verder zeuren!!!
En laat ons gewoon lekker trots zijn op onze trouwe viervoeters.
Wat maakt het nou uit of je wel/niet papieren hebt of dat het wel/niet een kruising is!!!!
HET GAAT EROM DAT HET BEESTJE LIEF IS.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 13:07

Wij hebben er 3. (1 bij mijn moeder en 2 bij mijn vader),
Dit is jerry, 9 jaar oud. Zij woont bij mijn moeder (daar woon ik ook)
Afbeelding
Dit is kimmie. Mijn vader heeft haar gekocht van de eigenaar van mijn verzorgpaard. Ken haar vanaf haar geboorte. Ik weet niet hoe oud ze hier is, maar ze is nu ongeveer 8 maanden. (ze is op valentijnsdag geboren).
Afbeelding
Samen met haar zusje die een kennis van mijn vader heeft.
Afbeelding
En dan hebben we monza. Zij is 6 jaar en nu ongeveer een jaar bij mijn vader. Hiervoor zat ze bij mijn verzorgpaard op de wei. Daar heeft ze ongeveer 2 jaar gezeten, maar het was echt een huishond en op de wei was ze niet gelukkig. Dus toen mijn vader zei dat hij een hond wou heb ik mijn kans gegrepen en hem monza laten kopen.
Ik heb helaas geen duidelijke foto op de computer.
Afbeelding
Afbeelding

knapmannetje

Re: [HK] Het grote JackRusell topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 13:16

Maaike schreef:
knapmannetje schreef:
Er zijn ook Jack Russells zonder stamboom die gewoon aan de eisen van de rasvereniging voldoen. Net zoals een duitse herder zonder stamboom kan dit ook voor jack russells. Jouw fisie en standpunt over het ras heb je inmiddels (mijn mening) tot vervelend aan toe geventileerd. Veel bokt leden hebben nu eenmaal een andere mening dan jij. En je elke keer tegenkomen in een toppic over de Jack Russells met je mening en discussie voering is stom vervelend. Als mensen algemene vragen hebben over een pup dan kom je weer met je stamboom gezeur. Veel mensen kiezen om hun eigen redenen voor een hond zonder stamboom. Die keuze hebben ze meestal bewust gemaakt. Laat die mensen gewoon in hun waarde. Steek je tijd en energie is in zaken die er echt toe doen.

Maar een JR zonder stamboom is geen echte JR, maar een hond met de kenmerken van een JR Knipoog Ik vind dat Biepmiep zeker wel een punt heeft.
Zelf ben ik dolgelukkig met mijn knappe kruising, mams is JR en paps een B&T hondje en daar is mijn Bink uitgekomen. Geen papieren. Qua hoogte een mooie JR (26cm) maar voor de rest hartstikke fout. Je hoort mij dus ook niet zeggen dat ik een JR heb, omdat ik weet dat het niet zo is. Foto's zijn te vinden in mijn profiel.

Wie bepaalt dat het geen echte Jack Russell is, de hond kan volledig aan het rasstandaard voldoen en toch geen papieren hebben. Laten we wel wezen in Nederland is er een VOORLOPIG rasstandaard van kracht, dus wie weet wijzigd het nog zo dat zelfs mijn Black & Tan ook onder de rasstandaard komt te vallen. Ik vind het prima als Biepmiep voor het ras wil opkomen. Ik vind de manier waarop alleen erg vermoeiend. En naar beneden halent van mensen die vol trots een foto plaatsen van hun hond in dit toppic, en dan commentaar krijgen te kort, uit de ellebogen. Stel je nu is voor dat iemand over je paard "negatieve" dingen zegt, kan allemaal waar zijn maar dat zou je ook niet leuk vinden.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 13:23

ook ik wil onze jack russell even showen.
Hij is nu 7 maanden oud. Hij komt ook voort uit 2 rasechte jackrussels maar hij heeft geen stamboom.
Oke hier een foto.
Afbeelding

Het is dus een langharige jack. We hebben hem ook naar de kapper gestuurd want het werd een beetje lang.

Afbeelding

Wat een schatje he??

baroen

Re: [HK] Het grote JackRusell topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 14:04

Citaat:

Maar een JR zonder stamboom is geen echte JR, maar een hond met de kenmerken van een JR Knipoog Ik vind dat Biepmiep zeker wel een punt heeft.
Zelf ben ik dolgelukkig met mijn knappe kruising, mams is JR en paps een B&T hondje en daar is mijn Bink uitgekomen. Geen papieren. Qua hoogte een mooie JR (26cm) maar voor de rest hartstikke fout. Je hoort mij dus ook niet zeggen dat ik een JR heb, omdat ik weet dat het niet zo is. Foto's zijn te vinden in mijn profiel.

Citaat:
Wie bepaalt dat het geen echte Jack Russell is, de hond kan volledig aan het rasstandaard voldoen en toch geen papieren hebben. Laten we wel wezen in Nederland is er een VOORLOPIG rasstandaard van kracht, dus wie weet wijzigd het nog zo dat zelfs mijn Black & Tan ook onder de rasstandaard komt te vallen. Ik vind het prima als Biepmiep voor het ras wil opkomen. Ik vind de manier waarop alleen erg vermoeiend. En naar beneden halent van mensen die vol trots een foto plaatsen van hun hond in dit toppic, en dan commentaar krijgen te kort, uit de ellebogen. Stel je nu is voor dat iemand over je paard "negatieve" dingen zegt, kan allemaal waar zijn maar dat zou je ook niet leuk vinden.

hoe kom je daar nou bij? is helemaal niet zo, er is gewoon al tijden een rasstandaard, een officiele, niks niet voorlopig.

men zou het ook als leerzaam op kunnen vatten, zolang men maar alles wat klein is en vlekken heeft, of dus zelfs de meest "bijzondere" kleuren (goud, B&T, blauw enz) als jack russell bestempeld, leert men nooit verder, het zijn gewoon geen jack russells, het zijn misschien hondjes met kenmerken van, dat is iets heel anders, of ze lief zijn en of mensen er gelukkig mee zijn? daar gaat het helemaal niet om, ik ben ook gek op mijn kruising, hij lijkt op een friese stabij, maar zo benoem ik hem toch niet? daar gaat het biepmiep dus om, geen rasnaam gebruiken, als het hondje dat ras niet is. en aangezien dit het grote jack russell topic heet? mag ze toch ook vertellen hoe het werkelijk zit? noem het topic dan, jack russell en kruising jack russell topic oid.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 14:39

Dank u, stukje voorlichting blijkt het nogal nodig want er blijken nog grote misverstanden te bestaan over het ras, zoals Knapmannetje die beweert dat er slechts een VR is....

Ik zet er nog een gezellige foto bij:(lief heh allebei..... Lovers
Afbeelding

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 14:47

gezellig hier!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 14:51

IK heb samen met mijn vriend ook een jack russle(en nog een mathese)

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDiAuYULuOg9K28kVAObPCw7h6hs5A58KpG5fJXPouUAy0NvlqF0nllx6lMaeCVy3JtDpkkGPF2LCZ!9cUxHSmpqR55aC4bgmxwzF!Uq2Rfu7H8sYCTqA/16-9%20(10).jpg[/img]

deze foto's zijn van een maand geleden,ze is geboren op 23 april en heet skippy